Jak wyłaczyć czujnik otwarcia laptopa?

Data: 2011-11-18 11:15:10
Autor: Pszemol
Jak wyłaczyć czujnik otwarcia laptopa?
Pacjent: Toshiba Satellite P105-S9337, 17" z mniej więcej 2007 roku.

Problem polega na tym, że u¶pienie laptopa zostawia go w stanie
czuwania i zamknięcie ekranu lub lekkie naci¶nięcie już zamkniętego
powoduje obudzenie laptopa - czujnik jest ewidentnie zbyt czuły.
Kończy się zwykle na tym, że u¶piony laptop budzi się w torbie
wyładowuj±c swoje baterie i grzej±c się mocno bez wentylacji w torbie.

Obchodzę ten problem aktualnie tak, że usypiam lapka, potem go
budzę, i w czasie gdy pojawia się logo TOSHIBY w biosie to naciskam
guzik power. To go wyłacza całkowicie i już wtedy nie reaguje na
czujnik. Problem w tym że to wymaga specjalnych czynno¶ci no i czas.

Czy jest jaki¶ sposób na "ubicie" tego czujnika bez otwierania lapka?
Sposób softwareowy? BIOS? Konfiguracja systemu Windows itp?

Data: 2011-11-18 18:03:09
Autor: 2late
On 18/11/2011 5:15 PM, Pszemol wrote:
[...]

Moze pomieszaj w zaznaczonej opcji:
http://img215.imageshack.us/img215/3831/pm1h.jpg

2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
www.wikileaks.org     www.occupywallst.org

Data: 2011-11-18 19:13:48
Autor: Rafal Lukawski
Jak wyłaczyć czujnik otwarcia laptopa ?

Moze pomieszaj w zaznaczonej opcji:
http://img215.imageshack.us/img215/3831/pm1h.jpg

TO sa ustawienia systemu operacyjnego (mogą być jakiekolwiek niezwiązane ze sprzętem) służące usypianiu. Proces odwrotny (budzenie) inicjowany jest przez sprzet/BIOS

Data: 2011-11-18 22:49:46
Autor: G Nowak
[...]

Ale zamiast usypiania (po co?) moze ustawic hibernacje, wtedy klapa nie bedzie go budzic.

--
Pozdr

Data: 2011-11-18 23:39:29
Autor: Pszemol
"G Nowak" <gnowak84.wytnijto@gmail.com> wrote in message news:aiBxq.60361$Bf.32477newsfe17.ams2...
[...]

OK, nie dogadaliśmy się - przez usypianie miałem na myśli hibernację
a nie funkcję sleep. Po naciśnięciu guzika power laptop się hibernuje,
niestety wciąż budzi go najdrobniejsze dotknięcie klapy, tego czujnika.
Nie uĹĽywam w ogĂłle funkcji sleep poza momentem gdzie wystartuje
screen saver. Ale nie o tym teraz mowa. Jak słusznie zauważył kolega
Rafał, nie jest istotne jak wprowadzić laptop w stan hibernacji, istotne
jest jak uniemożliwić mu łatwe wybudzanie się.
Ewidentne jest dla mnie ĹĽe jest inne ustawienie tego czujnika zaraz
po uśpieniu laptopa w stan hibernacji, bo zmienia się ono gdy się go
wyłączy w czasie startu systemu guzikiem power w czasie logo TOSHIBA.
Pytanie jest jak się dostać do tej opcji BIOSu i jak się ona może nazywac.

Data: 2011-11-19 10:35:38
Autor: Jacek Maciejewski
Jak wyłaczyć czujnik otwarcia laptopa?
Dnia Fri, 18 Nov 2011 23:39:29 -0600, Pszemol napisał(a):

miałem na my¶li hibernację

Jak dla mnie to dziwne. Nie mam doswiadczenia z lapkami ale start
hibernacji w stacjonarnych rozpoczyna się analogicznie jak start zwykły,
czyli od naci¶nięcia przycisku Start (tego na skrzynce) :), po czym
następuje ładowanie BIOS i wykonanie rutynowych czynno¶ci zwieńczonych POST
a dopiero po tym ładowanie OS-a. I dopiero tu przebieg się różni od
zwykłego startu komputera bo z grubsza zamiast uruchamiać  pliki OS-a
ładuje się zawarto¶ć pliku hiberfil.
Zatem, je¶li lapek ci się uruchamia przypadkowo w torbie to masz w BIOS
ustawion± opcję "uruchom komp po otwarciu dekla". Wył±cz to w cholerę i
uruchamiaj jak człowiek, guziczkiem :)
--
Jacek

Data: 2011-11-19 11:24:45
Autor: Radosław Sokół
W dniu 19.11.2011 10:35, Jacek Maciejewski pisze:
Jak dla mnie to dziwne. Nie mam doswiadczenia z lapkami ale start
hibernacji w stacjonarnych rozpoczyna się analogicznie jak start zwykły,

Zapominasz o ACPI.

Zatem, je¶li lapek ci się uruchamia przypadkowo w torbie to masz w BIOS
ustawion± opcję "uruchom komp po otwarciu dekla". Wył±cz to w cholerę i
uruchamiaj jak człowiek, guziczkiem :)

Nie bierzesz pod uwagę, że w komputerach ACPI system opera-
cyjny ma prawo powiedzieć BIOSowi "wył±czam komputer (*), ale
niech się on uruchomi gdy zajd± zdarzenia A, B lub C". A ty-
mi zdarzeniami mog± być podł±czenie urz±dzenia USB, otwarcie
pokrywy komputera przeno¶nego, wybicie konkretnej godziny i
tak dalej.

Czyli szukać trzeba nie tylko w BIOSie, ale też w samym sy-
stemie operacyjnym.

PS. W żadnym z używanych przeze mnie komputerów przeno¶nych
     komputer nie wychodził z hibernacji po otwarciu pokrywy,
     więc albo jest to cecha tego konkretnego modelu, albo
     jest to do utemperowania ustawieniami w BIOSie lub w sy-
     stemie operacyjnym.

-- -- -- -- -- -
(*) Pomijam tu fakt, że w przypadku hibernacji system opera-
     cyjny tak naprawdę nie wył±cza komputera, ale przeł±cza
     go w stan zasilania ACPI bliski wył±czeniu, ale o więk-
     szych prawach wybudzania.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-19 12:34:21
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 19 Nov 2011 11:24:45 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

Nie bierzesz pod uwagę, że w komputerach ACPI system opera-
cyjny ma prawo powiedzieć BIOSowi "wył±czam komputer (*), ale
niech się on uruchomi gdy zajd± zdarzenia A, B lub C".

A tego nie wiedziałem :) Proszę o jak±¶ wskazówkę gdzie w XP widzi
się/można ustawić relacje miedzy OS-em a BIOS-em.
--
Jacek

Data: 2011-11-19 09:20:52
Autor: Pszemol
"Jacek Maciejewski" <jacmac@o2.pl> wrote in message news:1i2jzk2lp0mty$.8nx4upg4e6v6.dlg40tude.net...
[...]

XP...? Mój laptop ma zainstalowane Windows 7 Ultimate.
Ale działo się tak samo na jego "wrodzonym" Vista Home.

Data: 2011-11-23 18:02:42
Autor: Radosław Sokół
W dniu 19.11.2011 12:34, Jacek Maciejewski pisze:
[...]

Nie można. System sam tym zarz±dza. Niektóre moduły mog±
zgłaszać potrzebę wybudzania komputera, na przykład robi
to mechanizm aktualizacji (sam byłem ¶wiadkiem jak kiedy¶
komputer wybudził się z u¶pienia by pobrać i zainstalować
aktualizacje).

PS. Rozmowa robi się NTG, więc ustawiam FUT na pl.comp.os.
     ms-windows.winnt.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-18 19:11:39
Autor: Rafal Lukawski
On 2011-11-18 18:15, Pszemol wrote:
Pacjent: Toshiba Satellite P105-S9337, 17" z mniej więcej 2007 roku.

Problem polega na tym, że uśpienie laptopa zostawia go w stanie
czuwania i zamknięcie ekranu lub lekkie naciśnięcie już zamkniętego
powoduje obudzenie laptopa - czujnik jest ewidentnie zbyt czuły.
Kończy się zwykle na tym, że uśpiony laptop budzi się w torbie
wyładowując swoje baterie i grzejąc się mocno bez wentylacji w torbie.

ObchodzÄ™ ten problem aktualnie tak, ĹĽe usypiam lapka, potem go
budzÄ™, i w czasie gdy pojawia siÄ™ logo TOSHIBY w biosie to naciskam
guzik power. To go wyłacza całkowicie i już wtedy nie reaguje na
czujnik. Problem w tym że to wymaga specjalnych czynności no i czas.

Czy jest jakiĹ› sposĂłb na "ubicie" tego czujnika bez otwierania lapka?
SposĂłb softwareowy? BIOS? Konfiguracja systemu Windows itp?

Generalnie w BIOS powinno sie definiowac zrodla przebudzenia sprzetu, aczkolwiek BIOSy lapkow sa zazwyczaj bardzo ograniczone...

Data: 2011-11-22 20:07:04
Autor: DooMiniK
On 18/11/2011 17:15, Pszemol wrote:
[...]

Toshiba ma 'własne plany zasilania'.
Obadaj może:
http://aps2.toshiba-tro.de/kb0/HTD12017W0001R01.htm
Sleep:
Allow wake timers
A program or scheduled task might be waking your computer. By default, Power Option settings do not allow scheduled tasks to wake the computer from sleep or hibernate. However, some programs might awaken the computer if these settings have been changed. Set this option to "disabled" to prevent programs waking your computer.

Może tu co¶ siedzi.

U mnie bez problemu w Toshiba Portege można ustawić, aby wychodził z
hibernacji po otworzeniu klapy.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel