Jak zachowują się piesi na drodze

Data: 2011-12-10 19:19:17
Autor: J.F.
Jak zachowują się piesi na drodze
Dnia Fri, 09 Dec 2011 13:53:14 +0100, ToMasz napisał(a):
dzisiaj na tvn24:
http://kontakt24.tvn.pl/temat,nie-zatrzymal-sie-na-pasach-potracil-pieszego,159227.html
Sprawa tragiczna lecz banalna. 100% winy kierowcy, bla bla bla.

Rannych nie bylo, wiec jaka wina ?
Ale do jasnej cholery ten pieszy ani pomyślał się rozejrzeć! Dochodzi do połowy jezdni, a z przeciwka? Wszyscy muszą stać bo książę raczy przeczłapać.

No wiesz - skoro juz jest na przejsciu to ma pierwszenstwo.
I idzie calkie normalny krokiem. Chyba nie chcesz zeby sie ustawil na srodku przejscia i czekal tam az ruch
ustanie ? Ani nie chcesz stac na prawym pasie, bo te sk* kierowcy z lewego
nie chca pieszych przepuscic, wiec oni stoja ci przed maska.
Wiem, to ci ** piesi nie powinni wchodzic na skrzyzowanie jesli nie maja
mozliwosci opuszczenia go :-)

Hamulce nie mogą się zepsuć, nawierzchnia nie może być śliska...

Nie wiesz ? Nalezy dopasowac predosc do warunkow i jechac 40 :-)

A sam stosujesz wlasne rady i przejezdzajac przez skrzyzowania ...
zwalniasz, bo moze tym z boku zawioda hamulce ?
Wystarczy pustym łbem jak stara szkapa machnąć żeby uratować swoje życie! A tu nagle auto jedzie i zamiast uciekać zastanawiamy się: "jak to możliwe?

tak na oko to troche tym samochodem rzucalo i nie bylo wiadomo w ktora
strone uciekac. I dalej - miejsca przed soba zostawil tyle ze daloby sie go
ominac. Ale bo to wiadomo w ktora strone ucieknie ? no coz, nauczki na przyszlosc:
-nie jezdzic stowa po miescie,
-zwalniac jak pada
-patrzyc co robia inni kierowcy - bo moze trzeba sie zatrzymac przed
  przejsciem,
-i ogladac sie na przejsciu jak sami bedziemy przechodzic :-)

A tak swoja droga - nie jest to jakis filmomontaz ? Terminatorzy sa wsrod nas czy co ? :-)

J.

Data: 2011-12-10 19:51:17
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

No wiesz - skoro juz jest na przejsciu to ma pierwszenstwo.

I dalej ma zakaz wchodzenia pod pojazdy.

I idzie calkie normalny krokiem.

Chyba nie chcesz zeby sie ustawil na srodku przejscia i czekal tam az ruch
ustanie ?

Oczywiście że to lepsze niż włażenie pod koła.
Niezależnie od tego czy już pierwszeństwo nabył.

Ani nie chcesz stac na prawym pasie, bo te sk* kierowcy z lewego
nie chca pieszych przepuscic, wiec oni stoja ci przed maska.

Wolisz oglądać jak rozjeżdżają pieszych?
To ja wolę poczekać, zwłaszcza gdy byłem lemingiem i spowodowałem tą sytuację, niepotrzebnie zatrzymując się przed przejściem na którym nikogo nie było.

Data: 2011-12-10 20:25:14
Autor: DoQ
W dniu 10-12-2011 19:51, Cavallino pisze:
I dalej ma zakaz wchodzenia pod pojazdy.

Ciekawe jaki to przepis w PORD zabrania przejścia przez pasy, szczególnie jak już się po nich idzie?

--
Paweł

Data: 2011-12-11 02:32:15
Autor: to
Jak zachowują się piesi na drodze
begin DoQ
Ciekawe jaki to przepis w PORD zabrania przejścia przez pasy,
szczególnie jak już się po nich idzie?

Jest taki, który zabrania wchodzenia bezpośrednio pod jadący pojazd i jest wyraźnie dodane, że dotyczy to także przejścia dla pieszych. Nie ma natomiast mowy, że przepis dotyczy tylko pojazdów jadących po prawym pasie.

Data: 2011-12-11 07:27:08
Autor: MadMan
Dnia 11 Dec 2011 02:32:15 GMT, to napisał(a):

[...]

Przeczytaj sobie ten przepis dokładnie. Faktycznie nie dotyczy tylko
jadących po prawym pasie, dotyczy też tych z lewego - ale tylko przy
wchodzeniu na przejściu od tego lewego pasa. Przepis mówi wyraźnie o
WCHODZENIU NA JEZDNIĘ - a pieszy z filmiku nie wchodził na jezdnię, on
już na niej od dłuższego czasu był. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-12-11 12:51:04
Autor: to
Jak zachowują się piesi na drodze
begin MadMan
[...]

W sumie racja, nie chciało mi się zajrzeć do PoRD. :> Ale teraz zajrzałem i znalazłem zakaz zatrzymywania się, a nawet zwalniania podczas przechodzenia przez przejście bez ważnego powodu. A ważnym powodem nie jest chyba pozostanie na torze rozpędzonego samochodu. :>

Jak zachowują się piesi na drodze