Jak w miarę fachowo "odrdzewić" ramiona wycieraczek

Data: 2012-10-31 09:18:08
Autor: Marcin N
Jak w miarę fachowo "odrdzewić" ramiona wycieraczek
Poradźcie, jak podejść do tematu usunięcia rdzy z końcówek ramion wycieraczek.

Rok temu przetarłem je papierem ściernym, pomalowałem farbą na rdzę - i dziś mam gorzej niż przed rokiem. Jak to zrobić lepiej?

--
MN

Data: 2012-10-31 05:08:56
Autor: sczygiel
Jak w miarê fachowo "odrdzewiæ" ramiona wycieraczek
W dniu ¶roda, 31 pa¼dziernika 2012 09:17:52 UTC+1 u¿ytkownik Marcin N napisa³:
Porad¼cie, jak podej¶æ do tematu usuniêcia rdzy z koñcówek ramion wycieraczek.

Rok temu przetar³em je papierem ¶ciernym, pomalowa³em farb± na rdzê - i dzi¶ mam gorzej ni¿ przed rokiem. Jak to zrobiæ lepiej?

Papier a potem odrdzewiacz. potem mycie w p³ynie do naczyñ (szczotk±) i mycie w benzynie ekstrakcyjnej, po wyschnieciu podklad i farba.
Powinno byc dobrze.

Data: 2012-10-31 09:38:28
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2012-10-31 09:18, Marcin N pisze:
[...]

Witaj.

Musisz pojechać papierem do gołej blachy. To podstawa. Ruda prawie zawsze wylezie jak ją zostawisz.

Potem podkład, farba i będą jak nowe.

Seco

Data: 2012-10-31 10:26:57
Autor: PB
Jak w miarę fachowo "odrdzewić" ramio na wycieraczek
Wed, 31 Oct 2012 09:38:28 +0100, na pl.misc.samochody, Bartosz 'Seco'
Suchecki napisa³(a):

Musisz pojechaæ papierem do go³ej blachy. To podstawa. Ruda prawie zawsze wylezie jak j± zostawisz.

Potem podk³ad, farba i bêd± jak nowe.

A najlepiej - po wyczyzczeniu zawie¼æ na malowanie proszkowe.

Piotr Biega³a          Warszawa Citroen BX 1.9 BVA, C4GP 1.6HDi BVA
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA

Data: 2012-10-31 10:33:16
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak w miarê fachowo "odrdzewiæ" ramiona wycieraczek
Hello PB,

Wednesday, October 31, 2012, 10:26:57 AM, you wrote:

Musisz pojechaæ papierem do go³ej blachy. To podstawa. Ruda prawie
zawsze wylezie jak j± zostawisz.
Potem podk³ad, farba i bêd± jak nowe.
A najlepiej - po wyczyzczeniu zawie¼æ na malowanie proszkowe.

Zaplaciæ i policzyæ za zmarnowany czas - nowe wyjd± taniej.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-31 12:41:16
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2012-10-31 10:26, PB pisze:
[...]

W Takim razie, jeszcze lepiej lepiej daæ do piaskowania
a potem do malowania proszkowego

Tylko chyba faktycznie taniej wyjdzie kupiæ nowe.

Seco

Data: 2012-10-31 18:26:13
Autor: Cavallino

Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5090e386$0$1307$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A ile będzie kosztować komplet takiej operacji, wraz z materiałami i robocizną?
Przypadkiem nie więcej niż nowe ramiona (zamienniki)?

Data: 2012-10-31 23:37:26
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki

napisał w wiadomości grup
[...]

zawsze wylezie jak jÄ… zostawisz.

Potem podkład, farba i będą jak nowe.

A ile będzie kosztować komplet takiej operacji, wraz z materiałami i
robociznÄ…?
Przypadkiem nie więcej niż nowe ramiona (zamienniki)?

No nie sprecyzował co do czego potrzebuje. Pytał jak pomalować to krótko
odpowiedziałem. 2 arkusze papieru, spray i podkład, pewnie ze 20-30 zł.
O ile zrobi to w czasie wolnym, dla rozrywki - robocizny chyba nie trzeba liczyć.

Seco

Data: 2012-11-01 08:30:01
Autor: Cavallino

napisał w wiadomości grup
[...]

