Jak wyłaczyć czujnik otwarcia laptopa?

Data: 2011-11-18 18:03:09
Autor: 2late
Jak wyłaczyć czujnik otwarcia laptopa?
On 18/11/2011 5:15 PM, Pszemol wrote:
Pacjent: Toshiba Satellite P105-S9337, 17" z mniej więcej 2007 roku.

Problem polega na tym, że u¶pienie laptopa zostawia go w stanie
czuwania i zamknięcie ekranu lub lekkie naci¶nięcie już zamkniętego
powoduje obudzenie laptopa - czujnik jest ewidentnie zbyt czuły.
Kończy się zwykle na tym, że u¶piony laptop budzi się w torbie
wyładowuj±c swoje baterie i grzej±c się mocno bez wentylacji w torbie.

Obchodzę ten problem aktualnie tak, że usypiam lapka, potem go
budzę, i w czasie gdy pojawia się logo TOSHIBY w biosie to naciskam
guzik power. To go wyłacza całkowicie i już wtedy nie reaguje na
czujnik. Problem w tym że to wymaga specjalnych czynno¶ci no i czas.

Czy jest jaki¶ sposób na "ubicie" tego czujnika bez otwierania lapka?
Sposób softwareowy? BIOS? Konfiguracja systemu Windows itp?

Moze pomieszaj w zaznaczonej opcji:
http://img215.imageshack.us/img215/3831/pm1h.jpg

2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
www.wikileaks.org     www.occupywallst.org

Data: 2011-11-18 19:13:48
Autor: Rafal Lukawski
Jak wyłaczyć czujnik otwarcia laptopa ?

Moze pomieszaj w zaznaczonej opcji:
http://img215.imageshack.us/img215/3831/pm1h.jpg

TO sa ustawienia systemu operacyjnego (mogą być jakiekolwiek niezwiązane ze sprzętem) służące usypianiu. Proces odwrotny (budzenie) inicjowany jest przez sprzet/BIOS

Data: 2011-11-18 22:49:46
Autor: G Nowak
[...]

Ale zamiast usypiania (po co?) moze ustawic hibernacje, wtedy klapa nie bedzie go budzic.

--
Pozdr

Data: 2011-11-18 23:39:29
Autor: Pszemol
"G Nowak" <gnowak84.wytnijto@gmail.com> wrote in message news:aiBxq.60361$Bf.32477newsfe17.ams2...
[...]

OK, nie dogadaliśmy się - przez usypianie miałem na myśli hibernację
a nie funkcję sleep. Po naciśnięciu guzika power laptop się hibernuje,
niestety wciąż budzi go najdrobniejsze dotknięcie klapy, tego czujnika.
Nie uĹĽywam w ogĂłle funkcji sleep poza momentem gdzie wystartuje
screen saver. Ale nie o tym teraz mowa. Jak słusznie zauważył kolega
Rafał, nie jest istotne jak wprowadzić laptop w stan hibernacji, istotne
jest jak uniemożliwić mu łatwe wybudzanie się.
Ewidentne jest dla mnie ĹĽe jest inne ustawienie tego czujnika zaraz
po uśpieniu laptopa w stan hibernacji, bo zmienia się ono gdy się go
wyłączy w czasie startu systemu guzikiem power w czasie logo TOSHIBA.
Pytanie jest jak się dostać do tej opcji BIOSu i jak się ona może nazywac.

Data: 2011-11-19 10:35:38
Autor: Jacek Maciejewski
Jak wyłaczyć czujnik otwarcia laptopa?
Dnia Fri, 18 Nov 2011 23:39:29 -0600, Pszemol napisał(a):

miałem na my¶li hibernację

Jak dla mnie to dziwne. Nie mam doswiadczenia z lapkami ale start
hibernacji w stacjonarnych rozpoczyna się analogicznie jak start zwykły,
czyli od naci¶nięcia przycisku Start (tego na skrzynce) :), po czym
następuje ładowanie BIOS i wykonanie rutynowych czynno¶ci zwieńczonych POST
a dopiero po tym ładowanie OS-a. I dopiero tu przebieg się różni od
zwykłego startu komputera bo z grubsza zamiast uruchamiać  pliki OS-a
ładuje się zawarto¶ć pliku hiberfil.
Zatem, je¶li lapek ci się uruchamia przypadkowo w torbie to masz w BIOS
ustawion± opcję "uruchom komp po otwarciu dekla". Wył±cz to w cholerę i
uruchamiaj jak człowiek, guziczkiem :)
--
Jacek

Data: 2011-11-19 11:24:45
Autor: Radosław Sokół
W dniu 19.11.2011 10:35, Jacek Maciejewski pisze:
Jak dla mnie to dziwne. Nie mam doswiadczenia z lapkami ale start
hibernacji w stacjonarnych rozpoczyna się analogicznie jak start zwykły,

Zapominasz o ACPI.

Zatem, je¶li lapek ci się uruchamia przypadkowo w torbie to masz w BIOS
ustawion± opcję "uruchom komp po otwarciu dekla". Wył±cz to w cholerę i
uruchamiaj jak człowiek, guziczkiem :)

Nie bierzesz pod uwagę, że w komputerach ACPI system opera-
cyjny ma prawo powiedzieć BIOSowi "wył±czam komputer (*), ale
niech się on uruchomi gdy zajd± zdarzenia A, B lub C". A ty-
mi zdarzeniami mog± być podł±czenie urz±dzenia USB, otwarcie
pokrywy komputera przeno¶nego, wybicie konkretnej godziny i
tak dalej.

Czyli szukać trzeba nie tylko w BIOSie, ale też w samym sy-
stemie operacyjnym.

PS. W żadnym z używanych przeze mnie komputerów przeno¶nych
     komputer nie wychodził z hibernacji po otwarciu pokrywy,
     więc albo jest to cecha tego konkretnego modelu, albo
     jest to do utemperowania ustawieniami w BIOSie lub w sy-
     stemie operacyjnym.

-- -- -- -- -- -
(*) Pomijam tu fakt, że w przypadku hibernacji system opera-
     cyjny tak naprawdę nie wył±cza komputera, ale przeł±cza
     go w stan zasilania ACPI bliski wył±czeniu, ale o więk-
     szych prawach wybudzania.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-19 12:34:21
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 19 Nov 2011 11:24:45 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

Nie bierzesz pod uwagę, że w komputerach ACPI system opera-
cyjny ma prawo powiedzieć BIOSowi "wył±czam komputer (*), ale
niech się on uruchomi gdy zajd± zdarzenia A, B lub C".

A tego nie wiedziałem :) Proszę o jak±¶ wskazówkę gdzie w XP widzi
się/można ustawić relacje miedzy OS-em a BIOS-em.
--
Jacek

Data: 2011-11-19 09:20:52
Autor: Pszemol
"Jacek Maciejewski" <jacmac@o2.pl> wrote in message news:1i2jzk2lp0mty$.8nx4upg4e6v6.dlg40tude.net...
[...]

XP...? Mój laptop ma zainstalowane Windows 7 Ultimate.
Ale działo się tak samo na jego "wrodzonym" Vista Home.

Data: 2011-11-23 18:02:42
Autor: Radosław Sokół
W dniu 19.11.2011 12:34, Jacek Maciejewski pisze:
[...]

Nie można. System sam tym zarz±dza. Niektóre moduły mog±
zgłaszać potrzebę wybudzania komputera, na przykład robi
to mechanizm aktualizacji (sam byłem ¶wiadkiem jak kiedy¶
komputer wybudził się z u¶pienia by pobrać i zainstalować
aktualizacje).

PS. Rozmowa robi się NTG, więc ustawiam FUT na pl.comp.os.
     ms-windows.winnt.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Jak wyłaczyć czujnik otwarcia laptopa?