Jak wykazać, który bank kłamie?

Data: 2013-06-06 22:49:10
Autor: Chris94
Jak wykazać, który bank kłamie?

Kilka dni temu zleciłem przelew pewnej kwoty z ING do BGŻ-Optima.
Kwoty na tyle dużej, że opłaca mi się upomnieć o odsetki nawet za jeden
dzień.
Przelew zleciłem w godzinach południowych, tak że zgodnie z regulaminami
ING powinien wyjść III sesją Elixir, ale chyba jednak nie wyszedł, bo na
koncie w BGŻ-Optima pojawił się dopiero następnego dnia, chociaż BGŻ
przelewy księguje na koncie klienta w kilkanaście minut po zakończeniu
sesji Elixir.
Złożyłem reklamację w ING, który winą za to opóźnienie obciążył BGŻ.
Czy można jakoś ustalić i udowodnić który bank przetrzymał kasę do
następnego dnia?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2013-06-07 02:35:02
Autor: Kris
W dniu czwartek, 6 czerwca 2013 22:49:10 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
Przelew zleciłem w godzinach południowych, tak że zgodnie z regulaminami

ING powinien wyjść III sesją Elixir,

Gdzie masz taki zapis w regulaminie?
Bo ja widze:
http://www.ingbank.pl/przedsiebiorstwa-i-jst/biezaca-obsluga/obsluga-bezgotowkowa/godziny#tab=1

ale chyba jednak nie wyszedł, bo na
koncie w BGŻ-Optima pojawił się dopiero następnego dnia,

Zgodnie z powyższym by to się zgadzało

Data: 2013-06-07 08:52:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak wykazać, który bank kłamie?

"Chris94" 51b0f5c8$0$1222$65785112@news.neostrada.pl

Kilka dni temu zleciłem przelew pewnej kwoty z ING do BGŻ-Optima.
Kwoty na tyle dużej, że opłaca mi się upomnieć o odsetki nawet za jeden
dzień.

I chyba masz wyjaśnienie. Nie twierdzę, że to ładne zachowanie, ale że zrozumiałe.

[...]

IMO przelew ma 2 dni robocze na wędrówki z kĄta w kONt.

Data: 2013-06-07 02:18:18
Autor: Aleksander
W dniu piątek, 7 czerwca 2013 08:52:27 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
"Chris94" 51b0f5c8$0$1222$65785112@news.neostrada.pl

> Kilka dni temu zleci�em przelew pewnej kwoty z ING do BG�-Optima.

> Kwoty na tyle du�ej, �e op�aca mi si� upomnie� o odsetki nawet za jeden

> dzieďż˝.

I chyba masz wyja�nienie. Nie twierdz�, �e to �adne zachowanie, ale �e zrozumia�e.

> Przelew zleci�em w godzinach po�udniowych, tak �e zgodnie z regulaminami

> ING powinien wyj�� III sesj� Elixir, ale chyba jednak nie wyszed�, bo na

> koncie w BG�-Optima pojawi� si� dopiero nast�pnego dnia, chocia� BG�

> przelewy ksi�guje na koncie klienta w kilkana�cie minut po zako�czeniu

> sesji Elixir.

> Z�o�y�em reklamacj� w ING, kt�ry win� za to op�nienie obci��y� BG�.

> Czy mo�na jako� ustali� i udowodni� kt�ry bank przetrzyma� kas� do

> nast�pnego dnia?

IMO przelew ma 2 dni robocze na w�dr�wki z k�ta w kONt.

--     .`'.-.         ._.                           .-.

Według mnie , banki w Polsce są już zobowiązane księgować przelewy zlecone do godziny 14:00 , tego samego dnia na koncie odbiorcy.

Data: 2013-06-07 02:30:58
Autor: Kris
Jak wykazać, który bank kłamie?
W dniu piątek, 7 czerwca 2013 11:18:18 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:
W dniu piątek, 7 czerwca 2013 08:52:27 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek > Według >mnie , banki w Polsce są już zobowiązane księgować przelewy zlecone do godziny 14:00 , tego samego dnia na koncie odbiorcy.

