Jak wsiadac na rower z fotelikiem?

Data: 2016-03-03 11:41:19
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak wsiadac na rower z fotelikiem?
Pytanie jest jak najbardziej poważne.
Rowery męskie o wysokich ramach, może nawet za dużym rozmiarze, z poziomymi rurami górnymi.
Z tyłu wysoki fotelik dziecięcy mocowany do sztycy podsiodłowej i nogi z tyłu siodełka na tylym kołem nie da się przełożyć.
Próba przełożenia przodem to ekwilibrystyka, a trzeba to zrobić z dzieckiem w foteliku.
Pytam więc tatusiów, jak sobie radz±?

Data: 2016-03-03 11:50:24
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 3 marca 2016 11:41:25 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
[...]

Odchylałem rower o jakie¶ 30 stopni od pionu i U¦ KARATE! :D

Data: 2016-03-04 08:38:25
Autor: kawoN
W dniu 03.03.2016 o 20:50, rmikke pisze:

Próba przełożenia przodem to ekwilibrystyka, a trzeba to zrobić z dzieckiem w foteliku.
Pytam więc tatusiów, jak sobie radz±?

Odchylałem rower o jakie¶ 30 stopni od pionu i U¦ KARATE! :D

A ja nie odchylałem.
Fakt że miałem lekko obniżon± ramę.
Ale z czasów sakwiarskich i roweru Passat (i podobnych)
pamiętam, że przerzucanie nogi nad siodełkiem było
ryzykowne - zatem też ćwiczyłem wymach nog± pod brodę
i w przód. Tylko z dzieckiem na foteliku trzeba być nieco
ostrożniejszym - aczkolwiek raz zdaje się, że udało mi
się wywalić na postoju rower z dzieckiem. Nic się nie stało
i nie było to przy wsiadaniu - z tego co pamiętam...

pozdr.
kawoN

Data: 2016-03-04 09:12:16
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak wsiadac na rower z fotelikiem?
No i jest co¶ takiego jak pamięć mię¶niowa.
10 lat wsiadam na ten sam rower (28'').
Wczoraj pierwszy raz założyłem tylny błotnik (mocowany do sztycy, więc trochę nad kołem).
Wiedziałem, że ten błotnik tam jest, a mimo to mocnym kopnięciem złamałem go przy drugim wsiadaniu.
Mózg i rozum swoje, a mię¶nie swoje, noga poszła dokładnie t± drog±, co zawsze.
I trochę się boję, żeby podobna utrwalona pamięć mię¶niowa nie zadziałała automatycznie przy jeĽdzie z dzieckiem w foteliku.
Przykład sprzed paru dni:
Wracałem z ubłoconymi kołami, i co¶ mnie podkusiło przejechać po drewnianych ryflowanych deskach tarasu lekko pokrytego ¶niegiem "żeby się koła wyczy¶ciły".
Jak jeb...łem, to aż huk było słychać.
Tyle, że to jeb...±ł tylko rower, bo wyskoczyłem z niego na równe nogi gdy się przewracał.
Aż byłem dumny z siebie, ułamek sekundy, reakcja bez my¶lenia, pamięć mię¶niowa z dzieciństwa :-)
Ale gdyby z tyłu był fotelik??

-- -- -

Data: 2016-03-04 09:24:10
Autor: rmikke
W dniu pi±tek, 4 marca 2016 09:12:13 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
[...]

My¶lę, że nie ma problemu, rower z dzieckiem w foteliku
trzyna się w ręku zupełnie inaczej, niż pusty, powinno wystarczyć,
żeby¶ się nie zapominał. W każdym razie - u mnie tak to działało.
Do tego stopnia, że potem próbowałem tak samo suadać na rower
obci±żony sakwami, zamiast dzieckiem...

Data: 2016-03-04 10:11:34
Autor: twistedme
Jak wsiadac na rower z fotelikiem?
W dniu 2016-03-04 o 09:12,  ±ćęłń󶼿 pisze:

Ale gdyby z tyłu był fotelik??

A gdyby tam było przedszkole w przyszło¶ci? :) Zawsze rama też może pękn±ć na pół w czasie jazdy lub odpa¶ć koło.

Odchylasz rower, jak pisze rmikke i wsiadasz/zsiadasz. Dziecko jak przypięte to nie odpadnie :) Ja też czasami wsiadałem z dużego krawężnika czy nawet murku.

