Jak wkleić duże lustro?

Data: 2013-03-24 21:12:53
Autor: Rentier
Jak wkleić duże lustro?
Witam, chcÄ™ wkleić  lustro w Å›cianÄ™ pokrytÄ… kafelkami.Pod lustrem kafelek brak. Za to Å›ciana jest masakrycznie nierówna.Resztki po bruzdach, wżery po wykuciach itd. Czy należy to wyrównać, czy po prostu napakować odpowiednio dużo silikonu?Lustro o wymiarach 180 szer, na 120cm wysokoÅ›ci
JakÄ… technologiÄ™ klejenia polecacie?
- placki
- paski
- może tylko brzegi na styku z płytkami osilikonować i dość?
Czy podłoże czymś zagruntować?

Data: 2013-03-24 14:13:41
Autor: ZbyszekZ
Jak wkleiæ du¿e lustro?
W dniu niedziela, 24 marca 2013 21:12:53 UTC+1 u¿ytkownik Rentier napisa³:
Witam, chcê wkleiæ  lustro w ¶cianê pokryt± kafelkami.Pod lustrem kafelek brak. Za to ¶ciana jest masakrycznie nierówna.Resztki po bruzdach, w¿ery po wykuciach itd. Czy nale¿y to wyrównaæ, czy po prostu napakowaæ odpowiednio du¿o silikonu?Lustro o wymiarach 180 szer, na 120cm wysoko¶ci

Jak± technologiê klejenia polecacie?

- placki

- paski

- mo¿e tylko brzegi na styku z p³ytkami osilikonowaæ i do¶æ?

Czy pod³o¿e czym¶ zagruntowaæ?

Do klejenia  luster s± specjalne kleje.
Smaruje siê je pasmami, rozciera i dociska ponownie.

--
ZZ@private

Data: 2013-03-25 01:36:12
Autor: Marek Dyjor
Jak wkleić duże lustro?
Rentier wrote:
Witam, chcÄ™ wkleić  lustro w Å›cianÄ™ pokrytÄ… kafelkami.Pod lustrem
kafelek brak. Za to ściana jest masakrycznie nierówna.Resztki po
bruzdach, wżery po wykuciach itd. Czy należy to wyrównać, czy po

wyrównać zaprawą wyrównawczą, odczekać aż zwiąże i wyschnie.

zagruntować.

kleić klejem do luster

Ja bym chyba zatrudnił fachowców od luster, jak rozwali to ci kupi nowe :)

Data: 2013-03-25 17:06:29
Autor: Rentier
Jak wkleić duże lustro?
W dniu 2013-03-25 01:36, Marek Dyjor pisze:
> wyrównać zaprawą wyrównawczą, odczekać aż zwiąże i wyschnie.
  > zagruntować.
> kleić klejem do luster
> Ja bym chyba zatrudnił fachowców od luster, jak rozwali to ci kupi nowe :)

oK, czyli zbytnio się nie stresować nierównościami, jak widzę?

Data: 2013-03-25 17:22:59
Autor: Ghost
Jak wkleić duże lustro?

Użytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:kipsm2$6f7$1news.dialog.net.pl...
> [...]
nowe :)

oK, czyli zbytnio się nie stresować nierównościami, jak widzę?

Jak Ci spec powie, ze nie bedzie kleil do nierownego?
Ja mialem klejone duuuze lustro czarnym silikonem do kartonu.

Data: 2013-03-25 18:06:08
Autor: zil0g
Jak wkleic duze lustro?
*Rentier* wdusil[a] knefle:

oK, czyli zbytnio siê nie stresowaæ nierówno¶ciami, jak widzê?

Stresowac, wyrownujesz sciane i przyklejasz paski dowolnych kafelek
w odstepach ~10cm. Przykladasz poziomice i sprawdzasz czy leza w plaszczyznie.
Na paski nakladasz klej do luster.