Trochę nie tak.
Ważna jest tzw "godzina graniczna"
Dla ING i przelewów zewnętrznych jest to godz. 13,00

Data: 2013-06-07 02:35:43
Autor: Kris
W dniu piątek, 7 czerwca 2013 11:30:58 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
Dla ING i przelewów zewnętrznych jest to godz. 13,00

Korekta: dla klientów indywidualnych godzina graniczna to 11,30
http://www.ingbank.pl/przedsiebiorstwa-i-jst/biezaca-obsluga/obsluga-bezgotowkowa/godziny#tab=1

Data: 2013-06-07 04:53:18
Autor: Aleksander
W dniu piątek, 7 czerwca 2013 11:35:43 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

> Dla ING i przelewów zewnętrznych jest to godz. 13,00

Korekta: dla klientów indywidualnych godzina graniczna to 11,30

To chyba słabo wygląda zgodność w ING  z ustawą o usługach płatniczych, która wprowadza w życie zapisy unijnej dyrektywy dotyczącej płatności - PSD (ang. Payment Services Directive)

Data: 2013-06-07 13:37:40
Autor: Chris94
Dnia Fri, 7 Jun 2013 02:35:43 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

[...]

Ale to są godziny dla rachunków firmowych oraz samorządów, a ja
przelewałem z r-ku OKO, dla którego godziny wykonywania przelewów są
podane tutaj:
http://www.ingbank.pl/indywidualni/bankowosc-elektroniczna/ing-bankonline/tryb-realizacji-zlecen

" 3. Przyjęte do realizacji przez Bank od godz. 1131 do godz.1430:

    realizowane są w tym samym dniu. Bank wysyła polecenia przelewu na
III sesję Elixir2"

To samo zresztą dostałem w odpowiedzi na moją reklamację, zrzucającej
winę na BGŻ.
A ja zlecenie przelewu wystawiłem jeszcze przed godzina 13-tą.

Data: 2013-06-07 04:54:38
Autor: Kris
W dniu piątek, 7 czerwca 2013 13:37:40 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
Ale to są godziny dla rachunków firmowych oraz samorządów,
Faktycznie, masz racje.

To samo zresztą dostałem w odpowiedzi na moją reklamację, zrzucającej

winę na BGŻ.

A ja zlecenie przelewu wystawiłem jeszcze przed godzina 13-tą.
Czyli powinno być zrealizowane tego samego dnia

Data: 2013-06-07 11:25:10
Autor: MarekZ
Użytkownik "Chris94"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51b0f5c8$0$1222$65785112@news.neostrada.pl...

Przelew zleciłem w godzinach południowych, tak że zgodnie z regulaminami
ING powinien wyjść III sesją Elixir, ale chyba jednak nie wyszedł, bo na

A konkretnie o której godzinie go zleciłeś i z jakiego typu rachunku? Bo nie dla wszystkich typów rachunków źródłowych w ING funkcjonuje trzecia sesja.

Data: 2013-06-07 16:15:12
Autor: Klebespachtel
W dniu 2013-06-06 22:49, Chris94 pisze:

[...]

Sorry za pytanie ale nie mogę się powstrzymać: jaki jest sens przelewania tak dużej gotówki do optimy ;)? Ich oferta teraz jest... słaba (najdelikatniej mówiąc).

Pozdr.

Data: 2013-06-07 19:04:06
Autor: Chris94
Dnia Fri, 07 Jun 2013 16:15:12 +0200, Klebespachtel napisał(a):

Sorry za pytanie ale nie mogę się powstrzymać: jaki jest sens przelewania tak dużej gotówki do optimy ;)? Ich oferta teraz jest... słaba (najdelikatniej mówiąc).

A znasz lepszą?
Z góry zastrzegam, że klony odpadają.

Data: 2013-06-07 19:43:04
Autor: osa
W dniu 2013-06-07 19:04, Chris94 pisze:
[...]

