Jak wykonać OTB?

Data: 2010-08-20 12:39:02
Autor: Alfer_z_pracy
Jak wykonać OTB?
Piątkowo. Definicja OTB. Oglądamy kilkusekundowy fragment od sekundy 30-tej:

http://www.youtube.com/watch?v=LIslEGylGu0&feature=fvw

Pzdr
A.

Data: 2010-08-20 04:14:10
Autor: Piotrpo
Jak wykonać OTB?
On 20 Sie, 12:39, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
Piątkowo. Definicja OTB. Oglądamy kilkusekundowy fragment od sekundy 30-tej:

http://www.youtube.com/watch?v=LIslEGylGu0&feature=fvw

Pzdr
A.

Można też tak:
Przed zjazdem z dużej górki sięgnąć po rurkę od kiepskiego cammelbacka
(prawą ręką!)
Rozpędzając się próbować zamknąć przeciekający ustnik jednocześnie
próbując wytracać prędkość lewą ręką

Data: 2010-08-20 13:00:27
Autor: whitey
Jak wykonać OTB?
On 20/08/10 12:14, Piotrpo wrote:
[...]

albo tak, przywiezc do uk rower z pl. potem dziwic sie ze "kurwa
wszystko musza miec odwrotnie" a potem skrecajac w prawo na skrzyzowaniu
pokazujac prawa reka, zachamowac lewa...
na szczescie nie z autopsji ;-)

Data: 2010-08-20 13:02:16
Autor: whitey
Jak wykonać OTB?
On 20/08/10 13:00, whitey wrote:
[...]

oczywiscie uwaga o "odwrotnie" byla po oblookaniu mojego roweru w ktorym
hamulce sa "po angielsku" ;-)

Data: 2010-08-20 15:17:11
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jak wykonać OTB?
On Fri, 20 Aug 2010 13:02:16 +0100
whitey <whitey@gazeta.pl> wrote:

On 20/08/10 13:00, whitey wrote:

> [...]
> na szczescie nie z autopsji ;-)

oczywiscie uwaga o "odwrotnie" byla po oblookaniu mojego roweru w ktorym

Rozkosze posiadania nietypowo otaklowanego roweru.

Zawsze, gdy już muszę komuś pozwolić na skorzystanie z mojego roweru,
najpierw łapię go za habit i powtarzam „Przednią klamkę masz po
prawej” aż oświadczy, że zrozumiał i zapamiętał.
Korzyść z tego jednakowoż jest, bo jak jedna osoba stwierdzi głośno,
że na czymś takim się jeździć nie da, to nikt więcej nie chce już go
pożyczać. ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-08-20 14:26:12
Autor: bans
Jak wykonać OTB?
W dniu 2010-08-20 14:00, whitey pisze:

zachamowac lewa...

Ej, kurde, to takie proste słowo, do tego na tej grupie często używane, tak trudno zapamiętać: hamować, hamulec, zahamować?

--
bans

Data: 2010-08-23 12:11:31
Autor: whitey
Jak wykonać OTB?
On 20/08/10 13:26, bans wrote:
W dniu 2010-08-20 14:00, whitey pisze:

zachamowac lewa...

Ej, kurde, to takie proste słowo, do tego na tej grupie często używane,
tak trudno zapamiętać: hamować, hamulec, zahamować?

sorry, uwsteczniam sie troszke w uzywaniu jezyka ojczystego
mea culpa

Data: 2010-08-20 13:22:16
Autor: bans
Jak wykonać OTB?
W dniu 2010-08-20 13:14, Piotrpo pisze:

[...]

To jest zachowanie podobne do pisania smsa podczas prowadzenia samochodu. Ja bym się tym nie chwalił...

--
bans

Data: 2010-08-20 04:41:59
Autor: Piotrpo
Jak wykonać OTB?
On 20 Sie, 13:22, bans <g...@o2.pl> wrote:
> [...]

> próbując wytracać prędkość lewą ręką

To jest zachowanie podobne do pisania smsa podczas prowadzenia
samochodu. Ja bym się tym nie chwalił...

Woda się lała na buty - chwalić się może i nie warto, z drugiej strony
powodów do ukrywania takich przejawów głupoty też wielkich nie widzę.
W każdym razie udowodniłem sobie, że OTB przy małych nawet
prędkościach nie jest jakąś wielką sztuką.

Data: 2010-08-20 13:56:56
Autor: bans
Jak wykonać OTB?
W dniu 2010-08-20 13:41, Piotrpo pisze:

Woda się lała na buty - chwalić się może i nie warto, z drugiej strony
powodów do ukrywania takich przejawów głupoty też wielkich nie widzę.

