Jak wykryÄ? kt??ry to port COM?

Data: 2014-02-11 20:12:41
Autor: Irokez
Jak wykryÄ? kt??ry to port COM?
Witam

Pecet, ma 3 identyczne karty na PCIe po 2 porty COM.
Siedzi na tym Windows XP.
Potrzebuję oznaczyć gniazdka COM1, 2, 3, itd
Jest jakiś prosty klucz sprzętowy i soft pod WinXP do tego?

Kiedyś pod DOS'em jakiś programik Nortona zdaje się miałem plus polutowaną wtyczkę ze zworkami i testowało to port.

Irokez

Data: 2014-02-11 20:26:23
Autor: Marek
Jak wykryÄ? kt??ry to port COM?
Dnia 2014-02-11 Irokez dokonal ponizszego cudu (by zylo sie lepiej):

[...]

Pozdrawiam

Proponuję prostą metodę: wejdź na stronę https://sites.google.com/site/terminalbpp/, ściągnij sobie terminal RS232.
Na wybranym gnieździe COM zewrzyj wyjście Tx (pin 3) z wejściem Rx (pin 2) i w terminalu wyślij jakiś tekst
na kolejno wybranych w terminalu portach. Jeśli na wejściu Rx (górne okienko terminala) wybranego portu przyjdzie
ci wysłany tekst (echo), to będziesz wiedział, jaki to port, któremu zwarłeś Tx z Rx.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-02-11 21:32:19
Autor: Irokez
Jak wykryÄ? kt??ry to port COM?
W dniu 2014-02-11 21:26, Marek pisze:
[...]

O i fajne i proste to jest.

Dzięki.

--
Irokez

Data: 2014-02-12 21:18:40
Autor: Jan Stożek
Jak wykryÄ? kt??ry to port COM?
Po głębokim namyśle Marek napisał w wtorek, 11 lutego 2014 21:26:

Na wybranym gnieździe COM zewrzyj wyjście Tx (pin 3) z
wejściem Rx (pin 2)

Jak już lutować, to może wlutować opornik z LED-em między TX a masę? Wtedy jak się puści jakiś tekst na terminal (co można zrobić skryptem), aktywne gniazdko powinno zaświecić. --
Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
| Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2014-02-13 08:15:48
Autor: Marek
Jak wykryÄ? kt??ry to port COM?

Użytkownik "Jan Stożek" <conus-spm@chello.pl> napisał w wiadomości news:4314113.7rzvOe9eBVpc-jasio.stozek.waw.pl...
[...]

  A po co zaraz lutować, wystarczy odpowiednio szerokim Å›rubokrÄ™tem
(ale ostrożnie,  żeby nie zrobić zwarcia do innych pinów!!!) zewrzeć
te dwa piny o których wspomniałem, które są przecież obok siebie.
  Niestety pytacz później napisaÅ‚, że nie ma za bardzo dojÅ›cia do tyÅ‚u
kompa, więc ten sposób sprawdzenia...się nie sprawdzi :D, chyba że
pytacz ma przedłużacz np. kabell typu null-modem.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-02-13 19:45:58
Autor: Irokez
Jak wykryÄ? kt??ry to port COM?
W dniu 2014-02-13 08:15, Marek pisze:

[...]

Pytacz ma full dostęp na stoliku do zasilania, monitora, klawiatury i myszy oraz do wszystkich portów.
Nie ma tylko co do tych portów podłączyć, bo są dopiero w szafie.

Ale polutowałem Loopback DB9 i dziś oznaczyłem co i jak.

Irokez

Data: 2014-02-11 23:55:13
Autor: BartekK
Jak wykryÄ? kt??ry to port COM?
W dniu 2014-02-11 20:12, Irokez pisze:
[...]

Ale wiesz, że poza (równie symbolicznym w windowsie) przyporządkowaniem numeracji "COM1 to ten na adresie I/O 0x3f8/irq4, COM2 to 0x2f8/irq3, COM3 0x3e8/irq4, COM4 0x2e8/irq3", to pozostałe - są numerowane w zasadzie dowolnie, i zależnie od kolejności wykrycia (oraz obecności podczas wykrywania innych portów, w tym tych "niskiego I/O")?

Data: 2014-02-12 17:35:15
Autor: Irokez
Jak wykryÄ? kt??ry to port COM?
W dniu 2014-02-11 23:55, BartekK pisze:
[...]

Wiem, dlatego potrzebuję je oznaczyć :)
A nie mając nic pod ręką szukam prostszej metody niż grzebanie kablami na chybił-trafił z głową pomiędzy rack'ami w szafie (nie mam dostępu od tyłu).

Pozdr.

--
Irokez

Data: 2014-02-13 00:11:29
Autor: jakson
Jak wykryÄ? kt??ry to port COM?
[...]

Nazwy COM-ow rowniez mozna ustawiac recznie,
np. COM1 mozna ustawic jako COM256, itd.

Data: 2014-02-13 19:49:03
Autor: Irokez
Jak wykryÄ? kt??ry to port COM?
W dniu 2014-02-13 00:11, jakson pisze:
[...]

Wiem, wiem... wszystko rozumiem i wiem do czego zdążasz.
Podłącz i poustawiaj sobie w panelu sterowania :)
Ale ja nie mam ochoty w ten sposób testować co gdzie jest jak na jednym jest czytnik kodów kreskowych, na drugim drukarka, na trzecim czytnik Euchner itp itd a gada z tym soft na sztywno pukający do nazw symbolicznych portów (COMx).

Pozdr

--
Irokez

Jak wykryÄ? kt??ry to port COM?