Aktualnie Meritum gwarantuje min. 4% na KO do końca roku, ale tylko jedna wypłata w miesiącu za darmo (można mieć 5 KO). Aktualnie dają 4.1%, a Optima 3.6% więc przy dużych kwotach może mieć znaczenie.

Data: 2013-06-07 21:27:19
Autor: Klebespachtel
[...]

Jak już ktoś napisał meritum.

Daj 20k na:
http://www.meritumbank.pl/indywidualni/lokaty/lokata_meritum_pierwsza#r,main,selectedTab=53193

Resztę na:
http://www.meritumbank.pl/indywidualni/rachunki/konto_oszczednosciowe#r,main,selectedTab=56814

Stopy niedawno poszły w dół to BGŻ pewnie znów obniży oprocentowanie a tu masz gwarancję do końca roku 4%. Nawet alior daje 4% dla nowych klientów na 3 miesiące.

Data: 2013-06-07 22:43:23
Autor: Chris94
Dnia Fri, 07 Jun 2013 21:27:19 +0200, Klebespachtel napisał(a):

[...]

Dziękuję Wam obu za tę radę, skorzystam :)
BGŻ faktycznie już obniżył oprocentowanie: wczoraj jeszcze było 3,8%,
dzisiaj już jest 3,6%.
A jak chodzi o Aliora, to za nowego klienta się nie załapię ;)

Data: 2013-06-07 22:50:55
Autor: Chris94
Jak wykazać, który bank kłamie?

I jeszcze  pytanie:
czy nie ma jakichś pułapek, haczyków?
Czy karta płatnicza nie jest przypadkiem obowiązkowa?
O opłacie 10 zł za ponowny przelew w miesiącu już wiem.

Data: 2013-06-07 22:58:20
Autor: Klebespachtel
W dniu 2013-06-07 22:50, Chris94 pisze:

I jeszcze  pytanie:
czy nie ma jakichś pułapek, haczyków?
Czy karta płatnicza nie jest przypadkiem obowiązkowa?
O opłacie 10 zł za ponowny przelew w miesiącu już wiem.

Nie ma haczyków. Karta nie jest obowiązkowa. Ale obecnie jest bezwarunkowo darmowa jakbyś jednak się zdecydował. Jej główna zaleta to wszystkie bankomaty i brak paypassa ;). Konto możesz otworzyć przelewem.

Data: 2013-06-07 23:13:07
Autor: Chris94
Dnia Fri, 07 Jun 2013 22:58:20 +0200, Klebespachtel napisał(a):

Nie ma haczyków. Karta nie jest obowiązkowa. Ale obecnie jest bezwarunkowo darmowa jakbyś jednak się zdecydował. Jej główna zaleta to wszystkie bankomaty i brak paypassa ;). Konto możesz otworzyć przelewem.

Dużo plusów, może jednak skorzystam z tej karty :)
Jeśli bierzesz udział w programie "70 zł za polecenie konta", to podaj
swój identyfikator. --

Data: 2013-06-08 01:38:21
Autor: Artur Kubit
Jak wykazać, który bank kłamie?
Jeśli bierzesz udział w programie "70 zł za polecenie konta", to podaj
swój identyfikator.

Jakby co, to mogę posłużyć pomocą :-D
https://przejdzdomeritum.pl/M10975

Data: 2013-06-08 06:55:20
Autor: Klebespachtel
W dniu 2013-06-07 23:13, Chris94 pisze:
[...]

https://przejdzdomeritum.pl/M11161

dzięki

Data: 2013-06-08 15:22:38
Autor: Chris94
Dnia Sat, 08 Jun 2013 06:55:20 +0200, Klebespachtel napisał(a):

Dużo plusów, może jednak skorzystam z tej karty :)
Jeśli bierzesz udział w programie "70 zł za polecenie konta", to podaj
swój identyfikator.

https://przejdzdomeritum.pl/M11161

Założyłem to konto, bank coraz bardziej mi się podoba. Oprócz całkowicie
darmowej karty VISA bez funkcjonalności bezstykowej, plusem jest także
darmowe ubezpieczenie tej karty.
Także w Regulaminie znalazłem bardzo sympatyczną ciekawostkę, ale jej
poświęcę osobnego posta.
Natomiast zdziwiony trochę jestem tym, że co prawda po założeniu konta
dostałem emaila z kompletem dokumentów w PDF-ie, ale plik "Umowa
rachunków bankowych.pdf" jest całkowicie pusty i wielkości 0 B.
Czy to jakaś ich pojedyncza wpadka, czy też wszyscy tak u nich mają? --

Data: 2013-06-08 15:41:33
Autor: Imka
Dnia Sat, 8 Jun 2013 15:22:38 +0200, Chris94 napisał(a):

Założyłem to konto, bank coraz bardziej mi się podoba. Oprócz całkowicie
darmowej karty VISA bez funkcjonalności bezstykowej, plusem jest także
darmowe ubezpieczenie tej karty.

Poczytaj dokładnie warunki ubezpieczenia :) Owszem, jest, ale są
ograniczenia.

Wszyscy to nie wiem, ale mój też zero.

--
Imka

Data: 2013-06-08 17:06:33
Autor: Chris94
Dnia Sat, 8 Jun 2013 15:41:33 +0200, Imka napisał(a):

[...]

A czy dostałaś później jakieś potwierdzenie otwarcia rachunków, czy w
dalszym ciągu nie masz na to żadnego dowodu?

Data: 2013-06-08 17:16:29
Autor: Imka
Dnia Sat, 8 Jun 2013 17:06:33 +0200, Chris94 napisał(a):

[...]

Nie miałam do tej chwili ;)
Zadzwoniłam na partyline.

Logujesz sie, potem Wnioski i dyspozycje, potem zakładka Złożone, potem
chwilę poczekać aż się odśnieży, potem klik w numer referecyjny wniosku,
potem 'Zobacz załącznik do wniosku' - umowa rachunków pankowych.pdf
Tym razem 96 KB ;)

--
Imka

Data: 2013-06-10 00:21:00
Autor: Chris94
Dnia Sat, 8 Jun 2013 17:16:29 +0200, Imka napisał(a):

[...]

Dzięki!
Sam bym tam nigdy nie dotarł :)

Data: 2013-06-08 17:11:11
Autor: Klebespachtel
W dniu 2013-06-08 15:22, Chris94 pisze:
[...]

Ja zakładałem w oddziale. Pewnie padł im jakiś skrypt generujący te pdfy. Zaloguj się i napisz do nich przez pocztę wewnętrzną prosząc o tą umowę. Mi zawsze rzeczowo odpowiadali w ciągu 2-3 dni. Z kontaktem nie ma problemu.

Data: 2013-07-04 01:26:17
Autor: Chris94
Promocja 'Przejdź do Meritum' (was: Jak wykazać, który bank kłamie?)
[...]

Dzisiaj dokonałem płatności kartą, która spełniła warunek wymagany dla
otrzymania nagrody.
Piszę o tym na wszelki wypadek, gdyby Bank "zapomniał" Ci jej przyznać
;)

Data: 2013-07-04 15:43:25
Autor: Klebespachtel
W dniu 2013-07-04 01:26, Chris94 pisze:
[...]

Dziękuję uprzejmie :).

Data: 2013-06-08 14:43:13
Autor: Krzysztof

Użytkownik "Chris94"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51b21289$0$1454$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Bank spoldzielczy z Wolomina SKBank, nie mylic ze Skokami. Pod warunkiem, ze mieszka ktos blisko oddzialu i moze otworzyc konto z dostepem on-line, wtedy lokata na staly proc 5%, na 3-mies, na razie jeszcze w ofercie. Lokaty on-line na zmienny procent, oferta dla wszystkich, ale trzeba sie liczyc z kolejnymi obnizkami.

Jak wykazać, który bank kłamie?