Jak dla mnie to za dużo kombinujesz :) Jako¶ tysi±ce ludzi jeĽdzi i nie słychać, żeby dzieci masowo trafiały z tego powodu do szpitali :)

Data: 2016-03-04 11:28:47
Autor: kawoN
W dniu 04.03.2016 o 10:11, twistedme pisze:

Jak dla mnie to za dużo kombinujesz :) Jako¶ tysi±ce ludzi jeĽdzi i nie
słychać, żeby dzieci masowo trafiały z tego powodu do szpitali :)

Co więcej - jeĽdzi wiele osób nie potrafi±cych
utrzymać się na prostej. Czasami widuję najczę¶ciej
matki (to chyba z założenia że dziecko z mam± a nie tat±)
które ledwo trzymaj± pion na rowerze obci±żonym fotelikiem
z dzieckiem - a jednak jad± i nie słyszałem, żeby
kto¶ miał jaki¶ poważny wypadek...

Zatem: noga do góry i do przodu :-)

I rada: jak najszybciej uczyć dziecko jazdy samodzielnej
oraz dłuższych dystansów. O ile wożenie w foteliku 10kg
jeszcze jako tako idzie o tyle 20kg to już męczarnia
- szczególnie na fotelikach montowanych na bujaj±cym się
pał±ku...

pozdr.
kawoN

Data: 2016-03-05 21:01:25
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak wsiadac na rower z fotelikiem?
Fajna strona (i filmik!!):
https://bicycledutch.wordpress.com/2015/05/19/cycling-with-babies-and-toddlers/
:-))

-- -- -

Data: 2016-03-04 11:47:42
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak wsiadac na rower z fotelikiem?
W jednym rowerze mam za duż± ramę 22,5'' (XL) z prawie poziom± rur±.
Próbowałem "na sucho" z przechylaniem i nog± nad ram± przed siodełkiem i praktycznie nie da rady (ekwilibrystyka, co¶ pójdzie nie tak i dziecko na glebie).
Drugi rower jest niższy z niższ± rur± i z nim łatwiej (obydwa 28''), ale wolałbym mieć wybór do jazdy.
Jak dojdzie fotelik porobię próby, podobno warto na siedzonko wrzucić 15 kg worek cebuli ;-)
Z rowerami na kołach 26'' jest chyba wygodniej, choćby ¶rodek ciężko¶ci pasażera niżej o te 5 cm, no i górn± rurę ramy maj± zwykle niżej.

To nie ma znaczenia, czy masowo, na pewno nie chciałby¶ się załapać na 1 promil.

-- -- -

Data: 2016-03-04 09:28:15
Autor: rmikke
W dniu pi±tek, 4 marca 2016 14:50:12 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
[...]

Ej, ale odchylasz rower w SWOJˇ stronę, tak?

Data: 2016-03-04 19:42:35
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak wsiadac na rower z fotelikiem?
Na ten drugi niższy rower po przechyleniu " na siebie" (ok. 20°-30°) do¶ć łatwo się wsiada nog± nad ram±, ale zsi±¶ć tak jest znacznie trudniej :-/
A zsiadanie jest chyba ważniejsze, bo może wypa¶ć w nieoczekiwanym momencie :-o
Do wsiadania można się zwykle jako¶ przygotowac (krawężnik itp.).
Rama ma 80 (pod noskiem siodełka) - 89 cm (przy kierownicy) wysoko¶ci.
I to mi podsunęło pomysł, żeby nogę nad ram± przenosić nie przed sob±, a obok/za sob±, przed siodełkiem.
Trzeba się ustawić bliżej kierownicy i nog± mniej więcej jak tylna noga przez płotek (atakujemy kolanem).
Działa!
Technika działa na rowerze ze sko¶n± górn± rur±, zysk 9 cm jak wyżej :-)
Pojawiło się nieoczekiwane zjawisko: po przechyleniu roweru o więcej niż 20°-30° koła zaczynaj± się ¶lizgać w bok (rower nieobci±żony, na obci±żonym może być inaczej).
No to teraz trzeba trenować ;-)

-- -- -
Drugi rower jest niższy z niższ± rur± i z nim łatwiej

Data: 2016-03-04 13:19:35
Autor: stalowe
W dniu pi±tek, 4 marca 2016 19:48:34 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:

Pojawiło się nieoczekiwane zjawisko: po przechyleniu roweru o więcej niż 20°-30° koła zaczynaj± się ¶lizgać w bok (rower nieobci±żony, na obci±żonym może być inaczej).

To jeszcze nic, przy cięższym dziecku gdy schodziłem z roweru na pasach, rower do¶ć ochoczo staje dęba. Od tej pory z dzieckiem po pasach przejeżdżałem dla większego bezpieczeństwa.
Z wsiadaniem nie ma wielkiego problemu, porozci±gasz sobie nogi i wskakujesz.

Data: 2016-03-04 18:13:38
Autor: rmikke
[...]

