Jak wymienić 1000 BTC na PLN...

Data: 2013-06-06 22:13:13
Autor: Marek
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
Witam,
załóżmy takÄ… sytuacjÄ™: w czasach gdy BTC byÅ‚ prawie nic nie wart przesylano sobie tysiÄ…ce BTC, dla testow lub wrÄ™cz ot tak dla zabawy. Z tamtych czasów komuÅ› pozostal  "zaskorniak" z ok 1000BTC.  Å»ycie temu komuÅ› siÄ™ pokomplikowalo i chciaÅ‚by teraz te 1kBTC wymienić na PLN. NajchÄ™tniej od razu caÅ‚ość, bo sprawa jest pilna. I teraz pojawia siÄ™ problem, czy ktoÅ› siÄ™ orientuje na jakiej gieÅ‚dzie (albo innej instytucji) można wymienić bezpiecznie jednorazowo taka kwotÄ™?
Na ile taka wymiana jest bezpieczna pod kÄ…tem prawnym? Np w przypadku wykonania przelewu komuÅ› za jakieÅ› dobra (lub pÅ‚acenia gotówkÄ…) sa mechanizmy prawne umożliwiajÄ…ce (chociaż w teorii) sÄ…dowe dochodzenie i odzyskanie Å›rodków. Jak to jest w przypadku BTC? Kantorowi wysyÅ‚amy 1000 BTC, kantor po tej operacji sie "wypina" i nie mamy już ani tych BTC ani  PLN, które powinny być wpÅ‚acone wg kursu. Jak w takim przypadku dochodzić praw do wydania PLN (wg obowiÄ…zujÄ…cego kursu)?
Czy BTC jest dobrem, którego praw można dochodzić przed sądem?
Któś pewnie podpowie, że należy wymieniać po trochu, ale skoro tylko tak  jest bezpiecznie, to co to za lipny pieniÄ…dz ten BTC? PieniÄ…dz jest pieniÄ…dzem, gdy można go wymienić pewnie (i bezpiecznie) na inny (lub inne dobro materialne) bez ograniczeÅ„ iloÅ›ciowych....

--
Marek

Data: 2013-06-06 21:05:33
Autor: witek
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
Marek wrote:
Witam,
załóżmy taką sytuację: w czasach gdy BTC był prawie nic nie wart
przesylano sobie tysiące BTC, dla testow lub wręcz ot tak dla zabawy.
komuś się pokomplikowalo i chciałby teraz te 1kBTC wymienić na PLN.
Najchętniej od razu całość, bo sprawa jest pilna. I teraz pojawia się
problem, czy ktoś się orientuje na jakiej giełdzie (albo innej
instytucji) można wymienić bezpiecznie jednorazowo taka kwotę?
Na ile taka wymiana jest bezpieczna pod kÄ…tem prawnym? Np w przypadku
wykonania przelewu komuś za jakieś dobra (lub płacenia gotówką) sa
mechanizmy prawne umożliwiające (chociaż w teorii) sądowe dochodzenie i
odzyskanie środków. Jak to jest w przypadku BTC? Kantorowi wysyłamy 1000
BTC, kantor po tej operacji sie "wypina" i nie mamy już ani tych BTC
ani  PLN, które powinny być wpÅ‚acone wg kursu. Jak w takim przypadku
dochodzić praw do wydania PLN (wg obowiązującego kursu)?
Czy BTC jest dobrem, którego praw można dochodzić przed sądem?
Któś pewnie podpowie, że należy wymieniać po trochu, ale skoro tylko
tak  jest bezpiecznie, to co to za lipny pieniÄ…dz ten BTC? PieniÄ…dz jest
pieniądzem, gdy można go wymienić pewnie (i bezpiecznie) na inny (lub
inne dobro materialne) bez ograniczeń ilościowych....

pomijajac watek bankowy, zastanów się co powiesz w urzędzie skarbowym :)

Data: 2013-06-07 06:48:13
Autor: neoniusz
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
W dniu 07.06.2013 04:05, witek pisze:

pomijajac watek bankowy, zastanów się co powiesz w urzędzie skarbowym :)

A skad urzad skarbowy mialby sie niby o tym dowiedziec?

Data: 2013-06-07 01:16:17
Autor: kks
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...
W dniu pi±tek, 7 czerwca 2013 06:48:13 UTC+2 u¿ytkownik neoniusz napisa³:
W dniu 07.06.2013 04:05, witek pisze:

> pomijajac watek bankowy, zastanów siê co powiesz w urzêdzie skarbowym :)

A skad urzad skarbowy mialby sie niby o tym dowiedziec?

Z czytania news group?

Data: 2013-06-07 01:16:52
Autor: kks
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...
W dniu pi±tek, 7 czerwca 2013 10:16:17 UTC+2 u¿ytkownik kks napisa³:

Z czytania news group?

