Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?

Data: 2011-10-25 15:31:32
Autor: _THX
Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?
Podejrzewam, że 1-2 (z 6 szt.) świece żarowe mogą nie grzać.
Jak mogę to sam sprawdzić, nie wydając minimum 150+vat na "diagnostykę"?

Data: 2011-10-25 17:36:43
Autor: Przemysław Czaja
Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?

Użytkownik "_THX"

Podejrzewam, że 1-2 (z 6 szt.) świece żarowe mogą nie grzać.
Jak mogę to sam sprawdzić, nie wydając minimum 150+vat na "diagnostykę"?

Na zimnym silniku, najlepiej rano :) podgrzej świece kilka razy, ale nie uruchamiaj silnika - później wystarczy "pomacać" świece (o ile jest do nich dostęp oczywiście) - sprawne są wyraźnie cieplejsze.

Data: 2011-10-25 17:47:26
Autor: marcin
W dniu 2011-10-25 17:31, _THX pisze:
Podejrzewam, że 1-2 (z 6 szt.) świece żarowe mogą nie grzać.
Jak mogę to sam sprawdzić, nie wydając minimum 150+vat na "diagnostykę"?

wykrecic i podlaczyc do akumulatora ?

Data: 2011-10-26 09:59:24
Autor: Agent

Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:j86lmf$j1s$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-10-25 17:31, _THX pisze:
Podejrzewam, że 1-2 (z 6 szt.) świece żarowe mogą nie grzać.
Jak mogę to sam sprawdzić, nie wydając minimum 150+vat na "diagnostykę"?

wykrecic i podlaczyc do akumulatora ?

Po co robić sobie tyle roboty z odkręcaniem (i byc moze urwaniem). Ja odkręcam przewód łączący wszystkie świece, podłączam przewód "+" od aku i "smergam" tym przewodem po świecy. Jak idą małe iskierki znaczy się:
1)  albo jest ok i grzeje
2)  albo ma zwarcie
Jako że to drugie jest dużo mniej prawdopodobne to jeśli nie idą iskry przy smerganiu to ta świeca nie grzeje. Niektórzy mówia że jest  jeszcze 3 przypadek  że moze grzać tyle że słabo. Dla mnie to jest dziwne bo grzałka albo grzeje albo nie. Jak będziesz wymieniał to zastanów się nad wymianą wszystkich. Mi jak padły 2 to niedługo po wymianie pozostałe 2.

Data: 2011-10-25 18:18:49
Autor: Pabl_o

Użytkownik "_THX" <j666.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j86kok$gs1$1inews.gazeta.pl...
Podejrzewam, że 1-2 (z 6 szt.) świece żarowe mogą nie grzać.
Jak mogę to sam sprawdzić, nie wydając minimum 150+vat na "diagnostykę"?

Odkrec listwe zasilajaca i sprawdz na ktorych jest przerwa, te ktore maja przerwe sa do wymiany.

--
Picasso

Data: 2011-10-25 20:53:34
Autor: Krzysiek Kielczewski
Jak wykryc, ktĂłra swieca zarowa nie grzeje?
On 2011-10-25, _THX <j666.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:
Podejrzewam, że 1-2 (z 6 szt.) świece żarowe mogą nie grzać.
Jak mogę to sam sprawdzić, nie wydając minimum 150+vat na "diagnostykę"?

Wykręcić i podpiąć do akumulatora: sprawne po kilku sekundach rozgrzeją
się do czerwoności, padnięte nie. Zwykle padnięte w ten sposób
rozpoznasz. Gorzej jak będą grzać ale za mało, też bywa.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-25 21:33:11
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnjae1dg.at8.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2011-10-25, _THX <j666.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:
[...]

jasne, a przy okazji z b.dużym prawdopodobieństwem okręcasz połowe tych świec i z ręką w nocniku szukasz nowego rozwiązania na pms.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-10-26 09:08:01
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-10-25, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:

[...]

"Okręcasz"? Możesz jakoś inaczej to sformułować bo nie do końca
zrozumiałem?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-26 09:44:13
Autor: Przemysław Czaja
Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"

"Okręcasz"? Możesz jakoś inaczej to sformułować bo nie do końca
zrozumiałem?

Chyba w znaczeniu "ukręcasz"

Data: 2011-10-26 10:39:04
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-10-26, PrzemysÂław Czaja <przempo@poczta.fm> wrote:

"Okręcasz"? Możesz jakoś inaczej to sformułować bo nie do końca
zrozumiałem?

Chyba w znaczeniu "ukręcasz"

To tym bardziej nie rozumiem w czym problem z wykonaniem tej operacji.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-26 17:03:43
Autor: Kuba \(aka cita\)

On 2011-10-26, PrzemysÂław Czaja <przempo@poczta.fm> wrote:

"Okręcasz"? Możesz jakoś inaczej to sformułować bo nie do końca
zrozumiałem?

Chyba w znaczeniu "ukręcasz"

To tym bardziej nie rozumiem w czym problem z wykonaniem tej operacji.

czepiasz sie literĂłwki.
Miało być oczywiście UKRĘSASZ

A że nie widzisz problemu w ukręceniu (nei mylić z odkręceniem) śweicy żarowej to już nie moja sprawa.

ps. w całkiem sporej grupie samochodów świece żarowe są bardzo cienkie (fi 4-6mm) i stosunkowo długie (np 10cm i więcej).
Przy takim stosunku srednicy do długości ukręcenie świecy (zwlaszcza w niektórych silnikach) jest bardzo prawdopodobne.
Koszty wymiany w takim wypadku rosną znacznie. Czasem kilkukrotnie, a w przypadkach szczególnych wielokrotnie.
I choć są specjalistyczne firmy specjalizujące sie w wykręceniu takich ukręconych (czyt. urwanych) świec, to nie łatwo je znaleźć, usługi do najtańczych nie należą.
Kiedy dodadamy do tego fakt, ze wykręcenie do sprawdzenia jest co najmniej bezcelowe - po co w ogole je dotykać?
Co innego, jak już zdiagnozujemy uszkodzoną swiece - wtedy koniecznie jest wykręcanie, ale póki nie wiesz czy jest dobra, czy nie - nie ruszaj świecy żarowej, chyba, ze mowa o 20letnim dieslu dobrą, starą sprawdzoną technologią, ktore nie sprawiały problemu z wykręceniem.

Data: 2011-10-26 21:04:32
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-10-26, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:

"Okręcasz"? Możesz jakoś inaczej to sformułować bo nie do końca
zrozumiałem?

Chyba w znaczeniu "ukręcasz"

To tym bardziej nie rozumiem w czym problem z wykonaniem tej operacji.

czepiasz sie literówki.

Nie. Po prostu wolałem się upewnić.

Miało być oczywiście UKRĘSASZ

:)

A że nie widzisz problemu w ukręceniu (nei mylić z odkręceniem) śweicy żarowej to już nie moja sprawa.

Widzę. W tych, które wykręcałem nie bardzo widziałem jak można ukręcić
przy odrobinie wprawy w korzystaniu z kluczy.

[...]

Oki, pewnie masz rację.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-26 21:47:26
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnjagmdv.765.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...

Miało być oczywiście UKRĘSASZ

:)

fak ;)

Oki, pewnie masz rację.

uwierz mi, to naprawde bywa problem...

Data: 2011-10-27 01:59:27
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-10-26, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:

Miało być oczywiście UKRĘSASZ

:)

fak ;)

Tak bywa :)

Oki, pewnie masz rację.

uwierz mi, to naprawde bywa problem...

Wierzę, moje doświadczenia to "aż" dwa silniki. Oba stare :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-27 16:55:33
Autor: Michał Baszyński
Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?

uwierz mi, to naprawde bywa problem...

