Jak wyłączyć obniżanie częstotliwości Core 2 Duo E4500 2.2GHz?

Data: 2011-10-05 22:35:20
Autor: Pszemol
Jak wyłączyć obniżanie częstotliwości Core 2 Duo E4500 2.2GHz?
Mam peceta z 2007 roku pod opieką który czasem choruje...
Obserwuję właśnie procesor programem Core Temp 0.99.7
i widzę fluktuacje częstotliwości pracy - gdy piszę ten post
mnożnik się zmienia z x9, 8.5, 8 (powinien być 11x200MHz).
Temperatura w tej chwili 41, 43C, minimum 36, 39 maximum
66, 69C. Wydaje mi się, że takie górne stany sześćdziesiątek
są niezdrowe dla procka. Program wprawdzie pokazuje
TjMax = 85C, ale nie bardzo wierzę że procek może niezawodnie
pracować w temperaturze powyżej 70C więc chyba mam problem.
Gdy procesor robi coś więcej niż pisanie maila to mnożnik
wędruje pod 10, czasem na moment do 11 - jak zrobić aby
stał zawsze na 11? Chciałbym sprawdzić skuteczność wiatraka.

Czy ktoś z tym prockiem Conroe-2M 60nm mógłby potwierdzić
to zachowanie się procesora i temperaturę? Mam seryjny
wiatrak i radiator Intela z którym procka kupiłem. Nie robię
żadnego overclocking.

Data: 2011-10-06 07:45:25
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 5 Oct 2011 22:35:20 -0500, Pszemol napisał(a):

jak zrobić aby
stał zawsze na 11? Chciałbym sprawdzić skuteczność wiatraka.

Zapuścić Prime95
--
Jacek

Data: 2011-10-06 08:32:44
Autor: Marcin G.

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:j6iqcr.76c.2poczta.onet.pl...
[...]

Szukaj opcji wyłączenia EIST w Setupie.

Pozdrawiam
Marcin G.

Data: 2011-10-06 16:30:08
Autor: vissim
Jak wyłączyć obniżanie częstotliwości Core 2 Duo E4500 2.2GHz?
Szukaj opcji wyłączenia EIST w Setupie.

raczej włącz w BIOS-ie wszystko co ma w nazwie Speedstep czy throttle, a
jeżeli używasz Windows, to ściągnij programij SpeedswitchXP i ustaw max
performance. Will work.

Data: 2011-10-06 09:42:36
Autor: Pszemol
"vissim" <vissim@poczta.onet.pl> wrote in message news:gxneh6nevi92$.11kwam0vh3tiw.dlg40tude.net...
[...]

A czy w Waszej opinii te procki Intela pracują jeszcze niezawodnie
przy temperatuach mierzonych dla obu rdzeni w górnych 60-tkach C?
Jeszcze nie widziałem 70C, ale 69C często się zdarza.

Data: 2011-10-06 16:55:17
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 11-10-06 16:42, Pszemol pisze:

A czy w Waszej opinii te procki Intela pracują jeszcze niezawodnie
przy temperatuach mierzonych dla obu rdzeni w górnych 60-tkach C?
Jeszcze nie widziałem 70C, ale 69C często się zdarza.

Nie szukaj dziury w całym. Zmień pastę termoprzewodzącą i ewentualnie chłodzenie jak przeszkadzają Ci te temperatury. A procesor jakby osiągnął zbyt dużą temp. to by się wyłączył. Generalnie takie temperatury to norma, np. Q6600 (starszy, 4 rdzenie) potrafi osiągnąć po overclockingu na 3GHz temperatury ~80C i nie robi na nim to wrażenia.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2011-10-06 10:07:17
Autor: Pszemol
"Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> wrote in message news:j6kfgk$ah0$2node2.news.atman.pl...
[...]

Widzisz - ja mam komputer zamknięty, poskładany - nie chce mi sie
go otwierać, wymieniać pasty tak tylko dla zabawy. Dlatego pytam
czy prawie 70C to dla niego normalne bo NIE CHCĘ aby mi komputer
spowalniał ani się wyłączał z powodu temperatury.

Ciekawi mnie jak ten sam pracuje u innych ludzi z seryjnym wiatrakiem,
czy rzeczywiście przy temperaturze otoczenia te 20-parę stopni u nich
też osiąga 70 czy u mnie jest coś nie tak.

Jak wyłączyć obniżanie częstotliwości Core 2 Duo E4500 2.2GHz?