Jak zabezpieczyc opony?

Data: 2017-06-30 22:37:11
Autor: 2late
Jak zabezpieczyc opony?
Jak chociaz troche zabezpieczyc opony w szosowce przed przebiciem?
Co prawda teraz mam super opony ale ale wolalbym w przyszlosci wydac mniej pieniedzy. Widzialem jakies opaski, plyny ale nigdy nie uzywalem.
Szosowka taka miejska, do dojezdzania do pracy i w ogole...
Chcialbym byc juz gotowy na taka ewentualnosc a nie latac po sklepach jak juz mi sie przydarzy.

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html

Data: 2017-07-01 05:10:27
Autor: Ignac
Jak zabezpieczyc opony?
W dniu piątek, 30 czerwca 2017 23:38:41 UTC+2 użytkownik 2late napisał:
[...]

Jeśli już, to optowałbym za taśmą między oponę, a dętkę. Są o odpowiedniej grubości, dedykowane do szosówek.
Jak jeszcze nie było dostępnych opon z wkładką anty, to ze starej
dętki wycinałem stosownej szerokości pasek i butaprenem przyklejałem go do opony od środka. Bardzo dobrze działało, bo była dodatkowa warstwa
gumy - 1mm, lub dwie warstwy - 2mm która stawiała opór przebiciom.
Ponadto, taśmę która zasłania otwory nypli też przyklejam butaprenem
do obręczy.
Teraz jeżdżę włącznie na oponach z wkładką i nie bawię się w to,
bo wolę jeździć.
Mleczko odpada!

Data: 2017-07-01 15:45:01
Autor: Piotr aka dracorp
Jak zabezpieczyc opony?
Dnia Sat, 01 Jul 2017 05:10:27 -0700, Ignac napisał(a):

[...]
Muszę sobie poszukać tej wkładki. Już była o niej mowa na grupie.

Mleczko odpada!
Mleczko to porażka. Właśnie wymieniałem dziurawą dętkę z mleczkiem. Ogólnie wszystko uwalone w tym białym czymś. Przed dziurą chroni jako tako ale i tak prędzej czy później powietrze ujdzie.
A potem nie można takiej dętki łatać, chyba że ją się wymyje.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-07-01 18:50:03
Autor: 2late
Jak zabezpieczyc opony?
On 01/07/2017 1:10 PM, Ignac wrote:
[...]

Dzieki.
Widzialem ostatnio chyba taka tasme w decathlonie. Trzeba bedzie zajrzec.
Teraz mam spokoj ale rok temu przebijalem regularnie. Doszedlem do wniosku, ze chyba chyba jakiegos specjalnego piasku uzywali na budowach ktore mijalem w drodze do pracy.

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html

Data: 2017-07-01 19:00:29
Autor: ToMasz
Jak zabezpieczyc opony?
W dniu 01.07.2017 o 14:10, Ignac pisze:
[...]

to samo tylko paskiem wyciętym z maty korkowej. mam 4mm (ale 28x175, nie w "szosówce")

ToMasz

Data: 2017-07-03 23:13:51
Autor: Coaster
Jak zabezpieczyc opony?
Ignac wrote:
[...] optowałbym za taśmą między oponę, a dętkę. Są o odpowiedniej grubości, dedykowane do szosówek. [...]

Ignac, z cynglami to nie przejdzie... :-/

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

- Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2017-07-04 00:45:11
Autor: 2late
Jak zabezpieczyc opony?
On 03/07/2017 10:13 PM, Coaster wrote:
Ignac wrote:
[...] optowałbym za taśmą między oponę, a dętkę. Są o odpowiedniej grubości, dedykowane do szosówek. [...]

Ignac, z cynglami to nie przejdzie... :-/

???
Cokolwiek to znaczy.

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html

Data: 2017-07-01 20:00:03
Autor: PeJot
Jak zabezpieczyc opony?
W dniu 2017-06-30 o 23:37, 2late pisze:
[...]

A jaki to rozmiar opony ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-07-01 21:45:56
Autor: 2late
Jak zabezpieczyc opony?
On 01/07/2017 7:00 PM, PeJot wrote:
[...]

700C Standard

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html

Data: 2017-07-02 09:57:38
Autor: PeJot
Jak zabezpieczyc opony?
W dniu 2017-07-01 o 22:45, 2late pisze:

A jaki to rozmiar opony ?

700C Standard

Szerokość ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-07-02 09:36:07
Autor: 2late
Jak zabezpieczyc opony?
On 02/07/2017 8:57 AM, PeJot wrote:

A jaki to rozmiar opony ?

700C Standard

Szerokość ?

W tej chwili 23 ale zdazalo mi sie miec i 25.
http://i.imgur.com/oaZ419M.jpg
Prawde mowiac, to i bez tej opaski ciezko mi sie zaklada opone.
Poki co znalazlem to:
https://www.szumgum.com/opaska-antyprzebiciowa-zefal-z-liner-28-700c-oraz-27-szerokosc-19-lub-27mm.html

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html

Data: 2017-07-02 14:38:10
Autor: PeJot
Jak zabezpieczyc opony?
W dniu 2017-07-02 o 10:36, 2late pisze:
On 02/07/2017 8:57 AM, PeJot wrote:

A jaki to rozmiar opony ?

