Jak wpisać sobie paliwo w koszty prowadzenia dział alności?

Data: 2009-12-09 18:08:15
Autor: Wooyek
Jak wpisać sobie paliwo w koszty prowadzenia dział alności?
Witam! Poradźcie proszę coś w mojej sytuacji:

Kupuję samochód. Moja dziewczyna prowadzi działalność gosp. i też będzie z niego korzystać. Chcielibyśmy, żeby mogła wpisywać sobie paliwo w koszty (bo auto faktycznie będzie używane do pracy).

Jak to teraz wygląda z prawnego punktu widzenia? Czy moja dziewczyna musi być współwłaścicielką (tego wolelibyśmy uniknąć)? Czy jest potrzeba jakaś umowa?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

Data: 2009-12-09 18:21:45
Autor: 'Tom N'
Wooyek w <news:hfoli2$ni3$1inews.gazeta.pl>:

Witam! Poradźcie proszę coś w mojej sytuacji:

Iść na właściwą grupę (ma w nazwie podatki).

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-12-09 19:36:19
Autor: gazeta.pl
Jak wpisać sobie paliwo w koszty prowadzenia dział alności?
prosta umowa uzyczenia

Data: 2009-12-09 15:27:04
Autor: WS
Jak wpisać sobie paliwo w koszty prowadzenia dz iałalności?
On 9 Gru, 19:36, "gazeta.pl" <kson...@interia.pl> wrote:
prosta umowa uzyczenia

....najlepiej w zamian za uslugi seksualne, zeby podatku od tego
uzyczenia nie bylo ;)

WS

Data: 2009-12-09 19:47:01
Autor: 'Tom N'
gazeta.pl w <news:hfoqnc$d9o$1inews.gazeta.pl>:

[...]

No tak.

Prosta umowa, proste podatki, prosta kilometrówka -- wszystko jest proste dla laika, do czasu...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-12-09 21:20:58
Autor: gazeta.pl
[...]

a na co liczyłeś? że napiszą ci ludzie jak to wpisać w ewidencję?
1) masz księgowość uproszczoną? czy pełną?
2) jaka pojemność silnika? różne stawki są
3) jaka działalność? bo jak cały czas w biurze jest to będzie potem problem

kup sobie książeczkę: ewidencja przebiegu pojazdu - popatrzysz na kolumny i będziesz od razu wiedział co i jak.

a, google prawdę ci powie:
http://www.google.pl/search?q=jak+rozliczy%C4%87+kilometr%C3%B3wk%C4%99&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a
http://www.autofirmowe.pl/14454,artyku_jak_rozliczac_kilometrowke.html

Data: 2009-12-10 00:14:57
Autor: Rafał Grzelak
Dnia Wed, 9 Dec 2009 21:20:58 +0100, gazeta.pl napisał(a):

[...]

Ale patrzysz do kogo piszesz tak w ogole?

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2009-12-10 22:32:55
Autor: rafulec
Jak wpisać sobie paliwo w koszty prowadzenia działalności?
gazeta.pl pisze:
prosta umowa uzyczenia

dlaczego koledze chcesz krzywdę zrobić ????

Data: 2009-12-09 19:38:41
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:hfoli2$ni3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie.
Można zastosować użyczenie.

Czy jest potrzeba jakaś umowa?

Tak.

Data: 2009-12-10 22:49:48
Autor: rafulec
Cavallino pisze:
[...]

a podatek ???

IMHO gdy użyczającymi są osoby z I i II grupy podatkowej wtedy przychody z użyczenia nie podlegają opodatkowaniu.

I grupa podatkowa obejmuje małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, zięcia, synową, rodzeństwo, ojczyma, macochę i teściów.

Do II grupy ustawodawca zaliczył natomiast: zstępnych rodzeństwa, rodzeństwo rodziców, zstępnych i małżonków pasierbów, małżonków rodzeństwa i rodzeństwo małżonków, małżonków rodzeństwa małżonków, małżonków innych zstępnych.

Oznacza to, że dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych nie ustala się przychodu w przypadku umowy użyczenia zawartej w rodzinie.

Data: 2009-12-11 09:32:21
Autor: Cavallino
Jak wpisać sobie paliwo w koszty prowadzenia dział alności?

Data: 2009-12-10 23:29:16
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 9 Dec 2009, Cavallino wrote:

[...]

  Można.
  Dobrze by było nie zapomnieć wtedy o przychodzie z nieodpłatnych
świadczeń, bo US może pamiętać.
  IMHO - nieopłacalne.

pzdr, Gotfryd

Jak wpisać sobie paliwo w koszty prowadzenia dział alności?