Spoko, tez święty nie jestem, ale gdy chodzi tylko o moje bezpieczeństwo ;)

W każdym razie udowodniłem sobie, że OTB przy małych nawet
prędkościach nie jest jakąś wielką sztuką.

A pewnie, że nie jest.

10 lat temu zakupiłem swój stary rower (trekkingowy!) i pojechałem się kumplowi pochwalić. Gość z gatunku tych, którzy najpierw coś robią, a potem myślą o konsekwencjach. Wsiadł na rower i pojechał w kierunku zamkniętej bramy, które znajdowała się 20m od niego. Kilka metrów przed bramką zacisnął dłonie na klamkach... Pierwszy i ostatni jak dotąd raz widziałem coś takiego, normalnie jak w kreskówce - gość startuje w powietrze, robi salto, rower startuje za nim, też robi salto, facet ląduje na ziemi a rower na nim.... Nic się, draniowi, nie stało ;)

--
bans

Data: 2010-08-20 14:12:19
Autor: Michał Missima
Jak wykonać OTB?
bans pisze:
[...]

Ale ten nowy rower... Musiało boleć. ;)

--
Michał Missima
GG: 4030941

Data: 2010-08-20 14:25:11
Autor: bans
Jak wykonać OTB?
W dniu 2010-08-20 14:12, Michał Missima pisze:

Ale ten nowy rower... Musiało boleć. ;)

W jednym miejscy trochę zadrapał :/
Ale jest pamiątka ;)

--
bans

Data: 2010-08-20 14:19:39
Autor: szewc
Jak wykonać OTB?
W dniu 2010-08-20 13:56, bans pisze:

10 lat temu zakupiłem swój stary rower (trekkingowy!) i pojechałem się
kumplowi pochwalić. Gość z gatunku tych, którzy najpierw coś robią, a
potem myślą o konsekwencjach.

Widziałem coś takiego bez bramy, ale równie piorunujące. Kolega chciał się dygnąć na rowerze kumpla. Rozpędził się, nacisk na heble i rakieta odpalona.
Właściciel roweru był motocyklistą i miał układ klamek pod motor....

pozdr.
szewc

Data: 2010-08-20 14:29:43
Autor: Alfer_z_pracy
Jak wykonać OTB?
szewc napisał:
Widziałem coś takiego bez bramy, ale równie piorunujące. Kolega chciał się dygnąć na rowerze kumpla. Rozpędził się, nacisk na heble i rakieta odpalona.

Piliśmy kiedyś wieczorem z kumplem pod blokiem. Przejeżdżała żona rowerem, pożyczył rower żeby skoczyć w wiadomym celu w krzaki 100 m dalej. Minęło kilka sekund, z ciemności słychać ŁUPPPPP-TRZASK-PRASK!!! Biegniemy, koleś nie wyczuł ostro ustawionych V-brake'ów, leży na asfalcie, krwawi i ledwo się rusza. Skończyło się na przetrąconym kręgosłupie szyjnym, ukruszonych zębach, zmasakrowanej połowie twarzy, pogotowiu, szpitalu i kilkumiesięcznej rehabilitacji.

OTB jest groźne niczym zły doberman!

A.

Data: 2010-08-20 05:55:46
Autor: Piotrpo
Jak wykonać OTB?
On 20 Sie, 14:29, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
szewc napisał:

> [...]

zębach, zmasakrowanej połowie twarzy, pogotowiu, szpitalu i kilkumiesięcznej

Jak kiedy - ja w sumie zrobiłem niechcący przewrót w przód z rowerem
przypiętym do stóp - jakieś drobne zadrapanie się pojawiło - bardziej
duma ucierpiała. W każdym razie po tym swoją teorię o kontrolowanych
upadkach oznaczyłem jako obaloną - kontroli kompletne zero - może ew.
jakieś odruchy mnie ratowały, chociaż raczej szczęście (głupiego....)

Data: 2010-08-20 07:26:54
Autor: Michal Brzozowski
Jak wykonać OTB?
On Aug 20, 2:29 pm, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
OTB jest groźne niczym zły doberman!

Ogólnie jazda rowerem po pijaku jest o tyle zła, że przy wypadku
lecisz na ziemie jak kłoda, bo wszystkie odruchy obronne masz
spowolnione.

Data: 2010-08-23 07:39:54
Autor: bans
Jak wykonać OTB?
W dniu 2010-08-20 16:26, Michal Brzozowski pisze:

Ogólnie jazda rowerem po pijaku jest o tyle zła, że przy wypadku
lecisz na ziemie jak kłoda,

Nienienie, nie lecisz na ziemię, tylko nagle asfalt staje pionowo i uderza cię w bok ;)

bo wszystkie odruchy obronne masz
spowolnione.

A podobno właśnie pijani odnoszę mniejsze obrażenia po przewróceniu się czy upadku z wysokości - nie napinają odruchowo mięśni i nie próbują się osłaniać, są jak ludzie-gumy po prostu ;)

--
bans

Data: 2010-08-20 15:03:42
Autor: Coaster
Jak wykonać OTB?
On 8/20/10 2:29 PM, Alfer_z_pracy wrote:
szewc napisał:
[...]

Nie OTB a picie pod blokiem :-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-20 15:22:20
Autor: Alfer_z_pracy
Jak wykonać OTB?
Coaster napisał:
OTB jest groźne niczym zły doberman!

Nie OTB a picie pod blokiem :-P

Ciiii....

A.

Data: 2010-08-20 13:45:42
Autor: PeJot
Jak wykonać OTB?
bans pisze:

To jest zachowanie podobne do pisania smsa podczas prowadzenia samochodu.

Ale jadąc na rowerze smsa to już można pisać ?

BTW: dlaczego miejskie holendry mają szerokie kierownice ? Żeby się gazeta zmieściła :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-08-20 14:51:48
Autor: Coaster
Jak wykonać OTB?
On 8/20/10 1:45 PM, PeJot wrote:
bans pisze:

[...]

Zaraz koniecznie holendry:
http://tinyurl.com/2u7erbb
http://www.cardmine.co.uk/list27/a270649.jpg
http://tinyurl.com/36dtdkz

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-20 13:54:26
Autor: Legut
Jak wykonać OTB?
Alfer_z_pracy pisze:
Piątkowo. Definicja OTB. Oglądamy kilkusekundowy fragment od sekundy 30-tej:

http://www.youtube.com/watch?v=LIslEGylGu0&feature=fvw

Pzdr
A.

przy okazji - kolejny dowód na to, że myte ramy pękają
http://www.youtube.com/watch?v=JLRDRzMWIsg&feature=related
około 2:00 filmu

Data: 2010-08-20 15:35:05
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jak wykonać OTB?
Alfer_z_pracy bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skreślić):
Piątkowo. Definicja OTB. Oglądamy kilkusekundowy fragment od sekundy 30-tej:

http://www.youtube.com/watch?v=LIslEGylGu0&feature=fvw

http://rowerowy.bialystok.pl/temp/otb_for_dummies.jpg - jak się uczyć to od
mistrza. ;-)

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-08-20 18:37:13
Autor: Dariusz K. Ładziak
Jak wykonać OTB?
Użytkownik Alfer_z_pracy napisał:
Piątkowo. Definicja OTB. Oglądamy kilkusekundowy fragment od sekundy
30-tej:

http://www.youtube.com/watch?v=LIslEGylGu0&feature=fvw

Klasyczny błąd człowieka nie potrafiącego padać - obrona wysuniętymi przed siebie rękami.

Jak się już leci przez kierownicę to po pierwsze nie puszcza się roweru żeby bezładnie nie poleciał i nam w łeb nie przywalił. Dalej - silnie skręca się głowę i bark w lewo (dla leworęcznych - w prawo) co pozwala na przetoczenie się przez plecy, wytracenie energii na dosyć długiej drodze i na sporej powierzchni ciała - czyli minimalizuje ryzyko miejscowych poważnych urazów (zaparcie się wyciągniętymi przed siebie rekami to świetna droga do połamania nadgarstków).

--
Darek

Data: 2010-08-20 14:14:03
Autor: Praxis
Jak wykonać OTB?
On 20 Sie, 18:37, "Dariusz K. Ładziak" <dariusz.ladz...@neostrada.pl>
wrote:

[...]

A o tym wszystkim dumasz sobie lecąc na mordę. Jeśli jechałeś szybko -
zdążysz to nawet rozrysować.
__
praxis

Data: 2010-08-21 12:44:29
Autor: Michał
Jak wykonać OTB?
wrote:

[...]

U mnie to jest naturaly odruch i nie musze się nad tym zastanawiać.

Data: 2010-08-21 01:28:53
Autor: sykmie
Jak wykonać OTB?
wrote:
> [...]

miejscowych poważnych urazów (zaparcie się wyciągniętymi przed siebie
rekami to świetna droga do połamania nadgarstków).

Tak, tak, to przetaczanie kończy się pewnie tak jak u mnie zerwanymi
więzozrostami barku i wystającą kością na ramieniu.
Żeby wyrobić w sobie takie odruchy potrzebny jest trening. Nie sądzisz
chyba, że ktokolwiek będzie trenował loty na mordę? :->

sykmie

Data: 2010-08-21 12:48:59
Autor: Michał
Jak wykonać OTB?
wrote:
[...]

Jeśli trenujesz zjazdy to sila rzeczy polecisz wiele razy na morde. Po jakims czasie masz to opanowane.
Trening czyni mistrza :)

sykmie

Data: 2010-08-21 14:39:57
Autor: Dariusz K. Ładziak
Jak wykonać OTB?
Użytkownik sykmie napisał:

[...]
Żeby wyrobić w sobie takie odruchy potrzebny jest trening. Nie sądzisz
chyba, że ktokolwiek będzie trenował loty na mordę? :->

A czemu nie? W młodości ćwiczyłem to wskakując na rowerze do piaskownicy...

--
Darek

Data: 2010-08-23 01:37:48
Autor: szewc
Jak wykonać OTB?
[...]

Niejaki William Nealy w swojej książce nt. MTB coś takiego proponuje...

Myślę, że z przetaczaniem we krwi jeżdżą ci, którzy trenują oprócz tego jakieś sztuki walki.

pozdr.
szewc

Data: 2010-08-22 23:38:29
Autor: Piotrpo
Jak wykonać OTB?
On 23 Sie, 01:37, szewc <sz...@szewc.pl> wrote:
> [...]

Niejaki William Nealy w swojej książce nt. MTB coś takiego proponuje...

Myślę, że z przetaczaniem we krwi jeżdżą ci, którzy trenują oprócz tego

Nie te prędkości i nie te przyśpieszenia - jak lecisz na ziemię po
rzucie, to jest sporo czasu na zastanowienie się, złożenie do upadku.
Jak jedziesz  10m/s i zablokujesz przednie koło to czas pomiędzy
początkiem a końcem zdarzenia wyniesie c.a. 0,1 - 0,2s Odruchy nie
zadziałają.Jeden plus, że na ogół nie zdążysz zrobić nic głupiego w
tym czasie.

Data: 2010-08-23 01:14:14
Autor: Marek
Jak wykonać OTB?
Piotrpo:

Nie te prędkości i nie te przyśpieszenia - jak lecisz na ziemię po
rzucie, to jest sporo czasu na zastanowienie się, złożenie do upadku.

Obawiam się, że procesy myślowe przebiegają zbyt wolno. Nie
zastanawiasz się, tylko rejestrujesz wrażenia, a ciało kieruje się
odruchami. I tu lepiej mieć te wyćwiczone w treningu niż
"ogólnoludzkie" :).

[...]

Pomijając głupotę lub brak wyobraźni, w wyniku których doszło do
blokady koła ;).
Widziałem taką akcję przy około 40 km/h. Kolega oszczędzał kasę pod
koniec wakacji i zamiast kupić do przodu nowe klocki, gdy mu w starych
blachy wyszły na wierzch, po prostu ustawił je w szczękach hamulca pod
kątem. Tak, by pracowała mniej zużyta część. Efekt: przy mocnym
hamowaniu z jednego z nich zdarło resztki okładziny, profil
usztywniający wytoczył z felgi wiór jak nóż w tokarce, koło się
zablokowało, a rury widelca zgięły się jak puszki od piwa. Rower nie
złożył się w bok, tylko obrócił wokół osi przedniego koła i rowerzysta
przeleciał nad nim. Rower znieruchomiał po kilku kozłach, ale kolega
potoczył się ze dwa razy dalej. Poderwał się natychmiast, przebiegł
kilka metrów uderzając w ścianę budynku i spłynął po niej. Wyglądało
to strasznie. Dopiero gdy zaczął wychodzić z szoku, był w stanie
uświadomić sobie co się stało. Na szczęście dla niego skończyło się
tylko na stłuczeniach, licznych otarciach i drobnych skaleczeniach.
Miał zresztą podwójne szczęście, bo odrobinę wcześniej hamował z ponad
70 km/h.
Inny koleżka chciał przyszpanować pod schroniskiem, robiąc po
zatrzymaniu salto nad kierownicą. Tym razem mu to nie wyszło i
skończyło się wybiciem obojczyka.
Jeszcze inny wszedł w zakręt ze zbyt dużą prędkością. Dałby radę,
gdyby przednie koło na sztywnym widelcu nie traciło przyczepności,
kozłując na sfałdowanym asfalcie. W efekcie siła odśrodkowa wzięła
górę i zaliczył... hmmm... OTB&B (rozumiejąc drugie B jak bandę -
odbojnicę na łuku drogi) :).
Z takich głupszych historii opowiem jeszcze własną. Jechałem bez
świateł (tak wyszło) drogą w przebudowie. Wzdłuż niej biegły bardzo
wysokie krawężniki, bo nie wylano jeszcze ostatniej warstwy asfaltu.
Wprawdzie drogę oświetlały lampy uliczne, ale i tak nie czułem się
bezpiecznie. Próbowałem zjechać na chodnik nie tracąc prędkości i
skorzystałem z wjazdu na posesję, bo tam nie było krawężnika.
Niestety, światła uliczne były zbyt słabe (między lampami jest prawie
zupełnie ciemno) i nie zauważyłem, że krawężnik między wjazdem i
chodnikiem jest równie wysoki jak wzdłuż jezdni. Lot nad kierownicą
skończył się szczęśliwie, ale skrzywiłem wtedy główkę ramy i
widelec.
Przy dużych prędkościach OTB zdarza się rzadziej niż upadek na bok, po
poślizgu przedniego koła. O wiele łatwiej fiknąć przez kierownicę na
stromych, technicznych zjazdach. Tu na szczęście prędkości zwykle są
małe. Mimo wysunięcia tyłka daleko za siodełko, środek ciężkości jest
blisko osi przedniego koła. Dopóki koło się toczy - jest OK. Ale
wystarczy że przyblokuje się między kamieniami i "po ptokach". I wtedy
dobrze mieć wyrobione odruchy. Ja puszczam kierownicę gdy tył idzie w
górę i OTB jest nieuniknione i składam się do lądowania jak przy skoku
tygrysim. A ten chyba każdy ćwiczył przynajmniej w szkole na WF (choć
nie wiem, czy jeszcze tego uczą). Gorzej gdy upadek jest
niespodziewany, na przykład na skraju tras narciarskich, gdzie śnieg
ubija nie ratrak, a narty. Koło zapada się nagle, lot trwa chwilę i
świadomie można się co najwyżej pozbierać, nie mówiąc już o analizie
techniki OTB :).
Ale poćwiczyć warto, choćby dla poglądu. Szczególnie gdy jeździ się po
górach. Wystarczy na trawie mocno przyhamować przodem, z jednoczesnym
balansem ciała w przód.

--
Marek

Data: 2010-08-23 19:00:24
Autor: Dariusz K. Ładziak
Jak wykonać OTB?
Użytkownik szewc napisał:
[...]

Cóż, rozszyfrowałeś mnie...

Tak, o tym się nie myśli - to jest po prostu odruch taki sam jak chodzenie czy kierowanie rowerem po prostej czy countersteering na szosówce. Po prostu w określonej sytuacji mięśnie same wiedzą co mają robić...

--
Darek

Data: 2010-08-25 14:10:48
Autor: Fabian
Jak wykonać OTB?
W dniu 23.08.2010 19:00, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
chodzenie czy kierowanie rowerem po prostej czy countersteering na
szosówce. Po prostu w określonej sytuacji mięśnie same wiedzą co mają

Ciekawa sprawa, zaciekawiło mnie to "countersteering" więc wygooglalem,
obejrzałem instrukcję jedną i drugą. Pomyślałem, sprawdzę jak to jest w
praktyce. A w praktyce okazało się, że tą technikę skręcania stosuję, a
nie byłem tego świadomy!

Dzięki za użycie tego słowa! :)

Fabian.

Data: 2010-08-25 06:46:45
Autor: Piotrpo
Jak wykonać OTB?
On 25 Sie, 14:10, Fabian <fab...@niematakiegoadresu.pl> wrote:
> [...]

obejrzałem instrukcję jedną i drugą. Pomyślałem, sprawdzę jak to jest w
praktyce. A w praktyce okazało się, że tą technikę skręcania stosuję, a

Znaczy o przeciwskręt chodzi?

Data: 2010-08-25 15:58:21
Autor: Jaroslaw Berezowski
Jak wykonać OTB?
Dnia Wed, 25 Aug 2010 14:10:48 +0200, Fabian napisał(a):

[...]
Jeszcze sie dowiesz, ze piszesz proza :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-08-25 16:11:58
Autor: Fabian
Jak wykonać OTB?
W dniu 25.08.2010 15:58, Jaroslaw Berezowski pisze:
[...]

Sprawdziłem w google, rzeczywiście! :)

Fabian.

Data: 2010-08-26 03:49:42
Autor: Dariusz K. Ładziak
Jak wykonać OTB?
Użytkownik Fabian napisał:
[...]

Bo istotą tej techniki jest jej odruchowość - świadomie się tego uczy motocyklistów bo niektórzy usiłują się w zakręcie z kierownicą mocować. Na szosówce wychodzi to jakoś tak naturalnie - wchodzi się w zakręt pozwalając iść kierownicy lekko w przeciwną i tyle.

--
Darek

Data: 2010-08-26 00:04:29
Autor: Piotrpo
Jak wykonać OTB?
On 26 Sie, 03:49, "Dariusz K. Ładziak" <dariusz.ladz...@neostrada.pl>
wrote:

[...]

No właśnie na rowerze to aż tak bardzo naturalne i oczywiste nie jest
- nie ta masa pojazdu i nie te momenty prostujące kierownicę -
wystawiasz kolano w bok i już rower leci powoli na właściwą do skrętu
stronę. Z motocyklem, czy nawet skuterem już tak nie zrobisz i tam
faktycznie jest potrzeba bujnięcia sprzętu przed zakrętem.

Data: 2010-08-28 01:33:52
Autor: arturbac
Jak wykonać OTB?
W dniu 2010-08-26 09:04, Piotrpo pisze:
wystawiasz kolano w bok i już rower leci powoli na właściwą do skrętu
stronę.

A ja się oduczyłem tak bo trudniej utrzymać się w założonym ostrym
promieniu skrętu i wypróbowałem metodę Armstronga, i spodobała mi się,
ale to zupełnie co innego w każdym razie jest w/g mnie i tego co on
pisze lepsza kontrola nad skręcaniem i ew korektami.

"Pedał od wewnętrznej na 12, kolano do ramy, starasz się ciało utrzymać
pionowo, skręt kontrolujesz kierownicą i pochyleniem roweru"

Data: 2010-08-25 20:24:48
Autor: biodarek
Jak wykonać OTB?
Dariusz K. Ładziak pisze:
[...]

Dobrze, że przeczytałem to przed wczorajszym OTB ;-)

Od dawna miałem już spokój i myślałem, że zsiadanie z roweru opanowałem w ten sposób, że zawsze robię to na stojąco. Ale nie wczoraj...

Wracałem sobie z małej pętelki przez las i widzę kordon policjantów. Zatrzymałem się. Pytają czy nie spotkałem starszego mężczyzny ubranego tak i tak. Nie spotkałem nikogo. Wyszedł z domu na spacer i zaginął. Robią tyralierę i wchodzą w las. Nie jest jeszcze zbyt ciemno, mam trochę czasu, to mówię, że pokręcę się rowerem po lesie.

Objechałem parę kwartałów wybierając drogi i ścieżki, na które nie można wjechać samochodem, bo na innych krążyły samochody rodziny i sąsiadów. Dojechałem do innego miejsca, a tam już szła tyraliera strażaków. No to ja w inną stronę, ale nie za daleko, bo człowiek 87 lat z laską nie przejdzie dużych odległości. Jeżdżę zagajnikami i nic. Po ciemku zatrzymuje mnie policja, ale już mnie rozpoznali. Chyba rzucam się w oczy oświetleniem :) Mówią, żebym odpuścił, bo sam się zgubię.
-Co?! Ja się zgubię?! Nie na jednym Harpaganie się jeździło! A to jest "mój" las. Do tego w plecaku "nagrywa" się ślad GPS w telefonie. No i mam zapasowe baterie do światła.

No to jeszcze jeżdżę po lesie. Jest jasno od księżyca, ale światło w uchwycie na kierownicy oświetla tylko drogę. W bok widzę ciemność. Więc wyjmuję latarkę i jeżdżę z jedną ręką na kierownicy, a drugą, znad głowy, omiatam las dookoła. Idzie mi całkiem dobrze. I tak chyba z godzinę. W lesie kompletna cisza i tylko z dala pojedyncze światełka przebłyskują. Pająki już się zabrały do roboty. Trawa już cała mokra. W świetle latarki oddech tworzy kłęby pary. Myślę, że przeczesałem więcej lasu niż 2 tyraliery. Kolejna wymiana informacji przy radiowozie. Jeżdżąc, z samochodu mogą nie zauważyć nawet człowieka siedzącego tuż przy drodze. Oddziały piesze wycofali.

I kiedy tak dobrze szło poczułem, że lecę przez kierownicę. Nie wiem dlaczego. Był piach, ale podejrzewam, że to widelec z wyjętym tłumikiem oderwał mnie od podłoża. W jednej chwili zdążyłem pomyśleć:
-O nie! Ciekawe, co teraz sobie złamię!
-Ostatnio koleżanka złamała nogę na rowerze.
-Był ostatnio wątek na preclu o OTB.
-Kiedyś był wątek o szybkości myślenia w czasie upadku.
Leżę.
Pierwsza myśl: -O ja cię kręcę! Jak ja szybko myślę ;-)
Zbieram sygnały z nerwów obwodowych. Zaczynam się lekko poruszać. Chyba nie jestem pęknięty. Lewa ręka ciągle trzyma kierownicę. Dokładnie tak jak "kazali" na preclu! Nie podparłem się, tylko przeleciałem przez łokieć (ten w piachu) i bark. Wystarczyłoby się otrzepać... ale nadszedł sygnał bólu z pachwiny - już wiem uderzyłem o mostek. Przypomniał mi się błyskawicznie odcinek dr House'a, w którym gość na Antarktydzie uszkodził sobie tętnicę udową - ale siurała krew. Znowu pomyślałem sobie - jak ja szybko myślę ;-)  Zaraz sprawdzam powłoki cielesne... nie przerwane, krew nie sika. Pewnie stłuczenie. Stłuczenie to jest...

No dobra - stwierdzam - to jest ten moment, kiedy trzeba się wycofać, aby z ratownika nie stać się ofiarą. Nie będzie nagłówków w gazetach: "Rowerzysta uratował zaginionego" ;-)

No i na jednej nodze (zaleta SPD :) wracam do domu. A w domu już czeka zamrożony kompres żelowy. Oczywiście z Lidla. To tak, aby nawiązać do sąsiedniego wątku o strojach rowerowych w Lidlu ;-)

PS. Dzisiaj dowiedziałem się z TV, że człowiek wyczerpany, ale został odnaleziony. Na polu ~400m od swojego domu. A oprócz tych tyralier w lesie, płetwonurkowie przeszukiwali też okoliczne stawy - Przysieckie, bo akcja w okolicach Torunia.

PS. 2 Uderzając o ziemię, zatrzymał mi się w plecaku Trekbuddy, więc mam ten krytyczny punkt i mogę zrobić wizję lokalną za dnia :)

--
biodarek

Data: 2010-08-23 00:59:15
Autor: Jaroslaw Berezowski
Jak wykonać OTB?
Dnia Fri, 20 Aug 2010 12:39:02 +0200, Alfer_z_pracy napisał(a):

Piątkowo. Definicja OTB. Oglądamy kilkusekundowy fragment od sekundy
30-tej:

http://www.youtube.com/watch?v=LIslEGylGu0&feature=fvw
Mozna tez i tak:
Jedziesz sobie lesnym traktem i niespodziewanie wpadasz w dziure wypelniona mialkim drobniusim pylem (nie widac jej). Przednie kolo akurat jedzie krawedzia tej dziury i zaglebia sie w pyl jednoczesnie lapiac brzegiem twardy grunt. W efekcie wyrywa ci kiere z rak (fakt, nie trzymalem specjalnie mocno), skreca do oporu w prawo, kolem ryjesz w ten pyl az zamorek dobija i laaaaaaadnie lecisz, cale szczescie ze ladowanie w tym pyle, wiec bez konsekwencji.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-08-23 06:09:10
Autor: piotrt
Jak wykonać OTB?
On 20 Sie, 12:39, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
Piątkowo. Definicja OTB.

....he... wczoraj widziałem i mi się ten wątek przypomniał
Pan na sciezce, jakims goralem jechal z tarczowymi hamulcami - sciezka
przy lazienkach od chodnika oddzielona waskim kraweznikiem wystajacym
ok 3 cm nad poziom - ja za panem dojezdzamy do swiateł wiec predkosc
moze 7, moze 5 km/h
Pan jedzie kilka centymetrow od krawezniczka wiec chybniecie w prawo
powoduje ze bieznik zaczyna ocierac o krawezniczek - panika bo nie
mozna skompensowac wychylenia i Pan zaczyna leciec w lewo - probuje
nogami sie podpierac ale ziemia ucieka bo rower jedzie wiec Pan w
klamki - a hamulce tarczowe wiec przednie kolo staje dęba a Pan w
zwolnionym tempie jak w matrixie przelatuje na batmana przez
kierownice - rower na niego
nic sie nie stało bo predkość żadna - ale mała sensacyjka bo scieżka
pełna a i spacerujących kupa

....jak widać OTB nie jest takie trudne...:-)

pozdro
Piotr

Data: 2010-08-23 15:23:04
Autor: bans
Jak wykonać OTB?
W dniu 2010-08-23 15:09, piotrt pisze:

przednie kolo staje dęba

Nie bardzo sobie wyobrażam, jak to wygląda :P

--
bans

Data: 2010-08-23 16:19:00
Autor: Coaster
Jak wykonać OTB?
On 8/23/10 3:23 PM, bans wrote:
W dniu 2010-08-23 15:09, piotrt pisze:

przednie kolo staje dęba

Nie bardzo sobie wyobrażam, jak to wygląda :P

Nie widziales wheelee? http://tinyurl.com/2vjrrxs
;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-24 07:59:19
Autor: bans
Jak wykonać OTB?
W dniu 2010-08-23 16:19, Coaster pisze:

Nie bardzo sobie wyobrażam, jak to wygląda :P

Nie widziales wheelee? http://tinyurl.com/2vjrrxs
;-)

Ja tu widzę rower stający dęba, a nie koło stające dęba ;)

Przy okazji - pytanie konkursowe ze znajomości znaków: co to za znak - okrągły, białe koło na niebieskim tle?

Będzie podpowiedź w razie problemów :P

--
bans

Data: 2010-08-24 00:21:58
Autor: Pichu
Jak wykonać OTB?
U mnie otb zakończyło się zbitymi żebrami i kilkoma siniakami, nie
było tragicznie.

Data: 2010-08-27 08:20:58
Autor: Yogi\(n\)
Jak wykonać OTB?
Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomości news:4c6e5b76$0$22803$65785112news.neostrada.pl...
Piątkowo. Definicja OTB. Oglądamy kilkusekundowy fragment od sekundy 30-tej:

Heh, przypomniało mi się - w dzieciństwie, pare ładnych lat temu ujeżdżałem cud polskiej techniki bicyklowej, czyli "gazelę". Przesiadłem się na nią w wieku lat zdaje się trzynastu ze skradzionego składaka Wigry i ledwie ledwie "ogarniałem temat" wyłącznie dzięki znacznemu pochyleniu do przodu, co wszakże nie było ani wygodne ani bezpieczne, ze względu na ograniczoną "skręcalność" kierownicy. Rower był dla mnie za duży o jakieś trzy "oczka" przynajmniej. No i w pierwszym dniu takiej jazdy, pochylony do przodu, z obolałymi jajkami i nieprzyzwyczajony do hamowania klamkami spotkałem na swej drodze mądralę, który wyjeżdżając z podporządkowanej wymusił na mnie pierwszeństwo. Kiedy już mnie zauważył, zatrzymał się w połowie wyjazdu, akurat w taki sposób, że skręcając maksymalnie (w miarę możliwości wyciągnietych przykrókich łap) w lewo wypadała przede mną jego maska. Zacząłem gwałtownie hamować... pedałami, co było odruchem wyuczonym na wigrach, po jakiejś sekundzie przypomniałem sobie o klamkach, nacisnąłem - oczywiście do oporu, co pięknie mnie wyrzuciło, przeleciałem przez maskę upadając na nogi, rower został po drugiej stronie samochodu. Gnój blachosmrodowy odjechał niezwłocznie nie oglądając się na mnie a ja miałem przez parę tygodni pięknie sine uda od spotkania z krawędzią błotnika - poza tym nic mi się nie stało, rower tez nie ucierpiał (przednie koło wycentrowałem samodzielnie ;).

Potem, już jako dorosły zaliczyłem kilkukrotnie przelotkę przez kierownicę (bo o bocznych upadkach nie wspominam) - najbardziej spektakularnie dwa lata temu w Borach Tucholskich na prostej drodze, bez większych wertepów - taki piękny szczupak, otarte przedramiona i rozwalony kask na najbliższym drzewie. Jakośc drogi zachęciła mnie do dużej prędkości i uśpiła czujność, a kiedy pojawił się głęboki piach było za późno... W obu przypadkach, po fakcie, kiedy sobie wyobrażałem jak to musiało wyglądać z boku, skojarzenie z kreskówką było oczywiste ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2010-08-27 08:30:34
Autor: bans
Jak wykonać OTB?
W dniu 2010-08-27 08:20, Yogi(n) pisze:

ujeżdżałem cud polskiej techniki bicyklowej, czyli "gazelę". Przesiadłem
się na nią w wieku lat zdaje się trzynastu ze skradzionego składaka
Wigry

A co, sumienie cię ruszyło? ;)

--
bans

Data: 2010-08-27 09:55:59
Autor: Yogi\(n\)
Jak wykonać OTB?
Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:i57m92$hit$1mx1.internetia.pl...
[...]

Weź nie żartuj nawet, do dziś pamiętam tę wściekłość i żal. Jakbym tego sk***a dorwał dziś, to wsadziłbym mu rozżarzoną szprychę w ... oko.

--
Yogi(n)

Data: 2010-08-27 10:49:17
Autor: Coaster
Jak wykonać OTB?
On 8/27/10 8:20 AM, Yogi(n) wrote:
[...]
ujeżdżałem cud polskiej techniki bicyklowej, czyli "gazelę". Przesiadłem
się na nią w wieku lat zdaje się trzynastu ze skradzionego składaka
Wigry [...]

Dobrze, ze chociaz po latach sie przyznales :-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-27 09:24:23
Autor: Dariusz K. Ładziak
Jak wykonać OTB?
Użytkownik Alfer_z_pracy napisał:
Piątkowo. Definicja OTB. Oglądamy kilkusekundowy fragment od sekundy
30-tej:

http://www.youtube.com/watch?v=LIslEGylGu0&feature=fvw

I tak w kwestii formalnej - to nie jest OTB, to jest odejście kierownicy z widelcem i główką ramy - z tego nie ma dobrego wyjścia bo zaczyna się od nurkowania w dół... Rower w tym czasie orze suportem i w efekcie jedzie się szczupakiem po glebie.

Pzdr
A.

Jak wykonać OTB?