Maja jakies filtry, wyszukiwarki itp. - czemu maja z nich nie korzystac?

Data: 2013-06-07 09:35:35
Autor: witek
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
neoniusz wrote:
W dniu 07.06.2013 04:05, witek pisze:

pomijajac watek bankowy, zastanów się co powiesz w urzędzie skarbowym :)

A skad urzad skarbowy mialby sie niby o tym dowiedziec?

a wszystko jedno skÄ…d.
zastanów się co powiesz jak juz sie dowie.

Data: 2013-06-07 10:05:26
Autor: m4rkiz
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
"neoniusz" <neon@joemonster.org> wrote in message news:koromd$jog$1node2.news.atman.pl...
W dniu 07.06.2013 04:05, witek pisze:
pomijajac watek bankowy, zastanów się co powiesz w urzędzie skarbowym :)
A skad urzad skarbowy mialby sie niby o tym dowiedziec?

gotowki do reki za to nie dostanie, jedorazowa wplata na konto 350 000 pln nie
przejdzie niezauwazona

Data: 2013-06-07 12:21:38
Autor: neoniusz
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
W dniu 07/06/2013 11:05, m4rkiz pisze:
[...]

Niesamowite, opowiedz wiecej. Ponawiam pytanie - jak urzad skarbowy mialby sie o tym dowiedziec?

Data: 2013-06-07 09:41:24
Autor: witek
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
neoniusz wrote:
[...]

a czy to istotne jak?
kup sobie samochód za to i już się dowie.

Data: 2013-06-09 00:49:46
Autor: Krzysztof Halasa
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

Niesamowite, opowiedz wiecej. Ponawiam pytanie - jak urzad skarbowy
mialby sie o tym dowiedziec?

a czy to istotne jak?
kup sobie samochód za to i już się dowie.

UrzÄ…d skarbowy dostaje informacje o zakupie samochodu? A jakÄ… drogÄ…?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2013-06-08 19:57:41
Autor: witek
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
Krzysztof Halasa wrote:
[...]

jak nie kupujesz nowego to z pcc chociażby.

Data: 2013-06-09 00:03:43
Autor: m4rkiz
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
"Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> wrote in message news:m3d2rwrzed.fsfintrepid.localdomain...
[...]

jezeli na rynku wtornym to wypada zglosic sie samemu ze stosownym
formularzem prawda?

Data: 2013-06-09 01:27:02
Autor: Liwiusz
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
W dniu 2013-06-09 01:03, m4rkiz pisze:
[...]

A przy rynku pierwotnym siÄ™ dowiaduje?

--
Liwiusz

Data: 2013-06-08 19:58:44
Autor: witek
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
Liwiusz wrote:
[...]

raczej nie.
ale przy sprzedaży już się dowie. :)

Data: 2013-06-09 13:52:04
Autor: Krzysztof Halasa
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> writes:

UrzÄ…d skarbowy dostaje informacje o zakupie samochodu? A jakÄ… drogÄ…?

jezeli na rynku wtornym to wypada zglosic sie samemu ze stosownym
formularzem prawda?

Niekoniecznie, transakcja może być zwolniona z PCC.
Z tym że ceny na rynku wtórnym typowo są dużo niższe, a więc poziom
motywacji urzędników powinien być znacznie mniejszy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2013-06-07 12:57:20
Autor: radar
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
W dniu 2013-06-07 12:21, neoniusz pisze:
Niesamowite, opowiedz wiecej. Ponawiam pytanie - jak urzad skarbowy
mialby sie o tym dowiedziec?

A nie jest tak, że powyżej pewnej kwoty bank zgłasza transakcję do US?

--
radar

Data: 2013-06-07 13:03:22
Autor: Kamil Joñca
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...
radar <_sara_@_post_._pl_> writes:

W dniu 2013-06-07 12:21, neoniusz pisze:
Niesamowite, opowiedz wiecej. Ponawiam pytanie - jak urzad skarbowy
mialby sie o tym dowiedziec?

A nie jest tak, ¿e powy¿ej pewnej kwoty bank zg³asza transakcjê do US?

Do GIIF.
KJ
I read Playboy for the same reason I read National Geographic.  To see
the sights I'm never going to visit.

Data: 2013-06-07 20:43:55
Autor: Tomasz Chmielewski
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
On Fri, 07 Jun 2013 13:03:22 +0200
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

radar <_sara_@_post_._pl_> writes:

> A nie jest tak, że powyżej pewnej kwoty bank zgłasza transakcję do
> US?

Do GIIF.

A GIIF, jak bedzie dla niego dziwnie wygladalo, do US.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2013-06-07 21:15:39
Autor: Andrzej Rumin
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...

radar <_sara_@_post_._pl_> writes:

> A nie jest tak, że powyżej pewnej kwoty bank zgłasza transakcję do
> US?

