Jak wyciszyć pasek klinwy

Data: 2011-05-29 22:59:01
Autor: dudley
Jak wyciszyć pasek klinwy
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
news:irt0as$7k5$1news.onet.pl...
Witam,
Pasek klinowy zaczął pracować wyraźnie głośniej niż kilka miesięcy temu.
Nie  piszczy, a raczej głośno szumi. [...]

Podczepię się pod temat - od jakiegoś czasu, po nagrzaniu się silnika i wszyskiego pod maską, coś zaczyna mi rytmicznie huczeć. Słyszę to pohukiwanie gdy auto jest na luzie (najczęściej, choć zdarza się, że nie ma tego dźwięku) i najwyraźniej słychać to w kabinie. Próbowałem "wysłuchać" rzecz od strony silnika i najwyraźniej słychać to przy pasku klinowym właśnie, a uściślając - w okolicach pompy wody, sprężarki klimy i co tam jeszcze jest w tym miejscu w astrze H 1.6. Zanim zrobię "test wodny", który podsunął wyżej kolega pm, to macie jakieś propozycje, co to może być? Czy faktycznie może padać jakaś łożyskowana rolka i daje taki efekt? Miałaby tu znaczenie temperatura silnika? Pomijając ten dźwięk astra jeździ całkowicie bezproblemowo, nie zauważyłem niczego niepokojącego.
Z góry dzięki za wszelkie pomysły.
Pozdrawiam,
--
dudley, ckmk