Jak wykryc, ktĂłra swieca zarowa nie grzeje?

Data: 2011-10-25 20:53:34
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-10-25, _THX <j666.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:
Podejrzewam, że 1-2 (z 6 szt.) świece żarowe mogą nie grzać.
Jak mogę to sam sprawdzić, nie wydając minimum 150+vat na "diagnostykę"?

Wykręcić i podpiąć do akumulatora: sprawne po kilku sekundach rozgrzeją
się do czerwoności, padnięte nie. Zwykle padnięte w ten sposób
rozpoznasz. Gorzej jak będą grzać ale za mało, też bywa.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-25 21:33:11
Autor: Kuba \(aka cita\)
Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnjae1dg.at8.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2011-10-25, _THX <j666.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:
[...]

jasne, a przy okazji z b.dużym prawdopodobieństwem okręcasz połowe tych świec i z ręką w nocniku szukasz nowego rozwiązania na pms.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-10-26 09:08:01
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-10-25, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:

[...]

"Okręcasz"? Możesz jakoś inaczej to sformułować bo nie do końca
zrozumiałem?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-26 09:44:13
Autor: Przemysław Czaja
Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"

"Okręcasz"? Możesz jakoś inaczej to sformułować bo nie do końca
zrozumiałem?

Chyba w znaczeniu "ukręcasz"

Data: 2011-10-26 10:39:04
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-10-26, PrzemysÂław Czaja <przempo@poczta.fm> wrote:

"Okręcasz"? Możesz jakoś inaczej to sformułować bo nie do końca
zrozumiałem?

Chyba w znaczeniu "ukręcasz"

To tym bardziej nie rozumiem w czym problem z wykonaniem tej operacji.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-26 17:03:43
Autor: Kuba \(aka cita\)

On 2011-10-26, PrzemysÂław Czaja <przempo@poczta.fm> wrote:

"Okręcasz"? Możesz jakoś inaczej to sformułować bo nie do końca
zrozumiałem?

Chyba w znaczeniu "ukręcasz"

To tym bardziej nie rozumiem w czym problem z wykonaniem tej operacji.

czepiasz sie literĂłwki.
Miało być oczywiście UKRĘSASZ

A że nie widzisz problemu w ukręceniu (nei mylić z odkręceniem) śweicy żarowej to już nie moja sprawa.

ps. w całkiem sporej grupie samochodów świece żarowe są bardzo cienkie (fi 4-6mm) i stosunkowo długie (np 10cm i więcej).
Przy takim stosunku srednicy do długości ukręcenie świecy (zwlaszcza w niektórych silnikach) jest bardzo prawdopodobne.
Koszty wymiany w takim wypadku rosną znacznie. Czasem kilkukrotnie, a w przypadkach szczególnych wielokrotnie.
I choć są specjalistyczne firmy specjalizujące sie w wykręceniu takich ukręconych (czyt. urwanych) świec, to nie łatwo je znaleźć, usługi do najtańczych nie należą.
Kiedy dodadamy do tego fakt, ze wykręcenie do sprawdzenia jest co najmniej bezcelowe - po co w ogole je dotykać?
Co innego, jak już zdiagnozujemy uszkodzoną swiece - wtedy koniecznie jest wykręcanie, ale póki nie wiesz czy jest dobra, czy nie - nie ruszaj świecy żarowej, chyba, ze mowa o 20letnim dieslu dobrą, starą sprawdzoną technologią, ktore nie sprawiały problemu z wykręceniem.

Data: 2011-10-26 21:04:32
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-10-26, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:

"Okręcasz"? Możesz jakoś inaczej to sformułować bo nie do końca
zrozumiałem?

Chyba w znaczeniu "ukręcasz"

To tym bardziej nie rozumiem w czym problem z wykonaniem tej operacji.

czepiasz sie literówki.

Nie. Po prostu wolałem się upewnić.

Miało być oczywiście UKRĘSASZ

:)

A że nie widzisz problemu w ukręceniu (nei mylić z odkręceniem) śweicy żarowej to już nie moja sprawa.

Widzę. W tych, które wykręcałem nie bardzo widziałem jak można ukręcić
przy odrobinie wprawy w korzystaniu z kluczy.

[...]

Oki, pewnie masz rację.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-26 21:47:26
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnjagmdv.765.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...

Miało być oczywiście UKRĘSASZ

:)

fak ;)

Oki, pewnie masz rację.

uwierz mi, to naprawde bywa problem...

Data: 2011-10-27 01:59:27
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-10-26, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:

Miało być oczywiście UKRĘSASZ

:)

fak ;)

Tak bywa :)

Oki, pewnie masz rację.

uwierz mi, to naprawde bywa problem...

