Jak wyznaczyć kierunek na satelitę?

Data: 2010-05-23 16:13:44
Autor: Netx
Jak wyznaczyć kierunek na satelitę?
Chciałbym sprawdzić czy mam dostępny na balkonie/oknie kierunek na satelitę - np. Hot Bird 13*E. W tym celu biorę kompas i na literze "E"/wschód mam napisane na kompasie 90* - jak więc znaleźć 13*E z kompasem?

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2010-05-23 17:15:04
Autor: Maciej Bojko
Jak wyznaczyć kierunek na satelitę?
On Sun, 23 May 2010 16:13:44 +0200, Netx <nospam@gazeta.pl> wrote:

Chciałbym sprawdzić czy mam dostępny na balkonie/oknie kierunek na satelitę - np. Hot Bird 13*E. W tym celu biorę kompas i na literze "E"/wschód mam napisane na kompasie 90* - jak więc znaleĽć 13*E z kompasem?

Jak sama nazwa wskazuje, Hotbird 13 st. E wisi nad przecięciem 13. południka wschodniego i równika. WeĽ mapę Mercarora, wykre¶l linię
pomiędzy swoim domem i "cieniem" Hotbirda, i masz kierunek (z poprawk±
na deklinację i na dewiację kompasu, oczywi¶cie). Proste.

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2010-05-23 20:58:40
Autor: Maciej Bojko
Jak wyznaczyć kierunek na satelitę?
On Sun, 23 May 2010 17:15:04 +0200, Maciej Bojko
<maciej.bojko@gmail.com> wrote:

Jak sama nazwa wskazuje, Hotbird 13 st. E wisi nad przecięciem 13. południka wschodniego i równika. WeĽ mapę Mercarora, wykre¶l linię
                                               ^^^^^^^^^
Mercatora oczywi¶cie.

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2010-05-23 21:32:16
Autor: Wmak
Netx <nospam@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Jest prostsza metoda - według słońca.
Tutaj wszystko prze¶licznie opisane:

http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

Wmak

Data: 2010-05-24 20:15:35
Autor: pitpull
Jak wyznaczyć kierunek na satelitę?

Użytkownik " Wmak" <w.mak@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htc6t0$pa9$1inews.gazeta.pl...
Netx <nospam@gazeta.pl> napisał(a):

Chciałbym sprawdzić czy mam dostępny na balkonie/oknie
kierunek na satelitÄ™ - np. Hot Bird 13*E. W tym celu biorÄ™
kompas i na literze "E"/wschĂłd mam napisane na kompasie 90* -
[...]

Można też wg s±siada ;)
Idziesz do niego malujesz flamastrem na kompasie co potrzebujesz a potem patrzysz w domu ;)

pitpull

Data: 2010-05-24 20:19:34
Autor: Jerzy Pastusiak
On Mon, 24 May 2010, pitpull wrote:

| Można też wg s±siada ;)
| Idziesz do niego malujesz flamastrem na kompasie | co potrzebujesz a potem patrzysz w domu ;)

wiesz ze to dobra metoda , tego nie znalem

czlowiek uczy sie cale zycie !!!

jp

Data: 2010-05-26 13:56:54
Autor: pitpull
Jak wyznaczyć kierunek na satelitę?

Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <pastupam@sci.pam.szczecin.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.LNX.4.64.1005242016450.18606sci.pam.szczecin.pl...
> [...]

| Idziesz do niego malujesz flamastrem na kompasie
| co potrzebujesz a potem patrzysz w domu ;)

wiesz ze to dobra metoda , tego nie znalem

Tylko trzeba pamiętać, że antena nie "patrzy" na satelitę !!
Trzeba sobie poci±gn±ć linię od konwertera do centrum anteny symetrycznie j± odbić i wtedy zobaczymy czy nam sufit balkonu s±siada wyżej nie zasłania.

Ogólnie w paru poradnikach pisz± że najlepiej antene się ustawia na s±siada i faktycznie - pierwszy raz miałem talerz konwerter i tuner w ręce i nie zajęło mi to więcej niż godzinę wł±cznie z wierceniem dziury w ¶cianie i składaniem i mocowaniem anteny.

pitpull

Data: 2010-05-26 22:52:11
Autor: Jerzy Pastusiak
On Wed, 26 May 2010, pitpull wrote:

> [...]
| mi to więcej niż godzinę wł±cznie z wierceniem dziury w ¶cianie i składaniem i

Tos mnie bracie zastrzelil !!!
Widze, ze masz to przetestowane.

Zmieniles moje poglady na ¦wiat i Życie.

Pzdr.J.P.

Data: 2010-05-24 20:29:36
Autor: Jerzy Pastusiak
Jak wyznaczyć kierunek na satelitę?
On Mon, 24 May 2010, pitpull wrote:
Można też wg s±siada ;)

juz sprzedalem na pl.misc.elektronika

jp

Data: 2010-05-24 20:15:46
Autor: Jerzy Pastusiak
On Sun, 23 May 2010,  Wmak wrote:
Jest prostsza metoda - według słońca.

dzieki za cieple slowa

poniewaz przedwczoraj trolowalem na ten temat,
na pl.misc.elektronika, wiec w uzupelnieniu [^C^V]:

[Satellite Finder / Dish Pointing Calculator with Google Maps]
http://www.dishpointer.com/

[Kalkulator azymutu i elewacji]
http://satlex.de/pl/azel_calc.html

[Kalkulator k±ta elewacji przeszkody]
http://satlex.de/pl/elobst_calc.html

[Obliczanie Azymutu, Elewacji i Skosu]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/

[Czy przeszkoda przesłania satelitę?]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/test/

[Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

[Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/pps.html

Pzdr.J.P.

Data: 2010-05-23 22:38:25
Autor: Netx
W dniu 2010-05-23 16:13, Netx pisze:
Chciałbym sprawdzić czy mam dostępny na balkonie/oknie kierunek na
satelitÄ™ - np. Hot Bird 13*E. W tym celu biorÄ™ kompas i na literze
"E"/wschód mam napisane na kompasie 90* - jak więc znaleźć 13*E z kompasem?

Znalazłem to, może komuś się też przyda,
jest gotowa tabelka z orientacyjnym kierunkiem na Hot Bird i Astra 1:
http://laki.dvhk.pl/faq/montaz_sat.htm

Jak wyznaczyć kierunek na satelitę?