Jak wygenerowac mikrorachunek do oplacania ryczaltu?

Data: 2020-04-20 12:54:21
Autor: Wojciech Bancer
On 2020-04-20, ąćęłńóśźż <a@e.pl> wrote:
Wynajmująca potrzebuje dziś (20.IV) opłacić ryczałt od najmu na I kwartał 2020 - jak ma wygenerować nr mikrorachunku dla dokonania przelewu?

Przez internet:
https://www.podatki.gov.pl/mikrorachunek-podatkowy/

US zamknięte, przez telefon podają "nr komórki koleżanki pracuje zdalnie" gdzie zgłasza się pod wszystkimi podanymi numerami "poczta głosowa t-mobile" (to taka zdalna forma picia kawki przez biurestwo).
Czy banki zdzierają opłaty od przelewów na mikrorachunki?

Mój nie zabiera.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-04-20 13:27:05
Autor: ąćęłńóśźż
Jak wygenerowac mikrorachunek do oplacania ryczaltu?
OK, na szczęście więc nie potrzeba żadnych "profili zaufanych" itp.
W adresacie przelewu nie wyskoczy własny US, lecz jakiś ogólnopolski?

-- -- -
www.podatki.gov.pl/mikrorachunek-podatkowy/

Data: 2020-04-20 23:52:09
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2020-04-20 o 13:27, ąćęłńóśźż pisze:
OK, na szczęście więc nie potrzeba żadnych "profili zaufanych" itp.

Żeby dostać numer rachunku US ?!!!
Żeby wpłacić pieniądze ?!!!!
P.G.

Data: 2020-04-21 07:46:57
Autor: ąćęłńóśźż
Jak wygenerowac mikrorachunek do oplacania ryczaltu?
Jak widać w tym kraju każdy może dostać numer Twojego rachunku ;-)
Przypomnij mi, czy np. wpłacenie za kogoś pieniędzy z tytułu grzywny lub wykroczenia jest zgodne z prawem, czy sprzeczne?
Lecę po kolę i czipsy czekając na sprawy "wysoki sadzie przecież nie wiem kto za mnie zapłacił tamte 15 melonów podatku, a urząd przestał przysyłać wezwania no to nie płaciłem".

-- -- -

Data: 2020-04-21 12:41:35
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e9e88d1$1$501$65785112@news.neostrada.pl...
Jak widać w tym kraju każdy może dostać numer Twojego rachunku ;-)
Przypomnij mi, czy np. wpłacenie za kogoś pieniędzy z tytułu grzywny lub wykroczenia jest zgodne z prawem, czy sprzeczne?

Karalne.

Lecę po kolę i czipsy czekając na sprawy "wysoki sadzie przecież nie wiem kto za mnie zapłacił tamte 15 melonów podatku, a urząd przestał przysyłać wezwania no to nie płaciłem".

Podatku tez nie w pelni legalne.
Ale pomylka moze sie wyjasni, bo troche watpie, aby urzad sam odeslal .... i wtedy sie okaze, ze podatku nie zaplaciles, a odsetki sie naleza mimo wezwania i to od dnia terminu naleznosci.

J.

Data: 2020-04-21 12:43:54
Autor: cef
W dniu 2020-04-21 o 07:46, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

A co komu ze znajomości numeru rachunku?
Pomijając fakt, że wyjaśnianie takiej pierdółki trwa kilka minut

Data: 2020-04-21 18:59:56
Autor: Budzik
Jak wygenerowac mikrorachunek do oplacania ryczaltu?
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

Jak widać w tym kraju każdy może dostać numer Twojego rachunku ;-)

To nie jest twój rachunek!

[...]

I to sa problemy prawdziwego mezczyzny! ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

Data: 2020-04-21 22:30:07
Autor: Kviat
W dniu 21.04.2020 o 07:46, ąćęłńóśźż pisze:

Lecę po kolę i czipsy czekając na sprawy "wysoki sadzie przecież nie wiem kto za mnie zapłacił tamte 15 melonów podatku,

Ale nadal wiesz, że to nie ty zapłaciłeś.
Jak zapłacisz swoje 15 melonów podatku, to urząd się zorientuje, że coś jest nie tak i że na koncie ma nadmiarowe 15 melonów podatku.

a urząd przestał przysyłać wezwania no to nie płaciłem".

Czyli jak urząd nie przysyła wezwań, to nie wiesz czy zapłaciłeś czy nie?

Czipsa?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-04-22 09:11:29
Autor: Piotr Gałka
Jak wygenerowac mikrorachunek do oplacania ryczaltu?
W dniu 2020-04-21 o 07:46, ąćęłńóśźż pisze:
Jak widać w tym kraju każdy może dostać numer Twojego rachunku ;-)

To jest rachunek US a nie mój.
A poza tym zakładając, że PESEL to dane osobowe podlegające ochronie to skąd ten każdy będzie wiedział, że to akurat numer rachunku dla moich wpłat.

[...]

Co ma piernik do wiatraka?
Jak był jeden rachunek US to ktoś też mógł wpłacić że to niby ty.
P.G.

Data: 2020-04-22 14:36:11
Autor: ąćęłńóśźż
Jak wygenerowac mikrorachunek do oplacania ryczaltu?
Ale raczej była różnica w polach 'Tytuł'??
Wpisanie cudzego imienia nazwiska adresu i nr identyfikacyjnego oraz konkretnego US to nie mogła być "literówka wysoki urzędzie".

-- -- -
Jak był jeden rachunek US to ktoś też mógł wpłacić że to niby ty.

