Jak wejść do BIOS-u? :)

Data: 2017-02-21 18:01:26
Autor: JoteR
Jak wejść do BIOS-u? :)

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:19t1ep20zpd9g$.zzgunvbfkelh$.dlg40tude.net...
Płyta H-IG41 ma 6 wejść USB i nie ma wejść PS/2. Wszystkie USB są OK, bo
kiedy butuję z ich użyciem komp z pendrajwa, to komp się zabutuje i
wystartuje Linuksa.
Ale (choć POST zgłasza "initializing USB controllers... DONE") to za
cholerę ani
mysz ani klawiatura USB nie działają ani pod BIOS ani w systemie który
butuję. Wypróbowane na dwóch różnych, sprawnych kompletach.
W tej płycie do BIOS wchodzi się F10. Oczywiście, nie skutkuje. Klawisz
Pause też nie działa. Reset BIOS nie pomógł i nie mam więcej pomysłów :)
a jest cień szansy że jak się do BIOS dostanę to coś wymodzę. Ma ktoś
pomysła na wejście do BIOS?

Generalnie dla tej rodziny płyt:
1. Turn off the computer and wait five seconds.

2. Turn on the computer and immediately press the F10 key *repeatedly* until a BIOS Setup screen opens.

    If nothing happens, press the F1 key *repeatedly*.

Czyli napier..aj w klawisz F10, jakbyś grał w Decathlon.

JoteR

Data: 2017-02-21 18:26:13
Autor: Jacek Maciejewski
Jak wejść do BIOS-u? :)
Dnia Tue, 21 Feb 2017 18:01:26 +0100, JoteR napisał(a):

Czyli napier..aj w klawisz F10, jakbyś grał w Decathlon.

Ni cholery :) Inny pomysł jakiś? :) No rozumiem że coś ktoś w BIOS przestawi i brak wsparcia dla USB podczas
startu (co w ogóle nie powinno być możliwe w płycie bez PS/2) ale żeby
uruchomiony linuks live nie reagował na mysz i klawiaturę to pierwsze
widzę.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-21 13:29:01
Autor: rs
Jak wejść do BIOS-u? :)
On 2/21/2017 12:26 PM, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

jesli nie dziala napierdalanie w ESC, F1, F2, F10, F11, F12 i pare innych, to moze wywolac blad braku czegos. twardego dysku, pamieci? moze nawet odpiac na chwile monitor, zeby BIOS zglosil blad i wtedy przez F1, zaprosil do jego penetracji? <rs>

Data: 2017-02-21 21:11:16
Autor: Jacek Maciejewski
Jak wejść do BIOS-u? :)
Dnia Tue, 21 Feb 2017 13:29:01 -0500, rs napisał(a):

[...]

Bez pamięci piszczy i tyle. Odłączanie monitora nic nie daje, wymiana
grafiki też. Ale próbowałem walić po wszystkich górnych klawiszach i raz
jeden bios się odpalił. Oczywiście nie wiem który klawisz czy kombinacja
poskutkowała :) Ale nie udało się tego powtórzyć. No i za tym razem
kiedy bios się pokazał, oczywiście nie dało się go obsłużyć z klawiatury
:) Kicha. Wygląda na to że płyta do kasacji choć na oko zdrowa.
Ciekawe, co powoduje że pendrajwy są obsługiwane przez gniazdo USB a
klawiatury i myszy nie. To jedno z ciekawszych uszkodzeń płyty głównej
jakie widziałem.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-21 15:16:53
Autor: rs
Jak wejść do BIOS-u? :)
On 2/21/2017 3:11 PM, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

hehehe. tez tak miałem parę razy. strasznie frustrujące. może to zwiększy trochę szanse przywalenia w odpowiedni klawisz.
http://www.makeuseof.com/tag/enter-bios-computer/
<rs>

Data: 2017-02-21 22:11:39
Autor: Jacek Maciejewski
Jak wejść do BIOS-u? :)
Dnia Tue, 21 Feb 2017 15:16:53 -0500, rs napisał(a):

hehehe. tez tak miałem parę razy. strasznie frustrujące. może to zwiększy trochę szanse przywalenia w odpowiedni klawisz.
http://www.makeuseof.com/tag/enter-bios-computer/

E tam, to elementarz :) Zresztą moja płyta w POST wyraźnie podaje "press
F10", nie ma wątpliwości. Problem polega na tym że to F10 działa raz na
100 odpaleń płyty mniej więcej. Już mi się udało wejść do biosu 2 razy,
za drugim razem nawet przez kilka kroków (inaczej kilka sekund)
klawiatura działała zanim przestała. IMO coś jest nieodwracalnie popsute
i płyta pójdzie do kasacji.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-22 03:27:43
Autor: Animka
Jak wejść do BIOS-u? :)
[...]

Spróbuj ESC lub F1 czy F9 w na nowo uruchamianym komputerze, a nie po uruchom ponownie komputer.

--
animka

Jak wejść do BIOS-u? :)