Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?

Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?

Data: 2009-09-22 20:09:37
Autor: falco
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
amos pisze:
Pytam tak na wszelki wypadek. Cholera wie, moze ten, ktory kupilem za
12 zl jest jakis inny.
Plyn DOT4 firmy Organika jest niemal przezroczysty

Siema,

nie uĹĽywam produktĂłw z Orlenu, wolÄ™ droĹĽszy, ale pewny produkt DOT-4 Ate Germany. To moja subiektywna opinia.
Płyn ma właściwości higroskopijne (pochłania wodę), więc z czasem się rozrzedza. Bez względu na to czy kręcisz czy nie, należy go zmieniać co 2 lata.
Można kupić tanie testery, które w 5 sekund pokażą czy płyn nadal ma wysoką temperaturę wrzenia czy zrobiła się z niego woda i należy go wymienić.


--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175

Data: 2009-09-22 11:21:07
Autor: Artur Zabroński
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
On 22 Wrz, 20:09, falco <mfa...@wp.pl> wrote:

nie używam produktów z Orlenu, wolę droższy, ale pewny produkt DOT-4 Ate
Germany. To moja subiektywna opinia.
Organika to Orlen? :-)
Płyn ma wła¶ciwo¶ci higroskopijne (pochłania wodę), więc z czasem się
rozrzedza. Bez względu na to czy kręcisz czy nie, należy go zmieniać co
2 lata.
Można kupić tanie testery, które w 5 sekund pokaż± czy płyn nadal ma
wysok± temperaturę wrzenia czy zrobiła się z niego woda i należy go
wymienić.

Tylko też nigdy nie sprawdzisz takim testerem tego płynu który
znajduje się w zacisku czy przewodzie. Po prostu wymieniać bo to
proste (no chyba że w Hondzie z C-ABS) i tanie - nie ma co oszczędzać..

--
Artur

Data: 2009-09-22 20:52:28
Autor: falco
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
Artur Zabroński pisze:

Tylko też nigdy nie sprawdzisz takim testerem tego płynu który
znajduje się w zacisku czy przewodzie. Po prostu wymieniać bo to
proste (no chyba że w Hondzie z C-ABS) i tanie - nie ma co oszczędzać.

Masz rację, pisałem bardziej pod k±tem samochodowym gdzie można sobie... hmm... włożyć... tester do... zbiorniczka... ;)
Dokładnie - nie ma co oszczędzać, bo jest sprawa groszowa, zwłaszcza w moto gdzie płynu jak na lekarstwo a wrażenia z używania pewnych hebli niezast±pione... ;)

--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175

Data: 2009-09-22 11:24:19
Autor: amos
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
On 22 Wrz, 20:09, falco <mfa...@wp.pl> wrote:
nie używam produktów z Orlenu, wolę droższy, ale pewny produkt DOT-4 Ate
Germany. To moja subiektywna opinia.

Organika to Orlen? Na etykiecie nie znalazlem zadnych powiazan a nic
bardziej markowego (wlasciwie nic innego) w pobliskim hipermakecie nie
znalazlem.

Tez zwykle stawiam na markowe, jednak wyboru nie bylo...
amos

Data: 2009-09-22 20:55:15
Autor: falco
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
amos pisze:

Organika to Orlen? Na etykiecie nie znalazlem zadnych powiazan a nic
bardziej markowego (wlasciwie nic innego) w pobliskim hipermakecie nie
znalazlem.

Sorki! Przeczytałem Organika a nie wiem czemu skojarzyłem Orlen! ;) Sorki!


--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175

Data: 2009-09-23 01:04:34
Autor: de Fresz
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
On 2009-09-22 20:09:37 +0200, falco <mfalco@wp.pl> said:

nie używam produktów z Orlenu, wolę droższy, ale pewny produkt DOT-4 Ate Germany. To moja subiektywna opinia.

Moja praktyczna opinia jest taka, że DOT 5.1 Orlenu jest git. Przynajmniej na szosie, bo na torze nie testowałem (a tam wychodzi szybko czy płyn jest ujowy).

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-09-23 01:06:35
Autor: Leszek Karlik
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
On Wed, 23 Sep 2009 01:04:34 +0200, de Fresz <defresz@nospamo2.pl> wrote:

[...]
nie używam produktów z Orlenu, wolę droższy, ale pewny produkt DOT-4  Ate Germany. To moja subiektywna opinia.

Moja praktyczna opinia jest taka, że DOT 5.1 Orlenu jest git.  Przynajmniej na szosie, bo na torze nie testowałem (a tam wychodzi  szybko czy płyn jest ujowy).

