Jak wyciągnąć info ze spółdzielni mieszkaniowej....

Data: 2009-03-20 23:14:47
Autor: Titi
Jak wyciągnąć info ze spółdzielni mieszkaniowej....
Witam,

ponieważ ostatnio było kilka postów nt. spódzielni mieszkaniowych, to ja też mam pytanie:

Jak wydobyć ze spódzielni mieszkaniowej rzeczywisty kosztorys dotyczący wymiany instalacji CO (lub każdego innego wydatku) dla danego budynku?

Wymiana instalacji już się zakończyła. Zbieraliśmy na nią kasę na tzw. funduszu celowym i OK.
Spódzielnia rozesłała jedynie informację (post factum), że koszt wymiany dla lokalu 123 to xxx zł. Coś takiego dostał każdy lokator/właściciel.

Możemy oczywiście zsumować koszt dla każdego lokalu i wyjdzie nam ile to kosztowało, ale tak się składa że w zeszłym roku zawiązała się w naszym bloku Rada Budynku i zaczeliśmy się w kilka osób bardziej interesować różnymi tematami. W związku z tym już listopadzie wystąpiliśmy do Spółdzielni o udostępnienie dokładnego kosztorysu lub ew. kopii faktur związanych z remontem instalacji. I od tej pory cisza. Pomimo kilku monitów nie otrzymaliśmy nawet odpowiedzi na pismo dotyczące tej sprawy (na inne pisma odpowiedzi przychodzą - udostępniono nam m.in listę lokali z zaległym czynszem).

Ponieważ prace związane z remontem zakończono już prawie dwa lata temu, nie ma możliwości, że spódzielnia jeszcze "liczy" koszty. Ewidentnie komuś zależy na tym, żeby nam tych dokumentów nie pokazać. Z jakiego powodu, łatwo się domyślić...

Czy jest jakieś prawo (paragraf), na który możemy się powołać domagając się tych informacji? Kim ewentualnie można straszyć? CBA? Superexpress?

T.

Data: 2009-03-21 00:19:35
Autor: Robert Tomasik
Jak wyciągnąć info ze spółdzielni mieszkaniowej....
Użytkownik "Titi" <titi-caca@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gq151h$1eu$1mx1.internetia.pl...

No cóż. Skoro spółdzielnia ma jakieś opory, to pozostaje na podstawie tych oporów oraz oszacowania powziąć podejrzenie, że doszło do oszustwa polegającego na zebraniu większej kwoty, niż faktycznie zapłacono za roboty. Powiadomić organa ścigania o tym podejrzeniu. Wam dokumentów mogą ostatecznie nie pokazać, ale Policji już musza.

A próbowaliście wystąpić do Komisji rewizyjnej o zbadanie tego tematu? Bo to generalnie ich rola. Może to najprostsze rozwiązanie.

Data: 2009-03-23 01:56:43
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gq18o5$666$2inews.gazeta.pl...
[...]

Teraz zauważyłem, że w odpowiedź wdarł sie bład. Komisja rewizyjna jest w Stowarzyszeniach. W Spółdzielniach ustawa to ciało nazywa Radą nadzorczą. Funkcje spełnia te same, więc dla reszty mojej wypowiedzi nie wnosi ten błąd nic istotnego, ale chciałem by serwerek poprawke zarchiwizował, gdyby ktoś w przyszłości chciał skorzystać.

Jak wyciągnąć info ze spółdzielni mieszkaniowej....