Masz filmik pogl±dowy.
Tylko półobrót sobie daruj ;)

Data: 2016-03-04 20:04:07
Autor: m
On 04.03.2016 19:42,  ±ćęłń󶼿 wrote:
Pojawiło się nieoczekiwane zjawisko: po przechyleniu roweru o więcej
niż 20°-30° koła zaczynaj± się ¶lizgać w bok (rower nieobci±żony, na
obci±żonym może być inaczej).

Na obci±żonym jest dużo gorzej, warto zadbać o to żeby się nie ¶lizgały
(np. zaprzeć o jaki¶ krawężnik).

p. m.

Data: 2016-03-04 13:52:15
Autor: m
On 04.03.2016 10:11, twistedme wrote:
Jak dla mnie to za dużo kombinujesz :) Jako¶ tysi±ce ludzi jeĽdzi i nie słychać, żeby dzieci masowo trafiały z tego powodu do szpitali :)

Bo Panbócek nad rowerzystami czuwa.

Na wszystkie wycieczki z synem zdarzyło się mi 3 razy że pamięć
mię¶niowa wygrała i o raz mało nie kopn±łem syna w tył głowy, raz o mało
w twarz (przy zsiadaniu) i raz kopn±łem, ale na szczę¶cie pusty fotelik.
Więc uważać trzeba.

Ja wsiadam na wyrzut nogi, co¶ w rodzaju wyj±tkowo kalekiego maegeri z
karate. Czasem sobie pomagam staj±c na podwyższenie (schodek itd...),
przechylam rower ale zawsze staram się żeby zablokować koło o co¶
podczas tego przechylania i niegdy nie przechylam jak jest co¶ sypkiego
i rower mógłby się przechylić.

Raz udało mi się "wsi±¶ć" w kolejno¶ci najpierw ja potem syn, ale to
mordęga straszna.

p. m.

Data: 2016-03-04 14:49:50
Autor: twistedme
W dniu 2016-03-04 o 13:52, m pisze:
On 04.03.2016 10:11, twistedme wrote:
Jak dla mnie to za duĹĽo kombinujesz :) JakoĹ› tysiÄ…ce ludzi jeĹşdzi i nie
słychać, żeby dzieci masowo trafiały z tego powodu do szpitali :)

Bo PanbĂłcek nad rowerzystami czuwa.

Na wszystkie wycieczki z synem zdarzyło się mi 3 razy że pamięć
mięśniowa wygrała i o raz mało nie kopnąłem syna w tył głowy, raz o mało
w twarz (przy zsiadaniu) i raz kopnąłem, ale na szczęście pusty fotelik.
Więc uważać trzeba.

Ja wsiadam na wyrzut nogi, coĹ› w rodzaju wyjÄ…tkowo kalekiego maegeri z
karate. Czasem sobie pomagam stajÄ…c na podwyĹĽszenie (schodek itd...),
przechylam rower ale zawsze staram się żeby zablokować koło o coś
podczas tego przechylania i niegdy nie przechylam jak jest coĹ› sypkiego
i rower mógłby się przechylić.

Raz udało mi się "wsiąść" w kolejności najpierw ja potem syn, ale to
mordęga straszna.

p. m.

Mam wrażenie, że mylicie nieco pojęcia mówiąc o "pamięci mięśniowej". Zawsze myślałem, że to chodzi o to:

"Pojęcie „pamięć mięśniowa” coraz częściej używane jest w kontekście potencjalnych konsekwencji dłuższych przerw w treningach spowodowanych czy to natłokiem obowiązków, czy wyjazdem wakacyjnym czy też kontuzjami i zdolności organizmu do szybkiego odrabiania strat po powrocie do reżimu treningowego. Istnieje teoria głosząca, iż regularny wysiłek fizyczny w sposób długotrwały zmienia wrażliwość tkanki mięśniowej na działanie bodźców treningowych, co skutkuje tym, że osoby powracające do aktywności fizycznej po przerwie notują zdecydowanie szybsze postępy niż osoby rozpoczynające treningi od "zera"."

Którą to teorię mogę potwierdzić własnymi doświadczeniami.

Czy można tego terminu używać w innym kontekście, to nie wiem.

Data: 2016-03-04 16:12:40
Autor: m
On 04.03.2016 14:49, twistedme wrote:
> Raz udało mi się "wsiąść" w kolejności najpierw ja potem syn, ale to
> mordęga straszna.

Mam wrażenie, że mylicie nieco pojęcia mówiąc o "pamięci mięśniowej".

Całkiem możliwe. Nazwijmy to więc wyuczonymi odruchami.

p. m.