Do GIIF.

A GIIF, jak bedzie dla niego dziwnie wygladalo, do US.

Wątpię że do US... "podejrzane" w rozumieniu GIIF-u przelewy to on raczej
do prokuratury zgłasza. Skarbówka go chyba średnio obchodzi.

--
Andrzej Rumin

Data: 2013-06-07 14:49:46
Autor: m4rkiz
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
"neoniusz" <neon@joemonster.org> wrote in message news:kosc7o$q6n$1node1.news.atman.pl...
[...]

a co za roznica czy dowie sie bezposrednio z banku jezeli transakcja zostanie
oflagowana jako podejrzana, czy dowie sie za rok czy dwa jak kantorom btc
przykreca srube i sprawdza wszystkie dostepne transakcje wstecz, czy poprostu
zyczliwy sasiad\wspolpracownik wystapi z donosem i bedzie sie trzeba wytlumaczyc
z ekstra gotowki

nie twierdze ze nie da sie tego zrobic tylko ze sprzedaz 1k btc i przyjecie
platnosci przelewem na konto to proszenie sie o klopoty

Data: 2013-06-07 10:28:18
Autor: Marek
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
On Thu, 06 Jun 2013 21:05:33 -0500, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:
pomijajac watek bankowy, zastanów się co powiesz w urzędzie
skarbowym :)

Uważasz, że nie da się tego opodatkowac w prosty sposób po wymianie? Np. jako darowizna z Internetu.

--
Marek

Data: 2013-06-07 09:36:45
Autor: witek
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
wrote:
pomijajac watek bankowy, zastanów się co powiesz w urzędzie
skarbowym :)

Uważasz, że nie da się tego opodatkowac w prosty sposób po wymianie? Np.
jako darowizna z Internetu.

darowizna miała miejsce w momencie kiedy ją dostał.
zgłoszone na czas ?

nie? no to 20% dla US.

Data: 2013-06-07 16:51:58
Autor: J.F.
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
Dnia Fri, 07 Jun 2013 09:36:45 -0500, witek napisa³(a):
Marek wrote:
pomijajac watek bankowy, zastanów siê co powiesz w urzêdzie
skarbowym :)
Uwa¿asz, ¿e nie da siê tego opodatkowac w prosty sposób po wymianie? Np.
jako darowizna z Internetu.

darowizna mia³a miejsce w momencie kiedy j± dosta³.
zg³oszone na czas ?
nie? no to 20% dla US.

wtedy nie miala wartosci, nic nie byla warta, wiec nie bylo obowiazku
:-)

J.

Data: 2013-06-07 10:27:26
Autor: witek
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...
Marek wrote:
[...]

moze i tak byc.

przy czym US stoi na stanowisku, ze podatek sie nalezy od "róznic kursowych" przy wymianie waluty.

Data: 2013-06-07 18:44:17
Autor: J.F.
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...
Dnia Fri, 07 Jun 2013 10:27:26 -0500, witek napisa³(a):
J.F. wrote:
[...]

Zysk jest zysk, wiec jak ktos stale waluty kupuje i sprzedaje z
zyskiem, to tu sie z US zgadzam. A i chyba slusznie beda mu cos
wspominac o dzialalnosci gospodarczej, a moze nawet pozwoleniu na
handel walutami ... jest jeszcze cos takiego ? Owszem, czasem zysk moze byc pozorny.

Ale jak ktos kupil walute dawno, kwitow nie zachowal ... albo co
ciekawe kredyt w walucie splaca, to nie wiem czy US ma racje :-)

J.

Data: 2013-06-07 12:01:10
Autor: witek
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...
J.F. wrote:
[...]

w interpretacji US nie ma s³owa stale.

Ale jak ktos kupil walute dawno, kwitow nie zachowal ...

to sie wezmie kurs NBP

  albo co
ciekawe kredyt w walucie splaca, to nie wiem czy US ma racje :-)

brak racji nie przeszkadza US w dochodzeniu nale¿nosci.

Data: 2013-06-07 21:54:15
Autor: Marek
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
On Fri, 7 Jun 2013 16:51:58 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
wtedy nie miala wartosci, nic nie byla warta, wiec nie bylo
obowiazku

No właśnie, nie można tego opodatkowac jak sprzedaz działa sztuki, np. obrazu kupipnego na targu staroci jako,bezwartosciowy a później stal się "bardziej" wartościowy? Sprzedawca ma sie tłumaczyć od kogo nabył wtedy bezwartościowy obraz?

--
Marek

Data: 2013-06-07 10:06:31
Autor: m4rkiz
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.7826763485097150870news.neostrada.pl...
pomijajac watek bankowy, zastanów się co powiesz w urzędzie
skarbowym :)
Uważasz, że nie da się tego opodatkowac w prosty sposób po wymianie? Np. jako darowizna z Internetu.

darowizna?
darowizna od 'przypadkowej osoby' na 350 000?
powodzenia zycze

Data: 2013-06-07 09:38:30
Autor: witek
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
m4rkiz wrote:
[...]

a dlaczego by nie.
tym bardziej, że wartość w momencie darowania byla zupelnie inna.

powodzenia zycze
ja nie widzę problemu, z tym, że trzeba sie tym aktywnie zająć od swojej strony, a nie czekać na ruch US

Data: 2013-06-07 21:56:11
Autor: Marek
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
On Fri, 7 Jun 2013 10:06:31 +0100, "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote:
darowizna od 'przypadkowej osoby' na 350 000?
powodzenia zycze

Nie, darowizna kiedyś czegoś, co było być nie warte. Teraz to jest więcej warte więc właściciel chce to sprzedac. Po prostu.

--
Marek

Data: 2013-06-07 10:30:22
Autor: radar
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
W dniu 2013-06-07 10:28, Marek pisze:
Uważasz, że nie da się tego opodatkowac w prosty sposób po wymianie? Np.
jako darowizna z Internetu.

Zapłać podatek i masz święty spokój.

--
radar

Data: 2013-06-07 11:09:48
Autor: m
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
On 07.06.2013 10:30, radar wrote:
W dniu 2013-06-07 10:28, Marek pisze:
Uważasz, że nie da się tego opodatkowac w prosty sposób po wymianie? Np.
jako darowizna z Internetu.

Zapłać podatek i masz święty spokój.

Kiedyś kiedy się interesowałem jak to działa, były jakieś giełdy gdzie można było się z kimś umówić w okolicy i dokonać wymiany "face2face". Może to jest opcja żeby tak po 10BTC powymieniać? Co się uniknie podatku to się wyda na paliwo :)

p. m.

Data: 2013-06-07 16:14:10
Autor: J.F.
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
Dnia Fri, 07 Jun 2013 10:30:22 +0200, radar napisa³(a):
W dniu 2013-06-07 10:28, Marek pisze:
Uwa¿asz, ¿e nie da siê tego opodatkowac w prosty sposób po wymianie? Np.
jako darowizna z Internetu.
Zap³aæ podatek i masz ¶wiêty spokój.

Tylko jaki ? 2% PCC od sprzedazy ? On nie jest od _rzeczy_ ?

Czy 19% od zbycia papierami wartosciowymi ? J.

Data: 2013-06-07 16:24:57
Autor: m
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...
On 07.06.2013 16:14, J.F. wrote:
[...]

IMHO jeszcze gorzej. Tj tak jak przy zakupie samochodu po 1000z³ i sprzeda¿y po 300tys. Podatek dochodowy, wg skali, od ró¿nicy, tj 299 tys.

p. m.

Data: 2013-06-07 16:44:04
Autor: Andrzej Lawa
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...
W dniu 07.06.2013 16:14, J.F. pisze:
[...]

My¶lê ¿e da³oby siê argumentowaæ, ¿e kod jest rzecz±, a BTC nie jest przecie¿ papierem warto¶ciowym tylko kodem.

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i g³upoty na ¶rodku pokoju.

Data: 2013-06-07 16:59:43
Autor: J.F.
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...
Dnia Fri, 07 Jun 2013 16:44:04 +0200, Andrzej Lawa napisa³(a):
[...]

Sposob dojscia do "majatku" przypomina raczej spekulacje gieldowe -
tanio (czy za darmo) kupic, drogo sprzedac.

J.

Data: 2013-06-07 10:34:31
Autor: Andrzej Lawa
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
wrote:
pomijajac watek bankowy, zastanów się co powiesz w urzędzie
skarbowym :)

Uważasz, że nie da się tego opodatkowac w prosty sposób po wymianie? Np.
jako darowizna z Internetu.

Ale jaka darowizna?

Bardziej sprzedaż towaru - co przy okazji podpada pod korzystniejsze zapisy podatkowe.

--
Åšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2013-06-07 13:01:19
Autor: ikarek
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:koresn$r4u$3dont-email.me...

pomijajac watek bankowy, zastanów się co powiesz w urzędzie skarbowym :)

Zakładając, że chce on zapłacić od tego podatek - nie może po
prostu powiedzieć "prawdy" (tj. tej samej historyjki, co na grupie)?
Zapłaci zgodnie ze skalą PIT, jako "pozostałe dochody", czy coś
w tym stylu (nie pamiętam jak się nazywa ta kategoria).

Pytanie, czy jak będzie to sprzedawał sukcesywnie przez jakiś czas,
to nie podpadnie pod prowadzenie działalności gospod., polegającej
na systematycznym i zorganizowanym spieniężaniu BTC :)

Data: 2013-06-07 09:42:44
Autor: witek
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
ikarek wrote:
[...]

moze, z tym, że pewne rzeczy robi sie "przed" bo "po" kosztuja duzo wiecej
stad moje pytanie.

Pytanie, czy jak będzie to sprzedawał sukcesywnie przez jakiś czas,
to nie podpadnie pod prowadzenie działalności gospod., polegającej
na systematycznym i zorganizowanym spieniężaniu BTC :)

nie

Data: 2013-06-06 22:40:18
Autor: MarekZ
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.7886580843951629735@news.neostrada.pl...

Z tamtych czasów komuÅ› pozostal  "zaskorniak" z ok 1000BTC.

Heh, żeby mnie się tak życie układało, żeby mi takie zaskórniaki zostawały. :-) Gratulacje.

Życie temu komuś się pokomplikowalo i chciałby teraz te 1kBTC wymienić na PLN. Najchętniej od razu całość, bo sprawa jest pilna. I teraz pojawia się problem, czy ktoś się orientuje na jakiej giełdzie (albo innej instytucji) można wymienić bezpiecznie jednorazowo taka kwotę?

To jest za duża kwota do jednorazowej bezproblemowej wymiany. Nie ma o tym mowy.

Na ile taka wymiana jest bezpieczna pod kątem prawnym? Np w przypadku wykonania przelewu komuś za jakieś dobra (lub płacenia gotówką) sa mechanizmy prawne umożliwiające (chociaż w teorii) sądowe dochodzenie i odzyskanie środków. Jak to jest w przypadku BTC? Kantorowi wysyłamy 1000 BTC, kantor po tej operacji sie "wypina" i nie mamy już ani tych BTC ani PLN, które powinny być wpłacone wg kursu. Jak w takim przypadku dochodzić praw do wydania PLN (wg obowiązującego kursu)?

Sprzedać sprzedasz. Kantor się "nie wypnie" tylko zaczną się jazdy przy wypłacie prawdziwych pieniędzy. Potwierdzanie tożsamości, opóźnianie wypłaty itd.

Czy BTC jest dobrem, którego praw można dochodzić przed sądem?

Dochodzić zawsze można... Tak jak na przykład praw z węgla.

Któś pewnie podpowie, że należy wymieniać po trochu, ale skoro tylko tak jest bezpiecznie, to co to za lipny pieniądz ten BTC? Pieniądz jest pieniądzem, gdy można go wymienić pewnie (i bezpiecznie) na inny (lub inne dobro materialne) bez ograniczeń ilościowych....

BTC to nie jest pieniądz. To cebulki tulipanów.

Data: 2013-06-06 22:47:48
Autor: Marek
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
On Thu, 6 Jun 2013 22:40:18 +0200, "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote:
Dochodzić zawsze można... Tak jak na przykład praw z węgla.

Co masz na myśli?

BTC to nie jest pieniądz. To cebulki tulipanów.

1000 cebulek tulipanów spokojnie i bez problemów sprzedam na giełdzie kwiatów, a 1000 BTC okazuje się, że sprzedać bezproblemowo nie można (jednorazowo), więc porównanie chyba słabe...

--
Marek

Data: 2013-06-06 22:56:41
Autor: Chris94
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...
Dnia Thu, 06 Jun 2013 22:47:48 +0200, Marek napisa³(a):

Co masz na my¶li?

BTC to nie jest pieni±dz. To cebulki tulipanów.

1000 cebulek tulipanów spokojnie i bez problemów sprzedam na gie³dzie kwiatów, a 1000 BTC okazuje siê, ¿e sprzedaæ bezproblemowo nie mo¿na (jednorazowo), wiêc porównanie chyba s³abe...

MarekZ zapewne mia³ na my¶li okres bañki spekulacyjnej w Holandii,
wywo³anej niebotycznymi cenami cebulek tulipanów (chyba XVIII wiek?)

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2013-06-06 23:03:48
Autor: MarekZ
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.6590367698329600469@news.neostrada.pl...

Co masz na myśli?

Że nie masz roszczenia w pieniądzu. Sąd ewentualnie nie orzeknie, że ktoś ma Ci oddać równowartość z jakiegoś dnia tych BTC w walucie, tylko ewentualnie taką samą ilość BTC. Co przy wysokim poziomie rozumu po przeciwnej stronie, może być bardzo groźne. Naturalnie można by próbować się bawić w orzeczenia biegłego o wartości tych BTC w dniu poniesienia szkody. Ale znowu, jak po przeciwnej stronie będzie nie-debil, da sobie radę.

1000 cebulek tulipanów spokojnie i bez problemów sprzedam na giełdzie kwiatów, a 1000 BTC okazuje się, że sprzedać bezproblemowo nie można (jednorazowo), więc porównanie chyba słabe...

Może i słabe, ale raczej się trochę czepiasz w tym przypadku. Ja się nie czepiałem historii o przesyłaniu sobie dla zabawy tysięcy BTC, choć nigdy faktycznie nie miało to miejsca.

Dla zabawy to się wysyłało co najwyżej pojedyncze BTC, a zazwyczaj ich ułamki. Tysiące to się wysyłało NMC i innych śmieci, ale nie BTC. Chyba że ktoś był w tym na samiutkim początku. Ale wtedy doskonale by wiedział, jak sobie z zagadnieniem sprzedawania poradzić (transakcje peer-to-peer w mniejszych pakietach i najlepiej pod cebulką).

No i jeszcze raz: sprzedać bezproblemowo można. Problemy przewiduję przy wypłacie prawdziwych pieniędzy. I tak, teoretyzuję, nigdy nie miałem do sprzedania tyle BTC, ani na raz, ani nawet przez całe życie. :-) Ale z wypłatami bywały problemy już przy kwotach rzędu 10k usd (kończyły się chyba dobrze, tylko to trwało).

Data: 2013-06-06 23:10:14
Autor: Marek
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
On Thu, 6 Jun 2013 23:03:48 +0200, "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote:
Może i słabe, ale raczej się trochę czepiasz w tym przypadku. Ja
siÄ™ nie
czepiałem historii o przesyłaniu sobie dla zabawy tysięcy BTC, choć
nigdy
faktycznie nie miało to miejsca.

Nie czepiam się oczywiście, chodziło mi tylko o samo porównanie, które wydawało mi się nieadekwatne.

--
Marek

Data: 2013-06-06 23:12:44
Autor: Marek
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
[...]
siÄ™ chyba
dobrze, tylko to trwało).

A jaka była najwyższa znana kwota wymiany? Czy byku jakieś przypadki utraty BTC (calości) przy wymianie dużej sumy?

--
Marek

Data: 2013-06-07 00:26:00
Autor: MarekZ
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.5249736257235693779@news.neostrada.pl...

A jaka była najwyższa znana kwota wymiany? Czy byku jakieś przypadki utraty BTC (calości) przy wymianie dużej sumy?

A tego to za bardzo nie da się ustalić. Transakcje na ponad 1000 BTC to naturalnie nie są niespotykane. Ale czy były to transakcje samych kantorów, kopalni lub jakichś innych nieklasycznych uczestników rynku, czy przelewy pomiędzy własnymi portfelami, czy transakcje "normalnych ludzi" to raczej trudno się dowiedzieć. Z punktu widzenia normalnego klienta kantoru/platformy Twoja potencjalna transakcja jest bardzo wysoka, a teraz wiesz jakie jest świrowanie z praniem pieniędzy.

Przypadki utraty BTC oczywiście że były opisywane choćby na bitcointalk czy na ircu, czy były prawdziwe kto to wie, to dobre pole do puszczania wodzy fantazji i do ataków na konkurencję.

Niech właściciel tych BTC nie myśli o nich na razie jako o pieniądzu, tylko jak o cebulkach tulipanów, które może sprzedać.

Data: 2013-06-06 23:30:47
Autor: pawlak
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
Dnia Thu, 06 Jun 2013 22:13:13 +0200, Marek napisa³(a):

za³ó¿my tak± sytuacjê: w czasach gdy BTC by³ prawie nic nie wart przesylano sobie tysi±ce BTC, dla testow lub wrêcz ot tak dla zabawy. Z tamtych czasów komu¶ pozostal  "zaskorniak" z ok 1000BTC.  ¯ycie temu komu¶ siê pokomplikowalo i chcia³by teraz te 1kBTC wymieniæ na PLN. Najchêtniej od razu ca³o¶æ, bo sprawa jest pilna. I teraz pojawia siê problem, czy kto¶ siê orientuje na jakiej gie³dzie (albo innej instytucji) mo¿na wymieniæ bezpiecznie jednorazowo taka kwotê?

A musi byæ jednorazowo ? Obawiam siê, ¿e bêdzie to raczej trudne, chyba, ¿e
cena bêdzie atrakcyjna. Na gie³dzie https://pln.bitcurex.com jest aktualnie
prawie 360kPLN w ofertach kupna, wiêc mo¿na próbowaæ. Ja bêd±c w takiej sytuacji roz³o¿y³ bym to na przynajmniej 10 wymian.

pawlak

Data: 2013-06-07 11:10:43
Autor: J.F.
Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
Dnia Thu, 6 Jun 2013 23:30:47 +0200, pawlak napisa³(a):
A musi byæ jednorazowo ? Obawiam siê, ¿e bêdzie to raczej trudne, chyba, ¿e
cena bêdzie atrakcyjna. Na gie³dzie https://pln.bitcurex.com jest aktualnie
prawie 360kPLN w ofertach kupna, wiêc mo¿na próbowaæ.

O w morde. Po co ludzie to kupuja ? Da sie cos za to kupic ?

No dobra, zlotowki sie daje, to w zasadzie wystarczy :-)

J.

Data: 2013-06-07 02:32:53
Autor: grzemm
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...

Po co ludzie to kupuja ? Da sie cos za to kupic ?

Zamiast z³ota, ¿eby kupiæ narkotyki wysy³kowo (silkroad), ka³acha z dostaw±, ale mo¿na te¿ do³adowaæ telefon, nietrudno kupiæ sprzêt komputerowy.

Data: 2013-06-07 02:48:08
Autor: grzemm
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...
1000 BTC sprzedasz na bitcurexie w ci±gu max 48 godzin, 15% poni¿ej ceny rynkowej (MtGox)
Znajd± siê arbitra¿y¶ci, którzy przetransferuj± to na GOXa i zaakceptuj± oczekiwanie na wyp³atê z tamtego rynku.

Data: 2013-06-07 11:56:45
Autor: m
A jakby z³oto ... [Re: Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...]
Tak mnie nasz³o ... a jakby kto¶ mia³ 70 kg z³ota (odkry³ skrzyniê z³ota w piwnicy ...) , czy mia³by problem mniejszy czy wiêkszy ni¿ sprzeda¿ 1000 BTC?

p. m.

Data: 2013-06-07 09:40:12
Autor: witek
m wrote:
Tak mnie nasz³o ... a jakby kto¶ mia³ 70 kg z³ota (odkry³ skrzyniê z³ota
w piwnicy ...) , czy mia³by problem mniejszy czy wiêkszy ni¿ sprzeda¿
1000 BTC?

wiêkszy
brak dowodów, ¿e to jego.

Data: 2013-06-07 13:00:56
Autor: zgred
W dniu 2013-06-07 11:56, m pisze:
Tak mnie nasz³o ... a jakby kto¶ mia³ 70 kg z³ota (odkry³ skrzyniê z³ota
w piwnicy ...) , czy mia³by problem mniejszy czy wiêkszy ni¿ sprzeda¿
1000 BTC?

p. m.

Zale¿y jak g³êboka ta piwnica. :) Bo co¶ mi siê kojarzy, ¿e wszystko, co jest g³êbiej, ni¿ 20cm pod powierzchni± gruntu jest w³asno¶ci± pañstwa. (Pewno niedok³adnie mi siê kojarzy)

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-06-07 20:07:16
Autor: Tomasz Chmielewski
A jakby złoto ... [Re: Jak wymien ić 1000 BTC na PLN...]
On Fri, 07 Jun 2013 11:56:45 +0200
m <mvoicem@gmail.com> wrote:

Tak mnie naszło ... a jakby ktoś miał 70 kg złota (odkrył skrzynię
złota w piwnicy ...) , czy miałby problem mniejszy czy większy niż
sprzedaż 1000 BTC?

Ah, ludzie to problemy miewaja :)

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-06-07 13:13:56
Autor: m
m <mvoicem@gmail.com> wrote:

Tak mnie naszło ... a jakby ktoś miał 70 kg złota (odkrył skrzynię
złota w piwnicy ...) , czy miałby problem mniejszy czy większy niż
sprzedaż 1000 BTC?

Ah, ludzie to problemy miewaja :)

Problemy teoretyczne mają tą zaletę że można je dyskutować w oderwaniu od rzeczywistości.

BTC było "reklamowane" przez swoich fanów jaki taki wirtualny odpowiednik złota. Widzę że jest problem ze zbyciem majątku w BTC - więc ciekaw jestem jak jest z prawdziwym złotem.

Czy jakby ktoś odkrył po dziadku 20 sztab złota po 3.5kg każda, to pomijając urzędy skarbowe i takie tam ... spieniężyłby to w miarę sprawnie czy też musiałby kombinować jak koń pod górę?

p. m.

Data: 2013-06-07 13:28:12
Autor: MarekZ
A jakby złoto ... [Re: Jak wymienić 1000 BTC na PLN...]
Użytkownik "m"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:51b1c073$0$1219$65785112@news.neostrada.pl...

Czy jakby ktoś odkrył po dziadku 20 sztab złota po 3.5kg każda, to pomijając urzędy skarbowe i takie tam ... spieniężyłby to w miarę sprawnie czy też musiałby kombinować jak koń pod górę?

Bez porównania łatwiej niż w przypadku BTC.

Miałby przecież tabuny realnych potencjalnych kupujących w postaci banków czy funduszy inwestycyjnych.

Data: 2013-06-07 13:56:10
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-06-07 13:28, MarekZ pisze:
[...]

Tym bardziej, że dziadek nie inwestowałby w 3,5-kilogramowe sztaby złota, tylko max w jednouncjowe monety. No chyba że ktoś miał dziadka-generała z jakimiś wojnoświatowymi łupami, ale tacy łupów nie zakopują w ogródku.

--
Liwiusz

Data: 2013-06-07 16:16:57
Autor: J.F.
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...
Dnia Fri, 7 Jun 2013 02:32:53 -0700 (PDT), grzemm@poczta.onet.pl
Po co ludzie to kupuja ? Da sie cos za to kupic ?
Zamiast z³ota, ¿eby kupiæ narkotyki wysy³kowo (silkroad), ka³acha z dostaw±,

A dostawcy powyzszych nie wola bardziej uznanych walut ? No i ... te bitowe nie sa do latwiejszego wysledzenia ? Kazdy przeplyw
rejestrowany ...

ale mo¿na te¿ do³adowaæ telefon, nietrudno kupiæ sprzêt komputerowy.

A gdzie ?

J.

Data: 2013-06-07 20:13:33
Autor: m4rkiz
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:12y3c2t5d742l.1g9r3doywbhj4$.dlg40tude.net...
[...]

rejestrowany ale nie powiazany z nikim imiennie, mozesz myslec o tym jak
o gotowce ktorej przeplyw jest rejestrowany kamera cctv w sklepie

widzisz kto i ile ale powiazanie tego z nazwiskiem i reszta danych
juz jest ciezkie

ale mo¿na te¿ do³adowaæ telefon, nietrudno kupiæ sprzêt komputerowy.
A gdzie ?

a to zalezy co, narazie odbywa sie to glownie na zasadzie posrednictwa
w zakupach

Data: 2013-06-11 13:18:13
Autor: J.F.
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...
Dnia Fri, 7 Jun 2013 20:13:33 +0100, m4rkiz napisa³(a):
[...]

Ale mozna sprawdzic skad mial, i przez kolejne szczeble dotrzec do
ludzi. Banknoty maja numery seryjne, ale tego nikt nie notuje i jesli ktos
nowki sztuki wprost z bankomatu nie pobral, to w zasadzie jest nie do
ustalenia.

J.

Data: 2013-06-11 18:21:43
Autor: Piotr Ga³ka
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1fq0nnh0s4ewq$.18nf77xp80hw4.dlg40tude.net...

Ale mozna sprawdzic skad mial, i przez kolejne szczeble dotrzec do
ludzi.
Banknoty maja numery seryjne, ale tego nikt nie notuje

Co stoi na przeszkodzie, aby bankomaty nie mai³y (ju¿ od lat) takiej (top-secret) funkcjonalno¶ci?
P.G.

Data: 2013-06-11 19:44:23
Autor: J.F.
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...
Dnia Tue, 11 Jun 2013 18:21:43 +0200, Piotr Ga³ka napisa³(a):
[...]

Trudnosci techniczne przy rozpoznawaniu numerow.
I brak sensu - bo moze i bankomaty nawet juz maja, ale dalej banknot
krazy juz bez spisywania numerow przy kazdej transakcji.

J.

Data: 2013-06-11 14:12:29
Autor: witek
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...
J.F. wrote:
Trudnosci techniczne przy rozpoznawaniu numerow.

eee
nie przy dzisiejszej technice.

Data: 2013-06-11 21:11:36
Autor: Piotr Ga³ka
Jak wymieniæ 1000 BTC na PLN...

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:17smvqgdjtqgm$.yvajrnaabjz2$.dlg40tude.net...

Banknoty maja numery seryjne, ale tego nikt nie notuje

Co stoi na przeszkodzie, aby bankomaty nie mai³y (ju¿ od lat) takiej
(top-secret) funkcjonalno¶ci?

Trudnosci techniczne przy rozpoznawaniu numerow.

Jecha³em niedawno przez £ód¼, a tu mi nad g³ow± wypisa³o mój numer rejestracyjny i ¿e jadê 60km/h (nazwiska kierowcy na razie jeszcze nie dopisa³o, ale to chyba jedynie kwestia czasu ;-) ).

I brak sensu - bo moze i bankomaty nawet juz maja, ale dalej banknot
krazy juz bez spisywania numerow przy kazdej transakcji.

Ale jak X wyp³aca 100 banknotów, a Y za pó³ godziny wp³aca 100 tych samych banknotów....
Ale nawet jak tylko 90 tych samych..... to jakie¶ wnioski da siê wyci±gn±æ.
My¶lê, ¿e dla wspó³czesnych komputerów analiza wszystkich wp³at i wyp³at (z numerami) to 0 problemu skoro typowe wyszukanie googla w u³amkach sekund siê liczy.

Ja bym z góry nie wyklucza³, ¿e Wielki Brat kontroluje wszystko co siê tylko da dopóki nikt za rêkê nie z³apie, a nawet jak z³apie to uzasadnienie siê znajdzie.
P.G.

Jak wymienić 1000 BTC na PLN...