Jak zacz±æ?

Data: 2009-05-12 08:28:06
Autor: suryga
Jak zacz±æ?
Witam
Mam troche nietypowy problem.
Kilka tygodni temu wroci³em z ma³ego trekingu w Himalajach
i powiem szczerze wzie³o mnie i teraz troche tesknie za tym.

Problem jest tylko jeden.
W Polsce by³em tylko raz w Tatrach jak wyjechalem na Kasprowego
kolejka w podstawówce
Wiec nie mam ani do¶wiadczenia ani wiedzy jestem zielony do tego
stopnia ¿e nawet niebardzo wiem co w google wpisaæ.
I na koniec:
Jest mo¿liwe do zrealizowania trasa ze wychodze w piatek popoludniu w
góry i wracam wieczorem w niedziele.
Przepraszam za naiwne pytanie ale juz mnie nosi...

Data: 2009-05-12 17:40:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jak zacz±æ?
Panie suryga@gmail.com, prezesie pl.rec.gory z siedzib± w
przy ul....

Jest mo¿liwe do zrealizowania trasa ze wychodze w piatek popoludniu w
góry i wracam wieczorem w niedziele.

Jest.
We¼ mapê do rêki i licz.

--
Pozdrowienia,                            | Pró¿no¶ repliki siê spodziewa³
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ciê j***³,

Data: 2009-05-12 21:18:08
Autor: Pawe³ Suwiñski
Jak zacz±æ?
Dnia wto, 12 maj 2009 tako rzecze suryga@gmail.com:

Witam
Mam troche nietypowy problem.
Kilka tygodni temu wroci³em z ma³ego trekingu w Himalajach
i powiem szczerze wzie³o mnie i teraz troche tesknie za tym.
(...)
Wiec nie mam ani do¶wiadczenia ani wiedzy jestem zielony do tego
stopnia ¿e nawet niebardzo wiem co w google wpisaæ.

Najlepiej  pój¶æ z  kim¶  kto wprowadzi  w temat  krok  po kroku  albo
do³±czyæ siê do  jakie¶ grupy, ale nie zaszkodzi trochê  poczytaæ tu i
tam.

Np. kilka linków na tematy techniczno organizacyjne:

http://www.faq.e-gory.pl/
http://www.expeditions.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid=9
http://www.klub-karpacki.org/ekwipunek.html
http://skibicki.pl/08/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=1&id=1&Itemid=4

Warto te¿ czytaæ  ró¿ne relacje i dzienniki z wypraw  raz dla klimatu,
ale przede wszystkim by nie pope³niaæ  tych samych b³êdów :). W google
wpisaæ "literatura górska".

ps. ale ja tam s³abujê w kolanach i ostatnio wiêcej czytam ni¿ chodzê,
wiêc mo¿e bardziej do¶wiadczeni co¶ wiêcej napisz± --
Uzdrawiam
Pawe³ Suwiñski
           Narty ¶ladowe... i trasy s± wszêdzie!
   http://www.dracono.webpark.pl/index-narty.html

Data: 2009-05-13 07:29:03
Autor: Tomasz Sójka
Jak zacz±æ?
Dnia Tue, 12 May 2009 08:28:06 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisa³(a):

[...]

Witam!
Ale o co Ci chodzi - czy chcesz zwyczajnie zacz±æ ³aziæ po górach, a je¶li
tak to po jakich ("beskidzkie" czy "alpejskie"), czy chcesz siê naumieæ
(zima, sprzêt, wspinaczka, szeroko pojmowany survival ;))), czy chcesz
eksplorowaæ góry dojazdowo, pieszo-schroniskowo z plecakiem, czy pieszo na
dziko z du¿ym plecakiem?... Czy mo¿e potrzebujesz tylko nabyæ kondycji
przed nastêpnym trekiem? Jak ju¿ powiesz co ciê interesuje to bêdzie mo¿na
ci co¶kolwiek podpowiedzieæ.
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-05-12 22:57:13
Autor: suryga
Jak zacz±æ?
Ale o co Ci chodzi - czy chcesz zwyczajnie zacz±æ ³aziæ po górach....

