Jak wymeldować martwe dusze?

Data: 2010-03-31 07:12:36
Autor: VoyteG
Jak wymeldować martwe dusze?
Dosłownie w spadku po dziadku osoba odziedziczyła kamienice z
lokatorami.
Okazało się, ze faktycznie mieszkają tam dwie osoby, a zameldowanych
jest 8.
O pozostałych 6 osobach wiadomo tyle, że już wiele lat tam nie
mieszkają.
Nawet nie wiadomo, czy jeszcze żyją. Jednak te osoby są tam nadal
zameldowane.
W jakim trybie należy te osoby  wymeldować?

Data: 2010-03-31 09:37:17
Autor: witek
VoyteG wrote:
W jakim trybie należy te osoby  wymeldować?

isc do biura maldunkowego i powiedziec co cie trapi.
Poradza sobie.

Data: 2010-03-31 18:51:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak wymeldować martwe dusze?

"VoyteG" 68c2731c-9567-4420-a1dc-27db68516f4d@q15g2000yqj.googlegroups.com

: W jakim trybie należy te osoby  wymeldować?

Tusk obiecywał zniesienie meldunków. :)
Trudno zgadnąć, czemu i komu służą meldunki.

Data: 2010-03-31 20:58:35
Autor: Andrzej Lawa
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Trudno zgadnąć, czemu i komu służą meldunki.

Nie trzeba zgadywać - jest w ustawie. Służą ewidencji ludności.

Data: 2010-04-01 10:58:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak wymeldować martwe dusze?

"Andrzej Lawa" 4bb39b5e@news.home.net.pl

Trudno zgadnąć, czemu i komu służą meldunki.

Nie trzeba zgadywać - jest w ustawie. Służą ewidencji ludności.

A, to co innego! Ale może by tak pogadać z tą ewidencją...
Może by znalazła sobie innych służących? ;)

Jak widać na przykładzie tego wątku -- słaba to służba,
skoro można meldować umarłych w świecie żywych. ;)

Data: 2010-03-31 21:34:07
Autor: Cyb
Jak wymeldować martwe dusze?
On Wed, 31 Mar 2010 18:51:48 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

"VoyteG" 68c2731c-9567-4420-a1dc-27db68516f4d@q15g2000yqj.googlegroups.com

: W jakim trybie należy te osoby  wymeldować?

Tusk obiecywał zniesienie meldunków. :)
Trudno zgadnąć, czemu i komu służą meldunki.

kontroli migracji liudnosci - pomysl wziety od naszego bylego
wielkiego brata - jak przeflancowywali cale nardoy to musieli miec
jakas konrole, zbey nie wracali na stare miejsca...

pozdarwiam,
cyb

Data: 2010-04-01 01:04:09
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Cyb" <cybus_@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał w wiadomości news:or87r5ts0urk8vlcu5jqasgcd7u6ggmh344ax.com...
[...]

Tak oczywiście najłatwiej odpowiedzieć i pewnie większość uzna rację. Ale przykładowo taka Wielka Brytania - którą o wzorowanie się na komunistach chyba nikt nie podejrzewa - ostatnio w związku z zagrożeniem terrorystycznym wprowadziła dowody osobiste - nigdy u nich wcześniej nie znane. niby jeszcze nie ma tam obowiązku meldunkowego, ale bez udokumentowania miejsca zamieszkania (robią to umowami na prąd, gaz, telefon stacjonarny itp) wielu rzeczy obecnie się nie da tam załatwić. Nie wykluczone, że za niedługi czas wprowadzą coś podobnego do zameldowania, bo po prostu będzie prościej pokazać dowód, niż zbierać rachunki za ostatnie pół roku.

Data: 2010-03-31 19:12:07
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:

[...]

USA ma formularz AR-11 który wymaga od nieobywateli zgłoszenia zmiany miejsca zamieszkania w ciagu 10 dni.
Niezgłoszenie w terminie może być powodem deportacji. Działa to na zasadzie: nigdy nie stosowane, ale jakby co to podstawa do wywalenia jest.