Wierzę, moje doświadczenia to "aż" dwa silniki. Oba stare :)

bywa gorzej ;-)
W starych mercedesowskich OM602/OM603 (z w124) problemów z wykręceniem świec nie ma. A na sam widok nieco nowszych OM605/OM606 (to jest OM602/OM603 przerobione z 2 zaworów/cylinder na 4 zawory/cylinder, OM605 było też stosowane w w210 "okularniku") mówią, że jest mało prawdopodobne, że się jakaś nie ukręci..

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-10-30 08:21:34
Autor: Nex@pl
W dniu 2011-10-27 16:55, Michał Baszyński pisze:

[...]

Nie ma na to wpływ np. przesmarowanie gwintu smarem z dodatkiem miedzi? Takim jak do, np. prowadnic zacisku hamulcowego?

Data: 2011-10-30 12:01:10
Autor: marcin
Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?

Nie ma na to wpływ np. przesmarowanie gwintu smarem z dodatkiem miedzi?
Takim jak do, np. prowadnic zacisku hamulcowego?

swietny pomysl. zwlaszcza w aluminiowej glowicy. wtedy juz na bank nie wykrecisz.

Data: 2011-10-26 09:55:03
Autor: Artur Maśląg
On 2011-10-25, Kuba (aka cita)<yes.or.no@wp.pl>  wrote:

[...]

Normalnie - "okręca". To takie określenie obrobienia na okrągło
części przeznaczonej do interakcji z narzędziem odkręcającym.

Data: 2011-10-26 17:05:04
Autor: Kuba \(aka cita\)

On 2011-10-25, Kuba (aka cita)<yes.or.no@wp.pl>  wrote:

[...]

kurwa - UKRĘCASZ czyli urywasz ja. Literówke zrobilem, ludzie.

Widzieliście nowoczesne świece żarowe?
fi 4-5mm, dł. 10cm. Po kilku latach w aucie prawdopodobieństwo ukręcenia, urwania, zerwania, przerwania jest bardzo wysokie, zwlaszcza w warunkach domowych.

Data: 2011-10-26 18:56:47
Autor: Artur Maśląg
On 2011-10-25, Kuba (aka cita)<yes.or.no@wp.pl> wrote:

[...]

Co się denerwujesz - pożartować już nie można? Zresztą ja tak
naprawdę nie nabijałem się z tego co napisałeś. Bardziej miałem
na myśli naprawdę obrobienie świecy na okrągło, co już widywałem
(nie tylko przy świecach) przy używaniu nieodpowiednich narzędzi.

Widzieliście nowoczesne świece żarowe?

Oczywiście.

fi 4-5mm, dł. 10cm. Po kilku latach w aucie prawdopodobieństwo
ukręcenia, urwania, zerwania, przerwania jest bardzo wysokie, zwlaszcza
w warunkach domowych.

Nie zaskoczysz mnie - w mojej skodzie kiedyś warsztat miał problem
z wykręceniem dwóch (w samochodzie względnie nowym), a co dopiero
w warunkach domowych bez praktyki i stosownych narzędzi.

Data: 2011-10-26 19:29:22
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:j89e5l$tlh$1mx1.internetia.pl...
Co się denerwujesz - pożartować już nie można?

no dobra, może przesadziłem, ale w kilku miejscach wątku widze, jak sie ludzie czepiają jednej literki, tylko czekałem, az ktoś zasugeruje, ze napisalem ókręcić ;-)

Nie zaskoczysz mnie - w mojej skodzie kiedyś warsztat miał problem
z wykręceniem dwóch (w samochodzie względnie nowym), a co dopiero
w warunkach domowych bez praktyki i stosownych narzędzi.

no dokładnie i wlasnie dlatego sugerowanie komuś, zeby sobie wykręcił swiece żarowe jest pomysłem, delikatnie mówiąc, niewłaściwym.

Data: 2011-10-27 10:23:38
Autor: MiKhau
Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?

Co się denerwujesz - pożartować już nie można?

Poznęcać  się troszkę :-D

A w temacie  - omomierzem przemierzyć wszystkie (świece żarowe że przypomnę) - a uszkodzone są te,
 których opór jest znacznie odbiegające od średniej
- wysoki - przerwa,
- niski - zwarcie

Tak sobie teoretyzuję...