I               |'              |
I               |'              |
I               |'              |
sciana      paski+klej         lustro

Data: 2013-03-25 18:15:42
Autor: Ghost
Jak wkleic duze lustro?

U¿ytkownik "zil0g" <zil0g@megapolis.prl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1364234771_prd$zil0gcyberdyne.pl...
[...]

Ale on chce miec pewnie lustro na rowno z kafelkami obok. Jak wklei kafelki pod lustru, to juz mu wyjdzie na wierzch.

Data: 2013-03-25 20:44:58
Autor: Rentier
Jak wkleic duze lustro?
W dniu 2013-03-25 18:15, Ghost pisze:

Ale on chce miec pewnie lustro na rowno z kafelkami obok. Jak wklei
kafelki pod lustru, to juz mu wyjdzie na wierzch.
W³a¶nie tak!

Data: 2013-03-25 21:56:36
Autor: Ghost
Jak wkleic duze lustro?

U¿ytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:kiq9fm$ci2$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2013-03-25 18:15, Ghost pisze:

Ale on chce miec pewnie lustro na rowno z kafelkami obok. Jak wklei
kafelki pod lustru, to juz mu wyjdzie na wierzch.
W³a¶nie tak!

No wiec jesli wglebienia sa duze moze byc klopot z wypoziomowaniem lustra.

Data: 2013-03-26 17:04:24
Autor: zil0g
Jak wkleic duze lustro?
*Ghost* wdusil[a] knefle:

Ale on chce miec pewnie lustro na rowno z kafelkami obok.
Jak wklei kafelki pod lustru, to juz mu wyjdzie na wierzch.

Zamiast kafelek mozna zrobic paski z kleju/zaprawy uwzgledniajac
grubosc lustra. Jesli nierownosci sa duze to najlepiej nakladac
cienkimi warstwami kilka razy.

Data: 2013-03-26 22:07:14
Autor: Marek Dyjor
Jak wkleic duze lustro?
zil0g wrote:
*Ghost* wdusil[a] knefle:

[...]

kleii sie zestawy klinów dystansowych tak aby uzyskaæ bazê dla lustra...

Data: 2013-03-27 19:13:59
Autor: zil0g
Jak wkleic duze lustro?
*Marek Dyjor* wdusil[a] knefle:

kleii sie zestawy klinów dystansowych tak aby uzyskaæ bazê dla lustra...

Swoje przyklejalem na paski z kafelek wlasnie, co prawda polowe mniejsze
150x60 i 140x60. Wpasowaly sie prawie idealnie w plaszczyzne z kafelkami,
sa minimalnie wklesle. Ale przy ukosnej fudze na krawedzi jest to niezauwazalne.

Data: 2013-03-25 18:17:00
Autor: Marek Dyjor
Jak wkleić duże lustro?
Rentier wrote:
> [...]
nowe :)

oK, czyli zbytnio się nie stresować nierównościami, jak widzę?

przecież napisałem że wyrównać zaprawą wyrównawczą...

Data: 2013-03-26 17:54:53
Autor: T.
Jak wkleić duże lustro?
W dniu 2013-03-24 21:12, Rentier pisze:
[...]
120cm wysokości
JakÄ… technologiÄ™ klejenia polecacie?
- placki
- paski
- może tylko brzegi na styku z płytkami osilikonować i dość?
Czy podłoże czymś zagruntować?

Uważaj, żeby lustro miało odpowiednią przestrzeń nad kafelkami, nad którymi się znajduje (elastyczna fuga). Miałem spartaczoną robotę i lustro na styk z kafelkami - przy osiadaniu budynku (czy ruchach od aut na ulicy) lustro nieco osiadło, naprężyło się i pękło. Zrezygnowałem z klejenia i na sztywno przykręciłem śrubami/kotwami (z ładnymi ozdobnymi guzami).
T.

Data: 2013-03-26 18:42:14
Autor: Ghost
Jak wkleić duże lustro?

[...]