Wierzę, moje doświadczenia to "aż" dwa silniki. Oba stare :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-27 16:55:33
Autor: Michał Baszyński
Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?

uwierz mi, to naprawde bywa problem...

Wierzę, moje doświadczenia to "aż" dwa silniki. Oba stare :)

bywa gorzej ;-)
W starych mercedesowskich OM602/OM603 (z w124) problemów z wykręceniem świec nie ma. A na sam widok nieco nowszych OM605/OM606 (to jest OM602/OM603 przerobione z 2 zaworów/cylinder na 4 zawory/cylinder, OM605 było też stosowane w w210 "okularniku") mówią, że jest mało prawdopodobne, że się jakaś nie ukręci..

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-10-30 08:21:34
Autor: Nex@pl
W dniu 2011-10-27 16:55, Michał Baszyński pisze:

[...]

Nie ma na to wpływ np. przesmarowanie gwintu smarem z dodatkiem miedzi? Takim jak do, np. prowadnic zacisku hamulcowego?

Data: 2011-10-30 12:01:10
Autor: marcin
Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?

Nie ma na to wpływ np. przesmarowanie gwintu smarem z dodatkiem miedzi?
Takim jak do, np. prowadnic zacisku hamulcowego?

swietny pomysl. zwlaszcza w aluminiowej glowicy. wtedy juz na bank nie wykrecisz.

Data: 2011-10-26 09:55:03
Autor: Artur Maśląg
On 2011-10-25, Kuba (aka cita)<yes.or.no@wp.pl>  wrote:

[...]

Normalnie - "okręca". To takie określenie obrobienia na okrągło
części przeznaczonej do interakcji z narzędziem odkręcającym.

Data: 2011-10-26 17:05:04
Autor: Kuba \(aka cita\)

On 2011-10-25, Kuba (aka cita)<yes.or.no@wp.pl>  wrote:

[...]

kurwa - UKRĘCASZ czyli urywasz ja. Literówke zrobilem, ludzie.

Widzieliście nowoczesne świece żarowe?
fi 4-5mm, dł. 10cm. Po kilku latach w aucie prawdopodobieństwo ukręcenia, urwania, zerwania, przerwania jest bardzo wysokie, zwlaszcza w warunkach domowych.

Data: 2011-10-26 18:56:47
Autor: Artur Maśląg
On 2011-10-25, Kuba (aka cita)<yes.or.no@wp.pl> wrote:

[...]

Co się denerwujesz - pożartować już nie można? Zresztą ja tak
naprawdę nie nabijałem się z tego co napisałeś. Bardziej miałem
na myśli naprawdę obrobienie świecy na okrągło, co już widywałem
(nie tylko przy świecach) przy używaniu nieodpowiednich narzędzi.

Widzieliście nowoczesne świece żarowe?

Oczywiście.

fi 4-5mm, dł. 10cm. Po kilku latach w aucie prawdopodobieństwo
ukręcenia, urwania, zerwania, przerwania jest bardzo wysokie, zwlaszcza
w warunkach domowych.

Nie zaskoczysz mnie - w mojej skodzie kiedyś warsztat miał problem
z wykręceniem dwóch (w samochodzie względnie nowym), a co dopiero
w warunkach domowych bez praktyki i stosownych narzędzi.

Data: 2011-10-26 19:29:22
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:j89e5l$tlh$1mx1.internetia.pl...
Co się denerwujesz - pożartować już nie można?

no dobra, może przesadziłem, ale w kilku miejscach wątku widze, jak sie ludzie czepiają jednej literki, tylko czekałem, az ktoś zasugeruje, ze napisalem ókręcić ;-)

Nie zaskoczysz mnie - w mojej skodzie kiedyś warsztat miał problem
z wykręceniem dwóch (w samochodzie względnie nowym), a co dopiero
w warunkach domowych bez praktyki i stosownych narzędzi.

no dokładnie i wlasnie dlatego sugerowanie komuś, zeby sobie wykręcił swiece żarowe jest pomysłem, delikatnie mówiąc, niewłaściwym.

Data: 2011-10-27 10:23:38
Autor: MiKhau
Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?

Co się denerwujesz - pożartować już nie można?

Poznęcać  się troszkę :-D

A w temacie  - omomierzem przemierzyć wszystkie (świece żarowe że przypomnę) - a uszkodzone są te,
 których opór jest znacznie odbiegające od średniej
- wysoki - przerwa,
- niski - zwarcie

Tak sobie teoretyzuję...

Jak wykryc, ktĂłra swieca zarowa nie grzeje?