Praca fizyczna dla rozrywki i to jeszcze marnujÄ…c czas wolny?
Ktoś musi go mieć ostro w nadmiarze.

- robocizny chyba nie trzeba liczyć.

Właśnie że trzeba.

Data: 2012-11-01 10:23:28
Autor: Marcin N
W dniu 2012-11-01 08:30, Cavallino pisze:

Praca fizyczna dla rozrywki i to jeszcze marnujÄ…c czas wolny?
Ktoś musi go mieć ostro w nadmiarze.

Co w tym dziwnego?
Praca fizyczna odpręża.

--
MN

Data: 2012-11-01 10:51:47
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki

napisał w wiadomości grup
[...]

Trzeba umieć ustawić się w życiu tak, aby mieć czas wolny. I pieniądze na nowe ramiona rzecz jasna, aby nie musieć malować.

Czasem ludzie lubią "majsterkować". Czy to pomalowanie ramion wycieraczek, skoszenie ogródka czy może odnowienie oldtimera na własny użytek. Jak lubią, czemu nie?

Mogą oczywiście komuś za to zapłacić albo kupić nowe/odnowione.

W wolnym można robić cokolwiek, malować, jeździć na rowerze, czytać książki, siedzieć przed tv, w kinie, teatrze, cokolwiek.

- robocizny chyba nie trzeba liczyć.

Właśnie że trzeba.

To napisz może dokładnie jakie działania w czasie wolnym trzeba liczyć a jakie nie :-)

Pamiętaj tylko, że nie lubię dyskutować bez sensu dłużej niż 3 posty.
Wolę potrenować na rowerze, zaraz wychodzę korzystając z bardzo dobrej pogody.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2012-11-01 10:57:52
Autor: Marcin N
W dniu 2012-11-01 10:51, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

Wolę potrenować na rowerze, zaraz wychodzę korzystając z bardzo dobrej
pogody.

Jak to tak? Fizycznie? Chyba, że na elektrycznym.

--
MN

Data: 2012-11-01 11:11:36
Autor: Cavallino
[...]

Robocizna ma swoją cenę, nawet własna, gdzieś 50 zł za/h będzie ok.
Nadal malowanie wychodzi taniej niż nowe?

Data: 2012-11-01 12:14:28
Autor: Marcin N
W dniu 2012-11-01 11:11, Cavallino pisze:

[...]

Ile każesz sobie płacić za seks?

--
MN

Data: 2012-11-01 13:35:47
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak w miarê fachowo "odrdzewiæ" ramiona wycieraczek
Hello Marcin,

Thursday, November 1, 2012, 12:14:28 PM, you wrote:

[...]

Robocizna ma swoj± cenê, nawet w³asna, gdzie¶ 50 z³ za/h bêdzie ok.
Nadal malowanie wychodzi taniej ni¿ nowe?
Ile ka¿esz sobie p³aciæ za seks?

Myslê, ¿e nie bêdzie Ciê staæ i najlepiej zrobisz to sobie sam. Tak
jak lubisz.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-11-01 17:44:46
Autor: Cavallino

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k6tlhj$a5s$1@news.task.gda.pl...
[...]

To nie praca, przynajmniej nie dla mnie.
Są ludzie którzy trudnią nim się zawodowo, więc musisz ich pytać jeśli jesteś ciekawy.

Data: 2012-11-02 14:16:45
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-11-01 17:44, Cavallino pisze:

Robocizna ma swoją cenę, nawet własna, gdzieś 50 zł za/h będzie ok.
Nadal malowanie wychodzi taniej niż nowe?

Ile każesz sobie płacić za seks?

To nie praca, przynajmniej nie dla mnie.

Jedni to robiÄ… za pieniÄ…dze, a inni dla frajdy.

Zupełnie inaczej niż z wycieraczk... ups! ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-11-01 14:46:09
Autor: Filip
[...]

Ale po co to rozpatrujecie?

Jeśli ktoś woli pomalować sobie w domu ścianę samemu, to niech to robi. Ekipa skasuje załóżmy 100 zł, a samemu wyjdzie więcej, bo: czas pracy + narzędzia niezbędne do pomalowania ściany + farba. ALE TO JEST NIEWAŻNE. Niech to wyjdzie ze 150 zł. Ale lepsze takie zajęcie i późniejsza z tego satysfakcja niż siedzenie w domu i zbijanie bąków przed telewizorem!!!

