Jak z MPEG4 na MPEG2 ?

Data: 2011-08-31 21:54:29
Autor: Fantom
Jak z MPEG4 na MPEG2 ?
Witam
Mam TV z MPEG2 - plazma Pioneera. Jedyna chyba dostepna karta CI nie dziala z tym modelem (tak jest w opisie). No to poztsaje kupno dekodera. I tu mam pytanie : czy sa dekodery tak jakby pasywne ? Czyli taka tylko przejsciowka na kablu i tyle (wejscie z anteny MPEG4 i wyjscie MPEG2) ? Bo nie chce miec do tego zadnego pilota, przelaczania kanalow, nagrywania i innych bajerow. Chcialbym po prostu miec od razu sygnal MPEG2 na wejsciu telewizora (i wtedy w TV wszystko moge zrobic)

Fantom

Data: 2011-08-31 21:00:55
Autor: Waldek Godel
Jak z MPEG4 na MPEG2 ?
Dnia Wed, 31 Aug 2011 21:54:29 +0200, Fantom napisał(a):

[...]

Chcieć możesz.
Zmień telewizor albo kup zewnętrzny tuner.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-09-03 11:13:22
Autor: Fantom
Jak z MPEG4 na MPEG2 ?
[...]

Zewnetrzny tuner ? Gdzie czegos takiego szukac ? I na wyjsciu bedzie mpeg2 czy zwykla analogowka ?

Fantom

Data: 2011-09-03 10:14:59
Autor: Waldek Godel
Jak z MPEG4 na MPEG2 ?
Dnia Sat, 3 Sep 2011 11:13:22 +0200, Fantom napisał(a):

Zewnetrzny tuner ? Gdzie czegos takiego szukac ? I na wyjsciu bedzie mpeg2 czy zwykla analogowka ?

W sklepach. Na wyjściu może być HDMI skoro nie chcesz analogówki.

Data: 2011-08-31 22:20:12
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Jak z MPEG4 na MPEG2 ?
W dniu 2011-08-31 21:54, Fantom pisze:
[...]

a tego empega drugiego to jak chcesz wpuścić do swojego telewizora?

Data: 2011-09-03 11:12:44
Autor: Fantom
Jak z MPEG4 na MPEG2 ?
[...]

No na wejscieantenowe  MPEG2

Fantom

Data: 2011-09-03 10:21:43
Autor: Waldek Godel
Jak z MPEG4 na MPEG2 ?
Dnia Sat, 3 Sep 2011 11:12:44 +0200, Fantom napisał(a):

a tego empega drugiego to jak chcesz wpuścić do swojego telewizora?

No na wejscieantenowe  MPEG2

ale oczywiście zanim napisałeś tą wiekopomną myśl powyżej, poczytałeś
choćby kilka linijek o DVB-T i doczytałeś, że MPEG4 daje duzo większą
kompresję i na jednym kanale mieści się więcej programów?

Zakładam, że jako inteligentny człowiek oczywiście TAK, więc proszę,
wyjaśnij mi w kilku prostych słowach, jak sobie wyobrażasz taką sytuację?
Zakładając oczywiście, ze jakaś firma byłaby tak zdesperowana, że podjęłaby
się zrobienia kompletnie nietypowego urządzenia, które jednocześnie
dekodowałoby kilkadziesiąt kanałów MPEG4, być może nawet w HD, poźniej
potrafiłoby to zakodować w MPEG2 i wpuścić w modulator. Tak dokładnie, to mam trzy pytania:
- kto dopłaciłby różnicę między ceną elementów do tego (około ceny dobrego
samochodu) a ceną którą byłbyś skłonny za to zapłacić?
- jak podciągnąłbyś wodę (albo klimatyzację) obok telewizora, żeby to
schłodzić?
- jakim cudem wcisnąłbyś przepustowość wynikającą z ilości programów MPEG4
na jednym kanale przekodowanych w MPEG2?
Bardzo jestem ciekawy.. bardzo.

Data: 2011-09-03 22:45:02
Autor: Fantom
Jak z MPEG4 na MPEG2 ?
[...]

Tak, czytalem kilka linijek. I wyjasniam w jednym zdaniu/linku :
http://www.hollex.pl/moduly-ci-cams/1583-modul-neotion-fta-np4-mpeg-4

O tej karcie wczesniej pisalem. Nie kosztuje tyle ile dobry samochod i robi dokaldnie to o co mi chodzi .... tylko, ze nie dziala z moim modelem :(
Wiec problem da sie rozwiazac, tylko niestety chyba na swiecie jedyny taki model/modul istnieje.

Fantom

Data: 2011-09-03 22:18:19
Autor: Waldek Godel
Jak z MPEG4 na MPEG2 ?
Dnia Sat, 3 Sep 2011 22:45:02 +0200, Fantom napisał(a):

[...]

tak, ale taka karta niczego nie koduje.
Dostaje już odebrany przez głowicę UHF/VHF kanał TV ze strumieniem MPEG4 i
po zdekodowaniu podaje już zdekodowany strumień danych bezpośrednio do
układów wyświetlających obraz.
Żadne urządzenie zewnętrzne nie będzie miało takiej możliwości. Nigdy.

Data: 2011-09-05 22:51:21
Autor: Jerzy Pastusiak
Jak z MPEG4 na MPEG2 ?
tylko niestety chyba na swiecie jedyny taki model/modul istnieje

Tak. I roznie dziala, lub nie, z roznymi odbiornikami.