Data: 2020-04-22 15:22:43
Autor: cef
W dniu 2020-04-22 o 14:36, ąćęłńóśźż pisze:
Ale raczej była różnica w polach 'Tytuł'??
Wpisanie cudzego imienia nazwiska adresu i nr identyfikacyjnego oraz konkretnego US to nie mogła być "literówka wysoki urzędzie".

Zrób może choć z raz taki przelew i zobacz co się wpisuje,
  zanim zaczniesz wypisywać takie pierdoły.

Data: 2020-04-23 19:17:05
Autor: ąćęłńóśźż
Jak wygenerowac mikrorachunek do oplacania ryczaltu?
Pokaż szczegóły takiego wykonanego przelewu: gdzie jest imię nazwisko i adres oraz urząd skarbowy podatnika.

-- -- -
Zrób może choć z raz taki przelew i zobacz co się wpisuje

Data: 2020-04-23 21:44:11
Autor: cef
W dniu 2020-04-23 o 19:17, ąćęłńóśźż pisze:
Pokaż szczegóły takiego wykonanego przelewu: gdzie jest imię nazwisko i adres oraz urząd skarbowy podatnika.

To Ty twierdzisz,  że to "się wpisuje", więc Ty pokaż.

Data: 2020-04-22 16:11:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak wygenerowac mikrorachunek do oplacania ryczaltu?

"ąćęłńóśźż" 5ea03a3c$0$510$65785112@news.neostrada.pl

: Ale raczej była różnica w polach 'Tytuł'??
: Wpisanie cudzego imienia nazwiska adresu
: i nr identyfikacyjnego oraz konkretnego US
: to nie mogła być "literówka wysoki urzędzie".

Były dedykowane przelewy i pozostały dedykowane.

-=-

IMO Fiskus mógłby sięgać własnoręcznie w czeluści podanych
kont podatników po kwoty wskazane w stosownych deklaracjach.
PIT jest miesięczny a stosowna deklaracja nie? -- owszem, ale
choć niektóre podatki można by tak obsłużyć, zaś PIT mógłby
być obsługiwany jakoś inaczej -- choćby za sprawą jakiejś
mikrodeklaracji zawierającej tylko miesiąc i kwotę...

Coś na kształt polecenia zapłaty -- za gaz, elektryczność, telefon...

Podobnie z ZUS -- też mógłby wydzierać płatnikom  za sprawą
PZ z kont tychże płatników bez angażowania komornika i bez
kosztownych monitów...

[wiem, wiem -- bezrobocie trzeba zwalczać... a wzrost PKB
budowany jest także wzrostem sprzedaży papieru i wzrostem
przychodów poczty...]

Przynajmniej do możliwości konta...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-04-22 16:26:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak wygenerowac mikrorachunek do oplacania ryczaltu?

"Piotr Gałka" r7oqmu$fku$1$PiotrGalka@news.chmurka.net

A poza tym zakładając, że PESEL to dane osobowe podlegające ochronie to

Raz za razem ktoś gubi czyjeś dane...

IMO Pesel warto wzmocnić modyfikowaną częścią, bez której nie można
by było zbyt wiele osiągnąć w urzędach czy instytucjach. W razie
wycieku informacji [dysk PCIe x4 w gnieździe PCie x2 źle uszczelniony
silikonem?] zmienna część byłaby zmieniana z zachowaniem historii zmian...

[znów fatalnie -- wzrost bezrobocia wśród komorników ścigających
rzekomych dłużników i wzrost bezrobocia wśród sędziów ferujących
wyroki rzeczywistym Peselom... wzrost bezrobocia -- > spadek PKB;
znów wezmą mnie za wichrzyciela i dywersanta w jakże trudnej dla
narodu chwili -- jeszcze korona z głowy wirusa nie spadła, a już
braki wody (zużytej w nadmiarze przez PO-PSL?) nam doskwierają...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-04-22 16:59:54
Autor: Budzik
Jak wygenerowac mikrorachunek do oplacania ryczaltu?
Użytkownik Piotr Gałka piotr.galka@cutthismicromade.pl ...

A poza tym zakładając, że PESEL to dane osobowe podlegające ochronie
to skąd ten każdy będzie wiedział, że to akurat numer rachunku dla
moich wpłat.

Pesel to jednoczesnie po prostu liczba która przeskakuje co 7?
Mozesz sobie miliony peseli wygenerować...

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2020-04-22 15:56:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak wygenerowac mikrorachunek do oplacania ryczaltu?

"ąćęłńóśźż" 5e9e88d1$1$501$65785112@news.neostrada.pl

: Jak widać w tym kraju każdy może dostać numer Twojego rachunku ;-)

Taki nr jest tak Twój jak Twoja jest szkoła, w której pobierałeś naukę.
Nie podatnik jest właścicielem takiego rachunku, lecz instytucja państwowa.
NBP chyba ;) prywaciarzom nie prowadzi/obsługuje rachunków bankowych...

: Przypomnij mi, czy np. wpłacenie za kogoś pieniędzy z tytułu
: grzywny lub wykroczenia jest zgodne z prawem, czy sprzeczne?

IMO zgodne, ;) ale niekoniecznie grzywnę anuluje/spłaci. ;)
(jakże podarowanie Fiskusowi dobra może być sprzeczne z prawem?!)

Jest lepszy dylemat -- przedterminowe zapłacenie VAT.
Czy jakiekolwiek zapłacenie nienależnego podatku.

[ale w jakimś celu prawo jest komplikowane!
gdy ktoś zbyt głośno szczeka, może liczyć się
z drobiazgową kontrolą; ja jestem potulny, nie
wadzę wADzy, nie narzekam -- więc nie obawiam
się takich kontroli...]