Data: 2012-11-01 19:53:13
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
[...]

Jak zamiast malowania zajmie się np. rozrywką to mu przybędzie kasy czy ubędzie?

Nadal malowanie wychodzi taniej niż nowe?

MarcinN napisał: " "używane oryginały" w stanie: do całkowitego malowania za około 120 zł "

Zakładając "Twoją" stawkę godzinową, i to, ze Marcin sam pomaluje, licząc np. prawie 2h pracy + materiały wyjdzie jakieś 120 zł za pomalowane elementy.

Oczywiście nadal nie wiadomo ile kosztują nowe oryginały.

Dyskusja się rozwlekła, nie odpowiadasz na moje pytania, proponuję EOT.

Nie chciałbym także narażać Ciebie na stratę prawie 0.84 zł/min pisania, pisanie to też praca :-)

Pozdrawiam

Seco

Data: 2012-11-01 20:12:52
Autor: Cavallino
[...]

Nie mylmy roboty i to niełatwej, z rozrywką.

[...]

Chciałeś napisać 240 w sumie, czy o co chodziło?

[...]

Ale nie pisanie na grupy.

Data: 2012-11-01 20:53:15
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2012-11-01 20:12, Cavallino pisze:

[...]

Co w wypadku, jeśli osobnik lubi "pomajsterkować"?

[...]

120. Przecież ma już pordzewiałe elementy i te chce malować. Nie musi kupować kolejnych pordzewiałych

[...]

Jak to nie. Jedni dostajÄ… kasÄ™ za malowanie, inni za pisanie na grupy/do internetu.
Jedni w wolnym czasie piszÄ… na grupy, inni malujÄ… elementy.

Pozdrawiam

Data: 2012-11-01 23:12:43
Autor: Cavallino
[...]

Trudno powiedzieć, nie bardzo jestem w stanie wczuć się w taki tok myślenia. ;-)

120. Przecież ma już pordzewiałe elementy i te chce malować. Nie musi kupować kolejnych pordzewiałych

Jasne.

[...]

Niby racja.
Na szczęście nie mój przypadek, choć pisaniem zarabiam na życie, to jednak nie na grupy. ;-)

Data: 2012-11-02 14:19:16
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-11-01 23:12, Cavallino pisze:

Nie mylmy roboty i to niełatwej, z rozrywką.

Co w wypadku, jeśli osobnik lubi "pomajsterkować"?

Trudno powiedzieć, nie bardzo jestem w stanie wczuć się w taki tok myślenia. ;-)

A ja mam trudność z wyobrażeniem sobie, że ktoś nie potrafi się wczuć w taki tok myślenia...
Różne bywają deficyty ;)

Data: 2012-11-02 18:04:12
Autor: Cavallino

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k70h8k$1138$2@news2.ipartners.pl...
[...]

No właśnie.....
Ja tam się cieszę, że nie muszę takich rzeczy robić własnoręcznie.

Data: 2012-11-02 19:10:44
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
[...]

Kiedyś za młodu skutecznie pomalowałem właśnie "wycieraczki" w sonacie.
Prosta, szybka sprawa, chciało mi się.
Ale jak w tym roku padły siłowniki tylnej klapy w Focusie olałem wymianę samemu. Mechanik kupił i wymienił przy okazji przeglądu :-)

120. Przecież ma już pordzewiałe elementy i te chce malować. Nie musi
kupować kolejnych pordzewiałych

Jasne.

:-)

[...]

I dobrze. Jeżeli jeszcze dostajesz kasę za coś co lubisz, to nawet genialnie :-)

Bo mi siÄ™ w miarÄ™ udaje.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2012-11-02 19:17:04
Autor: Cavallino
[...]

Czyli rozumiesz moje opory....

[...]

Dokładnie.
Choć pewnie wolałbym w tym czasie podróżować po świecie i żeby mi za to płacili. ;-)

Data: 2012-11-02 20:32:15
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-11-02 19:10, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
[...]