Po prostu biore plecak i ide od schronicka do schronsika.
Najpierw Tatry pó¼niej zobaczymy ...
Zadnych lin raków itp..

Data: 2009-05-13 09:07:46
Autor: bans
Jak zacz±æ?
suryga@gmail.com pisze:

Po prostu biore plecak i ide od schronicka do schronsika.
Najpierw Tatry pó¼niej zobaczymy ...
Zadnych lin raków itp..

Polecam:

http://www.ceper.pl

Strona na pocz±tek idealna, niestety jak widaæ ju¿ nieaktualizowana, z przyczyn oczywistych :(

Co nie zmienia faktu, ¿e strona jest ci±gle pomocna.

--
bans

Data: 2009-05-13 03:21:48
Autor: suryga
Jak zacz±æ?
On 13 Maj, 09:07, bans <g...@o2.pl> wrote:
sur...@gmail.com pisze:

> [...]

Polecam:

http://www.ceper.pl

Strona na pocz±tek idealna, niestety jak widaæ ju¿ nieaktualizowana, z
ok w³asnie o to mi chodzi³o

Data: 2009-05-13 10:48:06
Autor: Tomasz Sójka
Jak zacz±æ?
Dnia Tue, 12 May 2009 22:57:13 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisa³(a):

Ale o co Ci chodzi - czy chcesz zwyczajnie zacz±æ ³aziæ po górach....

Po prostu biore plecak i ide od schronicka do schronsika.
Najpierw Tatry pó¼niej zobaczymy ...
Zadnych lin raków itp..

Aaa, o to chodzi :) No có¿, powiem tylko ¿e latem z noclegami w
schroniskach to bywa ró¿nie. Je¶li faktycznie jeste¶ taki zielony jak
piszesz, to lepiej zacznij spokojnie-klasycznie - spanie na dole, dolinki,
doliny, ¦cie¿ka nad Reglami. Chyba ¿e znajdziesz jakie¶ bardziej
do¶wiadczone towarzystwo które ciê przygarnie i wprowadzi we wszystko. Wreszcie - zapisaæ siê na jaki¶ obóz wêdrowny czy co¶ w tym stylu -
odpadaj± problemy organizacyjne, a zapewne nauczyæ siê mo¿na wiêcej i
szybciej ni¿ samemu.
Pzdr. Tomek

Data: 2009-05-15 12:31:29
Autor: Titus Atomicus
Jak zacz±æ?
In article <xw3aa7rqt9mr.jxcxmwk6nwnx.dlg@40tude.net>,
 Tomasz Sójka <nobody@email.com> wrote:

> [...]

doliny, ¦cie¿ka nad Reglami. Chyba ¿e znajdziesz jakie¶ bardziej
do¶wiadczone towarzystwo które ciê przygarnie i wprowadzi we wszystko.

E, przesadzasz.
Moja pierwsza (pomijam wczesniejsze, w wieku lat kilku, obowiazkowe wycieczki dolinowe) wycieczka tatrzanska bylo Kuznice-Murowaniec-Zawrat-Swinica-5Stawow...

TA

Data: 2009-05-15 12:46:04
Autor: Jarek Kardasz
Jak zacz±æ?
Dnia Fri, 15 May 2009 12:31:29 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisa³(a):

[...]

Popieram przedmówcê - moja pierwsza tatrzañska wycieczka (pomijaj±c wjazd
na Kasprowy kolejk± w wieku kilkunastu lat) to £ysa Polana - Morskie Oko -
Rysy - Morskie Oko - £ysa Polana. Ca³o¶æ wycieczki zajê³a mi ok. 8 godz.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2009-05-15 13:18:09
Autor: bans
Jak zacz±æ?