Data: 2010-04-01 08:20:21
Autor: Andrzej Lawa
witek pisze:

[...]

Nieobywatele i cała reszta - 1984......

Data: 2010-04-01 08:30:35
Autor: ChrissP.
Robert Tomasik wrote:

[...]

Od sześciu lat siedzę w UK i coś o "personal ID" ledwo obiło mi się o
uszy - nikt tu się czymś takim nie interesuje.

Natomiast potwierdzenie adresu (w postaci rachunków) jest potrzebne
przy zawieraniu umów finansowych (abonament, konto w banku, kredyt itp)
- jak inaczej sobie wyobrażasz potwierdzenie, że mieszkasz tam, gdzie
mieszkasz?

Krzysztof

Data: 2010-04-01 10:42:32
Autor: Andrzej Lawa
ChrissP. pisze:

[...]

Wpisem w ewidencji ludności znanym także jako zameldowanie.

Data: 2010-04-01 10:46:31
Autor: Maddy
Jak wymeldować martwe dusze?
W dniu 01-04-2010 10:42, Andrzej Lawa pisze:
ChrissP. pisze:

Natomiast potwierdzenie adresu (w postaci rachunkĂłw) jest potrzebne
przy zawieraniu umĂłw finansowych (abonament, konto w banku, kredyt itp)
- jak inaczej sobie wyobraĹźasz potwierdzenie, Ĺźe mieszkasz tam, gdzie
mieszkasz?

Wpisem w ewidencji ludności znanym także jako zameldowanie.

Ale to komunistyczny wymysł! Komu to potrzebne?

I wracamy do punktu wyjścia :-)

MSPANC

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-04-01 10:48:42
Autor: Andrzej Lawa
Maddy pisze:

[...]

Jak dla mnie to wolę mieć przy sobie jeden dokument niż nosić ze sobą
stos faktur za media - zwłaszcza jeśli chodzi o zawarcie umowy na te
media ;)

Data: 2010-04-01 11:03:54
Autor: Maddy
W dniu 01-04-2010 10:48, Andrzej Lawa pisze:
Maddy pisze:

[...]

Ja też, ale okazuje się, że niektórzy wolą się nabiegać, naszarpać, niż stać obok czegoś, co miało kontak z tą mityczną "komuną".

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-04-01 11:09:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak wymeldować martwe dusze?

"Andrzej Lawa" 4bb45deb$1@news.home.net.pl

Jak dla mnie to wolę mieć przy sobie jeden dokument niż nosić ze sobą
stos faktur za media - zwłaszcza jeśli chodzi o zawarcie umowy na te
media ;)

Problem w tym, że i w Polsce trzeba czasami ;) wykazywać się rachunkami,
na dodatek opłaconymi. :) (przy zawieraniu umów nijak związanymi z tymi
rachunkami) Ponadto często adres zamieszkania (często nazywany adresem
do korespondencji) nijak się ma do adresu zameldowania. :)

Pannie Ewidencjom służyć mogą tacy panowie, jak PESEL czy NIP. :)

Meldunek raczej należy do innej służby. ;)

Data: 2010-04-01 12:05:41
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Przez to, że ustawa jest rutynowo olewana.

Gdyby nie to, nikt by się o rachunki da uwiarygodnienia miejsca
zamieszkania nie pytał.

Data: 2010-04-01 12:49:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak wymeldować martwe dusze?

"Andrzej Lawa" 4bb46ff6@news.home.net.pl

[...]

Ale oni ;) pytają nie po to, aby wiedzieć, gdzie ja jestem zameldowany
(to ich w ogóle nie interesuje! -- mówią, że komórkę mogę ;) wozić po
całym świecie niezależnie od miejsca meldunku) ale po to, aby zobaczyć,
czy wiarygodny ze mnie dłużnik. :)

I komornik US (inni mnie nie nękają) nie będzie mnie ścigał (wbrew nadziejom)
w miejscu wskazanym przez meldunek, ale w US, gdzie zabierze mi zwrot
nadpłaconego podatku lub w mojej pracy, gdzie zabierze mi moją wypłatę. :)

Owszem -- prześle mi list zachęcający do ,,domu'', ale ścigać skutecznie będzie mnie inaczej.

Tam, gdzie jestem zameldowany, mogę nigdy nie bywać. :)

Meldunek miał sens wtedy, gdy nie wolno było bywać w miejscach, w których nie
miało się meldunku. Dobre to w czasie wojny, ale nie w ,,normalnym'' czasie.
Zatrzymywał kogoś patrol i pytał o cel wędrówki, zaglądając w dokumenty.
Jeśli tłumaczenie ,,idę z pracy do domu'' (lub ,,ze szkoły do domu'')
wyglądało wiarygodnie -- OK, jeśli natomiast złapano delikwenta 100 km
od miejsca zameldowania, mogło być krucho. :)

W czasie stanu wojennego ,,wskazywano'', iż dzieci nie powinny zbaczać
z dróżki szkoła-dom. :) (aby nie zaliczać pałowania)

W ogromnym państwie radzieckim (od radzenia, od rad robotniczo-chłopskich)
obywatel nie mógł oddalać się zbyt daleko ;) od miejsca swego ,,zakorzenienia''.
Nie miał prawa do wolnego poruszania się po terytorium całego ,,swojego''
państwa. Tymczasem w innych regionach świata (a nawet Europy) przekroczenia
granicy państwowej można było nie zauważyć, jak to ma miejsce teraz pomiędzy
schengenowskimi państwami.

Data: 2010-04-01 12:59:11
Autor: spp
[...]

A w dużej części tych państw obowiązek meldunkowy jak najbardziej istnieje. :)

--
spp

Data: 2010-04-01 13:25:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak wymeldować martwe dusze?

"spp" hp1u9v$69v$1@news.onet.pl

A w dużej części tych państw obowiązek meldunkowy jak najbardziej istnieje. :)

Co czwarty człowiek mówi po chińsku -- czy to nie dowód na to,
iż należy w Polsce wprowadzić ten język jako obowiązkowy?

-=-

Podałem te państwa nie dlatego, że uważam, iż należy je naśladować, ale z innego powodu.

Data: 2010-04-01 12:57:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak wymeldować martwe dusze?

"Eneuel Leszek Ciszewski" hp1ns1$r4b$1@inews.gazeta.pl

Pannie Ewidencjom służyć mogą tacy panowie, jak PESEL czy NIP. :)

+ Pannie Ewidencji służyć mogą tacy kawalerowie/młodzieńcy, jak PESEL czy NIP. :)
(PESEL jest stary? -- ale przynajmniej nie ukrywa daty [cudzej/swego_delikwenta] urodzin)

Meldunek można zwolnić ze służby. :) Teraz słyszy się stale o zwolnieniach...
Kryzys coraz większy... W ubroku ponoć 419 tysięcy ludzi w Polsce zasiliło rzeszę ;)
bezrobotnych. Wywalić starucha na śmietnik historii!!! Po co on nam? :)

Inna sprawa, że i sama Ewidencja do młódek nie należy zdecydowanie. :)
Nawet Jezus z Nazaretu musiał udać się (i to przed swymi narodzinami)
do Betlejem, aby oddać hołd tej kobiecie, ;) przez co musiał witać królów
(z mirrą i kadzidłem oraz złotem) w pomieszczeniu, w którym nie miał mebli. ;)

Data: 2010-04-01 20:57:40
Autor: Tomasz Pyra
Robert Tomasik pisze:

[...]

Tak OT, to rozumiem że w razie zauważenia bomby wszyscy obywatele rzucą w nią swoimi dowodami osobistymi i tym sposobem zamortyzują wybuch? ;)

Co do kalibru pomysłów i wzorowania się na komunistów, to jakoś tak mi się skojarzyło z tym jak w latach 40/50 u nas była walka z imperialistycznymi terrorystami którzy z bombowców zrzucali stonkę na nasze pola dzielnych ziemniaków, a różnych szpiegów łapali harcerze i lud pracujący miast i wsi ;)
Ścisła ewidencja ludności z pewnością w tym wszystkim pomagała.

Data: 2010-04-01 21:44:42
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:hp2r11$5fm$1nemesis.news.neostrada.pl...
Robert Tomasik pisze:

[...]

Nie.

[...]

W kraju, gdzie istnieją dokumenty tożsamości trudniej dłużej się ukrywać

Data: 2010-04-01 22:26:20
Autor: Andrzej Lawa
Robert Tomasik pisze:

Ścisła ewidencja ludności z pewnością w tym wszystkim pomagała.

W kraju, gdzie istnieją dokumenty tożsamości trudniej dłużej się ukrywać

Hmmm... Bo?

Nie mówię, że nie, chciałbym tylko listę przyczyn ;)

Swoją szosą jedno w drugą stronę też mi przyszło do głowy: tam, gdzie
istnieją dowody tożsamości, ludzie są przyzwyczajeni do patrzenia
głównie na dokument i wierzenie "na słowo" temu dokumentowi - a jak
będzie fałszywy... Trzeba by połączyć dowody tożsamości z łatwo dostępną
(dla kontrolujących) bazą danych - i to obejmującą dane biometryczne.

Data: 2010-04-01 22:33:51
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4bb50175news.home.net.pl...
Robert Tomasik pisze:

[...]

Bo jak przyjedziesz do hotelu, to nie wpisujesz już danych z sufitu, tylko muszisz dać dokument. Jeśli nawet fałszywy, to zostawiasz ślad za sobą.

[...]

Podstawową daną biometryczną jest zdjęcie.

Data: 2010-04-01 23:03:33
Autor: Tomasz Pyra

Robert Tomasik pisze:

[...]

Teraz pytanie czy policja w UK ma jakąś istotnie mniejszą wykrywalność przestępstw niż te europejskie policje w krajach których są dowody tożsamości.

Bo akurat zwalczanie przestępczości biurokracją to się chyba rzadko udaje. Przestępca i tak z założenia ma gdzieś zarówno prawo, a biurokrację to już w ogóle.
To trochę jak myślenie że żeby ukrócić mafijne strzelaniny, to trzeba zaostrzyć kryteria przyznawania pozwolenia na broń.

Bo to są ogólnie niebezpieczne pomysły - dowód tożsamości jak broń przeciwko terrorystom. Za chwilę się okaże że trzeba wprowadzić obowiązek posiadania go zawsze przy sobie. Następnie trzeba go będzie mieć wywieszonego na szyi na wierzchu przez cały czas.
Efekt będzie taki że praworządny obywatel raz na jakiś czas trafi na komisariat bo zapomni dowodu, a przestępcy jak byli, tak będą.

Data: 2010-04-02 10:43:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 1 Apr 2010, Tomasz Pyra wrote:

Robert Tomasik pisze:

[...]

  To pytanie trzeba dołączyć w złotych ramkach do FAQ, o ile takowe
kiedyś powstanie :) (mam na myśli FAQ, rzecz rzadko występującą
w usenecie, a nie "netykieta pod nawą FAQ")
  Jaka jest *faktyczna* skuteczność danych ruchów... przypomnę, że
z rzadka zdarzało się nawet (w .pl) że po cichu znoszono jakiś
podatek, jak z oszacowań wyszło że koszty jego egzekucji wielokrotnie
przekraczają wpłaty.

To trochę jak myślenie że żeby ukrócić mafijne strzelaniny, to trzeba zaostrzyć kryteria przyznawania pozwolenia na broń.

  Jakoś tak.

Za chwilę się okaże że trzeba wprowadzić obowiązek posiadania go zawsze przy sobie.

  Pokpiwasz sobie w sposób niebezpieczny :> - toć zaraz się dowiesz,
że "za socjalizmu tak było i nie było tyle słychać o morderstwach".
  A to że przyczyny "niesłyszenia" mogły być inne, może znaleźć
się poza kręgiem flejmu.

Następnie trzeba go będzie mieć wywieszonego na szyi na wierzchu przez cały czas.

  Po co, dzisiejsza technologia pozwala na zdalny odczyt chipa.
  Choć nie, moze masz rację... ;)

Efekt będzie taki że praworządny obywatel raz na jakiś czas trafi na komisariat bo zapomni dowodu, a przestępcy jak byli, tak będą.

  Ale za to wykrywalność (ilościowa) wykroczeń znacznie wzrośnie.
  Faktycznie nieujawnione wykroczenia się "nie liczą", bo z braku
poszkodowanych (którzy by przyszli na komendę i domagali się
wykrycia nieznanych sprawców) nie będzie żadnej liczny określającej
działania nieskuteczne.
  Po polsku - mamy:
- 100 złoszeń o drobnych kradzieżach
-  50 przypadków wykrycia sprawców
  Wykrywalnośc wykroczeń: 50%
  Dorzucamy do tego "brak dowodu" 100 sztuk i mamy:
- 200 zgłoszeń o wykroczeniach
- 150 wypadków wykrytych
  Wykrywalność: 75%

  Przecież to zjawisko ma (z p. widzenia statystyk władzy) same plusy
- tak jak ściganie rowerzystów z 0,3 promila: można dopisać i "się
poprawi".
  To że kierowcy z 3 promilami są w tej samej "szufladce"
mało kogo wzrusza.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-02 12:52:48
Autor: Jacek_P
Jak wymeldować martwe dusze?
Gotfryd Smolik news napisal:
  Pokpiwasz sobie w sposĂłb niebezpieczny :> - toć zaraz się dowiesz,
że "za socjalizmu tak było i nie było tyle słychać o morderstwach".

Ehm, to było dopiero w stanie wojennym. Znaczy się: obowiązek posiadania
DO przy sobie.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-04-02 13:42:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak wymeldować martwe dusze?

"Tomasz Pyra" hp31s1$7j$1@atlantis.news.neostrada.pl

To trochę jak myślenie że żeby ukrócić mafijne strzelaniny, to trzeba zaostrzyć kryteria przyznawania pozwolenia na broń.

I jak z prohibicją w USA. :)

[...]

Rozwiązywanie problemów zastępczych -- tworzenie nowych problemów
z zamiarem ich rozwiązywania w celu ,,zagospodarowywania'' wolnego
czasu. W razie czego zawsze można powiedzieć, iż nie rozwiązało się
problemu głównego, gdyż brakowało środków, które w istocie marnowane
były na rozwiązywanie problemów sztucznie stworzonych i nieistotnych,
lecz za to łatwych do rozwiązania. :)

Data: 2010-04-02 12:29:51
Autor: Andrzej Lawa
Robert Tomasik pisze:

będzie fałszywy... Trzeba by połączyć dowody tożsamości z łatwo dostępną
(dla kontrolujących) bazą danych - i to obejmującą dane biometryczne.

Podstawową daną biometryczną jest zdjęcie.

Co nie jest problemem, jeśli jedyne zdjęcie jest w samym sfałszowanym
dokumencie.

Jeśli jest jeszcze "w centrali" i można porównać - to inna sprawa.

Data: 2010-04-02 12:25:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak wymeldować martwe dusze?

"Tomasz Pyra" hp2r11$5fm$1@nemesis.news.neostrada.pl

[...]

Meldunek stonki -- pomoże na pewno. ;)

Data: 2010-04-01 11:02:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak wymeldować martwe dusze?

"Cyb" or87r5ts0urk8vlcu5jqasgcd7u6ggmh34@4ax.com

[...]

A, to co innego. :) I mnie wydaje się, że właśnie takie cele postawiono
meldunkom. :) Na obozie harcerskim musieliśmy meldować się do masztu. :)

   Druhu Maszcie, jakiśtam melduje [posłusznie] swoją obecność/gotowość.... ;)

Jak wymeldować martwe dusze?