Jak wejść do BIOS-u? :)

Data: 2017-02-21 17:52:42
Autor: Jacek Maciejewski
Jak wejść do BIOS-u? :)
Płyta H-IG41 ma 6 wejść USB i nie ma wejść PS/2. Wszystkie USB są OK, bo
kiedy butuję z ich użyciem komp z pendrajwa, to komp się zabutuje i
wystartuje Linuksa.
Ale (choć POST zgłasza "initializing USB controllers... DONE") to za
cholerę ani
mysz ani klawiatura USB nie działają ani pod BIOS ani w systemie który
butuję. Wypróbowane na dwóch różnych, sprawnych kompletach.
W tej płycie do BIOS wchodzi się F10. Oczywiście, nie skutkuje. Klawisz
Pause też nie działa. Reset BIOS nie pomógł i nie mam więcej pomysłów :)
a jest cień szansy że jak się do BIOS dostanę to coś wymodzę. Ma ktoś
pomysła na wejście do BIOS?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-21 18:01:26
Autor: JoteR
Jak wejść do BIOS-u? :)

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:19t1ep20zpd9g$.zzgunvbfkelh$.dlg40tude.net...
[...]

Generalnie dla tej rodziny płyt:
1. Turn off the computer and wait five seconds.

2. Turn on the computer and immediately press the F10 key *repeatedly* until a BIOS Setup screen opens.

    If nothing happens, press the F1 key *repeatedly*.

Czyli napier..aj w klawisz F10, jakbyś grał w Decathlon.

JoteR

Data: 2017-02-21 18:26:13
Autor: Jacek Maciejewski
Jak wejść do BIOS-u? :)
Dnia Tue, 21 Feb 2017 18:01:26 +0100, JoteR napisał(a):

Czyli napier..aj w klawisz F10, jakbyś grał w Decathlon.

Ni cholery :) Inny pomysł jakiś? :) No rozumiem że coś ktoś w BIOS przestawi i brak wsparcia dla USB podczas
startu (co w ogóle nie powinno być możliwe w płycie bez PS/2) ale żeby
uruchomiony linuks live nie reagował na mysz i klawiaturę to pierwsze
widzę.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-21 13:29:01
Autor: rs
Jak wejść do BIOS-u? :)
On 2/21/2017 12:26 PM, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

jesli nie dziala napierdalanie w ESC, F1, F2, F10, F11, F12 i pare innych, to moze wywolac blad braku czegos. twardego dysku, pamieci? moze nawet odpiac na chwile monitor, zeby BIOS zglosil blad i wtedy przez F1, zaprosil do jego penetracji? <rs>

Data: 2017-02-21 21:11:16
Autor: Jacek Maciejewski
Jak wejść do BIOS-u? :)
Dnia Tue, 21 Feb 2017 13:29:01 -0500, rs napisał(a):

[...]

Bez pamięci piszczy i tyle. Odłączanie monitora nic nie daje, wymiana
grafiki też. Ale próbowałem walić po wszystkich górnych klawiszach i raz
jeden bios się odpalił. Oczywiście nie wiem który klawisz czy kombinacja
poskutkowała :) Ale nie udało się tego powtórzyć. No i za tym razem
kiedy bios się pokazał, oczywiście nie dało się go obsłużyć z klawiatury
:) Kicha. Wygląda na to że płyta do kasacji choć na oko zdrowa.
Ciekawe, co powoduje że pendrajwy są obsługiwane przez gniazdo USB a
klawiatury i myszy nie. To jedno z ciekawszych uszkodzeń płyty głównej
jakie widziałem.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-21 15:16:53
Autor: rs
Jak wejść do BIOS-u? :)
On 2/21/2017 3:11 PM, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

hehehe. tez tak miałem parę razy. strasznie frustrujące. może to zwiększy trochę szanse przywalenia w odpowiedni klawisz.
http://www.makeuseof.com/tag/enter-bios-computer/
<rs>

Data: 2017-02-21 22:11:39
Autor: Jacek Maciejewski
Jak wejść do BIOS-u? :)
Dnia Tue, 21 Feb 2017 15:16:53 -0500, rs napisał(a):

hehehe. tez tak miałem parę razy. strasznie frustrujące. może to zwiększy trochę szanse przywalenia w odpowiedni klawisz.
http://www.makeuseof.com/tag/enter-bios-computer/

E tam, to elementarz :) Zresztą moja płyta w POST wyraźnie podaje "press
F10", nie ma wątpliwości. Problem polega na tym że to F10 działa raz na
100 odpaleń płyty mniej więcej. Już mi się udało wejść do biosu 2 razy,
za drugim razem nawet przez kilka kroków (inaczej kilka sekund)
klawiatura działała zanim przestała. IMO coś jest nieodwracalnie popsute
i płyta pójdzie do kasacji.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-22 03:27:43
Autor: Animka
Jak wejść do BIOS-u? :)
[...]

