Jak zabrać się za wydanie albumu

Data: 2009-05-22 12:55:41
Autor: Paweł Przeździak
Jak zabrać się za wydanie albumu
Witam

Wpadliśmy z kolegą na pomysł, żeby zrobić album ze zdjęciami z rezerwatu
przyrody. Rezerwat jest unikatowy w skali europejskiej. Przygotowanie
fotografii wymagałoby pewnie ogromnego zaangażowania i przesiedzenia cały rok
w lesie. Dysponujemy oczywiście swoim sprzętem. Czy ktoś wie jak w takim
przypadku pozyskać sponsorów, wydawców itd. Jestem w tym temacie zielony. Czy
ktoś mógłby doradzić powiedzieć jaki jest optymalny nakład, jakie są koszta
itp sprawy z tym związane?

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- --
Paweł Przeździak
Fotografia Ślubna Łuków
www.nova-foto.pl --

Data: 2009-05-22 15:24:36
Autor: wsm

Użytkownik "Paweł Przeździak" <pawelprz.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gv67cd$gl3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Sponsorów znajduje się prezentując wydruk składu albumu i wiarygodnie uzasadniając potrzebę jego wydania.
Koszty wydania najlepiej określi doświadczony wydawca (zakładam, że uczciwy) - ma kim wykonać proces produkcji.
Wydanie - to jedno. Potem trzeba będzie to sprzedać, a to już inny problem.
WSm

Data: 2009-05-22 15:34:18
Autor: wsm
[...]

Jeszcze jedno.
Jeżeli rezerwat jest do tego uprawniony, niech opracuje projekt na dofinansowanie z funduszu unijnego. Trzeba mieć niestety wkład własny, ale na to też są sposoby. Jeżeli projekt zostanie zaakceptowany - zrealizujecie swój pomysł.
WSm

Data: 2009-05-22 16:10:04
Autor: Michał Smoczyk
wsm pisze:
[...]

Rezerwaty przyrody nie mają osobowości, ich obszary są tylko
zarządzane (np. leśne przez LP) przez określone służby. Więc wniosek
projektowy musieli by zrobić sami lub gmina/LP.

Data: 2009-05-22 16:50:24
Autor: wsm

Użytkownik "Michał Smoczyk" <msmoczyk@wp.pl> napisał w wiadomości news:gv6c9l$5o6$1nemesis.news.neostrada.pl...
wsm pisze:
[...]

Lub jakieś lokalne stowarzyszenie, najlepiej związane z rezerwatem, przyrodą, turystyką itp.
WSm

Data: 2009-05-22 15:34:24
Autor: Jakub Jewuła
[...]

Jesli faktycznie unikatowy to moze napiac sie, wylozyc kase w kilka
zainteresowanych osob i wydac samemu. Potem sprzedawac wylacznie
przez siec. Ew. sprobowac sprzedac czesc nakladu gminie na promocje etc

Duzi wydawcy raczej nie wchodza w takie interesy - maja swoje plany
wydawnicze i pomysly na to co sie sprzeda a co nie.

Napisz moze co to za rezerwat, jesli nie tajemnica ;)

Data: 2009-05-24 09:15:18
Autor: Paweł Przeździak
Jak zabrać się za wydanie albumu
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Rezerwat nazywa się "Jata" - w googlach wystarczy wpisać rezerwat jodłowy jata i jest kilka informacji. Cóż będę próbował dotrzeć do jakichś lokalnych władz i do nadleśnictwa - a co będzie dalej zobaczymy. Może ktoś z lokalnych przedsiębiorców byłby zainteresowany udziałem. Sprawa jest bardziej skomplikowana niż na początku myślałem. A wszystko rozbija się jak zwykle o pieniądze - bo czas i siły na zebranie materiału by się znalazły :)

Data: 2009-05-24 11:29:04
Autor: Michał Smoczyk
Paweł Przeździak pisze:
[...]

Do tego na wejście do rezerwatu i fotografowanie trzeba mieć
zezwolenie, ale to pewnie wiecie.

Data: 2009-05-29 13:35:20
Autor: Michal Tyrala
Jak zabrać się za wydanie albumu
On Sun, 24 May 2009 11:29:04 +0200, Michał Smoczyk wrote:
 Do tego na wejście do rezerwatu [...] trzeba mieć
 zezwolenie, ale to pewnie wiecie.

Kazdego? Podstawa?

pozdrawiam,
--
Michał http://kbns.digart.pl/

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2009-05-29 15:46:38
Autor: bofh@nano.pl
Michal Tyrala napisał(a):
On Sun, 24 May 2009 11:29:04 +0200, Michał Smoczyk wrote:
 Do tego na wejście do rezerwatu [...] trzeba mieć
 zezwolenie, ale to pewnie wiecie.

Kazdego? Podstawa?

Możesz poruszać się tylko wyznaczonymi trasami. Nie możesz zejść ze szlaku·

wer

Data: 2009-05-29 14:01:21
Autor: Michal Tyrala
Jak zabra? si? za wydanie albumu
On Fri, 29 May 2009 15:46:38 +0200, bofh@nano.pl wrote:
  Możesz poruszać się tylko wyznaczonymi trasami. Nie możesz zejść ze szlaku

O tym to ja wiem, ale to jest jednak co innego niz ,,na wejscie trzeba
miec zezwolenie''...

Data: 2009-05-30 09:42:05
Autor: Michał Smoczyk
Michal Tyrala pisze:
[...]

O to właśnie mi chodziło i dobrze o tym wiesz, wyznaczone trasy
(czyt. szlaki turysyczne) to wyjątek. A w rzeczywistości przez
rzadko który rezerwat przechodzi szlak turystyczny. Pozdrawiam,

--
Michal

Data: 2009-05-30 08:23:28
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 30 May 2009 09:42:05 +0200, Michał Smoczyk wrote:
> O tym to ja wiem, ale to jest jednak co innego niz ,,na wejscie trzeba
> miec zezwolenie''...
  O to właśnie mi chodziło i dobrze o tym wiesz,

Gdybym wiedzial, to bym się nie dopytywal. Jak się okazuje slusznie, bo
się zapedziles, prawda?

 wyznaczone trasy (czyt. szlaki turysyczne) to wyjątek. A w
 rzeczywistości przez rzadko który rezerwat przechodzi szlak
 turystyczny.

Okoliczne rezerwaty są poprzecinane szlakami/sciezkami dydaktycznymi, na
wejsciu są tabliczki z tym co wolno a czego nie wolno stad mnie mocno
zdziwilo stwierdzenie o potrzebie uzyskania zezwolenia wejscia na teren.

pozdrawiam,

Data: 2009-05-24 13:44:19
Autor: Czarek
Jak zabrać się za wydanie albumu
On 24 Maj, 11:15, "Paweł  Przeździak" <pawel...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:

Rezerwat nazywa się "Jata"

Mógłbyś napisać, co takiego niezwykłego jest w tym rezerwacie? Bo,
szczerze mówiąc, ładniejsze jodły widziałem w Puszczy Kozienickiej :)

Czarek

Data: 2009-05-24 23:35:24
Autor: PeKlesyk
Jak zabrać się za wydanie albumu
Rezerwat nazywa się "Jata"

Mógłbyś napisać, co takiego niezwykłego jest w tym rezerwacie? Bo,
szczerze mówiąc, ładniejsze jodły widziałem w Puszczy Kozienickiej :)

właśnie wróciłem z działki ;)

komary, Panie, jak ruskie czołgi :(

PMK

Data: 2009-05-26 08:03:12
Autor: Paweł Przeździak
Jak zabrać się za wydanie albumu

M=F3g=B3by=B6 napisa=E6, co takiego niezwyk=B3ego jest w tym rezerwacie? Bo=
,
szczerze m=F3wi=B1c, =B3adniejsze jod=B3y widzia=B3em w Puszczy Kozienickie=
j :)

Rezerwat jak rezerwat - dzika przyroda po prostu z dość bogatą fauną i florą, z bagnami itp. Inspiracja zrodziła się z miłości do tej przyrody, częściowo po obejrzeniu album z Białowieży "Spotkanie z lasem". Zdaję sobie sprawę, że w Polsce są piękniejsze miejsca, być może nawet łatwiejsze do sfotografowania ale "Jata" to miejsce, z którym jestem związany emocjonalnie. Pomysł to pomysł - realizacja to druga strona medalu. Na razie mierzę siły na zamiary.

-- -- -- -- -- -- -- --
Paweł Przeździak
Fotografia Ślubna Łuków
www.nova-foto.pl

Data: 2009-05-29 10:00:21
Autor: steel
[...]

Masz doswiadczenie w foceniu przyrody bo cos tak czyje ze raczej niewielkie?
W zaleznosci od tego jakie gatunki sie tam znajduja to mozesz potrzebowac specjalnych pozwolen nie tylko na wejscie ale i na fotografowanie czy zblizanie sie do zwierzat czu ich nor/gniazd a o ploszeniu przez podchodzenie nie wspomne itd...

Steel

Data: 2009-05-26 13:55:44
Autor: Waldemarrr
Jak zabrać się za wydanie albumu
Wydanie takiego albumu to wydatek od 10 tys. wzwyz.
Obawiam sie, ze moze byc trudno o sponsorow i wydawcow.
Jesli nie chcesz wydac takiej kwoty sam to musisz ich znalezc.

Rozwaz tez opcje 2. Fotoalbum, fotoksiazka, jakosc ta sama albo nie gorsza. Naklad 10-20 szt. dla siebie i najblizszych.
Albo naklad 1szt. i z tym do sponsora/wydawcy.

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

Data: 2009-05-26 13:33:56
Autor: maciej.klemensowicz
On 26 Maj, 13:55, Waldemarrr <mail.j...@na.mojej.str> wrote:
Rozwaz tez opcje 2. Fotoalbum, fotoksiazka, jakosc ta sama albo nie
gorsza. Naklad 10-20 szt. dla siebie i najblizszych.
Albo naklad 1szt. i z tym do sponsora/wydawcy.

Oryginalne pytanie wprawdzie bylo nieco inne, ale na wypadek gdyby
ktos chcial zrobic sobie album / ksiazke (za wlasne pieniadze):
http://www.blurb.com

Pozdrowienia
macias

Data: 2009-05-27 01:49:18
Autor: jansal
Jak zabrać się za wydanie albumu
On 22 Mai, 14:55, "Paweł  Przeździak" <pawelprz.WYT...@gazeta.pl>
wrote:
[...]

sponsorow pozyskuje sie tak , ze sie zwyczajnie zebrze.

nie sadze abys pozyskal na przyszly projekt.
najpierw zdjecia , a potem to juz leci samo  jesli jest sie
upartym :-)

Data: 2009-05-27 10:21:56
Autor: Paweł Przeździak
[...]

Doszedłem do tych samych wniosków :-)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Paweł Przeździak
Fotografia Ślubna Łuków
www.nova-foto.pl

Data: 2009-05-31 11:34:40
Autor: piotrosiecki
[...]

Witam.
Wydaje mi się, że najszybszym sposobem mającym największe szansę powodzenia jest
posiadanie gotowego materiału na album (w postaci próbnych wydruków/odbitek lub
być może nawet fotoksiążki czy albumu).
Drugim sposobem jest zaproponowanie sfotografowania konkretnego rezerwatu
(tematu) ale musisz mieć jakieś prace w tej kategorii (w tym przypadku prace o
tematyce przyrodniczej) i je przedstawiasz jako próbki Twoich umiejętności.
Pozdrawiam
Piotr

--

Jak zabrać się za wydanie albumu