Jak wziąc ukaefke pod wode ?

Data: 2010-05-12 09:01:09
Autor: qlphon
Jak wziąc ukaefke pod wode ?
A po co ukaefka?
No jako środek bezpieczeństwa do komunikacji, gdyby ponton lub łódź za daleko
odpłynęły ;-))

kolega pływa z telefonem komórkowym (w kieszeni ocieplacza)
jak się zastanowisz, to znakomita większość dostępnych amatorsko wraków i raf ma pokrycie GSM

pozycje możesz łatwo określić wbudowanym w telefon gps'em

ale mam lepszą propozycję

w handlu są za ok 300 zł (czyli w cenie tańszych elementów wyposażenie nurkowego)
troszkę większe od pudełka zapałek, breloczki
które mają moduł GSM, GPS
i jeden przycisk sos
po którego naciśnięciu wysyła aktualną pozycję na skonfigurowy wcześniej numer telefonu lub adres IP (gprs)

można i w odwrotną stronę - odpytać z uprawnionego numeru o aktualną pozycję...
lub nawet odsłuchać co się dzieje w otoczeniu nadajnika

mam taki jeden i się tym bawię...

Data: 2010-05-12 10:51:20
Autor: nuroslaw
Jak wziąc ukaefke pod wode ?
> [...]

jak się zastanowisz, to znakomita większość dostępnych amatorsko wraków i raf ma pokrycie GSM

i jest w stanie z niego skorzystać siedząc w wodzie i czekając na łódź?

A poza tym, to koledzy nie nurkują zgodnie z prawem i nie oznaczają swojej pozycji boją z flagą kodu A ? :). Pod taką boją można przecież zawiesić UKF`kę w obudowie nawet miękkiej.

pozdr. o.N.

P.S. jeśli gwizdek nie wystarcza to tylko rakietnica jest najpewniejsza.

Data: 2010-05-12 19:47:24
Autor: qlphon
Jak wziąc ukaefke pod wode ?
[...]

nie twierdzę że to pomysł idealny
ale on twierdzi, że w razie "W" - jest w stanie ją wyjąć na sucho
(pewnie bez fali to możliwe;-)

ja wolę mój pomysł z mydelniczką gps+gsm
sos można odpalić przez skafander...

Jak wziąc ukaefke pod wode ?