Jak wypłacić walutę USD/EUR z TMUB/Sync?

Data: 2018-03-29 01:59:34
Autor: jakson
Jak wypłacić walutę USD/EUR z TMUB/Sync?
Jak najtaniej wypłacić USD i EUR z kont walutowych w T-Mobile Usługi Bankowe?

W lato 2017 przelewałem USD i EUR między TMUB a Alior Kantor bez żadnych opłat.
Dziś chciałem przelać USD z TMUB do Alior Kantor i:
- normalny SHA - 30zł (wygląda, że kantor nie pobierze opłaty za przyjęcie przelewu)
- normalny OUR - 70zł
- wypłata w kasie innego banku (o ile inny bank to realizuje) 5zł + ew. koszty tego innego banku
Dodatkowo:
- przelewów walutowych nie ma w aplikacji mobilnej (tylko przez www)
- szablony przelewów walutowych, które zawsze działały nagle przestały - musiałem ponownie wybrać typ SWIFT i wybrać kod SWIFT, mimo, że w szablonach mam już typ SWIFT wraz z poprawnym kodem (ALBPPLPWXXX)

Z EUR jest nieco lepiej, tzn. to samo co powyżej + dodatkowo:
- przelew europejski (pilny SHA) - 5zł (wygląda, że konto docelowe nie zostanie obciążone)
- wypłata EUR z bankomatu w Polsce - 0zł (akurat mam takie w drodze do pracy)

Co do EUR to wypłacę z bankomatu.
Co do USD najlepszą opcją wydaje się wypłata w kasie innego banku - tylko jakie banki to realizują i gdzie wyjdzie to najtaniej? (zawsze robiłem to w Aliorze)

PS
Zamiana USD na PLN nie wchodzi w grę - TMUB ma kurs kupna o ok. 15gr niższy niż kantor, czyli na $1000 jestem ~150zł w plecy, czyli nawet OUR wyjdzie taniej.

Data: 2018-03-29 03:11:11
Autor: Dawid Rutkowski
Jak wypłacić walutę USD/EUR z TMUB/Sync?
NIE WYPŁACAJ euro z bankomatu, stracisz na maxa!

Data: 2018-03-29 03:49:04
Autor: Dawid Rutkowski
Jak wypłacić walutę USD/EUR z TMUB/Sync?
Ufff, mam nadzieję, że Cię alior nie nabrał na "wypłatę EUR z bankomatu w Polsce". Zapłaciłbyś za to ponad 10%.
Swoją drogą fajną pozycja w TOiP - czysta podpucha, usługa, która nie tylko nie istnieje, ale jeszcze może wpuścić w maliny.
A te maliny to bankomaty euronetu w Polsce - w nich się nie wypłaca euro, nawet kartą do konta w euro - tylko się kupuje euro za złotówki.
Kartą do konta w euro bez kosztów wypłacisz euro w bankomacie - ale tylko w kraju strefy euro (i chyba jeszcze w Danii, i chyba w Szwecji).
W Polsce, jak się na to nabierzesz, to zapłacisz euronetowi za kupno euro za złotówki wg kursu euronetu (chyba z 5%) - a ponieważ na koncie przypisanym do tej karty w aliorze masz euro, to dodatkowo zapłacisz tymi euro za złotówki aliorowi wg kursu aliora (7,5%).

Więc dla euro najtaniej wyjdzie przelew do IKA i wypłata w kasie aliora.
Zapewne podobnie będzie dla USD - te "koszty innego banku" mogą być wysokie.
Ktoś tu ostatnio pisał, że przelew walutowy z różowego T do IKA jest jednak darmowy, mimo pogróżek w ST - ale słowa nie dam, bo nie testowałem.

Data: 2018-03-29 13:52:32
Autor: Akarm
Jak wypłacić walutę USD/EUR z TMUB/Sync?

Ktoś tu ostatnio pisał, że przelew walutowy z różowego T do IKA jest jednak darmowy, mimo pogróżek w ST - ale słowa nie dam, bo nie testowałem.