Spróbuj ESC lub F1 czy F9 w na nowo uruchamianym komputerze, a nie po uruchom ponownie komputer.

--
animka

Data: 2017-02-21 20:00:58
Autor: Trybun
Jak wejść do BIOS-u? :)
[...]

Chyba jedyne wyjście - odłączyć HDD.

Data: 2017-02-21 20:56:08
Autor: Jacek Maciejewski
Jak wejść do BIOS-u? :)
Dnia Tue, 21 Feb 2017 20:00:58 +0100, Trybun napisał(a):

Chyba jedyne wyjście - odłączyć HDD.

Dyski są dwa i są odłączone bo tylko wtedy komp butuje z pena. Jak dyski
odłączę i pena wyjmę, komp po poście staje i zgłasza brak urządzenia
butowalnego, normalne. Jak podłączę dysk z oryginalnym systemem to komp
butuje z niego jakiegoś windowsa ale że jest on popsuty to proces staje
na jakmś bluescreenie. Tak czy owak, manewry z dyskami nic nie dały
jesli chodzi o wejście do biosa.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-21 23:14:39
Autor: Adam
Jak wejść do BIOS-u? :)
[...]

Spróbuj wystartować płytę bez nośników pamięci i bez klawiatury.
Jak zatrzyma się z błędem braku urządzenia, to podłącz klawiaturę i po chwili zobacz, czy zaświeca się i gaśnie NumLock albo CapsLock - wtedy wiadomo przynajmniej, czy klawiatura jako taka jest widoczna.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-02-22 09:37:31
Autor: Jacek Maciejewski
Jak wejść do BIOS-u? :)
Dnia Tue, 21 Feb 2017 23:14:39 +0100, Adam napisał(a):

[...]

Teraz najciekawsze: Po kilku takich manewrach jak piszesz, stopniowo
najpierw na krótko a potem na coraz dłużej klawiatura się uruchamiała.
Migając diodami, najpierw 3-ma potem tylko jednym :) Nawet zdążyłem
podłubać w BIOS, sprawdzić i skorygować ustawienia (choć nie związane z
USB) i ni z tego ni z owego klawiatura (i mysz, a jakże) zaczęła działać
normalnie, non stop. No to podłączyłem dyski i komp działa. Płyta
uzyskała odroczenie do następnego razu :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-22 08:16:16
Autor: Trybun
Jak wejść do BIOS-u? :)
[...]

Chyba faktycznie padnięta płyta. Bo przynajmniej w teorii - startując komputer bez nośników pamięci BIOS powinien zgłosić na ekranie monitora komunikat o ich braku, a wtedy może udałoby się wejść w jego ustawienia. Druga ewentualność to zepsuta, albo jakaś nietypowa klawiatura której ten BIOS nie rozpoznaje,.

Data: 2017-02-21 23:17:46
Autor: m4rkiz
Jak wejść do BIOS-u? :)
On 2017-02-21 17:52, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

na plytach intela odpalamy przyciskiem power i trzymamy go wcisnietego az uslyszymy pikniecie

wylacza to fastboot i pozna inicjalizacje usb

tak ze sugeruje popatrzyc czy cos podobnego nie figuruje w instrukcji

jezeli nie to odlaczyc z pradu, wyjac baterie i poczekac az sam poprosi

z drugiej strony nie spotkalem sie z usb z ktorego mozna zabootowac ale na ktorym *system* nie widzi urzadzenia hid

Data: 2017-02-22 10:02:48
Autor: Jacek Maciejewski
Jak wejść do BIOS-u? :)
Dnia Tue, 21 Feb 2017 17:52:42 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

Ma ktoś
pomysła na wejście do BIOS?

Adam miał dostatecznie zwariowany pomysł i płyta działa choć nie wiadomo
dlaczego i jak długo. Wszystkim którzy zabrali głos dziękuję za pomoc.

PS. Efekt okazał się krótkotrwały. Po kilku załączeniach i wyłączeniach
kompa znów klawiatura i mysz są obsługiwane z rzadka i na krótko :)
Czyli jednak kasacja.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-22 23:05:13
Autor: JaNus
Jak wejść do BIOS-u? :)
Efekt okazał się krótkotrwały. Po kilku załączeniach i wyłączeniach
kompa znów klawiatura i mysz są obsługiwane z rzadka i na krótko :)
Czyli jednak kasacja.

