Jak wyglądawynajęcie i praca radcy prawnego?

Data: 2009-07-10 13:11:41
Autor: robert5
Jak wyglądawynajęcie i praca radcy prawnego?
Witam

Szykuje się drobna sprawa cywilna. Nie mam czasu i ochoty zajmować się papierkologią, terminami. Chciałbym więc wynająć radcę prawnego.

Jak wyglądają płatności? Czy płacę mu na dzień dobry, czy też możemy umówić się, że swoje koszty doliczy on do kwoty którą żądam od dłużnika? I po zasądzeniu wyegzekwuje za pomocą komornika zarówno te swoje koszty, jak i moją należność. Oczywiście mam wygraną w 100% :-)

Weź radcę z urzędu.

po co przepłacac? no chyba ze jesteś milionerem i Ci nie zależy na kasie...

Data: 2009-07-10 13:17:22
Autor: wombi
robert5@mailinator.com pisze:
[...]

Myślisz, że każdy kto chce może sobie "wziąć" radcę z urzędu?

Data: 2009-07-10 13:54:36
Autor: robert5
Jak wyglądawynajęcie i praca radcy prawnego?

> Myślisz, że każdy kto chce może sobie "wziąć" radcę z urzędu?

A w czym problem? pisze się wniosek o przydzielenie radcy z urzędu, odpowiednio motywuje uszczerbek finansowy dla rodziny w przypadku normalnych kosztów adwokackich i tyle.

Po co dawać się oskubać z ostatnich pieniędzy bogatszym od siebie?

Data: 2009-07-10 14:13:26
Autor: wombi
[...]

W tym, że aby otrzymać pomoc prawną z urzędu musisz być też zwolniony z kosztów sądowych a do tego trzeba złożyć np. oświadczenie o stanie rodzinnym i majątkowym, dochodach i źródłach dochodów. Oświadczenie składasz pod groźbą odpowiedzialności karnej. Poza tym - z punku widzenia adwokata/radcy z urzędu - lepiej jest przegrać proces gdyż należne pieniądze otrzyma szybciej.W przypadku wygranej musi czekać na wynik postępowania egzekucyjnego. Tak więc jeśli dostaniesz adwokata/radcę z urzędu któremu nie będzie zależało na Twojej wygranej (żeby szybciej dostać wynagrodzenie), to pomimo zwolnienia z kosztów sądowych zabulisz jeszcze koszty należne adwokatowi/radcy swojego zwycięskiego przeciwnika.

Data: 2009-07-10 14:20:36
Autor: Johnson
wombi pisze:

W tym, że aby otrzymać pomoc prawną z urzędu musisz być też zwolniony z kosztów sądowych

Nie musi. Tak było dawno temu.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-07-10 14:33:18
Autor: Roman Rumpel
Johnson pisze:
wombi pisze:

W tym, że aby otrzymać pomoc prawną z urzędu musisz być też zwolniony z kosztów sądowych

Nie musi. Tak było dawno temu.

Szybko Ci czas leci. Tak było do ubiegłego roku :)

--
Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

Roman Rumpel    skype: rumpel.roman
www.rumpel.pl

Data: 2009-07-10 16:11:52
Autor: Johnson
Roman Rumpel pisze:

Nie musi. Tak było dawno temu.

Szybko Ci czas leci. Tak było do ubiegłego roku :)

Ja uwzględniam tempo tworzenia prawa w naszym chorym państwie. Przez rok może być 10 albo więcej nowelizacji kpc.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-07-10 14:35:39
Autor: wombi
Johnson pisze:
wombi pisze:

W tym, że aby otrzymać pomoc prawną z urzędu musisz być też zwolniony z kosztów sądowych

Nie musi. Tak było dawno temu.

Fakt. Przeoczyłem wyrok TK z dnia 16 czerwca 2008 r., sygn. akt P 37/07. No ale żeby to było znowu tak dawno temu ;) .

Data: 2009-07-10 14:20:37
Autor: Roman Rumpel
wombi pisze:
[...]

To już nieprawda

a do tego trzeba złożyć np. oświadczenie o stanie
rodzinnym i majątkowym, dochodach i źródłach dochodów. Oświadczenie składasz pod groźbą odpowiedzialności karnej.

a to jest prawda

Data: 2009-07-10 16:14:08
Autor: Johnson
Roman Rumpel pisze:

rodzinnym i majątkowym, dochodach i źródłach dochodów. Oświadczenie składasz pod groźbą odpowiedzialności karnej.

a to jest prawda

Też nieprawda.
Pomijam już że nie ma wymogu samego oświadczenia, a sądy żądają go bez podstawy prawnej, ale przede wszystkim już dawno, dawno nie ma rygoru odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-07-10 16:48:19
Autor: wombi
Johnson pisze:
Roman Rumpel pisze:

[...]

Art.102 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych

ale przede wszystkim już dawno, dawno nie ma rygoru odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Art.111 ustawy o kosztach - może nie jest to stricte odpowiedzialność karna ale grzywnę można "zarobić".

Data: 2009-07-10 17:10:52
Autor: Johnson
wombi pisze:

Art.102 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych

My (a przynajmniej ja) o ustanowieniu pełnomocnika  z urzędu a nie o zwolnieniu od kosztów sądowych.
Będzie podstawa jak znowelizują kpc, bo odpowiedni przepis jest w projekcie.

[...]

Cywilna, karna bez różnicy ;) ?
Nie ma odpowiedzialności karnej. I tylko o tym piszę.

--
@2009 Johnson

Jak wyglądawynajęcie i praca radcy prawnego?