Ja niedawno wyczyściłem wszystkie osady z kont walutowych T-Mobile przelewając na konta Alior Kantor. Bez opłat.
--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-03-31 10:14:27
Autor: szsz
W dniu 2018-03-31 o 12:06, jakson pisze:
Ja niedawno wyczyściłem wszystkie osady z kont walutowych T-Mobile
przelewając na konta Alior Kantor. Bez opłat.

A kiedy przelewałeś? Bo jeszcze rok temu w lato też miałem za darmo.
Nie wiem czy to ma wpływ, ale pod koniec 2017 zmieniłem konto z Premium na Freemium (bo używane było coraz rzadziej).

ja od zawsze mam freemium i tez w ub. roku mialem za darmo w obie strony; (pazdziernik, listopad) przelewalem euro i usd

m.

Data: 2018-03-31 12:32:23
Autor: Akarm
[...]

Konto Freemium mam od dłuższego czasu, czyli od przymusowej, automatycznej zmiany. A konta walutowe czyściłem pod koniec ubiegłego roku, październik - listopad. Nie przypuszczam, żeby w ostatnim czasie coś się zmieniło. Przelewy do kantoru nadal powinny być bez opłat.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-04-03 16:54:57
Autor: Piotr Gałka
[...]

Kilka ładnych lat temu jak chciałem w TMUB zdefiniować odbiorcę - moje konto Euro w Alior Kantor to mi jakoś na siłę przypisywał, że przelew z konta złotówkowego i nie mogłem tego obejść. Dopiero brat mi podpowiedział (też miał taki sam problem), żebym zamiast definiować odbiorcę wykonał przelew i zaznaczył, żeby dopisał odbiorcę do listy odbiorców.
I zdefiniował się odbiorca tak, że jak go wybieram to od razu wie, że z konta w Euro ma się przelewać. Ale już dawno nie zaglądałem. Podobno jest jakiś nowy system.

Może masz jakieś podobne źródło problemu.
P.G.

Data: 2018-03-29 14:01:06
Autor: Glaukon
[...]

Dzisiaj był o tym artykuł u Samcika. Nie tylko za złotówki, bez problemu
można również kupić euro za euro - dla przykładu 100 euro kosztuje 117 euro :)

Data: 2018-03-30 02:51:22
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 29 marca 2018 23:01:08 UTC+2 użytkownik Glaukon napisał:

Dzisiaj był o tym artykuł u Samcika. Nie tylko za złotówki, bez problemu
można również kupić euro za euro - dla przykładu 100 euro kosztuje 117 euro :)

Coś mi ten artykuł wygląda na kryptoreklamę ING - że tacy wspaniali i zwrócili wszystko.
Sama cena jest na maxa - o ile wypłata z obcego bankomatu kosztuje w ING 3%, razy 3% narzutu na sprzedaży walut w ING, to na kurs euronetu zostaje narzut 10% - więc przy dzisiejszym 4,20 w NBP byłoby ponad 4,62 - o tyle to ich nie podejrzewałem, ale może się szczególnie w tym akurat bankomacie wydziczyli, bo to na lotnisku - a tam kursy w kantorach złodziejskie. Ale że poznaniaka nabrali ;>
Z resztą sam post rozpoczynający ten wątek jest tak naiwny, że można go podejrzewać o celową dezinformację i wpuszczanie w maliny.

Data: 2018-03-29 16:17:48
Autor: Piotr Gałka
Jak wypłacić walutę USD/EUR z TMUB/Sync?
Kartą do konta w euro bez kosztów wypłacisz euro w bankomacie - ale tylko w kraju strefy euro (i chyba jeszcze w Danii, i chyba w Szwecji).
W oddziale City widziałem bankomat walutowy. Chyba Citi a nie Euronetu.
Jak kiedyś się dorobię kont walutowych w Citi to się też dowiem, czy to jest bez kosztów.
P.G.

Data: 2018-03-29 08:05:56
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 29 marca 2018 16:17:44 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
Jak kiedyś się dorobię kont walutowych w Citi to się też dowiem, czy to jest bez kosztów.

