Jak wymienić klocki w hamulcach Shimano SLX (BM-675)?

Data: 2018-09-03 22:34:19
Autor: Prot Ogenes
On 2018-09-03 22:19, Marek S wrote:
Witam,

Stare klocki zaczęły przeraźliwie jęczeć, że psy w promieniu 100m się wzbudzały. Wymieniłem na nowe, jęczenie ustało ale powstał inny problem. Odległość od tarczy jest tak mała, że klocki przycierają lekko i prawie jednostajnie. Poprzednie miały ok 1mm grubości a nowe 2.5.

Zauważyłem też że tłoki w szczękach nie są schowane do końca. Ponoć jest jakaś procedura resetu w różnych systemach Shimano ale nie znalazłem opisu dla tego modelu. Ostatecznie pojadę do serwisu ale wolałbym samodzielnie umieć takie rzeczy robić.

Masz chyba na myśli BR-M675. Jako ich użytkownik pisałem tu pewnie nie jeden raz. Wymieniam klocki i nie robię z nimi poza tym nic. Nie reguluję, nie "resetuję". Do tej pory nawet nie odpowietrzałem.
Klocki sa bardzo blisko tarczy, ale nie podzwaniają ani nie przycierają
(albo tego nie słychać)

Rozpędź się i przyhamuj kilka razy, ale nie do całkowitego zatrzymania lub OTB tylko solidnego dotarcia. Powinny się ułożyć. Możesz też poluzować zacisk, zacisnąć umiarkowanie klamkę i dokręcić zacisk, to powinno zapewnić właściwe ułożenie całości względem tarczy.

No i lektura w razie czego:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=2ahUKEwjj6_Si15_dAhWRYlAKHcI4CQ4QFjAEegQIBRAC&url=http%3A%2F%2Fsi.shimano.com%2Fpdfs%2Fdm%2FDM-BR0005-12-POL.pdf&usg=AOvVaw1v4M-j-plAhcsCJsgMpjFy

pozdr
Prot

Data: 2018-09-03 18:22:00
Autor: Rowerex
W dniu poniedziałek, 3 września 2018 22:34:53 UTC+2 użytkownik Prot Ogenes napisał:

Wymieniam klocki i nie robię z nimi poza tym nic. Nie reguluję, nie "resetuję"

Bez cofnięcia tłoczków przy nowych klockach może się nie dać założyć koła, bo tarcza po prostu się nie zmieści.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-09-04 10:56:05
Autor: Yeti
On Monday, September 3, 2018 at 6:22:01 PM UTC-7, Rowerex wrote:
> [...]

Bez cofnięcia tłoczków przy nowych klockach może się nie dać założyć koła, bo tarcza po prostu się nie zmieści.

Ja zawsze cofam stare klocki. W ten sposob jak cos niszcze narzedziem to tylko te stare klocki ktore i tak sa w drodze smieci...

Yeti

Data: 2018-09-04 18:15:04
Autor: Marek S
W dniu 2018-09-04 o 03:22, Rowerex pisze:
[...]

U mnie się właśnie nie mieściła tarcza bez cofania tłoczków. Przestrzeń między nimi była zerowa.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-09-03 23:01:02
Autor: Marek S
Jak wymienić klocki w hamulcach Shimano SLX (BM-675)?
W dniu 2018-09-03 o 22:34, Prot Ogenes pisze:

Masz chyba na myśli BR-M675.

Sorki, źle zapamiętałem. Chodzi o BL-M675 B

Rozpędź się i przyhamuj kilka razy, ale nie do całkowitego zatrzymania

Jeżdżę na nich od miesiąca.

lub OTB tylko solidnego dotarcia. Powinny się ułożyć. Możesz też poluzować zacisk, zacisnąć umiarkowanie klamkę i dokręcić zacisk, to powinno zapewnić właściwe ułożenie całości względem tarczy.

Np. przód podzwaniał cicho o po tej operacji przyciera prawie non-stop.

[...]

Po przeczytaniu tego PDFa otworzyłem wątek. W tym dokumencie nie piszą nic praktycznie o 675.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-09-03 18:16:47
Autor: Rowerex
W dniu poniedziałek, 3 września 2018 23:01:05 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

Po przeczytaniu tego PDFa otworzyłem wątek. W tym dokumencie nie piszą nic praktycznie o 675.

Praktycznie piszą, ale dosyć niepraktycznie - jak to od jakiegoś czasu u Shimano - szczególnie że wszystkie instrukcje serwisowe Shimano o paru lat zamieszcza jako "podręczniki sprzedawcy", a nie "instrukcje dla użytkownika" - zatem niedługo, a w zasadzie już teraz, części rowerowe będziemy musieli serwisować wyłącznie w dedykowanych ASO...

Dwa zdania z owej instrukcji są uniwersalne dla każdego rodzaju hamulców hydraulicznych:

"Układ hamulcowy został zaprojektowany tak, aby w miarę zużywania się okładzin hamulcowych tłoczek stopniowo się wysuwał, automatycznie korygując odstęp między tarczą a okładzinami hamulcowymi. Z tego względu podczas wymiany okładzin hamulcowych należy wcisnąć tłoczek."

"Przy użyciu płaskiego narzędzia wepchnąć tłoczki z powrotem, uważając, aby ich nie przekręcić. Nie wpychać tłoczków ostrym narzędziem. Może to spowodować ich uszkodzenie."

Ot cała filozofia - trzeba jednak pamiętać, że tłoczki są ceramiczne i można je rozwalić wpychając nieostrożnie śrubokrętem. Bezpieczniej jest to zrobić wpychając narzędzie, nawet śrubokręt między stare klocki, a nie między gołe tłoczki bez klocków.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-09-04 18:12:53
Autor: Marek S
W dniu 2018-09-04 o 03:16, Rowerex pisze:

[...]

Pisali o tym, że trzeba przedtem w jakiś modelach (nic o 675) odkręcić zaworek aby nadmiar oleju mógł wycieknąć. To była wątpliwość #1. Wątpliwość #2 to czy faktycznie wciśnięcie tłoków coś da bo nie bardzo mogłem sobie wyobrazić jakim cudem. Nie ma przecież zbiorniczka wyrównawczego.

W "ASO" rowerowym usługa kosztuje 35zł, jak się przed chwilą dowiedziałem. Zobaczę jak się zabiorą do tematu o następnym razem sam wyreguluję.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-09-04 19:23:45
Autor: solar
W dniu 04.09.2018 o 18:12, Marek S pisze:
[...]

Zbiorniczek masz w klamce.
I tak, jak ludzie piszą - bez klocków rozpychasz delikatnie acz stanowczo tłoczki, wkładasz klocki, koło, pompujesz parę razy, zaciskasz klamkę (nie za mocno) i dokręcasz śruby zacisku.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Ateista to człowiek niezależny umysłowo, który myśli sam za siebie."

Jak wymienić klocki w hamulcach Shimano SLX (BM-675)?