Data: 2016-03-04 15:05:16
Autor: kawoN
W dniu 04.03.2016 o 13:52, m pisze:

[...]

O matko - opowie¶ci grozy! Dobrze, że nie przeczytałem
tego zanim nie woziłem dzieci bo chyba bym ze stresu
na rower nie wsiadł.

Podejrzewam u Ciebie co¶ w rodzaju przemieszczenia
wybranych funkcji mózgu w okolice mię¶niowe... ;-)
Kto wie, może to się na Nobla nadaje gdyby tylko
umieć to opisać :-)

Tak na moje niefachowe oko to albo masz wyj±tkowo
wysok± ramę albo brak Ci spokoju ducha ewentualnie
ci±gle gdzie¶ się spieszysz... :-)

pozdr.
kawoN

Data: 2016-03-04 16:14:05
Autor: m
On 04.03.2016 15:05, kawoN wrote:
Tak na moje niefachowe oko to albo masz wyj±tkowo
wysok± ramę albo brak Ci spokoju ducha ewentualnie
ci±gle gdzie¶ się spieszysz... :-)

Sk±d ten wniosek? Co ma spokój ducha do wsiadania/zsiadania? Przecież od
spokoju ducha i braku po¶piechu nie stanę się nagle bardziej
rozci±gnięty niż jestem.

p. m.

Data: 2016-03-07 09:47:20
Autor: kawoN
W dniu 04.03.2016 o 16:14, m pisze:

Sk±d ten wniosek? Co ma spokój ducha do wsiadania/zsiadania? Przecież od
spokoju ducha i braku po¶piechu nie stanę się nagle bardziej
rozci±gnięty niż jestem.

Mniej błędów się popełnia.

Data: 2016-03-07 10:45:50
Autor: m
On 07.03.2016 09:47, kawoN wrote:
[...]

Ale od tego że będę mniej roztargniony, nie uniosę wyżej nogi przecież.
Powiem więcej - jest dużo trudniej przełożyć powoli noge niż j± przerzucić.

A roztargnienie mam wrażenie że często wynika wręcz z nadmiaru spokoju
ducha.

p. m.

Data: 2016-03-07 13:46:33
Autor: kawoN
W dniu 07.03.2016 o 10:45, m pisze:

[...]

Nie myliłbym nadmiernego rozleniwienia ze zwykłym
spokojem.

Może jednak trzeba zmienić rower?

Wydaje mi się, że jeżeli wysoko¶ć ramy
nie przekracza wysoko¶ci kroku to nie powinno
być problemu z przełożeniem nogi. Miałem kilka
różnych rowerów ale zawsze przestrzegałem zasady
opisanej wyżej. I nigdy nie miałem problemów z
przełożeniem nogi nad ram±.

pozdr.
kawoN

Data: 2016-03-07 14:07:40
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak wsiadac na rower z fotelikiem?
No niestety w rowerze z ram± 22,5'' i w dodatku poziom± rur± i do tego krótk± nie daję rady ("na sucho" po zsunięciu z siodełka rura dotyka kroku).
W drugim z ram± 21'' i lekko pochył± do¶ć dług± rur± nogę jako tako się przenosi, więc na tym rowerze muszę zamontować fotelik.
Akurat bardziej mi pasowała odwrotna koncepcja, st±d zapytanie i dyskusja.

-- -- -
Wydaje mi się, że jeżeli wysoko¶ć ramy nie przekracza wysoko¶ci kroku to nie powinno być problemu z przełożeniem nogi.

Data: 2016-03-03 14:06:29
Autor: z
W dniu 2016-03-03 o 11:41,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Pytanie jest jak najbardziej poważne.

Nawet gdybym był wysokim blondynem (a nie jestem) to i tak do miasta wybierałem damkę. (albo składak) i tak woziłem dzieciaka do przedszkola.

Data: 2016-03-03 15:14:07
Autor: bans
Jak wsiadac na rower z fotelikiem?
W dniu 2016-03-03 o 11:41,  ±ćęłń󶼿 pisze:

Pytam więc tatusiów, jak sobie radz±?

Jak Legolas:

https://youtu.be/WpegFVRxarI?t=10

--
bans

Data: 2016-03-04 10:22:53
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 3 Mar 2016 11:41:19 +0100,  ±ćęłń󶼿 napisał(a):

Pytam więc tatusiów, jak sobie radz±?

Jeżdżę często z gór± klamotów na bagażniku. Równie często przerzucam
nogę nad bagażami jak i przez ramę. Raz tylko wyglebiłem w Wilnie, przed
publik± co gorsza, bo byłem deko upity :) No i czasem się zdarza że
kopnę licznik :)
--
Jacek
I hate haters.