Widzisz, Ty z tym problemu nie masz, za to konik z deficytem * ma (zresztą nie od dzisiaj), więc sens dyskusji ogólnie niewielki.
Nie wszystko ma sens przeliczania na pieniądze - ludzie robią różne
rzeczy dla przyjemności, z ciekawości, z własnego widzimisię itd.
"Kapitalista" "Cavallino" marnuje swe pieniÄ…dze piszÄ…c na usenet,
ale tego nie zauważa, ponieważ to "zupełnie" coś innego, niż
czyjeÅ› samodzielne pobabranie siÄ™ z wycieraczkami :)
Ja tam już nie "za młodu", ale czasem coś zrobię z ciekawości itd.
Dla przykładu latem tego roku naprawiłem wszystkie szkody w
ospojlerowaniu (przód + spódniczki, mechanicznie, włókno szklane,
szpachla, lakierowanie) i przez miesiąc było pięknie. Prace były
wykonywane w dobrym towarzystwie (a co?) i było miło i przyjemnie :)
Pojechałem na urlop i przód załatwiłem gorzej, niż było wcześniej.
Znajomy z którym się w to bawiliśmy nawet wcześniej wspomniał, że
pewnie będzie tak, że się namęczymy i za chwilę efekt będzie
zniweczony. Wykrakał ;)

Ale jak w tym roku padły siłowniki tylnej klapy w Focusie olałem wymianę
samemu. Mechanik kupił i wymienił przy okazji przeglądu :-)

Zupełnie normalne :) Z drugiej strony jakiś czas temu w toyce mechanizm
wycieraczek wymieniałem sam (przepraszam, z synem), ponieważ w
warsztacie nie zdążyli, choć mieli zlecone. Żeby nie było - ja przy
dupowozach to w zasadzie nic nie robię, ponieważ mi się nie chce i mam
ciekawsze zajęcia. Znaczy przepraszam - wczoraj wytarłem deskę i
okolice specjalną szmatką oraz zatankowałem. Przy ostatnim myciu
oczyściłem dywaniki, ale mi myjka tylną wycieraczkę ukręciła ;)

Data: 2012-11-02 18:02:58
Autor: Cavallino

Użytkownik "scobowski" <scob@icpnet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k6usli$gb3$5@news.icpnet.pl...
[...]

Pewnie masz racjÄ™.
Dlatego wolę popracować i dorobić w czasie który musiałbym stracić na babranie się z jakimś żelastwem.

Data: 2012-11-02 14:22:13
Autor: Jakub Witkowski
[...]

A takiemu Billu Gejtsu to się chyba nawet nie opłaca podrapać po tyłku.
Taniej mu będzie zatrudnić drapacza niż stracić te 5 sekund...

Data: 2012-11-01 10:59:53
Autor: Marcin N
[...]

Gdy wpisałem w googlach to mi wynalazł "używane oryginały" w stanie: do całkowitego malowania za około 120 zł.

Gdzie znajdÄ™ tanie zamienniki?

--
MN

Data: 2012-11-01 11:12:57
Autor: Cavallino

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k6th5r$u6v$2@news.task.gda.pl...
[...]

Takie uniwersalne pasujące do każdego pojazdu?

Data: 2012-10-31 10:32:11
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, October 31, 2012, 9:18:08 AM, you wrote:

Porad¼cie, jak podej¶æ do tematu usuniêcia rdzy z koñcówek ramion wycieraczek.
Rok temu przetar³em je papierem ¶ciernym, pomalowa³em farb± na rdzê - i
dzi¶ mam gorzej ni¿ przed rokiem. Jak to zrobiæ lepiej?

Wymieniæ na nowe.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-31 16:05:27
Autor: Filip
[...]

Porady w stylu kup nowe niech sobie w D wsadzą. Ja też lubię majsterkowanie, więc do dzieła. Jak chcesz to zrobić porządnie, to zjedź rdzę i całe ramiona do gołej blachy. Najlepiej kółeczkiem specjalnym gumowym (żółty kolor ma) do usuwania lakieru. Kupisz takie kółko za około 30zł, przyda się na przyszłość na pewno. Potraktuj rdzę (miejsce w którym ona była) brunoxem. Odczekaj dobę, zmatuj brunox papierkiem i wrzuć na ramiona podkład ale nie byle jaki, kup sikensa (przyda się na przyszłość lub do innych rzeczy) a potem baza kilka warstw (W sprayu), jak wyschnie klar bezbarwny (przylej dobrze) i gotowe.

