Jak z PIT-36 odczytać ile zarobiłem?

Data: 2011-03-08 22:32:29
Autor: tomek
Jak z PIT-36 odczytać ile zarobiłem?
Dnia 2011-03-08, o godz. 22:27:07
Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> napisał(a):

Witam,

właśnie wypełniliśmy z żoną Pit-36, wspólny. W jaki sposób obliczyć z
tego pitu, ile w roku 2010 zarobiłem w rzeczywistości (ile mi
pospływało na konto/do ręki/etc razem)?

Zalogować się do mBanku, spisać, napisać na PIT-36, odczytać z PIT-36

Tomek

Data: 2011-03-08 22:35:16
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 08.03.2011 22:32, tomek pisze:
[...]

A jakaś bardziej rzeczowa i na temat odpowiedź?
Czy mam rozumieć, że tego się nie da wyliczyć?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-09 00:03:13
Autor: tomek
Jak z PIT-36 odczytać ile zarobiłem?
Dnia 2011-03-08, o godz. 22:35:16
> [...]

> PIT-36

A jakaś bardziej rzeczowa i na temat odpowiedź?
Czy mam rozumieć, że tego się nie da wyliczyć?

W przypadku ogólnym się nie da. Przykładowo, jeśli amortyzujesz samochód kupiony w tym roku za 50000,
amortyzacja rozpisana na 5 lat, to wydałeś 50000 ale w koszty
wpisałeś tylko 10000.

Jeśli masz autorskie umowy o dzieło to na PIT-36 masz tylko wirtualne koszy 50%, a realne masz co najwyżej na wyciągu z banku
i/lub na paragonach czy fakturach.

Itd itp.

Tomek

Data: 2011-03-09 07:12:33
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Jak z PIT-36 odczytać ile zarobiłem?
W dniu 09.03.2011 00:03, tomek pisze:
Dnia 2011-03-08, o godz. 22:35:16
[...]

Czyli jednym słowem zarabiam ileśtam i bez prowadzenia przez rok
oddzielnej księgowości domowej nie umiem stwierdzić ile realnie zarabiam
i np. porównać się z kolegą? No szkoda, bo tak mnie ciekawiło, jak
wyglądam w porównaniu ze znajomym oraz ile tak naprawdę realnie
przejadam. Myślałem, że na podstawie 11tek i pit5 do tego dojdę.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-09 07:22:06
Autor: Liwiusz
Jak z PIT-36 odczytać ile zarobiłem?

Czyli jednym słowem zarabiam ileśtam i bez prowadzenia przez rok
oddzielnej księgowości domowej nie umiem stwierdzić ile realnie zarabiam

Nie stwierdzisz, bo wysokość podatku nie zależy tylko od przychodu.

i np. porównać się z kolegą? No szkoda, bo tak mnie ciekawiło, jak

W przybliżeniu możecie poporównywać swoje podstawy opodatkowania.

--
Liwiusz

Data: 2011-03-09 08:17:22
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 09.03.2011 07:22, Liwiusz pisze:

[...]

Tylko mamy różne formy przychodu, więc to nijak nie jest wiarygodne. Ja
np. z DG mam realny KUP, a on z etatu ma ryczałtowy

--
Przemysław Adam Śmiejek

Jak z PIT-36 odczytać ile zarobiłem?