Moja pierwsza (pomijam wczesniejsze, w wieku lat kilku, obowiazkowe wycieczki dolinowe) wycieczka tatrzanska bylo Kuznice-Murowaniec-Zawrat-Swinica-5Stawow...

No to lu, jak ju¿ tak wszyscy siê spowiadaj±: moja to trasa Ku¼nice - Murowaniec - ¯leb Kulczyñskiego - Kozia Prze³êcz - Murowaniec - Ku¼nice.

Nad Czarnym Stawem by³em pewien, ¿e to ju¿ koniec wycieczki, a tu - niespodzianka ;)

No w ka¿dym razie dziêki temu dowiedzia³em siê, ¿e ekspozycja nie robi na mnie wiêkszego wra¿enia (a mo¿e po porstu by³em tak wypluty, ¿e nie zwraca³em na to uwagi;)

Do tego z dworca do Ku¼nic zasuwa³em pieszo, bo znajoma stwierdzi³a, ¿e "to bliziutko"

Nie potrafi³em po tym zgi±æ nóg w kolanach...

--
bans

Data: 2009-05-15 14:14:29
Autor: Grzegorz Lipnicki
Jak zacz±æ?

Moja pierwsza (pomijam wczesniejsze, w wieku lat kilku, obowiazkowe

No to lu, jak ju¿ tak wszyscy siê spowiadaj±:

niewa¿ne jak siê zaczyna, wa¿ne jak siê koñczy;

 g.

Data: 2009-05-16 01:03:48
Autor: Titus Atomicus
Jak zacz±æ?
In article <gujjke$70o$1@mx1.internetia.pl>, bans <goc@o2.pl> wrote:

> [...]

No w ka¿dym razie dziêki temu dowiedzia³em siê, ¿e ekspozycja nie robi na mnie wiêkszego wra¿enia (a mo¿e po porstu by³em tak wypluty, ¿e nie zwraca³em na to uwagi;)

Hm, ja w zasadzie dopiero podczas tej wycieczki, na Swinicy, jak mgla zeszla zrozumialem, co oznacza termin 'teren eksponowany'.

TA

Data: 2009-05-15 14:57:53
Autor: Tomasz Sójka
Jak zacz±æ?
[...]

Przecie¿ nie piszê ¿e tylko tak, piszê ¿e lepiej... Je¶li, jak domniemywam,
suryga do¶wiadczenie górskie ma niewielkie, i zamierza eksplorowaæ Tatry
samodzielnie, to IMHO powinien najpierw trochê tego do¶wiadczenia nabyæ.
£ykn±æ trochê topografii itd. Moje pierwsze Tatry (poza mokiem w dzieciñstwie) to bodaj¿e listopadowy
Karb, trochê oblodzony zreszt±, ale nie wyci±gam z tego ¿adnych analogii :)
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-05-16 01:11:51
Autor: Titus Atomicus
Jak zacz±æ?
In article <yp0nvw2ngpwb$.1s70gp5euv6kg.dlg@40tude.net>,
[...]

E tam. Wydaje mi sie, ze wystarczy zakup jakichs przyzwoitych butow, mapy i przewodnika.
Jeszcze tylko nie za duzy plecak (cos cieplego, cos od deszczu, termos, czekolada) i dalej to juz tylko kierowac sie zdrowym rozsadkiem.
Oczywiscie w schroniskach warto zasiegac (np. w TOPRze) informacji nt, pogody i skonfrontowac z kims na biezaco wymyslona wg mapy i przewodnika trase.
Ot, i wszystko.
Tylko, zeby ze szlaku nie zbaczal i przychodzil na miejsce przed zmrokiem.

TA

Data: 2009-05-15 23:29:35
Autor: Smok Eustachy
Jak zacz±æ?
Dnia Sat, 16 May 2009 01:11:51 +0200, Titus_Atomicus napisał(a):
/.../
E tam. Wydaje mi sie, ze wystarczy zakup jakichs przyzwoitych butow,
mapy i przewodnika.
Brygada 2-3 osoby jest przydatna.

Jak zacz±æ?