Nil desperandum, jest jeszcze możliwość następująca: gniazdo USB podaje
zbyt niskie napięcie, i klawiatura głupieje. I wtedy, zgodnie ze
standardowym wykopem grupowym trzeba by chyba zmienić... zasilacz!
(poważnie) Tak czy siak, zanim wypierzysz MoBo (a i wydatek to, i
dłubaniny deczko), to jednak popróbuj co najmniej *kilka* innych
klawiatur i myszy, może zadziałają. Warto też (przed drastycznym kopem w
MoBo) zaopatrzyć się w cóś takiego:
http://allegro.pl/miernik-usb-ladowarka-napiecie-prad-pojemnosc-czas-i6710658513.html?reco_id=33d1c389-f94a-11e6-b860-02a1c2831487&ars_rule_id=201&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product

  - co kosztuje 28,79 zł + 7,20 za InPost. Jeśli wybierzesz inny miernik,
to zwróć uwagę, aby mierzył też czas ładowania, bo niektóre tego nie
robią. Tym mierniczkiem wyczaisz, czy napięcie na porcie USB felernego
kompa jest takie same, jak "dobrego", czyli takiego, przy którym
klawiatura *nie* głupieje. Jeśli będzie za niskie U, to jednak
zasilacz... Istotne jest wskazane porównanie, bo miernik jest niskiej
klasy, i nie musi być dobrze skalibrowany.

Data: 2017-02-23 09:12:50
Autor: Jacek Maciejewski
Jak wejść do BIOS-u? :)
Dnia Wed, 22 Feb 2017 23:05:13 +0100, JaNus napisał(a):

Nil desperandum, jest jeszcze możliwość następująca: gniazdo USB podaje
zbyt niskie napięcie, i klawiatura głupieje. I wtedy, zgodnie ze
standardowym wykopem grupowym trzeba by chyba zmienić... zasilacz!
Myślisz że tego nie zrobiłem? :)

(poważnie) Tak czy siak, zanim wypierzysz MoBo (a i wydatek to, i
dłubaniny deczko), to jednak popróbuj co najmniej *kilka* innych
klawiatur i myszy, może zadziałają.
Dwa komplety które działaja pod innym kompem.

http://allegro.pl/miernik-usb-ladowarka-napiecie-prad-pojemnosc-czas-i6710658513.html?reco_id=33d1c389-f94a-11e6-b860-02a1c2831487&ars_rule_id=201&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product
Mam miernik, mierzyłem napięcia, są w normie.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-23 22:05:55
Autor: JaNus
Jak wejść do BIOS-u? :)
Mam miernik, mierzyłem napięcia, są w normie.

No to spróbuj jeszcze wgrać ponownie BIOS - nie musi być nowszy, bo
rzecz może być w uszkodzeniu kawałka softu.

Data: 2017-02-24 09:56:54
Autor: Jacek Maciejewski
Jak wejść do BIOS-u? :)
Dnia Thu, 23 Feb 2017 22:05:55 +0100, JaNus napisał(a):

Mam miernik, mierzyłem napięcia, są w normie.

No to spróbuj jeszcze wgrać ponownie BIOS - nie musi być nowszy, bo
rzecz może być w uszkodzeniu kawałka softu.

Pozamiatane. Klient już zabrał komp.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-25 00:19:25
Autor: JaNus
Jak wejść do BIOS-u? :)
No to spróbuj jeszcze wgrać ponownie BIOS - nie musi być nowszy, bo
rzecz może być w uszkodzeniu kawałka softu.
Pozamiatane. Klient już zabrał komp.

Hm, "pozamiatane" może oznaczać i +, ale i minus. Udało się, czy klapa?

Data: 2017-02-25 09:20:13
Autor: Jacek Maciejewski
Jak wejść do BIOS-u? :)
Dnia Sat, 25 Feb 2017 00:19:25 +0100, JaNus napisał(a):

Udało się, czy klapa?

Nie, nic nie zdołałem naprawić. Kazałem gościowi zezłomować płytę.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-25 13:25:10
Autor: jg
Jak wejść do BIOS-u? :)
Dnia Sat, 25 Feb 2017 09:20:13 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

Dnia Sat, 25 Feb 2017 00:19:25 +0100, JaNus napisał(a):

Udało się, czy klapa?

Nie, nic nie zdołałem naprawić. Kazałem gościowi zezłomować płytę.

a sprawdzales na innym zasilaczu?

--
jg

Data: 2017-02-25 13:42:10
Autor: Jacek Maciejewski
Jak wejść do BIOS-u? :)
Dnia Sat, 25 Feb 2017 13:25:10 +0100, jg napisał(a):

a sprawdzales na innym zasilaczu?

Tak. napisałem o tym wyżej.
--
Jacek