A, to jest chlubny wyjątek.
O ile citi czegoś nie zmieniło w TOiP od czasu, jak nie mam konta, to rzeczywiście jest to bankomat w Polsce, gdzie można wypłacić za darmo EUR czy USD - ale tylko debetówką citi. Choć może być jeszcze taki wymóg, by w chwili wypłaty była podpięta pod konto w EUR czy USD - a to się robi ręcznie, citek nie ułatwia, a wręcz pułapki zastawia ;>
Ale wyjątek drobniutki - wg karty.pl citek ma raptem 57 bankomatów. Ile z nich ma funkcję wypłaty EUR/USD - nie wiem, ale na pewno nie wszystkie.

A jak masz citi priority - a chyba masz - to konta walutowe są bez dodatkowych opłat, zakładasz kliknięciem w ST.
Waluty oczywiście w citi nie kupuj (chyba że ma citi gold, ale chyba nie masz) - kup w IKA i przelej za darmo do citka.

Data: 2018-03-29 16:29:01
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p9isi5$klg$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
Kartą do konta w euro bez kosztów wypłacisz euro w bankomacie - ale tylko w kraju strefy euro (i chyba jeszcze w Danii, i chyba w Szwecji).

W oddziale City widziałem bankomat walutowy. Chyba Citi a nie Euronetu.

Bankomaty z Euro sa w kraju czestsze, ale rozliczenia z nimi bardziej skompikowane.

J.

Data: 2018-03-29 18:02:05
Autor: Piotr Gałka
[...]

Jesteś lepszy od Google/Facebook - wszystko o mnie wiesz :).

Jak będę miał potrzebę to tak zrobię, ale średnia moich wyjazdów za granicę to 1 na 10 lat (dopisz do bazy wiedzy, zanim RODO zabroni).
P.G.

Data: 2018-03-30 01:52:17
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 29 marca 2018 18:02:04 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]

Jak będę miał potrzebę to tak zrobię, ale średnia moich wyjazdów za granicę to 1 na 10 lat (dopisz do bazy wiedzy, zanim RODO zabroni).

Hmm, ale taki eksperyment to będzie już naprawdę na siłę, bo mimo wszystko łatwiej znaleźć oddział aliora niż citka - i to jeszcze taki z bankomatem EUR/USD.
Bo tutaj tylko niewielka przewaga citka nad aliorem w sensie, że citek to bankomat a alior kasa - bo te bankomaty citka są wewnątrz oddziału i dostępne tylko w godzinach pracy. Więc również dobrze można w citku z kasy wypłacić - też jest za darmo (o ile oczywiście konta walutowe zaliczają się w citi do "kont osobistych" - pewnie tak, bo osobnej TOiP do walutowych nie znalazłem).
A ta niewielka przewaga to taka, że citek poprzenosił (przynajmnie w DC) oddziały do tzw. galerii i przez to są czynne do 21 - a aliora zwykle do 18, jeśli nie tylko do 17.

A rzeczywiście może się zdarzyć tak, że citek będzie bliżej - ja tak mam, dwa aliory mam w zasięgu marszu od domu, ale do citka - mimo że w "galerii" jednak bliżej.

Bardziej możliwość wypłaty w citku przyda się przy takim scenariuszu:
- kupujesz przed wyjazdem euro w IKA,
- część wypłacasz jeszcze w PL,
- resztę zostawiasz do ew. płatności kartą - czy to w IKA czy w citku - lub ew. wypłat w bankomatach za granicą - tutaj już się opłaca przelać do citka, bo dowolna liczba wypłat za darmo, a w IKA tylko jedna,
- poza tym jeśli jedziesz poza strefę euro (ale nie do USA ani do GB) to w citku nie zerżną, jak podłączysz do konta w euro, a w IKA musisz mieć kartę i konto dolarowe - więc w citku jednak wygodniej,
- a po powrocie zostaje trochę euro - które akurat potrzebujesz wymienić na złotówki - a przelew z citka do IKA kosztuje jednak 5zł - więc wypłacasz w citku, wpłacasz w aliorze i sprzedajesz po kursie IKA, a nie citka ;>

Ufff, kombinacja - ale pewne informacje na pewno użyteczne.

Data: 2018-04-03 16:40:04
Autor: Piotr Gałka
Jak wypłacić walutę USD/EUR z TMUB/Sync?
Hmm, ale taki eksperyment to będzie już naprawdę na siłę, bo mimo wszystko łatwiej znaleźć oddział aliora niż citka - i to jeszcze taki z bankomatem EUR/USD.

Raz wypłacałem Euro w Aliorze ze 2 lata temu. Się okazało, że oddziałów z kasą walutową mniej niż kiedyś. Byłem chyba 7-y w kolejce i zeszło coś koło godziny (byłoby krócej, gdyby nie jeden klient z walizką pieniędzy).
A bankomat Euro w Citku zauważyłem niedawno, kolejki do niego nie było - stąd podejrzenie, że to może być (do sprawdzenia) lepsza opcja.
P.G.

Data: 2018-03-29 16:54:30
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6e494ee2-81a3-47fa-b831-09dea380015d@googlegroups.com...
[...]

Ale jak ladnie potrafia opisac
http://www.euronetpolska.pl/p,282,_wyplata_eur.html

[...]

Co chwila tam pisza "dla kart o innej walucie rozliczeniowej niz EUR", ale tak jakos niewyraznie.

I w swietle powyzszego ... to ile ja wlasciwie zaplace, jesli
"Wypłata EUR realizowana jest bez opłat pobieranych przez Euronet (Euronet Polska oraz Euronet 360 Finance Limited) "

Tylko tyle, ile moj bank zgarnie za przewalutowanie ? (a to moze byc 6%, az tyle)

A co sie stanie, jak wsadze karte rozliczana w EUR ?
Odmowa wyplaty, czy podwojne przewalutowanie ?

J.

Data: 2018-03-30 11:30:08
Autor: J.F.
Użytkownik "jakson"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:01035762-ee05-4825-ac07-5c70cae03214@googlegroups.com...
[...]

A jakby tak zalozyc konto walutowe w Aliorze ?
Nie ma tam jakiejs opcji "przelew wewnetrzny w banku" ?

Zamiana USD na PLN nie wchodzi w grę - TMUB ma kurs kupna o ok. 15gr niższy niż kantor, czyli na $1000 jestem ~150zł w plecy, czyli nawet OUR wyjdzie taniej.

A do walutomatu/cinkciarza itp przelac sie da ?

J.

Data: 2018-03-30 16:34:03
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-03-29, jakson <jkbsnd@gmail.com> wrote:

[...]

Zamiana USD na PLN nie wchodzi w grę - TMUB ma kurs kupna o ok. 15gr niższy niż kantor, czyli na $1000 jestem ~150zł w plecy, czyli nawet OUR wyjdzie taniej.

Jeśli ten przelew na IKA faktycznie kosztuje, to w alternatywie...

Dorobić jakieś darmowe debetówki się da?
Bo ew. przelew debetówką na Revolut, a tam już chyba masz dość sensowne kursy
na dowolne pary walutowe.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-03-31 19:44:03
Autor: Bolek
W dniu 2018-03-29 o 10:59, jakson pisze:

W lato 2017 przelewałem USD i EUR między TMUB a Alior Kantor bez żadnych opłat.

.... i nadal możesz to robić bez przewalutowania. Wystarczy wybrać "Przelew krajowy" a nie zagraniczny.

--
Bolek

Data: 2018-04-03 04:02:09
Autor: jakson
Jak wypłacić walutę USD/EUR z TMUB/Sync?
W lato 2017 przelewałem USD i EUR między TMUB a Alior Kantor bez żadnych opłat.

Okazało się, że nadal można przelać za darmo walutę z TMUB do Alior Kantor - używając przelewów krajowych..
Używając szablonów (którymi jeszcze rok temu realizowałem przelewy za darmo) pojawiała się opłata (30zł za USD, 5zł za EUR), gdyż owe szablony były szablonami przelewów międzynarodowych.
Czy w międzyczasie bank zmienił mi w szablonach przelewów walutowych typ z krajowego na międzynarodowy, czy zmienił się cennik/regulamin TMBU - Nie wiem.

PS Dziękuję wszystkim za rady, zwłaszcza o tych polskich bankomatach wypłacających EUR :)

Jak wypłacić walutę USD/EUR z TMUB/Sync?