Jak wyemitować obligacje, aby móc kupować je przez IKE ?

Data: 2010-01-17 12:11:54
Autor: exist
Jak wyemitować obligacje, aby móc kupować je przez IKE ?
Czy jest na grupie ktoś zorientowany w prawie?
Chodzi o to, żeby utworzyć podmiot, który będzie operował kasą inwestorów
emitując obligacje, które inny inwestor będzie mógł nabyć na swoją emeryturę.
Tylko rozwiązanie z obligacjami przychodzi mi do głowy. Jakieś pomysły ?

pozdrawiam
Tomasz

-- -
http://wgpw.blox.pl

Data: 2010-01-17 20:40:53
Autor: kigam

Użytkownik "exist" <exist@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
[...]

Na zdrowy rozum muszą być zdematerializowane i notowane na giełdzie. Jak dla
mnie przekombinowałeś z tą sekurytyzacją. Kto ci kupi śmieciowe obligacje od
nieznanego podmiotu, jakie zabezpieczenia, jakie zaproponujesz warunki
emisji, ile zapłacisz za upasowanie na rynku, co zrobisz z wolumenem którego
nie sprzedaż i wiele wiele innych pytań.

Data: 2010-01-17 21:38:43
Autor: Dombrek
[...]

Nie muszą być notowane. Obligacje może wyemitować praktycznie każda firma. A kto kupi? Bardzo często robi się tak, że dwa podmioty już są dogadane, a obligacja jest tylko formą umowy. Wtedy nie trzeba żadnych zabezpieczeń.
Obligacje to przecież nie tylko papiery na ogromne wartości, duże wolumeny, sprzedawane na rynku publicznym.
Dombrek

Data: 2010-01-18 10:19:37
Autor: kigam

Użytkownik "Dombrek" <dombrek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

obligacja jest tylko formą umowy. Wtedy nie trzeba żadnych zabezpieczeń.
Obligacje to przecież nie tylko papiery na ogromne wartości, duże

Rozmawiamy tutaj o IKE.

Data: 2010-01-18 12:11:43
Autor: Dombrek
Jak wyemitować obligacje, aby móc kupować je przez IKE ?
Rozmawiamy tutaj o IKE.

I tak i nie - nie było to powiedziane wprost w pierwszym poście Exista. Na emeryturę to przecież można wrzucać pieniądze także poza IKE (na szczęście!!).
Dombrek

Data: 2010-01-18 13:59:10
Autor: kigam

> [...]

I tak i nie - nie było to powiedziane wprost w pierwszym poście Exista. Na
emeryturę to przecież można wrzucać pieniądze także poza IKE (na

A temat wątku czytałeś?

Data: 2010-01-18 14:06:59
Autor: Dombrek
Jak wyemitować obligacje, aby móc kupować je przez IKE ?

A temat wątku czytałeś?

Głupio się przyznać, ale fragment schował mi się w outlooku.
Choć chyba ideę wyczułem - pewnie chodzi o brak podatku Belki.
Dombrek

Data: 2010-01-17 21:41:56
Autor: Dombrek
[...]

Dom maklerski z uprawnieniami do zarządzania. Kapitał zakładowy 500k + doradca + 2 maklerów powinno wystarczyć. Teoretycznie mógłbyś to puścić z każdej firmy, ale jak się KNF dowie (a dowie się prędzej czy później), to Ci naśle CBŚ z ABW i zrobi poranne budzenie. Zresztą obligacje to z założenia złe rozwiązanie, bo od razu wskazuje na trading kapitałami obcymi.
Dombrek

Jak wyemitować obligacje, aby móc kupować je przez IKE ?