Data: 2012-10-31 16:18:30
Autor: chwdp
[...]

twoje porady rozniez mozna sobie w dupe wsadzic.

"zolte koleczko" sluzy do zdejmowanie kleju po emblematach bez uszkadzania lakieru a nie czyszczenia z rdzy, to raz. dwa brunox jest dla frajerow, to dwa. a trzy czyli pryskanie baza i bezbarwnym to tego juz nawet zal komentowac(zapewne w spraju, skoro lamer robi brunoxem to i na bank bedzie sprajem papral)

Data: 2012-10-31 15:41:59
Autor: AZ
On 2012-10-31, chwdp <hvhv@igbjo.yfd> wrote:
[...]

Tez sie niezle usmialem, ale ja bym sprayem nie malowal. Kupilbym kompresor,
nie zaden tam 24l za 300pln, tylko taki porzadny 400l V2. Do tego pistolet,
markowy nie zaden tam chinski, odwadniacz i mozemy malowac ramiona wycieraczek!

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-01 15:56:36
Autor: chwdp
> [...]
> markowy nie zaden tam chinski, odwadniacz i mozemy malowac ramiona wycieraczek!

a promiennik ir i kabina lakiernicza?

Data: 2012-11-02 23:58:28
Autor: AZ
On 2012-11-01, chwdp <hvhv@igbjo.yfd> wrote:
> [...]
> markowy nie zaden tam chinski, odwadniacz i mozemy malowac ramiona wycieraczek!

No nie wspominalem bo to chyba oczywiste nie?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-02 11:04:45
Autor: jerzu
Jak w miarê fachowo "odrdzewiæ" ramiona wycieraczek
On Wed, 31 Oct 2012 15:41:59 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

[...]

10/10 ;)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-11-01 13:39:37
Autor: Filip
W dniu 2012-10-31 16:18, chwdp pisze:

"zolte koleczko" sluzy do zdejmowanie kleju po emblematach

Dokładnie tak, nie o tym kółko pisałem.

[...]

Twój problem.

Data: 2012-11-01 14:57:50
Autor: Filip
Jak w miarę fachowo "odrdzewić" ramio na wycieraczek
Sorry za wprowadzenie w błąd, takiego krążka używamy do ściągania farby i rdzy http://www.stanlak.eu/product.php?id_product=162 tylko trzeba uważać, żeby nie zrobić wgłębień, bo wtedy ciężko będzie wyrównać powierzchnię bez szpachlowania. Chyba, że zalejemy dużą ilością podkładu i wyrównamy papierem na klocku.

Data: 2012-10-31 19:14:22
Autor: Pan Zbyszek
[...]

A ja tak przy okazji zapytam , czy na ¦wiêto Zmar³ych dawali przepustki
z wariatkowa ? ? ?

Data: 2012-11-01 10:24:32
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-31 19:14, Pan Zbyszek pisze:
[...]

Dlaczego akurat mnie o to pytasz? Wygl±dam na skarbnicê wiedzy wszelakiej?

--
MN

Data: 2012-11-02 14:40:13
Autor: Jakub Witkowski
[...]

Ja ci napiszę co zrobiłem z podobnej wielkości kompletnie zardzewiałymi mocowaniami chłodnicy do pasa.

Najpierw zdarłem rdzę mniej-więcej, trochę papierem, trochę drucianym kółkiem.
Błyszczało, ale z pewnością wynikiem nie była idealnie goła blacha bez wżerów.
Zanurzyłem w fosolu na noc (poczerniało). Wypłukałem wodą bieżącą b. dokładnie.
Następnie zanurzyłem w słoiku z farbą podkładową reaktywną spirytusową (corr-active).
Poprzekręcałem kilka razy żeby dotarła wszędzie i zostawiłem na czas jakiś,
po czym powiesiłem do obcieknięcia i wyschnięcia (na jakichś drucikach).
Gdy wyschło, pomalowałem sprayem akrylowym na matowoczarno.

Minęło już 8 lat i nadal nie ma śladów rdzy... w przeciwieństwie do reszty blach :)