Jak wpisac dluznika do firmy informacji kredytowej?

Data: 2019-03-18 13:23:20
Autor: ń
Jak wpisac dluznika do firmy informacji kredytowej?
Odziedziczyłem wyrok z lat '90 o zapłatę spadkodawcy kwoty ok. 10 kpln, znalazłem teczkę z dokumentami niestety po ponad 10 latach od ostatniej czynności (umorzenia postępowania egzekucyjnego przez komornika bodajże w 2003 z powodu niewskazania komornikowi przez wierzyciela majątku dłużnika).
Dług nie znika (co najwyżej trudno go egzekwować), można pójść po tę marchewkę, ale potrzebny byłby kijek w postaci np. wpisania do możliwych biur informacji kredytowej.
Wg mojej pamięci dłużnik ma ok. 50+ lat i prowadzi[ł] działalność.
Ile taka "przyjemność" wpisania dłużnika do informacji gospodarczej kosztuje wierzyciela i czy można jej dokonać po upływie 10-letniego okresy przedawnienia?

Data: 2019-03-18 14:30:33
Autor: J.F.
Użytkownik "ń"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q6o2jq$qrq$1@node1.news.atman.pl...
[...]

A taka wersja, ze moze splacil, ale tego juz nie odziedziczyles ?

J.

Data: 2019-03-18 14:48:03
Autor: ń
Jak wpisac dluznika do firmy informacji kredytowej?
Nie.

-- -- -
moze splacil

Data: 2019-03-18 18:24:46
Autor: Robert Tomasik
Jak wpisac dluznika do firmy informacji kredytowej?
W dniu 18.03.2019 o 14:48, ń pisze:
Nie.

Ale dług się przedawnił i on nie musi przechowywać dowodów spłaty. tego
długu niestety już nie ma w praktyce. Facet może powiedzieć, ze w 2004
roku spłacił, a w 2014 roku wywalił pokwitowanie.

Data: 2019-03-19 08:13:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-03-18 o 13:23, ń pisze:
[...]

Jeśli dobrowolnie nie spłaci jak z nim pogadasz, to zapomnij o sprawie.

--
Liwiusz

Jak wpisac dluznika do firmy informacji kredytowej?