Data: 2011-10-25 20:56:37
Autor: s2k
Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?
W dniu 2011-10-25 17:31, _THX pisze:
Podejrzewam, że 1-2 (z 6 szt.) świece żarowe mogą nie grzać.
Jak mogę to sam sprawdzić, nie wydając minimum 150+vat na "diagnostykę"?

Wymienić na nowe! Żadne sprawdzanie do akumulatora! One mogą się żażyć a ich ciepłota może być już nie wystarczająca. Jedyne rozwiązanie, idziesz kupujesz nowe najlepiej BERU!

Data: 2011-10-25 23:02:00
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-10-25 20:56, s2k pisze:
W dniu 2011-10-25 17:31, _THX pisze:
Podejrzewam, że 1-2 (z 6 szt.) świece żarowe mogą nie grzać.
Jak mogę to sam sprawdzić, nie wydając minimum 150+vat na "diagnostykę"?

Wymienić na nowe!

W żadnym wypadku! Nie ruszać!

"Podejrzewam że 1-2 może nie grzać" - panie, a jeździ? Zapala?
No to jeździć i nie marudzić, bo popsuć łatwo naprawić trudno ;)

Data: 2011-10-26 10:08:48
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 25-10-2011 o 17:31:32 _THX <j666.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):

Podejrzewam, że 1-2 (z 6 szt.) świece żarowe mogą nie grzać.
Jak mogę to sam sprawdzić, nie wydając minimum 150+vat na "diagnostykę"?

Najprościej i najpewniej (jeśli ktoś potrafi) -  omomierzem, w zależnści  od typu świecy bedzie miała oporność w granicach 0,6 do 1,2 oma.
Wykręcanie bez potrzeby jest trochę ryzykowne, test na "iskrzenie" mało  wiarygodny - wszystkie świece, które do tej pory wymieniałem miały  "prawie" zwarcie.

Pzdr
TG

Data: 2011-10-26 10:25:52
Autor: tck

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości news:op.v3x8wzrmg01fvfl-089.harvard.local...
[...]

jak sie ma to 'prawie zwarcie' wyrazone w ohmach?

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2011-10-26 13:33:29
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 26-10-2011 o 10:25:52 tck <tck@top.wytnij.net.pl> napisał(a):

[...]

Miały 0,2 -0,3 ohma, sprawna miała 1,2 ohma. W drugim samochodzie -  sprawna miała 0,7 ohma, a "zepsuta" 0,2.
Mechanicy sprawdzali mi świece metodą "kabelkową -  do akumulatora", wg  nich swiece były OK. a mimo to komp zgłaszał usterkę wtrysku.
Pomierzyłem świece omomierzem - wyszło mi, że dwie maja "prawie zwarcie" -  po wymianie "check iniection" przestało się zapalać.

Pzdr
TG

Data: 2011-10-26 17:06:50
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości news:op.v3yid3ktg01fvfl-089.harvard.local...
[...]

tytłumacz mi powiązanie między uszkodzoną swiecą żarową a błędem wtryskiwacza.

Data: 2011-10-26 18:52:54
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 26-10-2011 o 17:06:50 Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> napisał(a):

[...]

Samochód na desce rozdzielczej pokazuje komunikat "check innection" -  po  podłaczeniu kompa dostępny jest bardziej szczegółowy kod błędu - w tym  wypadku był to błąd sterownika świec żarowych (nr nie pamiętam). Pod tym  komunikatem kryje się kilkadziesiąt (powyżej 20) różnych kodów.

Pzdr
TG

Data: 2011-10-26 14:54:37
Autor: Agent
[...]

W moim przypadku test iskrzenia wykazał 100% skuteczność tej metody. Badane narazie 3 auta.

Data: 2011-10-26 21:08:06
Autor: alex

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:j88vu0$iqs$1news.onet.pl...

