Jak (w czym) wyprać kurtkę

Data: 2010-01-31 09:50:56
Autor: rafal
Jak (w czym) wyprać kurtkę
polecam ngt.pl

Data: 2010-01-31 10:02:58
Autor: jQ
Jak (w czym) wyprać kurtkę
rafal wrote:

polecam ngt.pl
Dzięki, znalazłem co trzeba. Czyli proszek na 30 stopni nei powinien jej
zabić. Producent pisze, że można w pralce prać

Data: 2010-01-31 10:21:28
Autor: rafal
Jak (w czym) wyprać kurtkę
jQ wrote:
rafal wrote:

polecam ngt.pl
Dzięki, znalazłem co trzeba. Czyli proszek na 30 stopni nei powinien jej
zabić. Producent pisze, że można w pralce prać

hmmm poleciałem tę stronę ze względu na wiele opinii i tematów dot. prania kurtek. Ja jednak zaliczam się do tej (chyba) większości osób które piorą takie rzeczy ręcznie w mydle / płatkach mydlanych / ew. środku do prania ubrań z membraną. Proszek to detergent i na pewno nie ryzykowałbym.
Wypranie w szarym mydle kurtki to góra 15-20 minut z życia, po wypłukaniu warto zaimpregnować odpowiednim środkiem Nikwax czy Toko (lepiej mieć lekarskie rękawiczki coby się skóra nie zaimpregnowała ;) ). Ale zrobisz jak będziesz uważał.

Pozdrawiam,
rafał

Data: 2010-01-31 15:22:57
Autor: jQ
Jak (w czym) wyprać kurtkę
rafal wrote:
[...]
Jasne. Wrzucam do pralki na syntetyki, do tego płatki mydlane. Powinna
przeżyć. Jutro zaimpregnuję, bo dziś sklep był zamknięty

Data: 2010-01-31 13:24:56
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
Jak (w czym) wyprać kurtkę
czeŚĆ,
 ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
 napisał jQ na pl.rec.gory do nas:

rafal wrote:
> polecam ngt.pl
Dzięki, znalazłem co trzeba. Czyli proszek na 30 stopni nei powinien jej
zabić. Producent pisze, że można w pralce prać

Jesli to membrana, to płyn, a nie proszek.
Jeśli to nie membrana... to też :o)

pozdrawiam
Wiki

--
                                            wiktor [wiki] matlakiewicz
(> - - ^.^_,                                     http://wiki.smutek.pl

Data: 2010-02-01 12:42:02
Autor: Basia Z.
Jak (w czym) wyprać kurtkę

Użytkownik "jQ" :

 Czyli proszek na 30 stopni nei powinien jej
zabić. Producent pisze, że można w pralce prać

W kilku marketach są takie płyny "do prania odzieży sportowej", w cenie ok 10 zł za butelkę.
Nie wiem czy to tylko taki marketing (mają napis "nowość"), ale ja swoje ciuchy "oddychające" w tym zarówno podkoszulki antypotne, skarpetki, jak i polary i kurtki piorę w takich właśnie płynach, w 30 stopniach.
Sądzę że po prostu nie zawierają niektórych składników np. lanoliny.

Pozdrowienia

Basia

Jak (w czym) wyprać kurtkę