700C Standard

Szerokość ?

W tej chwili 23 ale zdazalo mi sie miec i 25.

Moim zdaniem, *rower do poruszania się po mieście* powinien mieć opony szerokości 1.5", którym nie straszne krawężniki i drobne ostre śmieci. Węższe opony to proszenie się o kłopoty. Kiedyś próbowałem na takich oponach dojeżdżać do pracy, skończyło się na *drugim* rowerze wyłącznie na miasto.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-07-03 19:27:05
Autor: 2late
Jak zabezpieczyc opony?
On 02/07/2017 1:38 PM, PeJot wrote:
[...]

Wszystko fajnie ale to wbrew mojej religii. ;)

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html

Data: 2017-07-06 19:59:14
Autor: PeJot
Jak zabezpieczyc opony?
W dniu 2017-07-03 o 20:27, 2late pisze:

[...]

Aha, 1.5" jest niekoszerne :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-07-06 22:04:16
Autor: Coaster
Jak zabezpieczyc opony?
PeJot wrote:
[...]

Po prostu "kabanosy" sa lepsze od "kielbasy". ;-)

Data: 2017-07-07 08:17:09
Autor: 2late
Jak zabezpieczyc opony?
On 06/07/2017 6:59 PM, PeJot wrote:

[...]

700C 23 jest bardziej Hare Rama.

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html

Data: 2017-07-03 23:42:38
Autor: Coaster
Jak zabezpieczyc opony?
PeJot wrote:
[...] Moim zdaniem, *rower do poruszania się po mieście* powinien mieć opony szerokości 1.5", którym nie straszne krawężniki i drobne ostre śmieci. Węższe opony to proszenie się o kłopoty. [...]

Z oponami 700 x 23 C B'Twin w szosowce (opony kupione w Decahlonie w 2011 roku) mam bardzo dobre doswiadczenia. Po dojazdach do pracy, jezdzie po singlach, szutrze, kostce, asfalcie, podrozach - maja tylko troche naciec ale gumy ani razu nie zlapalem (pompowane przynajmniej do 8 atmosfer).

Data: 2017-07-04 00:46:03
Autor: 2late
Jak zabezpieczyc opony?
On 03/07/2017 10:42 PM, Coaster wrote:
PeJot wrote:
[...]

No wlasnie, u mnie tez sie niezle trzymaja. Zwykle lapie gumy po okolo roku, kiedy trzeba opony wymienic. Jedynym wyjatkiem byl zeszly rok, kiedy regularnie lapalem gumy i w koncu kupilem drogie opony. I jako ze maja juz pol roku, zaczynam sie zastanawiac jak by tu oszczedzic, stad mysle o tej tasmie.
Tak na marginesie: Taka tasme to da sie uzyc powtornie, czy przykleja sie ja na amen i w przypadku wymiany opony, to wszystko idzie do piachu?

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html

Data: 2017-07-07 01:49:25
Autor: Ignac
Jak zabezpieczyc opony?
W dniu wtorek, 4 lipca 2017 02:06:25 UTC+2 użytkownik 2late napisał:

Tak na marginesie: Taka tasme to da sie uzyc powtornie, czy przykleja sie ja na amen i w przypadku wymiany opony, to wszystko idzie do piachu?

Da się, ale do szosówki to musisz szukać wąskiej, czyli chyba 15c

Data: 2017-07-07 14:32:43
Autor: 2late
Jak zabezpieczyc opony?
On 07/07/2017 9:49 AM, Ignac wrote:
do szosówki to musisz szukać wąskiej, czyli chyba 15c

Poki co  znalazlem (link ktory uprzednio podalem) 19mm.
W takim razie musze przetestowac.

http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-emails-behalf-nsa/index.html

Data: 2017-07-04 08:54:25
Autor: cytawa
Jak zabezpieczyc opony?
PeJot pisze:

[...]

Nie mam zlych doswiadczen z oponami o tegosci 32-35 czyli 3/8''. trzeba pompowac co najmniej 5 atm. A szklo moze przedziurawic kazda opone jak sie nie ma szczescia.

Jan Cytawa

Data: 2017-07-03 22:03:15
Autor: Piotr aka dracorp
Jak zabezpieczyc opony?
Dnia Sun, 02 Jul 2017 09:36:07 +0100, 2late napisał(a):

[...]
A nie lepiej jakieś marathony 25? Kiedyś używałem w szosie i były dobre ale ciężkie.

Data: 2017-07-04 01:00:02
Autor: 2late
Jak zabezpieczyc opony?
On 03/07/2017 11:03 PM, Piotr aka dracorp wrote:
[...]

Z oponami poczekam. Cos sie wybierze jak calkiem padna. Poki co, postaram sie jakos to wzmocnic. Taki przynajmniej jest plan, mam nadzieje ze dobry. Po to pytam :)