Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?

Data: 2009-09-22 10:49:50
Autor: Artur Zabroński
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
On 22 Wrz, 19:34, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:
Pytam tak na wszelki wypadek. Cholera wie, moze ten, ktory kupilem za
12 zl jest jakis inny.
Plyn DOT4 firmy Organika jest niemal przezroczysty, niewiele rzadszy
od wody. Z pewnoscia nie przypomina ani kolorem ani konsystencja
zimnego oleju po frytkach.

Też używam tego płynu ale on jest chyba jakiś dziwny bo po 4
miesiącach wyglądał jak ten stary który był u mnie pewnie ze 3 lata.
A tak wlasnie wyglada ten, ktory mam w ukladzie hamulcowym. Ciemny i
gesty jak przepracowany olej.

Dobrze wymyslilem, ze warto byloby go zmienic na nowy?

Dobrze :-) Stary płyn ciemnieje i ma kolor herbaty.
Na co zwracac uwage podczas wymiany poza odpowietrzeniem ukladu?
Jakies wskazowki praktykow?

Jakim odpowietrzeniem? Nic nie odpowietrzasz, przelewasz płyn przez
układ aż wypłynie świeży. Odessij stary płyn ze zbiorniczka ale tak by
nie zassał powietrza, mniej się namachasz.

--
Artur

Data: 2009-09-22 11:08:46
Autor: Artur Zabroński
On 22 Wrz, 19:49, Artur Zabroński <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

> [...]
miesiącach wyglądał jak ten stary który był u mnie pewnie ze 3 lata.> A tak wlasnie wyglada ten, ktory mam w ukladzie hamulcowym. Ciemny i

A jednak nie - ja sobie zalałem płynem K2. Następnym razem kupię coś
markowego.

--
Artur

Data: 2009-09-22 11:21:59
Autor: amos
[...]

Czyli kolejno: podstawiam pojemnik na zlewki, okrecam np zawor
znajdujacy sie w zacisku (odpowietrzajacy?) po czym od gory zalewam
nowy jednoczesnie zbierajac stary?

Jak mozna odessac domowa metoda? Jedyny odpowietrzacz jaki w domu
posiadam nazywa sie Frida i stosuje go do odsysania gluta mojej
coreczce ;)

amos

Data: 2009-09-22 11:26:29
Autor: amos
On 22 Wrz, 20:21, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:
Jak mozna odessac domowa metoda? Jedyny odpowietrzacz jaki w domu

mialo byc _odsysacz_ nie odpowietrzacz ;)

Data: 2009-09-22 11:30:13
Autor: Artur Zabroński
[...]

Nie :-)

1. Zakładasz klucz oczkowy na zawór w zacisku, później wężyk i
wkładasz drugi koniec do pojemnika.
2. Odkręcasz zbiorniczek przy pompie, odsysasz strzykawką stary płyn
ale nie do końca żeby układ się nie zapowietrzył.
3. Nalewasz nowego płynu do pełna i przykrywasz pokrywką pojemniczek
(lubi walnąć po twarzy).
4. Podpompowujesz klamką i zaciskasz ją.
5. Luzujesz kluczem lekko śrubę na zacisku, powinien wypłynąć płyn a
klamka się zapadać, przy dochodzeniu klamki do manetki zakręcasz
zawór, puszczasz klamkę.

Punkty 4-5 powtarzasz aż wypłynie świeży płyn pamiętając o tym by
uzupełniać płyn w zbiorniczku przy pompie. Jak masz dwa zaciski to
robisz najpierw jeden później drugi.
Jak mozna odessac domowa metoda? Jedyny odpowietrzacz jaki w domu
posiadam nazywa sie Frida i stosuje go do odsysania gluta mojej
coreczce ;)

Urządzenie zwie sie strzykawka i jest łatwo dostępne w aptece za ok.
20gr ;-)

--
Artur

Data: 2009-09-22 11:42:39
Autor: amos
On 22 Wrz, 20:30, Artur Zabroński <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

[...]

Wielkie dzieki, pomoglo ;)

Zapytalem jeszcze wujka gugla i pokazal mi bardziej obrazkowy opis.
http://www.youtube.com/watch?v=rRMauyEMjdg

Jakos przeoczylem, ze pod gumowym kapturkiem ochronnym na zaworku jest
krociec do zalozenia wezyka.
Ot lajkonik...

amos

Data: 2009-09-22 11:49:13
Autor: Artur Zabroński
On 22 Wrz, 20:42, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:

Zapytalem jeszcze wujka gugla i pokazal mi bardziej obrazkowy opis.http://www.youtube.com/watch?v=rRMauyEMjdg

Ale jakoś dziwnie to gość robi, po co odsysać wszystko ze zbiorniczka
i zapowietrzać układ i się męczyć później?

--
Artur

Data: 2009-09-22 12:14:46
Autor: amos
On 22 Wrz, 20:49, Artur Zabroński <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
Ale jakoś dziwnie to gość robi, po co odsysać wszystko ze zbiorniczka
i zapowietrzać układ i się męczyć później?
No nie no! Zrobil dokladnie jak pisales - odciagnal dwukrownie stary
po czym zalal do zbiorniczka nowy plyn...

amos

Data: 2009-09-22 12:26:56
Autor: Artur Zabroński
On 22 Wrz, 21:14, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:

No nie no! Zrobil dokladnie jak pisales - odciagnal dwukrownie stary
po czym zalal do zbiorniczka nowy plyn...

Ale odciągnął do zera (tak mi się wydawało jak oglądałem na szybko) a
wtedy odkrywasz tłoczek i układ jest zapowietrzony. Trzeba zostawić
minimalną ilość tak by tłoczek był zanurzony i wszystko wtedy będzie
git :-) Aaaa no i zakręcać zawór na zacisku przed puszczeniem klamki.

--
Artur

Data: 2009-09-22 21:34:07
Autor: Kuczu
Artur Zabroński pisze:

Ale odciągnął do zera (tak mi się wydawało jak oglądałem na szybko) a
wtedy odkrywasz tłoczek

Co odkrywasz ?

i układ jest zapowietrzony.

Bzdura

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-09-22 12:39:09
Autor: Artur Zabroński
On 22 Wrz, 21:34, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
> Ale odciągnął do zera (tak mi się wydawało jak oglądałem na szybko) a
> wtedy odkrywasz tłoczek

Co odkrywasz ?

Tłoczek w pompie?
> i układ jest zapowietrzony.

Bzdura

No a jak oddesiesz do zera, że po wciśnięciu klamki pchniesz bąbel w
układ?

--
Artur

Data: 2009-09-22 22:01:17
Autor: Kuczu
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
Artur Zabroński pisze:

Tłoczek w pompie?

Jak ? Zbiorniczek (zintegrowany z pompa bo o takim tu mowimy) z cylinderkiem hamulcowym lacza dwa male otworki. Tylko. Jesli wepchasz w jeden z nich igle strzykawki to owszem, odessiesz plyn sprzed tloczka. W innym wypadku nigdy.

No a jak oddesiesz do zera, że po wciśnięciu klamki pchniesz bąbel w
układ?

A co za debil po odessaniu plynu ze zbiorniczka bedzie naciskal klamke ?

Data: 2009-09-22 14:20:27
Autor: Artur Zabroński
On 22 Wrz, 22:01, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:

[...]

No tak ale jak stwierdziłeś sam niżej, chodziło mi o odessanie
wszystkiego i przepompowanie.

A co za debil po odessaniu plynu ze zbiorniczka bedzie naciskal klamke ?

Moja kulpa, wydawało mi się że gość na youtube właśnie tak zrobił. Nie
było tematu :-)

--
Artur

Data: 2009-09-23 00:49:44
Autor: amos
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
On 22 Wrz, 20:30, Artur Zabroński <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
Jak masz dwa zaciski to
robisz najpierw jeden później drugi.

Czy ma znaczenie w jakiej kolejnosci spuszczam plyn z zaciskow, jesli
jedna klamka obsluguje mi zarowno przod jak i tyl?

Na moje oko, zrobilbym najpierw tyl, potem przod.

A moze to nie ma znaczenia?

Jak w ogole jest realizowany rozklad sil hamowania pomiedzy przodem a
tylem? W jaki sposob sie to reguluje?
Zauwazylem, ze przednia tarcza (od "tylnego" hamulca) jest zwykla
ledwo ciepla. Co oznacza, ze zacisk lapie tylko symbolicznie.

amos

Data: 2009-09-22 20:11:39
Autor: falco
Artur Zabroński pisze:

Stary płyn ciemnieje i ma kolor herbaty.

Kolor nie jest dobrtym wyznacznikiem, choć na pewno płyn powinien być klarowny, ale to czy jest jasny, ciemny, bardziej żółty, zielony czy jeszcze inny zależy od producenta... ;)

--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175

Data: 2009-09-22 11:24:36
Autor: Artur Zabroński
On 22 Wrz, 20:11, falco <mfa...@wp.pl> wrote:

Kolor nie jest dobrtym wyznacznikiem, choć na pewno płyn powinien być
klarowny, ale to czy jest jasny, ciemny, bardziej żółty, zielony czy
jeszcze inny zależy od producenta... ;)

Nie widziałem jeszcze kolorowego DOT-4 :-) To fakt, że to nie
wyznacznik ale jakiś znak, u mnie jak po 4 miesiącach wyglądał
syfiasto jak po kupnie motocykla to też zmieniłem bo to 12zł i 20min
roboty.

--
Artur

Data: 2009-09-22 20:25:15
Autor: Kuczu
falco pisze:

Kolor nie jest dobrtym wyznacznikiem, choć na pewno płyn powinien być klarowny, ale to czy jest jasny, ciemny, bardziej żółty, zielony czy jeszcze inny zależy od producenta... ;)

DOT 5 ktory mam ma kolor denaturatu.

Data: 2009-09-23 08:32:47
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Kuczu napisał(a):
DOT 5 ktory mam ma kolor denaturatu.

Moze butelki pomyliles? Wez sprawdz co teraz pijesz.

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?