[...]

no to ja was zaskocze
test na iskrzenie może nie dać 100 % pewnośći ponieważ świeca może grzać ale nie tak jak powinna
-widziałęm świece które grzeja słabo
-widziałem swiece które grzały nie końcówkę ale środek części która się grzeje a końcówka była wyrażnie niedogrzana
pozdrawiam

Data: 2011-10-26 21:18:08
Autor: 'Tom N'
Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?
alex w <news:4ea85a87$0$2184$65785112news.neostrada.pl>:

no to ja was zaskocze
[...]
końcówka była wyrażnie niedogrzana

Wystarczy okręcić końcówkę pierzyną...

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-10-27 08:25:16
Autor: s2k
Jak wykryc, kt�ra swieca zarowa nie grz eje?
W dniu 2011-10-26 21:08, alex pisze:
Uďż˝ytkownik "Agent"<wprzyjemski@onet.ue>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci

Uďż˝ytkownik "Tomasz Gorbaczuk"<gorbi@adres.pl>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci
Dnia 25-10-2011 o 17:31:32 _THX<j666.SKASUJ@gazeta.pl>  napisaďż˝(a):

Podejrzewam, �e 1-2 (z 6 szt.) �wiece �arowe mog� nie grza�.
Jak mog� to sam sprawdzi�, nie wydaj�c minimum 150+vat na "diagnostyk�"?

Najproďż˝ciej i najpewniej (jeďż˝li ktoďż˝ potrafi) -  omomierzem, w zaleďż˝nďż˝ci
od typu �wiecy bedzie mia�a oporno�� w granicach 0,6 do 1,2 oma.
Wykr�canie bez potrzeby jest troch� ryzykowne, test na "iskrzenie" ma�o
wiarygodny - wszystkie �wiece, kt�re do tej pory wymienia�em mia�y
"prawie" zwarcie.

W moim przypadku test iskrzenia wykaza� 100% skuteczno�� tej metody.
Badane narazie 3 auta.

no to ja was zaskocze
test na iskrzenie mo�e nie da� 100 % pewno��i poniewa� �wieca mo�e grza� ale
nie tak jak powinna
-widzia��m �wiece kt�re grzeja s�abo
-widzia�em swiece kt�re grza�y nie ko�c�wk� ale �rodek cz�ci kt�ra si�
grzeje a ko�c�wka by�a wyra�nie niedogrzana
pozdrawiam

Co im będziesz tłumaczył, oni mierzą omomierzem i juz:)Mądrość przychodzi z czasem.

Data: 2011-10-27 09:34:31
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Jak wykryc, kt�ra swieca zarowa nie grzeje ?
Dnia 27-10-2011 o 08:25:16 s2k <s2k@donikad.pl> napisał(a):

no to ja was zaskocze
test na iskrzenie moďż˝e nie daďż˝ 100 % pewno��i poniewaďż˝ ďż˝wieca moďż˝e
grzaďż˝ ale
[...]

Omomierzem taką usterkę włąśnie wykryjesz (świeca ma inną rezystancję
(mniejszą), nie grzeje na całej długości) - "iskrzeniem" nie wykryjesz.
Jak myslisz - w jaki sposĂłb sterownik świec Ĺźarowych we wspĂłlczesnym aucie
bada stan świec?
Aby całkowicie zburzyć TwĂłj światopogląd zdradzę Ci jeszcze jedną
tajemnicę - świece nie są podgrzewane tylko podczas rozruchu zimnego
silnika.

Pzdr
TG

Data: 2011-10-27 16:45:19
Autor: Przemysław Czaja
Jak wykryc, kt ra swieca zarowa nie grzeje?

UĹźytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

Aby całkowicie zburzyć Twój światopogląd zdradzę Ci jeszcze jedną tajemnicę - świece nie są podgrzewane tylko podczas rozruchu zimnego silnika.

