Jak zabezpieczyć przed opatentowaniem?

Data: 2010-11-18 12:15:23
Autor: FlashT
Jak zabezpieczyć przed opatentowaniem?

Użytkownik "WM " <ciekaw1.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ic2uls$1hm$1inews.gazeta.pl...
Mam pewien pomysł na wyrób, którego nie chcę patentować,
lub raczej zastrzegać wzoru uzytkowego.
Co zrobić, zeby nikt mi go nie zastrzegł np. jako wzór uzytkowy?
Czy wystarczy upowszechnić jego wyglad w internecie?

Tak. Jesli pomysl jest dochodowy to dawaj od razu na grupy. My sie nim dobrze zajmiemy.

Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2010-11-20 15:22:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 18 Nov 2010, FlashT wrote:

[...]

  Niekoniecznie - może się pojawić problem dowodowy.
  Pytanie co rozumie przez "upowszechnić", konkretnie obawiam się, że
te same mechanizmy, które wystarczają do oskarżenia w zakresie
np. łamania praw autorskich mogą być niewystarczające.
  Może wsparcie waybackmachine, może rozpropagowanie w inny wiarygodny
sposób wskazujący na *datę* rozpowszechnienia by pomógł...

Jesli pomysl jest dochodowy to dawaj od razu na grupy.
My sie nim dobrze zajmiemy.

  :)

pzdr, Gotfryd

Jak zabezpieczyć przed opatentowaniem?