Dzialanie modulu polega, jak juz napisalem, na zamianie strumienia
MPEG4 na MPEG2, podobnie jak sie zamienia strumien zaszyfrowany,
np. w Nagra, na TS odszyfrowany, ktory mozna potem bez problemu
nagrywac na HDD czy pendrajwie.

Role przekierowania i scalania strumieni, pelni fragment IC
nazywajacy sie "TS merger/router".

W przypadku STi7101, moze on dodatkowo, m.inn. scalac trzy
zewnetrzne strumienie, obsluguje autoryzacje NRSS-A, routuje
- zarzadza strumienimi dla DVB-CI i CableCARD.

MPEG4 daje duzo większą kompresję i na jednym kanale mieści się
więcej programów?

Tutaj jest to zupelnie nieistotne, poniewaz szerokosc szyny jest
zupelnie wystarczajaca. Oczywiscie w zaleznosci od realizacji
technicznej moga byc rozna znieksztalcenia konwersji, konflikty
sygnalow. Nie jest to standardowa, znormalizowan funkcja DVB-CI.

tak, ale taka karta niczego nie koduje.

Koduje w MPEG2 zdekodowany sygnal MPEG4.

po zdekodowaniu podaje już zdekodowany strumień danych
bezpośrednio do układów wyświetlających obraz.

Nie, podaje na "TS merger/router", a tam jest jeszcze troche do
wyjscia cyfrowego z IC i do "układów wyświetlających obraz".

Bo nie chce miec do tego zadnego pilota,

Kup lotnika uniwersalnego.

Oczywiscie w serwisie mozesz sie dowiedziec, czy maja na to jakis
"lek", ale watpie.

Pzdr.J.P.

Data: 2011-09-01 09:22:16
Autor: t-1
Jak z MPEG4 na MPEG2 ?

Użytkownik "Fantom" <szczukot@skasujto.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j3m3hl$346$1news.task.gda.pl...
[...]

Temat ma mało wspólnego z tą grupą raczej zapytaj na pl.misc.elektronika. Może da się wymienić jakiś moduł w telewizorze.
A może w Pioneer.pl to wiedzą.
t-1

Data: 2011-09-03 12:22:36
Autor: Jerzy Pastusiak
Jak z MPEG4 na MPEG2 ?
Fantom:

| Mam TV z MPEG2 - plazma Pioneera. Jedyna chyba dostepna
| karta CI nie dziala...

Jezeli transkodowanie nie dziala:
[Moduł Neotion FTA NP4+ MPEG-4]
http://www.hollex.pl/moduly-ci-cams/1583-modul-neotion-fta-np4-mpeg-4

cena : 179.00 PLN http://www.hollex.pl/zdjecia/8031.pdf
-=-=-

To tylko serwis zna odpowiedz.

| Bo nie chce miec do tego zadnego pilota,

Raczej zapomnij o tym.

Za podobna cene mozesz miec dodatkowy odbiornik przystawke
DVB-T i po kabelku HDMI przepiekny obraz.

http://www.hollex.pl/odbiorniki-dvb-t/

3m się, jp

Data: 2011-09-03 22:38:21
Autor: Fantom
Jak z MPEG4 na MPEG2 ?
| Mam TV z MPEG2 - plazma Pioneera. Jedyna chyba dostepna
> [...]

To wlasnie ta karta CI - podobno nie dziala z Pioneerami :(

Fantom

Data: 2011-09-07 11:50:50
Autor: t-1
Jak z MPEG4 na MPEG2 ?

To wlasnie ta karta CI - podobno nie dziala z Pioneerami :(

Fantom
Raczej nie działa.
http://www.hdtv.com.pl/forum/pioneer/21133-dvb-t-mpeg-4-w-508xd.html

t-1

Data: 2011-09-07 18:25:44
Autor: Jerzy Pastusiak
Jak z MPEG4 na MPEG2 ?
t-1:

| Raczej nie działa.
| http://www.hdtv.com.pl/forum/pioneer/21133-dvb-t-mpeg-4-w-508xd.html

no tak, watek z przed trzech i pol roku, i widac, ze Pionier ma
bardzo seksualne podejscie do sprawy

tez sadze, ze sprawa jest w tym wypadku beznadziejna

ale kiedy bywaja watpliwosci, to widze, ze hollex idzie na reke:
http://www.hollex.pl/moduly-ci-cams/1583-modul-neotion-fta-np4-mpeg-4

"W przypadku braku współpracy można w ciągu 10 dni zwrócić
nieuszkodzony moduł do firmy Hollex Sat Systems - zwrócimy pieniądze
na konto."

-=-=-=-=-

prawdziwy horor to sie zacznie za 4-5 lat, jak p.urzednicy przejda
na DVB-T2

tutaj to zaden modul nie pomoze, czy inny transformatorek FFT
na TG51, lub PCF82, jezeli nie przewidziano wymiany tjunera

Data: 2011-09-13 09:12:03
Autor: Fantom
Jak z MPEG4 na MPEG2 ?
To wlasnie ta karta CI - podobno nie dziala z Pioneerami :(

Fantom
Raczej nie działa.
http://www.hdtv.com.pl/forum/pioneer/21133-dvb-t-mpeg-4-w-508xd.html

Ja mam 7 generacje - pytanie czy cos to zmienia - czy lepiej czy gorzej :)

Fantom

Jak z MPEG4 na MPEG2 ?