Ta, ja kupuję DOT-4 Orlena i działa absolutnie OK. Nie widzę po
co przepłacać, tak długo jak spełnia normy to glikol od glikolu specjalnie
się nie różni w zastosowaniach drogowych. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-09-23 10:42:58
Autor: de Fresz
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
On 2009-09-23 01:06:35 +0200, "Leszek Karlik" <leslie@hell.pl> said:

Moja praktyczna opinia jest taka, że DOT 5.1 Orlenu jest git.  Przynajmniej na szosie, bo na torze nie testowałem (a tam wychodzi  szybko czy płyn jest ujowy).

Ta, ja kupuję DOT-4 Orlena i działa absolutnie OK. Nie widzę po
co przepłacać, tak długo jak spełnia normy to glikol od glikolu specjalnie
się nie różni w zastosowaniach drogowych. :-)

Niby jest jaka¶ magia dodatków, ale ja nie zauważyłem żadnej różnicy pomiędzy super-duper Agipem za 20 zł/200 ml, a Orlenem 5.1 za 12 zł/500 ml. Ponoć 5.1 lepszy od 4 (wyższa temp. wrzenia), a droższy o jak±¶ złotówkę ;-) No i jest go na tyle dużo, że można sobie pozwolić na ekstrawagancję dokładnego przepłukania układu i z przodu i z tyłu.



--
Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2009-09-25 11:21:31
Autor: kocyk
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
de Fresz wrote:
Niby jest jaka¶ magia dodatków, ale ja nie zauważyłem żadnej różnicy pomiędzy super-duper Agipem za 20 zł/200 ml, a Orlenem 5.1 za 12 zł/500 ml. Ponoć 5.1 lepszy od 4 (wyższa temp. wrzenia), a droższy o jak±¶ złotówkę ;-) No i jest go na tyle dużo, że można sobie pozwolić na ekstrawagancję dokładnego przepłukania układu i z przodu i z tyłu.

Polataj dobrze zaladowanym motocyklem ostro po gorach, to zobaczysz. Ja tez bylem taki kozak, do czasu. Kilkadziesiat hamowan ze stukilkadziesiat do niskiego dziesiat na zjezdzie, motocykla o masie circa 450kg, zalatwia zwykly plyn w 5 min. Teraz leje wylacznie racingowe 5.1, najchetniej rbf600. Jego jeszcze nie zagotowalem nigdy.
K.

Data: 2009-09-25 11:38:50
Autor: de Fresz
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
On 2009-09-25 11:21:31 +0200, kocyk <kocyx@ZZZriders.pl> said:

Niby jest jaka¶ magia dodatków, ale ja nie zauważyłem żadnej różnicy pomiędzy super-duper Agipem za 20 zł/200 ml, a Orlenem 5.1 za 12 zł/500 ml. Ponoć 5.1 lepszy od 4 (wyższa temp. wrzenia), a droższy o jak±¶ złotówkę ;-) No i jest go na tyle dużo, że można sobie pozwolić na ekstrawagancję dokładnego przepłukania układu i z przodu i z tyłu.

Polataj dobrze zaladowanym motocyklem ostro po gorach, to zobaczysz. Ja tez bylem taki kozak, do czasu. Kilkadziesiat hamowan ze stukilkadziesiat do niskiego dziesiat na zjezdzie, motocykla o masie circa 450kg, zalatwia zwykly plyn w 5 min.

A dziękuje, sprawdzali¶my we Włochach rok temu. No dobra, cała fura nie ważyła 450 kg, tylko ze 420... ;-) No i może aż takich hardkorów nie było, bo lecieli¶my w trójkę na kednym motocyklu, ale zdarzyło mi się spocić nie raz i nie dwa ;-)


Teraz leje wylacznie racingowe 5.1, najchetniej rbf600. Jego jeszcze nie zagotowalem nigdy.

Mi Orelna 5.1 też nie udało się przez 2 sezony zagotować, ale pewnie to dlatego, że nie umiem jeĽdzić ;-)

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-09-25 13:22:44
Autor: kocyk
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
de Fresz wrote:
On 2009-09-25 11:21:31 +0200, kocyk <kocyx@ZZZriders.pl> said:

Niby jest jaka¶ magia dodatków, ale ja nie zauważyłem żadnej różnicy pomiędzy super-duper Agipem za 20 zł/200 ml, a Orlenem 5.1 za 12 zł/500 ml. Ponoć 5.1 lepszy od 4 (wyższa temp. wrzenia), a droższy o jak±¶ złotówkę ;-) No i jest go na tyle dużo, że można sobie pozwolić na ekstrawagancję dokładnego przepłukania układu i z przodu i z tyłu.

Polataj dobrze zaladowanym motocyklem ostro po gorach, to zobaczysz. Ja tez bylem taki kozak, do czasu. Kilkadziesiat hamowan ze stukilkadziesiat do niskiego dziesiat na zjezdzie, motocykla o masie circa 450kg, zalatwia zwykly plyn w 5 min.

A dziękuje, sprawdzali¶my we Włochach rok temu. No dobra, cała fura nie ważyła 450 kg, tylko ze 420... ;-) No i może aż takich hardkorów nie było, bo lecieli¶my w trójkę na kednym motocyklu, ale zdarzyło mi się spocić nie raz i nie dwa ;-)

W trojke na jednym?
Glownie tu chodzi o duzo mocnych, prawie awaryjnych hamowan co kilkadziesiat, kilkanascie sekund.

Teraz leje wylacznie racingowe 5.1, najchetniej rbf600. Jego jeszcze nie zagotowalem nigdy.

Mi Orelna 5.1 też nie udało się przez 2 sezony zagotować, ale pewnie to dlatego, że nie umiem jeĽdzić ;-)

Nie wiem co zagotowalem, to, co yamaha leje fabrycznie. Poniewaz zjazd z gor z hamulcami sprawnymi na 20% nie jest niczym zajebistym leje od wtedy najlepsze co moge, 100zl rocznie to nie jest cena za bezpieczenstwo, szczegolnie, jak sie jezdzi do naprawde cieplych krajow.
A pisze to tylko dlatego, ze mialem dokladnie taka sama opinie jak ty - gadanie takie. Az sam zagotowalem.
K.14.

Data: 2009-09-25 13:27:58
Autor: kocyk
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
de Fresz wrote:
On 2009-09-25 11:21:31 +0200, kocyk <kocyx@ZZZriders.pl> said:

Niby jest jaka¶ magia dodatków, ale ja nie zauważyłem żadnej różnicy pomiędzy super-duper Agipem za 20 zł/200 ml, a Orlenem 5.1 za 12 zł/500 ml. Ponoć 5.1 lepszy od 4 (wyższa temp. wrzenia), a droższy o jak±¶ złotówkę ;-) No i jest go na tyle dużo, że można sobie pozwolić na ekstrawagancję dokładnego przepłukania układu i z przodu i z tyłu.

Polataj dobrze zaladowanym motocyklem ostro po gorach, to zobaczysz. Ja tez bylem taki kozak, do czasu. Kilkadziesiat hamowan ze stukilkadziesiat do niskiego dziesiat na zjezdzie, motocykla o masie circa 450kg, zalatwia zwykly plyn w 5 min.

A dziękuje, sprawdzali¶my we Włochach rok temu. No dobra, cała fura nie ważyła 450 kg, tylko ze 420... ;-) No i może aż takich hardkorów nie było, bo lecieli¶my w trójkę na kednym motocyklu, ale zdarzyło mi się spocić nie raz i nie dwa ;-)

W trojke na jednym?
Glownie tu chodzi o duzo mocnych, prawie awaryjnych hamowan co
kilkadziesiat, kilkanascie sekund.

Teraz leje wylacznie racingowe 5.1, najchetniej rbf600. Jego jeszcze nie zagotowalem nigdy.

Mi Orelna 5.1 też nie udało się przez 2 sezony zagotować, ale pewnie to dlatego, że nie umiem jeĽdzić ;-)

Nie wiem co zagotowalem, to, co yamaha leje fabrycznie. Poniewaz zjazd z
gor z hamulcami sprawnymi na 20% nie jest niczym zajebistym leje od
wtedy najlepsze co moge, 100zl rocznie to nie jest cena za
bezpieczenstwo, szczegolnie, jak sie jezdzi do naprawde cieplych krajow.
A pisze to tylko dlatego, ze mialem dokladnie taka sama opinie jak ty -
gadanie takie. Az sam zagotowalem.
K.14.

Data: 2009-09-25 13:28:46
Autor: kocyk
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
kocyk wrote:
de Fresz wrote:

Dezawi. A myslalem, ze nie poszlo.
K.

Data: 2009-09-25 13:51:49
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
kocyk napisał(a):
kocyk wrote:
de Fresz wrote:

Dezawi. A myslalem, ze nie poszlo.

Jeszcze raz wyslij, bo ich trzech jechalo.

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf

Data: 2009-09-25 22:33:49
Autor: zbigi
Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
Kamil Nowak 'Amil' napisał(a):
kocyk napisał(a):
kocyk wrote:

de Fresz wrote:

Dezawi. A myslalem, ze nie poszlo.

Jeszcze raz wyslij, bo ich trzech jechalo.

TROJE losiu, troje! :P

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona