Data: 2010-08-20 12:39:02 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Jak wykonać OTB? | |
Piątkowo. Definicja OTB. Oglądamy kilkusekundowy fragment od sekundy 30-tej:
http://www.youtube.com/watch?v=LIslEGylGu0&feature=fvw Pzdr A. |
|
Data: 2010-08-20 04:14:10 | |
Autor: Piotrpo | |
Jak wykonać OTB? | |
On 20 Sie, 12:39, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
Piątkowo. Definicja OTB. Oglądamy kilkusekundowy fragment od sekundy 30-tej: Można też tak: Przed zjazdem z dużej górki sięgnąć po rurkę od kiepskiego cammelbacka (prawą ręką!) Rozpędzając się próbować zamknąć przeciekający ustnik jednocześnie próbując wytracać prędkość lewą ręką |
|
Data: 2010-08-20 13:00:27 | |
Autor: whitey | |
Jak wykonać OTB? | |
On 20/08/10 12:14, Piotrpo wrote:
On 20 Sie, 12:39, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote: albo tak, przywiezc do uk rower z pl. potem dziwic sie ze "kurwa wszystko musza miec odwrotnie" a potem skrecajac w prawo na skrzyzowaniu pokazujac prawa reka, zachamowac lewa... na szczescie nie z autopsji ;-) |
|
Data: 2010-08-20 13:02:16 | |
Autor: whitey | |
Jak wykonać OTB? | |
On 20/08/10 13:00, whitey wrote:
On 20/08/10 12:14, Piotrpo wrote: oczywiscie uwaga o "odwrotnie" byla po oblookaniu mojego roweru w ktorym hamulce sa "po angielsku" ;-) |
|
Data: 2010-08-20 15:17:11 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Jak wykonaÄ OTB? | |
On Fri, 20 Aug 2010 13:02:16 +0100
whitey <whitey@gazeta.pl> wrote: On 20/08/10 13:00, whitey wrote: Rozkosze posiadania nietypowo otaklowanego roweru. Zawsze, gdy juĹź muszÄ komuĹ pozwoliÄ na skorzystanie z mojego roweru, najpierw ĹapiÄ go za habit i powtarzam âPrzedniÄ klamkÄ masz po prawejâ aĹź oĹwiadczy, Ĺźe zrozumiaĹ i zapamiÄtaĹ. KorzyĹÄ z tego jednakowoĹź jest, bo jak jedna osoba stwierdzi gĹoĹno, Ĺźe na czymĹ takim siÄ jeĹşdziÄ nie da, to nikt wiÄcej nie chce juĹź go poĹźyczaÄ. ;) -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-08-20 14:26:12 | |
Autor: bans | |
Jak wykonać OTB? | |
W dniu 2010-08-20 14:00, whitey pisze:
zachamowac lewa... Ej, kurde, to takie proste słowo, do tego na tej grupie często używane, tak trudno zapamiętać: hamować, hamulec, zahamować? -- bans |
|
Data: 2010-08-23 12:11:31 | |
Autor: whitey | |
Jak wykonać OTB? | |
On 20/08/10 13:26, bans wrote:
W dniu 2010-08-20 14:00, whitey pisze: sorry, uwsteczniam sie troszke w uzywaniu jezyka ojczystego mea culpa |
|
Data: 2010-08-20 13:22:16 | |
Autor: bans | |
Jak wykonać OTB? | |
W dniu 2010-08-20 13:14, Piotrpo pisze:
Można też tak: To jest zachowanie podobne do pisania smsa podczas prowadzenia samochodu. Ja bym się tym nie chwalił... -- bans |
|
Data: 2010-08-20 04:41:59 | |
Autor: Piotrpo | |
Jak wykonać OTB? | |
On 20 Sie, 13:22, bans <g...@o2.pl> wrote:
W dniu 2010-08-20 13:14, Piotrpo pisze: Woda się lała na buty - chwalić się może i nie warto, z drugiej strony powodów do ukrywania takich przejawów głupoty też wielkich nie widzę. W każdym razie udowodniłem sobie, że OTB przy małych nawet prędkościach nie jest jakąś wielką sztuką. |
|
Data: 2010-08-20 13:56:56 | |
Autor: bans | |
Jak wykonać OTB? | |
W dniu 2010-08-20 13:41, Piotrpo pisze:
Woda się lała na buty - chwalić się może i nie warto, z drugiej strony Spoko, tez święty nie jestem, ale gdy chodzi tylko o moje bezpieczeństwo ;) W każdym razie udowodniłem sobie, że OTB przy małych nawet A pewnie, że nie jest. 10 lat temu zakupiłem swój stary rower (trekkingowy!) i pojechałem się kumplowi pochwalić. Gość z gatunku tych, którzy najpierw coś robią, a potem myślą o konsekwencjach. Wsiadł na rower i pojechał w kierunku zamkniętej bramy, które znajdowała się 20m od niego. Kilka metrów przed bramką zacisnął dłonie na klamkach... Pierwszy i ostatni jak dotąd raz widziałem coś takiego, normalnie jak w kreskówce - gość startuje w powietrze, robi salto, rower startuje za nim, też robi salto, facet ląduje na ziemi a rower na nim.... Nic się, draniowi, nie stało ;) -- bans |
|
Data: 2010-08-20 14:12:19 | |
Autor: Michał Missima | |
Jak wykonać OTB? | |
bans pisze:
Pierwszy i ostatni jak dotąd raz widziałem coś takiego, normalnie jak w kreskówce - gość startuje w powietrze, robi salto, rower startuje za nim, też robi salto, facet ląduje na ziemi a rower na nim.... Nic się, draniowi, nie stało ;) Ale ten nowy rower... Musiało boleć. ;) -- Michał Missima GG: 4030941 Wejherowo/Stargard/Szczecin |
|
Data: 2010-08-20 14:25:11 | |
Autor: bans | |
Jak wykonać OTB? | |
W dniu 2010-08-20 14:12, Michał Missima pisze:
Ale ten nowy rower... Musiało boleć. ;) W jednym miejscy trochę zadrapał :/ Ale jest pamiątka ;) -- bans |
|
Data: 2010-08-20 14:19:39 | |
Autor: szewc | |
Jak wykonać OTB? | |
W dniu 2010-08-20 13:56, bans pisze:
Widziałem coś takiego bez bramy, ale równie piorunujące. Kolega chciał się dygnąć na rowerze kumpla. Rozpędził się, nacisk na heble i rakieta odpalona. Właściciel roweru był motocyklistą i miał układ klamek pod motor.... pozdr. szewc |
|
Data: 2010-08-20 14:29:43 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Jak wykonać OTB? | |
szewc napisał:
Widziałem coś takiego bez bramy, ale równie piorunujące. Kolega chciał się dygnąć na rowerze kumpla. Rozpędził się, nacisk na heble i rakieta odpalona. Piliśmy kiedyś wieczorem z kumplem pod blokiem. Przejeżdżała żona rowerem, pożyczył rower żeby skoczyć w wiadomym celu w krzaki 100 m dalej. Minęło kilka sekund, z ciemności słychać ŁUPPPPP-TRZASK-PRASK!!! Biegniemy, koleś nie wyczuł ostro ustawionych V-brake'ów, leży na asfalcie, krwawi i ledwo się rusza. Skończyło się na przetrąconym kręgosłupie szyjnym, ukruszonych zębach, zmasakrowanej połowie twarzy, pogotowiu, szpitalu i kilkumiesięcznej rehabilitacji. OTB jest groźne niczym zły doberman! A. |
|
Data: 2010-08-20 05:55:46 | |
Autor: Piotrpo | |
Jak wykonać OTB? | |
On 20 Sie, 14:29, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
szewc napisał: Jak kiedy - ja w sumie zrobiłem niechcący przewrót w przód z rowerem przypiętym do stóp - jakieś drobne zadrapanie się pojawiło - bardziej duma ucierpiała. W każdym razie po tym swoją teorię o kontrolowanych upadkach oznaczyłem jako obaloną - kontroli kompletne zero - może ew. jakieś odruchy mnie ratowały, chociaż raczej szczęście (głupiego....) |
|
Data: 2010-08-20 07:26:54 | |
Autor: Michal Brzozowski | |
Jak wykonać OTB? | |
On Aug 20, 2:29 pm, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
OTB jest groźne niczym zły doberman! Ogólnie jazda rowerem po pijaku jest o tyle zła, że przy wypadku lecisz na ziemie jak kłoda, bo wszystkie odruchy obronne masz spowolnione. |
|
Data: 2010-08-23 07:39:54 | |
Autor: bans | |
Jak wykonać OTB? | |
W dniu 2010-08-20 16:26, Michal Brzozowski pisze:
Ogólnie jazda rowerem po pijaku jest o tyle zła, że przy wypadku Nienienie, nie lecisz na ziemię, tylko nagle asfalt staje pionowo i uderza cię w bok ;) bo wszystkie odruchy obronne masz A podobno właśnie pijani odnoszę mniejsze obrażenia po przewróceniu się czy upadku z wysokości - nie napinają odruchowo mięśni i nie próbują się osłaniać, są jak ludzie-gumy po prostu ;) -- bans |
|
Data: 2010-08-20 15:03:42 | |
Autor: Coaster | |
Jak wykonać OTB? | |
On 8/20/10 2:29 PM, Alfer_z_pracy wrote:
szewc napisał: Nie OTB a picie pod blokiem :-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-08-20 15:22:20 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Jak wykonać OTB? | |
Coaster napisał:
OTB jest groźne niczym zły doberman! Ciiii.... A. |
|
Data: 2010-08-20 13:45:42 | |
Autor: PeJot | |
Jak wykonać OTB? | |
bans pisze:
To jest zachowanie podobne do pisania smsa podczas prowadzenia samochodu. Ale jadąc na rowerze smsa to już można pisać ? BTW: dlaczego miejskie holendry mają szerokie kierownice ? Żeby się gazeta zmieściła :) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-08-20 14:51:48 | |
Autor: Coaster | |
Jak wykonać OTB? | |
On 8/20/10 1:45 PM, PeJot wrote:
bans pisze: Zaraz koniecznie holendry: http://tinyurl.com/2u7erbb http://www.cardmine.co.uk/list27/a270649.jpg http://tinyurl.com/36dtdkz -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-08-20 13:54:26 | |
Autor: Legut | |
Jak wykonać OTB? | |
Alfer_z_pracy pisze:
Piątkowo. Definicja OTB. Oglądamy kilkusekundowy fragment od sekundy 30-tej: przy okazji - kolejny dowód na to, że myte ramy pękają http://www.youtube.com/watch?v=JLRDRzMWIsg&feature=related około 2:00 filmu pozdrawiam L |
|
Data: 2010-08-20 15:35:05 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Jak wykonać OTB? | |
Alfer_z_pracy bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skreślić): Piątkowo. Definicja OTB. Oglądamy kilkusekundowy fragment od sekundy 30-tej: http://rowerowy.bialystok.pl/temp/otb_for_dummies.jpg - jak się uczyć to od mistrza. ;-) -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | Bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2010-08-20 18:37:13 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Jak wykonać OTB? | |
Użytkownik Alfer_z_pracy napisał:
Piątkowo. Definicja OTB. Oglądamy kilkusekundowy fragment od sekundy Klasyczny błąd człowieka nie potrafiącego padać - obrona wysuniętymi przed siebie rękami. Jak się już leci przez kierownicę to po pierwsze nie puszcza się roweru żeby bezładnie nie poleciał i nam w łeb nie przywalił. Dalej - silnie skręca się głowę i bark w lewo (dla leworęcznych - w prawo) co pozwala na przetoczenie się przez plecy, wytracenie energii na dosyć długiej drodze i na sporej powierzchni ciała - czyli minimalizuje ryzyko miejscowych poważnych urazów (zaparcie się wyciągniętymi przed siebie rekami to świetna droga do połamania nadgarstków). -- Darek |
|
Data: 2010-08-20 14:14:03 | |
Autor: Praxis | |
Jak wykonać OTB? | |
On 20 Sie, 18:37, "Dariusz K. Ładziak" <dariusz.ladz...@neostrada.pl>
wrote: Jak się już leci przez kierownicę to po pierwsze nie puszcza się roweru A o tym wszystkim dumasz sobie lecąc na mordę. Jeśli jechałeś szybko - zdążysz to nawet rozrysować. __ praxis |
|
Data: 2010-08-21 12:44:29 | |
Autor: Michał | |
Jak wykonać OTB? | |
W dniu 2010-08-20 23:14, Praxis pisze:
On 20 Sie, 18:37, "Dariusz K. Ładziak"<dariusz.ladz...@neostrada.pl>U mnie to jest naturaly odruch i nie musze się nad tym zastanawiać. |
|
Data: 2010-08-21 01:28:53 | |
Autor: sykmie | |
Jak wykonać OTB? | |
On 20 Sie, 18:37, "Dariusz K. Ładziak" <dariusz.ladz...@neostrada.pl>
wrote: Użytkownik Alfer_z_pracy napisał: Tak, tak, to przetaczanie kończy się pewnie tak jak u mnie zerwanymi więzozrostami barku i wystającą kością na ramieniu. Żeby wyrobić w sobie takie odruchy potrzebny jest trening. Nie sądzisz chyba, że ktokolwiek będzie trenował loty na mordę? :-> sykmie |
|
Data: 2010-08-21 12:48:59 | |
Autor: Michał | |
Jak wykonać OTB? | |
W dniu 2010-08-21 10:28, sykmie pisze:
On 20 Sie, 18:37, "Dariusz K. Ładziak"<dariusz.ladz...@neostrada.pl>Jeśli trenujesz zjazdy to sila rzeczy polecisz wiele razy na morde. Po jakims czasie masz to opanowane. Trening czyni mistrza :)
|
|
Data: 2010-08-21 14:39:57 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Jak wykonać OTB? | |
Użytkownik sykmie napisał:
[...] Żeby wyrobić w sobie takie odruchy potrzebny jest trening. Nie sądzisz A czemu nie? W młodości ćwiczyłem to wskakując na rowerze do piaskownicy... -- Darek |
|
Data: 2010-08-23 01:37:48 | |
Autor: szewc | |
Jak wykonać OTB? | |
W dniu 2010-08-21 10:28, sykmie pisze:
Niejaki William Nealy w swojej książce nt. MTB coś takiego proponuje... Myślę, że z przetaczaniem we krwi jeżdżą ci, którzy trenują oprócz tego jakieś sztuki walki. pozdr. szewc |
|
Data: 2010-08-22 23:38:29 | |
Autor: Piotrpo | |
Jak wykonać OTB? | |
On 23 Sie, 01:37, szewc <sz...@szewc.pl> wrote:
W dniu 2010-08-21 10:28, sykmie pisze: Nie te prędkości i nie te przyśpieszenia - jak lecisz na ziemię po rzucie, to jest sporo czasu na zastanowienie się, złożenie do upadku. Jak jedziesz 10m/s i zablokujesz przednie koło to czas pomiędzy początkiem a końcem zdarzenia wyniesie c.a. 0,1 - 0,2s Odruchy nie zadziałają.Jeden plus, że na ogół nie zdążysz zrobić nic głupiego w tym czasie. |
|
Data: 2010-08-23 01:14:14 | |
Autor: Marek | |
Jak wykonać OTB? | |
Piotrpo:
Nie te prędkości i nie te przyśpieszenia - jak lecisz na ziemię po Obawiam się, że procesy myślowe przebiegają zbyt wolno. Nie zastanawiasz się, tylko rejestrujesz wrażenia, a ciało kieruje się odruchami. I tu lepiej mieć te wyćwiczone w treningu niż "ogólnoludzkie" :). Jak jedziesz 10m/s i zablokujesz przednie koło to czas pomiędzy Pomijając głupotę lub brak wyobraźni, w wyniku których doszło do blokady koła ;). Widziałem taką akcję przy około 40 km/h. Kolega oszczędzał kasę pod koniec wakacji i zamiast kupić do przodu nowe klocki, gdy mu w starych blachy wyszły na wierzch, po prostu ustawił je w szczękach hamulca pod kątem. Tak, by pracowała mniej zużyta część. Efekt: przy mocnym hamowaniu z jednego z nich zdarło resztki okładziny, profil usztywniający wytoczył z felgi wiór jak nóż w tokarce, koło się zablokowało, a rury widelca zgięły się jak puszki od piwa. Rower nie złożył się w bok, tylko obrócił wokół osi przedniego koła i rowerzysta przeleciał nad nim. Rower znieruchomiał po kilku kozłach, ale kolega potoczył się ze dwa razy dalej. Poderwał się natychmiast, przebiegł kilka metrów uderzając w ścianę budynku i spłynął po niej. Wyglądało to strasznie. Dopiero gdy zaczął wychodzić z szoku, był w stanie uświadomić sobie co się stało. Na szczęście dla niego skończyło się tylko na stłuczeniach, licznych otarciach i drobnych skaleczeniach. Miał zresztą podwójne szczęście, bo odrobinę wcześniej hamował z ponad 70 km/h. Inny koleżka chciał przyszpanować pod schroniskiem, robiąc po zatrzymaniu salto nad kierownicą. Tym razem mu to nie wyszło i skończyło się wybiciem obojczyka. Jeszcze inny wszedł w zakręt ze zbyt dużą prędkością. Dałby radę, gdyby przednie koło na sztywnym widelcu nie traciło przyczepności, kozłując na sfałdowanym asfalcie. W efekcie siła odśrodkowa wzięła górę i zaliczył... hmmm... OTB&B (rozumiejąc drugie B jak bandę - odbojnicę na łuku drogi) :). Z takich głupszych historii opowiem jeszcze własną. Jechałem bez świateł (tak wyszło) drogą w przebudowie. Wzdłuż niej biegły bardzo wysokie krawężniki, bo nie wylano jeszcze ostatniej warstwy asfaltu. Wprawdzie drogę oświetlały lampy uliczne, ale i tak nie czułem się bezpiecznie. Próbowałem zjechać na chodnik nie tracąc prędkości i skorzystałem z wjazdu na posesję, bo tam nie było krawężnika. Niestety, światła uliczne były zbyt słabe (między lampami jest prawie zupełnie ciemno) i nie zauważyłem, że krawężnik między wjazdem i chodnikiem jest równie wysoki jak wzdłuż jezdni. Lot nad kierownicą skończył się szczęśliwie, ale skrzywiłem wtedy główkę ramy i widelec. Przy dużych prędkościach OTB zdarza się rzadziej niż upadek na bok, po poślizgu przedniego koła. O wiele łatwiej fiknąć przez kierownicę na stromych, technicznych zjazdach. Tu na szczęście prędkości zwykle są małe. Mimo wysunięcia tyłka daleko za siodełko, środek ciężkości jest blisko osi przedniego koła. Dopóki koło się toczy - jest OK. Ale wystarczy że przyblokuje się między kamieniami i "po ptokach". I wtedy dobrze mieć wyrobione odruchy. Ja puszczam kierownicę gdy tył idzie w górę i OTB jest nieuniknione i składam się do lądowania jak przy skoku tygrysim. A ten chyba każdy ćwiczył przynajmniej w szkole na WF (choć nie wiem, czy jeszcze tego uczą). Gorzej gdy upadek jest niespodziewany, na przykład na skraju tras narciarskich, gdzie śnieg ubija nie ratrak, a narty. Koło zapada się nagle, lot trwa chwilę i świadomie można się co najwyżej pozbierać, nie mówiąc już o analizie techniki OTB :). Ale poćwiczyć warto, choćby dla poglądu. Szczególnie gdy jeździ się po górach. Wystarczy na trawie mocno przyhamować przodem, z jednoczesnym balansem ciała w przód. -- Marek |
|
Data: 2010-08-23 19:00:24 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Jak wykonać OTB? | |
Użytkownik szewc napisał:
W dniu 2010-08-21 10:28, sykmie pisze: Cóż, rozszyfrowałeś mnie... Tak, o tym się nie myśli - to jest po prostu odruch taki sam jak chodzenie czy kierowanie rowerem po prostej czy countersteering na szosówce. Po prostu w określonej sytuacji mięśnie same wiedzą co mają robić... -- Darek |
|
Data: 2010-08-25 14:10:48 | |
Autor: Fabian | |
Jak wykonać OTB? | |
W dniu 23.08.2010 19:00, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
chodzenie czy kierowanie rowerem po prostej czy countersteering na Ciekawa sprawa, zaciekawiło mnie to "countersteering" więc wygooglalem, obejrzałem instrukcję jedną i drugą. Pomyślałem, sprawdzę jak to jest w praktyce. A w praktyce okazało się, że tą technikę skręcania stosuję, a nie byłem tego świadomy! Dzięki za użycie tego słowa! :) Fabian. |
|
Data: 2010-08-25 06:46:45 | |
Autor: Piotrpo | |
Jak wykonać OTB? | |
On 25 Sie, 14:10, Fabian <fab...@niematakiegoadresu.pl> wrote:
W dniu 23.08.2010 19:00, "Dariusz K. Ładziak" pisze: Znaczy o przeciwskręt chodzi? |
|
Data: 2010-08-25 15:58:21 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Jak wykonać OTB? | |
Dnia Wed, 25 Aug 2010 14:10:48 +0200, Fabian napisaĹ(a):
Ciekawa sprawa, zaciekawiĹo mnie to "countersteering" wiÄc wygooglalem,Jeszcze sie dowiesz, ze piszesz proza :) -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-08-25 16:11:58 | |
Autor: Fabian | |
Jak wykonaÄ OTB? | |
W dniu 25.08.2010 15:58, Jaroslaw Berezowski pisze:
Dnia Wed, 25 Aug 2010 14:10:48 +0200, Fabian napisaĹ(a): SprawdziĹem w google, rzeczywiĹcie! :) Fabian. |
|
Data: 2010-08-26 03:49:42 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Jak wykonać OTB? | |
Użytkownik Fabian napisał:
W dniu 23.08.2010 19:00, "Dariusz K. Ładziak" pisze: Bo istotą tej techniki jest jej odruchowość - świadomie się tego uczy motocyklistów bo niektórzy usiłują się w zakręcie z kierownicą mocować. Na szosówce wychodzi to jakoś tak naturalnie - wchodzi się w zakręt pozwalając iść kierownicy lekko w przeciwną i tyle. -- Darek |
|
Data: 2010-08-26 00:04:29 | |
Autor: Piotrpo | |
Jak wykonać OTB? | |
On 26 Sie, 03:49, "Dariusz K. Ładziak" <dariusz.ladz...@neostrada.pl>
wrote: Bo istotą tej techniki jest jej odruchowość - świadomie się tego uczy No właśnie na rowerze to aż tak bardzo naturalne i oczywiste nie jest - nie ta masa pojazdu i nie te momenty prostujące kierownicę - wystawiasz kolano w bok i już rower leci powoli na właściwą do skrętu stronę. Z motocyklem, czy nawet skuterem już tak nie zrobisz i tam faktycznie jest potrzeba bujnięcia sprzętu przed zakrętem. |
|
Data: 2010-08-28 01:33:52 | |
Autor: arturbac | |
Jak wykonać OTB? | |
W dniu 2010-08-26 09:04, Piotrpo pisze:
wystawiasz kolano w bok i już rower leci powoli na właściwą do skrętu A ja się oduczyłem tak bo trudniej utrzymać się w założonym ostrym promieniu skrętu i wypróbowałem metodę Armstronga, i spodobała mi się, ale to zupełnie co innego w każdym razie jest w/g mnie i tego co on pisze lepsza kontrola nad skręcaniem i ew korektami. "Pedał od wewnętrznej na 12, kolano do ramy, starasz się ciało utrzymać pionowo, skręt kontrolujesz kierownicą i pochyleniem roweru" |
|
Data: 2010-08-25 20:24:48 | |
Autor: biodarek | |
Jak wykonać OTB? | |
Dariusz K. Ładziak pisze:
Użytkownik Alfer_z_pracy napisał: Dobrze, że przeczytałem to przed wczorajszym OTB ;-) Od dawna miałem już spokój i myślałem, że zsiadanie z roweru opanowałem w ten sposób, że zawsze robię to na stojąco. Ale nie wczoraj... Wracałem sobie z małej pętelki przez las i widzę kordon policjantów. Zatrzymałem się. Pytają czy nie spotkałem starszego mężczyzny ubranego tak i tak. Nie spotkałem nikogo. Wyszedł z domu na spacer i zaginął. Robią tyralierę i wchodzą w las. Nie jest jeszcze zbyt ciemno, mam trochę czasu, to mówię, że pokręcę się rowerem po lesie. Objechałem parę kwartałów wybierając drogi i ścieżki, na które nie można wjechać samochodem, bo na innych krążyły samochody rodziny i sąsiadów. Dojechałem do innego miejsca, a tam już szła tyraliera strażaków. No to ja w inną stronę, ale nie za daleko, bo człowiek 87 lat z laską nie przejdzie dużych odległości. Jeżdżę zagajnikami i nic. Po ciemku zatrzymuje mnie policja, ale już mnie rozpoznali. Chyba rzucam się w oczy oświetleniem :) Mówią, żebym odpuścił, bo sam się zgubię. -Co?! Ja się zgubię?! Nie na jednym Harpaganie się jeździło! A to jest "mój" las. Do tego w plecaku "nagrywa" się ślad GPS w telefonie. No i mam zapasowe baterie do światła. No to jeszcze jeżdżę po lesie. Jest jasno od księżyca, ale światło w uchwycie na kierownicy oświetla tylko drogę. W bok widzę ciemność. Więc wyjmuję latarkę i jeżdżę z jedną ręką na kierownicy, a drugą, znad głowy, omiatam las dookoła. Idzie mi całkiem dobrze. I tak chyba z godzinę. W lesie kompletna cisza i tylko z dala pojedyncze światełka przebłyskują. Pająki już się zabrały do roboty. Trawa już cała mokra. W świetle latarki oddech tworzy kłęby pary. Myślę, że przeczesałem więcej lasu niż 2 tyraliery. Kolejna wymiana informacji przy radiowozie. Jeżdżąc, z samochodu mogą nie zauważyć nawet człowieka siedzącego tuż przy drodze. Oddziały piesze wycofali. I kiedy tak dobrze szło poczułem, że lecę przez kierownicę. Nie wiem dlaczego. Był piach, ale podejrzewam, że to widelec z wyjętym tłumikiem oderwał mnie od podłoża. W jednej chwili zdążyłem pomyśleć: -O nie! Ciekawe, co teraz sobie złamię! -Ostatnio koleżanka złamała nogę na rowerze. -Był ostatnio wątek na preclu o OTB. -Kiedyś był wątek o szybkości myślenia w czasie upadku. .... Leżę. Pierwsza myśl: -O ja cię kręcę! Jak ja szybko myślę ;-) Zbieram sygnały z nerwów obwodowych. Zaczynam się lekko poruszać. Chyba nie jestem pęknięty. Lewa ręka ciągle trzyma kierownicę. Dokładnie tak jak "kazali" na preclu! Nie podparłem się, tylko przeleciałem przez łokieć (ten w piachu) i bark. Wystarczyłoby się otrzepać... ale nadszedł sygnał bólu z pachwiny - już wiem uderzyłem o mostek. Przypomniał mi się błyskawicznie odcinek dr House'a, w którym gość na Antarktydzie uszkodził sobie tętnicę udową - ale siurała krew. Znowu pomyślałem sobie - jak ja szybko myślę ;-) Zaraz sprawdzam powłoki cielesne... nie przerwane, krew nie sika. Pewnie stłuczenie. Stłuczenie to jest... No dobra - stwierdzam - to jest ten moment, kiedy trzeba się wycofać, aby z ratownika nie stać się ofiarą. Nie będzie nagłówków w gazetach: "Rowerzysta uratował zaginionego" ;-) No i na jednej nodze (zaleta SPD :) wracam do domu. A w domu już czeka zamrożony kompres żelowy. Oczywiście z Lidla. To tak, aby nawiązać do sąsiedniego wątku o strojach rowerowych w Lidlu ;-) PS. Dzisiaj dowiedziałem się z TV, że człowiek wyczerpany, ale został odnaleziony. Na polu ~400m od swojego domu. A oprócz tych tyralier w lesie, płetwonurkowie przeszukiwali też okoliczne stawy - Przysieckie, bo akcja w okolicach Torunia. PS. 2 Uderzając o ziemię, zatrzymał mi się w plecaku Trekbuddy, więc mam ten krytyczny punkt i mogę zrobić wizję lokalną za dnia :) -- biodarek |
|
Data: 2010-08-23 00:59:15 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Jak wykonać OTB? | |
Dnia Fri, 20 Aug 2010 12:39:02 +0200, Alfer_z_pracy napisaĹ(a):
PiÄ tkowo. Definicja OTB. OglÄ damy kilkusekundowy fragment od sekundyMozna tez i tak: Jedziesz sobie lesnym traktem i niespodziewanie wpadasz w dziure wypelniona mialkim drobniusim pylem (nie widac jej). Przednie kolo akurat jedzie krawedzia tej dziury i zaglebia sie w pyl jednoczesnie lapiac brzegiem twardy grunt. W efekcie wyrywa ci kiere z rak (fakt, nie trzymalem specjalnie mocno), skreca do oporu w prawo, kolem ryjesz w ten pyl az zamorek dobija i laaaaaaadnie lecisz, cale szczescie ze ladowanie w tym pyle, wiec bez konsekwencji. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-08-23 06:09:10 | |
Autor: piotrt | |
Jak wykonać OTB? | |
On 20 Sie, 12:39, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
Piątkowo. Definicja OTB. ....he... wczoraj widziałem i mi się ten wątek przypomniał Pan na sciezce, jakims goralem jechal z tarczowymi hamulcami - sciezka przy lazienkach od chodnika oddzielona waskim kraweznikiem wystajacym ok 3 cm nad poziom - ja za panem dojezdzamy do swiateł wiec predkosc moze 7, moze 5 km/h Pan jedzie kilka centymetrow od krawezniczka wiec chybniecie w prawo powoduje ze bieznik zaczyna ocierac o krawezniczek - panika bo nie mozna skompensowac wychylenia i Pan zaczyna leciec w lewo - probuje nogami sie podpierac ale ziemia ucieka bo rower jedzie wiec Pan w klamki - a hamulce tarczowe wiec przednie kolo staje dęba a Pan w zwolnionym tempie jak w matrixie przelatuje na batmana przez kierownice - rower na niego nic sie nie stało bo predkość żadna - ale mała sensacyjka bo scieżka pełna a i spacerujących kupa ....jak widać OTB nie jest takie trudne...:-) pozdro Piotr |
|
Data: 2010-08-23 15:23:04 | |
Autor: bans | |
Jak wykonać OTB? | |
W dniu 2010-08-23 15:09, piotrt pisze:
przednie kolo staje dęba Nie bardzo sobie wyobrażam, jak to wygląda :P -- bans |
|
Data: 2010-08-23 16:19:00 | |
Autor: Coaster | |
Jak wykonać OTB? | |
On 8/23/10 3:23 PM, bans wrote:
W dniu 2010-08-23 15:09, piotrt pisze: Nie widziales wheelee? http://tinyurl.com/2vjrrxs ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-08-24 07:59:19 | |
Autor: bans | |
Jak wykonać OTB? | |
W dniu 2010-08-23 16:19, Coaster pisze:
Nie bardzo sobie wyobrażam, jak to wygląda :P Nie widziales wheelee? http://tinyurl.com/2vjrrxs Ja tu widzę rower stający dęba, a nie koło stające dęba ;) Przy okazji - pytanie konkursowe ze znajomości znaków: co to za znak - okrągły, białe koło na niebieskim tle? Będzie podpowiedź w razie problemów :P -- bans |
|
Data: 2010-08-24 00:21:58 | |
Autor: Pichu | |
Jak wykonać OTB? | |
U mnie otb zakończyło się zbitymi żebrami i kilkoma siniakami, nie
było tragicznie. |
|
Data: 2010-08-27 08:20:58 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Jak wykonać OTB? | |
Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomości news:4c6e5b76$0$22803$65785112news.neostrada.pl...
Piątkowo. Definicja OTB. Oglądamy kilkusekundowy fragment od sekundy 30-tej: Heh, przypomniało mi się - w dzieciństwie, pare ładnych lat temu ujeżdżałem cud polskiej techniki bicyklowej, czyli "gazelę". Przesiadłem się na nią w wieku lat zdaje się trzynastu ze skradzionego składaka Wigry i ledwie ledwie "ogarniałem temat" wyłącznie dzięki znacznemu pochyleniu do przodu, co wszakże nie było ani wygodne ani bezpieczne, ze względu na ograniczoną "skręcalność" kierownicy. Rower był dla mnie za duży o jakieś trzy "oczka" przynajmniej. No i w pierwszym dniu takiej jazdy, pochylony do przodu, z obolałymi jajkami i nieprzyzwyczajony do hamowania klamkami spotkałem na swej drodze mądralę, który wyjeżdżając z podporządkowanej wymusił na mnie pierwszeństwo. Kiedy już mnie zauważył, zatrzymał się w połowie wyjazdu, akurat w taki sposób, że skręcając maksymalnie (w miarę możliwości wyciągnietych przykrókich łap) w lewo wypadała przede mną jego maska. Zacząłem gwałtownie hamować... pedałami, co było odruchem wyuczonym na wigrach, po jakiejś sekundzie przypomniałem sobie o klamkach, nacisnąłem - oczywiście do oporu, co pięknie mnie wyrzuciło, przeleciałem przez maskę upadając na nogi, rower został po drugiej stronie samochodu. Gnój blachosmrodowy odjechał niezwłocznie nie oglądając się na mnie a ja miałem przez parę tygodni pięknie sine uda od spotkania z krawędzią błotnika - poza tym nic mi się nie stało, rower tez nie ucierpiał (przednie koło wycentrowałem samodzielnie ;). Potem, już jako dorosły zaliczyłem kilkukrotnie przelotkę przez kierownicę (bo o bocznych upadkach nie wspominam) - najbardziej spektakularnie dwa lata temu w Borach Tucholskich na prostej drodze, bez większych wertepów - taki piękny szczupak, otarte przedramiona i rozwalony kask na najbliższym drzewie. Jakośc drogi zachęciła mnie do dużej prędkości i uśpiła czujność, a kiedy pojawił się głęboki piach było za późno... W obu przypadkach, po fakcie, kiedy sobie wyobrażałem jak to musiało wyglądać z boku, skojarzenie z kreskówką było oczywiste ;-) -- Yogi(n) |
|
Data: 2010-08-27 08:30:34 | |
Autor: bans | |
Jak wykonać OTB? | |
W dniu 2010-08-27 08:20, Yogi(n) pisze:
ujeżdżałem cud polskiej techniki bicyklowej, czyli "gazelę". Przesiadłem A co, sumienie cię ruszyło? ;) -- bans |
|
Data: 2010-08-27 09:55:59 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Jak wykonać OTB? | |
Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:i57m92$hit$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2010-08-27 08:20, Yogi(n) pisze: Weź nie żartuj nawet, do dziś pamiętam tę wściekłość i żal. Jakbym tego sk***a dorwał dziś, to wsadziłbym mu rozżarzoną szprychę w ... oko. -- Yogi(n) |
|
Data: 2010-08-27 10:49:17 | |
Autor: Coaster | |
Jak wykonać OTB? | |
On 8/27/10 8:20 AM, Yogi(n) wrote:
[...] ujeżdżałem cud polskiej techniki bicyklowej, czyli "gazelę". Przesiadłem Dobrze, ze chociaz po latach sie przyznales :-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-08-27 09:24:23 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Jak wykonać OTB? | |
Użytkownik Alfer_z_pracy napisał:
Piątkowo. Definicja OTB. Oglądamy kilkusekundowy fragment od sekundy I tak w kwestii formalnej - to nie jest OTB, to jest odejście kierownicy z widelcem i główką ramy - z tego nie ma dobrego wyjścia bo zaczyna się od nurkowania w dół... Rower w tym czasie orze suportem i w efekcie jedzie się szczupakiem po glebie.
|