Jak wygl膮da zmowa cenowa

Data: 2013-02-01 17:00:52
Autor: u2
Jak wygl膮da zmowa cenowa
.... czyli spuszczanie majtek :-)

http://wgospodarce.pl/informacje/2103-spuszcza-majtki-czyli-jak-wygladala-zmowa-cenowa

Zmawiaj膮ce si臋 firmy wiedzia艂y wszystko o warunkach kontrakt贸w i zastosowa艂y bardzo prosty mechanizm zmowy. Proceder trwa艂 od wiosny do wczesnego lata 2009 roku,  informuje TVN24.pl.

Jak podaje portal przedstawiciele firm "posiadaj膮c informacj臋 od dyrektora oddzia艂u warszawskiego GDDKiA o wysoko艣ci 艣rodk贸w przeznaczonych na inwestycje, uzgodnili ze sob膮 jak rozegraj膮 kwestie przetarg贸w". Przede wszystkim ustali tak ceny by zmie艣ci膰 w wide艂kach ustalonych przez GDDKiA. Ponadto firmy ustali艂y r贸wnie偶, kto ma wygra膰 przetarg na poszczeg贸lne odcinki dr贸g oraz "rekompensaty" dla tych, kt贸rzy przetargi przegrywali.

Na 艣lad afery 艣ledczych z Agencji Bezpiecze艅stwa Wewn臋trznego naprowadzi艂a rozmowa nagrana przy okazji innej sprawy. Us艂yszeli wtedy o przygotowaniach do imienin dyrektora warszawskiego oddzia艂u GDDKiA.

Rozm贸wcy - w艂a艣nie z bran偶y budowlanej - zastanawiali si臋 jaki prezent kupi膰 dyrektorowi. To zaniepokoi艂o agent贸w, wi臋c pods艂uch zosta艂 zamontowany te偶 u dyrektora.

W ten spos贸b uda艂o si臋 pozna膰 wiele szczeg贸艂贸w. W 偶adnej z rozm贸w nie by艂y u偶ywane s艂owa: "kontrakt鈥, 鈥瀙rzetarg鈥 czy 鈥瀋ena鈥. Umawiaj膮ce si臋 osoby pos艂ugiwa艂y si臋 znanym tylko sobie kodem.

- Grzegorz, na ten rejs tam, co 偶e艣my si臋 wybierali (...). Ten pok贸j, kt贸ry dla nas zarejestrowa艂em w Hiltonie, to s膮 dwa pokoje. Ty b臋dziesz mia艂 ten 698.
- Dobrze.
- 698 jest to numer twojego pokoju. (...) Bo ja mam ten pok贸j 582. Rozumiesz?.

Tak naprawd臋 za tymi liczbami kry艂y si臋 kwoty z jakimi dana firma startuje do przetargu.

- Dobra. Prze艣lij mi numer pokoju, bo ja jestem na wy偶szym pi臋trze, z tego co pami臋tam.
- Numer pokoju 951 net.

Znaczy to, 偶e chodzi o kwot臋 951 mln z艂.

Gdy kto艣 zamierza艂 da膰 ni偶sz膮 cen臋 przedstawiciele firm m贸wili, 偶e "spuszcza majtki".

W tej sprawie zarzuty us艂ysza艂o 11 os贸b, z czego 10 za uczestniczenie w zmowie cenowej, a jedna dodatkowo za wr臋czenie korzy艣ci maj膮tkowej.

  JS/TVN24.pl

Data: 2013-02-01 17:40:04
Autor: Przemys砤w M.
Jak wygl膮da zmowa cenowa
Dnia Fri, 01 Feb 2013 17:00:52 +0100, u2 napisa(a):

... czyli spuszczanie majtek :-)

Sko馽zyli robot teraz dobieraja si im do ty砶體. Kas trzeba b阣zie
zwr骳i. Czujesz blusa? Kto komu wywin背 numer? ;-)

--
Jaros砤w Kaczy駍ki o秝iadczy, 縠 z w砤snej woli nie zrezygnuje ze stanowiska Prezesa PiS. - Mnie witaj okrzykami: "Jaros砤w Polsk zbaw". http://tiny.pl/hlh7b

Data: 2013-02-01 22:01:04
Autor: u2
Jak wygl眃a zmowa cenowa
W dniu 2013-02-01 17:40, Przemys砤w M. pisze:
Dnia Fri, 01 Feb 2013 17:00:52 +0100, u2 napisa(a):

... czyli spuszczanie majtek :-)

Sko馽zyli robot teraz dobieraja si im do ty砶體. Kas trzeba b阣zie
zwr骳i. Czujesz blusa? Kto komu wywin背 numer? ;-)

Nikt nic nie zwroci. Nie badz naiwny kalecki. III ubecka zgarnie wszystkie profity. A podwykonawcy i my, uzytkownicy drog, zostaniemy na lodzie.

Data: 2013-02-02 00:46:42
Autor: jr
Jak wygl眃a zmowa cenowa

U縴tkownik "Przemys砤w M." <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl> napisa w wiadomo禼i news:kegr4h$i54$1dont-email.me...
| Dnia Fri, 01 Feb 2013 17:00:52 +0100, u2 napisa(a):

| Sko馽zyli robot teraz dobieraja si im do ty砶體.

Za dwa lata wybory. Ile jeszcze tych 'tylkow'?

 Kas trzeba b阣zie
| zwr骳i. Czujesz blusa?

Ja jakos nie czuje

Data: 2013-02-01 19:53:24