Uhm...ja zdradzę Tobie jeszcze większą tajemnicę, w moim aucie powyĹźej pewnej temperatury zewnętrznej świece  nie są podgrzewane nawet gdy silnik jest zimny. To powiadasz, Ĺźe podgrzewane są dopiero jak silnik się nagrzeje? Wybacz, ale LOL :)

Data: 2011-10-27 18:45:38
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 27-10-2011 o 16:45:19 Przemysław Czaja <przempo@poczta.fm> napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

Aby całkowicie zburzyć Twój światopogląd zdradzę Ci jeszcze jedną  tajemnicę - świece nie są podgrzewane tylko podczas rozruchu zimnego  silnika.

Uhm...ja zdradzę Tobie jeszcze większą tajemnicę, w moim aucie powyżej  pewnej temperatury zewnętrznej świece  nie są podgrzewane nawet gdy  silnik jest zimny.

To OK. - nie w każdym silniku tak jest.

To powiadasz, że podgrzewane są dopiero jak silnik się nagrzeje? Wybacz,  ale LOL :)

Nie "dopiero" - ale "także" gdy silnik jest ciepły.

Napisałem powyższe aby uświadomić koledze, że nie w każdym silniku świece  pracują  tylko i wyłącznie przed rozruchem zimnego silnika - ale również  po rozruchu. Czas grzania świec (i sam moment załączenia) zależy od kilku  czynników -napięcia w instalacji, temp płynu chłodzącego, wysokości nad  poziomem morza. Kontrolka informująca o grzaniu może się wcale nie zapalać  - a komputer wtrysku i tak uruchamia grzanie świec. Sterownik świec może  mieć stany: grzanie wstępne (możliwe grzanie stałe i grzanie zmienne),  rozruch (grzanie podczas rozruchu)  oraz grzanie po rozruchu.

Tak na marginesie możesz podać silnik w którym grzanie uzależnione jest od  temp. zewnętrznej ? - (brak zapalonej kontrolki nie oznacza braku grzania).

Pzdr
TG

Data: 2011-10-27 19:10:26
Autor: Przemysław Czaja
[...]

Cytowane coś mi nawala :(

Odnosząc się do wypowiedzi kolegi - czy my nadal rozmawiamy o silniku z zapłonem samoczynnym, czy już przeszliśmy do silnika z zapłonem żarowym?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym

polecam uwadze zwłaszcza poniższy fragment

"W powszechnie stosowanych silnikach paliwo wtryskiwane jest do komory wstępnej, komory wirowej lub bezpośrednio do cylindra. W silnikach z komorą wstępną i wirową stosuje się zwykle świece żarowe, których żarzenie (rozgrzanie do czerwoności) wspomaga wystąpienie samozapłonu w zimnym silniku. Występuje tu bowiem silniejsze chłodzenie sprężanego powietrza od chłodnych ścianek cylindra i głowicy, niż w przypadku silnika z wtryskiem bezpośrednim. Zasilanie paliwem odbywa się poprzez układ hydraulicznego systemu wtrysku paliwa. Są to pompy sekcyjne, pompy rozdzielaczowe i nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne (pompowtryskiwacze, system common rail) - te ostatnie konstrukcje świec żarowych zasadniczo nie wymagają" [cytat pochodzi z linku powyżej]

ps. mój silnik to 1.9cdti - konstrukcja Opla na licencji Fiata (multijet) w tej jednostce powyżej określonej temp. zewnętrznej świece wcale się nie włączają (nie zapala się kontrolka), co ciekawe można Techem ustawić wyższą temperaturę przy której następuje załączenie świec i wtedy świece włączają się w wyższej temp. zewnętrznej (informuje również o tym kontrolka) Nie bardzo rozumiem po co konstruktor miałby "ukrywać" przez użyszkodnikiem fakt działania lub nie, świec żarowych i na co marnotrawić energię w czasie pracy silnika na podgrzewanie i tak już gorącego powietrza.

Data: 2011-10-27 19:52:26
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 27-10-2011 o 19:10:26 Przemysław Czaja <przempo@poczta.fm> napisał(a):

Odnosząc się do wypowiedzi kolegi - czy my nadal rozmawiamy o silniku z  zapłonem samoczynnym, czy już przeszliśmy do silnika z zapłonem żarowym?

