Data: 2010-03-21 11:10:30 | |
Autor: news.dialog.net.pl | |
Jak wpisać w koszty sprzęt kupiony w celu sprzedaży? | |
Prowadzę firmę i kupuję 10 switchy. Będ± mi one potrzebne ponieważ często rozbudowuję w innych firmach sieci. Kupuję od razu 10 ale starcz± mi na pół roku. Czy od razu wrzucić je w koszty? Czy najpierw jako towary do sprzedaży a póĽniej jako¶ przerzucić w KPiR w koszty? Na razie starałem się kupować przed robot± i za kwotę nie większ± niż przychody z rozbudowy. Chciałbym jednak teraz zamówić trochę więcej tzn kilka swichy, AP, kabli UTP i inne rzeczy które mog± się przydać.
|
|
Data: 2010-03-21 10:36:18 | |
Autor: jureq | |
Jak wpisać w koszty sprzęt kupiony w celu sprzedaży? | |
Dnia Sun, 21 Mar 2010 11:10:30 +0100, news.dialog.net.pl napisał(a):
Prowadzê firmê i kupujê 10 switchy. Bêd± mi one potrzebne poniewa¿ I jak to rozliczasz: 1. Osobno sprzedajesz sprzęt, osobno usługę rozbudowy sieci. 2. Usługa rozbudowy sieci z materiałami. 3. Tylko sprzedaż towaru z montażem. 4. Dzierżawa wykonanej sieci klientowi. 5. Dzierżawa sprzętu klientowi. Kupujê od razu 10 ale starcz± Przecież właśnie towary w KPiR wrzuca się od razu w koszty. Na razie W wypadkach 1, 2 i 3 od razu w koszty. I oczywiście pamiętać, że jeśli gdzieś w międzyczasie będzie koniec roku lub inny remanent, to w praktyce z tych kosztów wyleci. W wypadku 4 i 5 to środki trwałe : możliwe sposoby zaliczenia i amortyzacji zależą głównie od wartości. |
|