Jak zabezpieczyć przed opatentowaniem?

Data: 2010-11-18 10:20:44
Autor: WM
Jak zabezpieczyć przed opatentowaniem?
Mam pewien pomysł na wyrób, którego nie chcę patentować, lub raczej zastrzegać wzoru uzytkowego. Co zrobić, zeby nikt mi go nie zastrzegł np. jako wzór uzytkowy? Czy wystarczy upowszechnić jego wyglad w internecie?

WM

Data: 2010-11-18 12:15:23
Autor: FlashT

Użytkownik "WM " <ciekaw1.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ic2uls$1hm$1inews.gazeta.pl...
Mam pewien pomysł na wyrób, którego nie chcę patentować,
lub raczej zastrzegać wzoru uzytkowego.
Co zrobić, zeby nikt mi go nie zastrzegł np. jako wzór uzytkowy?
Czy wystarczy upowszechnić jego wyglad w internecie?

Tak. Jesli pomysl jest dochodowy to dawaj od razu na grupy. My sie nim dobrze zajmiemy.

Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2010-11-20 15:22:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 18 Nov 2010, FlashT wrote:

[...]

Tak.

  Niekoniecznie - może się pojawić problem dowodowy.
  Pytanie co rozumie przez "upowszechnić", konkretnie obawiam się, że
te same mechanizmy, które wystarczają do oskarżenia w zakresie
np. łamania praw autorskich mogą być niewystarczające.
  Może wsparcie waybackmachine, może rozpropagowanie w inny wiarygodny
sposób wskazujący na *datę* rozpowszechnienia by pomógł...

Jesli pomysl jest dochodowy to dawaj od razu na grupy.
My sie nim dobrze zajmiemy.

  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-23 23:27:25
Autor: bratsiostry
WM pisze:
[...]

Opisz na grupie dyskusyjnej - jak najbardziej szczegółowo. Zostanie to potraktowana jako publikacja i nikt inny nie będzie mógł uważać tego pomysłu za swój. Zaletą grup dyskusyjnych jest ich archiwizowanie przez niezależne ośrodki. Np. google. Z godziną i datą prezentacji.
Samo przedstawienie na swojej stronie może prowadzić do niejednoznaczności typu kiedy informacja została przedstawiona. Bo to jest najważniejsze. Na grupie dyskusyjnej masz świadków i archiwizatory. Na swojej stronie nie masz udokumentowanych świadków, ani archiwizatorów (chyba, że provider zapewnia).
Pzdr.

Data: 2010-11-24 10:21:15
Autor: niusy.pl
Jak zabezpieczyć przed opatentowaniem?

Użytkownik "bratsiostry" <no_more_spam@interia.pl>

[...]

Kiedy właśnie autorstwo może kwestionować. Fakt opublikowania nie przesądza przecież o autorstwie.

Data: 2010-11-24 10:55:40
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-11-24 10:21, niusy.pl pisze:

[...]

Ale nie chodzi o autorstwo, tylko o ujawnienie, które powoduje utratę przymiotu nowości, który to przymiot jest konieczny do zdolności patentowej.
Ja bym jednak dla pewności opublikował to na forach/w czasopismach przeznaczonych dla danej branży, bo wtedy ujawnienie będzie pewniejsze.

--
Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

Data: 2010-11-24 13:23:39
Autor: niusy.pl
Jak zabezpieczyć przed opatentowaniem?

Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl>

[...]

Kiedy właśnie jemu najpewniej właśnie o to autorstwo chodzi a tylko dodatkowo o to, by nikt nie "pasł" się na jego dokonaniach.

Ja bym jednak dla pewności opublikował to na forach/w czasopismach przeznaczonych dla danej branży, bo wtedy ujawnienie będzie pewniejsze.

A ja bym zabezpieczał całą historię powstania.

Jak zabezpieczyć przed opatentowaniem?