:-)

ps. mój silnik to 1.9cdti - konstrukcja Opla na licencji Fiata  (multijet) w tej jednostce powyżej określonej temp. zewnętrznej świece  wcale się nie włączają (nie zapala się kontrolka)

ale czy świece rzeczywiście nie są zasilane ?

[...]

Kontrola informuje jedynie usera o o tym, że jeszcze nie powinien  uruchamiać silnika (gdy się świeci). Gdy się nie świeci - czas grzania  świec nie ma wpływu na rozruch. Sterowanie świec żarowych, które opisałem  w poscie poprzednim dotyczyło silników dCi (1.5 i 1.9). W dokumentacji do  tych silnków jest też wzmianka, że po zgaszeniu lampki kontrolnej świece  są nadal zasilane przez czas zależny od temp. płynu chłodzącego i  wysokości n.p.m. Na znacznej wysokości (n.p.m) czas grzania świec po  rozruchu może wynosić 45s.
Dodatkowo świece są grzane po rozruchu - (cytat z dokumentacji) - "kiedy  temperatura opadnie poniżej pewnego progu, funkcja grzania świec żarowych  po rozruchu umożliwia wzrost stabilności spalania, a zatem poprawia  działanie silnika (redukcja cząstek niespalonych oraz emisji  zanieczyszczeń)"

Myślę, że powyższe odpowiada na pytanie "na co marnotrawić energię w  czasie pracy silnika na podgrzewanie i tak
  już gorącego powietrza"

Pzdr
TG

Data: 2011-10-27 10:23:26
Autor: Jakub Witkowski
Jak wykryc, kt�ra swieca zarowa nie grz eje?
W dniu 2011-10-27 08:25, s2k pisze:

Najpro�ciej i najpewniej (je�li kto� potrafi) - omomierzem, w zale�n�ci
[...]

Jakaż kretyńska rozmówka:

A: mierzyć omomierzem, bo test "na iskrzenie" jest niewiarygodny.
B: a w moim wypadku na iskrzenie było wiarygodnie
C: ja was zaskoczę!!! test na iskrzenie jest niewiarygody!
D: co im będziesz tłumaczył oni mierzą omomierzem i już :)

No, więc mierzą omomierzem, tak jak należy... tylko nie rozumiem
po co tam usmieszek wstawiłeś?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2011-10-27 10:51:17
Autor: s2k
[...]

A: mierzyć omomierzem, bo test "na iskrzenie" jest niewiarygodny.
[...]

Mierzenie omomierzem nie pokazuje ciepłoty świecy, to nie jest urządzenie które zwie się rezystor. W starym wozie namierzyłem się na podłączałem świec jak tu radzą do akumulatora, niby się żarzyły, niby rezystancje miały podobną a samochód ciężko palił. Kupiłem nowe Beru włożyłem i jak ręką odjął.
Sterownik komputera - jest ich cała gama, założenia podobne jednak czy "lody" są tylko truskawkowe?stawiam że większość mierzy pobór prądu, i rozróżnia tylko dwa stany 1 i 0 stan pośredni czyli jeszcze działają ale już nie jak powinny nie rozróżnia bo to nie jest samolot/ z nieba nie spadnie i liczy się cięcie kosztów.

Można się pałować i zmieniać pojedyncze marnując czas, albo wymienić na nowe i mieć spokój na co najmniej 3 lata. Zwrócić uwagę czy numer katalogowy świecy jest do naszego auta, bo też mi się tak zdarzyło że Pan w kodzie Bosha powiedzmy chyba wygladalo to tak > 0 250 201 049
a pan mi dal 0 250 301 049, problem z odpalaniem pozostał,  swieczki skończyły po 2 tygodniach.Pan ze sklepu twierdził, Ĺźe pomimo tej dwĂłjki zamienionej na 3 to samo, Ĺźe świece te mogą być zamiennie stosowane.
Dopiero Beru z normalnego sklepu i jak ręką odjął, fura paliła jak talala.

Jak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje?