Jak zafakturowa膰 urz膮dzenie odzyskane ze z艂omu?

Data: 2015-07-13 13:41:01
Autor: Jacek
Jak zafakturowa膰 urz膮dzenie odzyskane ze z艂omu?
Na pl.soc.prawo.podatki ju偶 pisa艂em, ale problem mo偶e by膰 bardziej z艂o偶ony, wi臋c jeszcze zapytam u Was:

Kupi艂em na z艂omie urz膮dzenie, kt贸re uda艂o si臋 naprawi膰.
Jest na nie klient i chce je kupi膰.
Na tak zwany zdrowy rozum ja bym to widzia艂 tak:
zakup: z艂om u偶ytkowy 450 kg
sprzeda偶: prasa hydrauliczna po remoncie 1 szt. 1500 z艂
Mam jednak w膮tpliwo艣ci, czy w ten spos贸b nie wpadn臋 w jak膮艣 pu艂apk臋 przepis贸w. Z punktu widzenia przepis贸w o odpadach mamy do czynienia z odpadem, kt贸ry przestaje nim by膰 i wygl膮da mi to na zgodne z Dyrektyw膮 unijn膮.
Co by艣cie radzili?
Jacek

PS
Artyku艂 6 Dyrektywy UE o odpadach przeczyta艂em
Utrata statusu odpadu
1. Niekt贸re okre艣lone rodzaje odpad贸w przestaj膮 by膰 odpadami
w rozumieniu art. 3 pkt 1, gdy zosta艂y poddane procesowi
odzysku, w tym recyklingu, i spe艂niaj膮 艣cis艂e kryteria,
opracowane zgodnie z nast臋puj膮cymi warunkami:
a) dana substancja lub przedmiot jest powszechnie stosowana
do konkretnych cel贸w;
b) istnieje rynek takich substancji lub przedmiot贸w b膮d藕 popyt
na nie;
c) dana substancja lub przedmiot spe艂niaj膮 wymagania techniczne
dla konkretnych cel贸w oraz wymagania obowi膮zuj膮颅
cych przepis贸w i norm maj膮cych zastosowanie do
produkt贸w; oraz
d) ..........

Data: 2015-07-13 22:03:38
Autor: Robert Tomasik
W dniu 13-07-15 o 13:41, Jacek pisze:
[...]

Ja bym uzna艂, 偶e wyprodukowa艂e艣 to urz膮dzenie - z odpad贸w.

Data: 2015-07-14 07:04:46
Autor: Jacek
Jak zafakturowa膰 urz膮dzenie odzyskane ze z艂omu?
Ja bym uzna艂, 偶e wyprodukowa艂e艣 to urz膮dzenie - z odpad贸w.
Rozumiem, 偶e dajesz przyk艂ad toku rozumowania ewentualnej kontroli, kt贸ra b臋dzie chcia艂a mi uprzykrzy膰 偶ycie. Bo na tej zasadzie, to m贸j wulkanizator 2x do roku produkuje mi nowy samoch贸d przy okazji wymiany opon.
Jacek

Data: 2015-07-14 11:09:59
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak zafakturowa膰 urz膮dzenie odzyskane ze z艂omu?
On Tue, 14 Jul 2015, Jacek wrote:

Ja bym uzna, 縠 wyprodukowa砮 to urz眃zenie - z odpad體.
Rozumiem, 縠 dajesz przyk砤d toku rozumowania ewentualnej kontroli, kt髍a
b阣zie chcia砤 mi uprzykrzy 縴cie. Bo na tej zasadzie, to m骿 wulkanizator
2x do roku produkuje mi nowy samoch骴 przy okazji wymiany opon.

  Pytasz na grupie prawnej.
  Masz 秝iadomo舵, 縠 istnieje prawna definicja "rzeczy", ale nie wprost,
lecz poprzez zdefiniowanie "rzeczy przy潮czonej"?
(rzecz przy潮czona traci to縮amo舵 prawn, nie mo縠 by przedmiotem
czynno禼i prawnych).
  Z tego powodu wulkanizator nie produkuje samochodu - on ju jest.
  Zostaj do niego "przy潮czone" nowe opony i tyle.
  Ale Twojego urz眃zenia NIE BY - i st眃 produkcja.
  IMVHO Robert dobrze prawi.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-14 11:42:37
Autor: Jacek
Jak zafakturowa urz眃zenie odzyskane ze z硂mu?
W dniu 2015-07-14 o 11:09, Gotfryd Smolik news pisze:
  Ale Twojego urz眃zenia NIE BY - i st眃 produkcja.
No w砤秐ie tej logiki nie rozumiem. Prasa by砤 na z硂mie, tyle tylko, 縠 nazywa砤 si "z硂m u縴tkowy". Po wymianie uszczelnie i uzupe硁ieniu kilku innych rzeczy dzia砤 jak nale縴. twiej mi jest "ogarn辨", 縠 m骿 klient b阣zie prostowa pogi阾e (czy co tam chce) na prasie hydraulicznej, ni gdyby mia prostowa przy u縴ciu z硂mu u縴tkowego.
Pytam, bo chc wiedzie, czy nie wdepn na jak倍 min kupuj眂 z硂m i sprzedaj眂 go po remoncie jako pras.
Jacek

Data: 2015-07-14 12:13:35
Autor: Wiesiaczek
W dniu 14.07.2015 o 11:42, Jacek pisze:
W dniu 2015-07-14 o 11:09, Gotfryd Smolik news pisze:
  Ale Twojego urz膮dzenia NIE BY艁O - i st膮d produkcja.
No w艂a艣nie tej logiki nie rozumiem. Prasa by艂a na z艂omie, tyle tylko, 偶e
nazywa艂a si臋 "z艂om u偶ytkowy". Po wymianie uszczelnie艅 i uzupe艂nieniu
kilku innych rzeczy dzia艂a jak nale偶y. 艁atwiej mi jest "ogarn膮膰", 偶e m贸j
klient b臋dzie prostowa艂 pogi臋te (czy co tam chce) na prasie
hydraulicznej, ni偶 gdyby mia艂 prostowa膰 przy u偶yciu z艂omu u偶ytkowego.
Pytam, bo chc臋 wiedzie膰, czy nie wdepn臋 na jak膮艣 min臋 kupuj膮c z艂om i
sprzedaj膮c go po remoncie jako pras臋.
Jacek

Nie mo偶esz tej prasy sprzeda膰 jako z艂om?
I po problemie:)

--
Wiesiaczek (dzi艣 z DC)

"Ja pij臋 tylko przy dw贸ch okazjach:
Gdy s膮 og贸rki i gdy ich nie ma" 庐

Data: 2015-07-14 12:17:18
Autor: Jacek
W dniu 2015-07-14 o 12:13, Wiesiaczek pisze:
Nie mo偶esz tej prasy sprzeda膰 jako z艂om?
By艂 taki pomys艂, ale klient chce mie膰 napisane "prasa".
Jacek

Data: 2015-07-14 14:28:26
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak zafakturowa urz眃zenie odzyskane ze z硂mu?
On Tue, 14 Jul 2015, Jacek wrote:

No w砤秐ie tej logiki nie rozumiem. Prasa by砤 na z硂mie, tyle tylko, 縠
nazywa砤 si "z硂m u縴tkowy".

   To mo縠 zadekretowa j jako "pras ze z硂mu".
   W砤snym opisem, cho鎎y na odwrocie f-ry (zakaz poprawiania obcych
dokument體 nie zabrania dopisywania opis體, byleby nie sugerowa硑,
縠 zosta硑 wpisane przez wystawc).

   R罂nica IMVHO nie jest krytyczna, z p. widzenia podatk體 wa縩e,
縠by w razie czego umie wyja秐i z czego ta prasa powsta砤.
BTW: IMVHO, lepiej by硂 da jeden w眛ek, crosspost i FUT.
  Jednak :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-14 19:40:32
Autor: Wiesiaczek
[...]

Tak dla ciekawych dodam, 偶e ka偶dy z艂om na z艂omowisku kupiony przez klienta przybiera magicznie nazw臋 "z艂om u偶ytkowy" cho膰by to by艂 nawet pogi臋ty, zardzewia艂y gw贸藕d藕.

Data: 2015-07-14 19:51:26
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14-07-15 o 19:40, Wiesiaczek pisze:
[...]

Bo inaczej by艣 nie m贸g艂 naby膰 tego.

Data: 2015-07-17 17:54:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 14 Jul 2015, Robert Tomasik wrote:

W dniu 14-07-15 o 19:40, Wiesiaczek pisze:
Tak dla ciekawych dodam, 縠 ka縟y z硂m na z硂mowisku kupiony przez
klienta przybiera magicznie nazw "z硂m u縴tkowy" cho鎎y to by nawet
pogi阾y, zardzewia硑 gw蠹d.

Bo inaczej by nie m骻 naby tego.

  Ale sama nazwa chyba jest "od zawsze", po prostu jak kto chce kupi
a nie jest hut, to znaczy "do u縴tku" :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-14 19:42:08
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14-07-15 o 11:42, Jacek pisze:
W dniu 2015-07-14 o 11:09, Gotfryd Smolik news pisze:
  Ale Twojego urz眃zenia NIE BY - i st眃 produkcja.
No w砤秐ie tej logiki nie rozumiem. Prasa by砤 na z硂mie, tyle tylko, 縠
nazywa砤 si "z硂m u縴tkowy".

To by砤 prasa bez uszczelnie i innych drobiazg體 - czyli nie prasa.

>Po wymianie uszczelnie i uzupe硁ieniu kilku innych rzeczy dzia砤 jak nale縴.

Bo sta砤 si pras.

> twiej mi jest "ogarn辨", 縠 m骿
klient b阣zie prostowa pogi阾e (czy co tam chce) na prasie
hydraulicznej, ni gdyby mia prostowa przy u縴ciu z硂mu u縴tkowego.

Co wi阠ej, nie wiem co BHP na temat u縴wania z硂mu.

Pytam, bo chc wiedzie, czy nie wdepn na jak倍 min kupuj眂 z硂m i
sprzedaj眂 go po remoncie jako pras.

JA widz tu zast阷uj眂y problem. Przepisy dotycz眂e danych urz眃ze ewoluuj. O ile urz眃zenie po remoncie b阣zie spe硁ia硂 warunki z chwili jego produkcji, to trzeba by by硂 sprawdzi, czy spe硁ia obecne unormowania. Bo jeste producentem tego urz眃zenia. Nie wiem r體nie, co ze znakiem towarowym - o ile to urz眃zenie takowy posiada. Co umie禼isz na tabliczce znamionowej?

Po przemy秎eniu, ja bym si trzyma wersji, 縠 to remont dotychczasowego urz眃zenia.

Data: 2015-07-15 15:44:30
Autor: J.F.
Jak zafakturowa膰 urz膮dzenie odzyskane ze z艂omu?
U偶ytkownik "Jacek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:mo259e$9pv$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Przyklad jest do d* - bo bac sie nie trzeba produkcji, tylko jakis tajemniczych zezwolen na przetwarzanie odpadow.
Tak czy inaczej - na fakturze "prasa, uzywana, po remoncie".

A potem modlic sie, aby ktos sie nie zainteresowal faktura zakupu :-)

Oczywiscie mozesz przekazac remont do podwykonawcy, niech wystawi fakture, moze sie troche rozmydli.
A faktury zakupowej nie da rady zmienic na to, zeby stalo "prasa, stan tragiczny" ?

J.

Data: 2015-07-15 22:25:39
Autor: Jacek
W dniu 2015-07-15 o 15:44, J.F. pisze:
A faktury zakupowej nie da rady zmienic na to, zeby stalo "prasa, stan
tragiczny" ?
Nie da si臋, bo z艂omiarz twierdzi, 偶e wypisuje tylko z艂om u偶ytkowy i kropka.
Jacek

Data: 2015-07-17 20:52:13
Autor: m4rkiz
"Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> wrote in message news:mo6fk2$9iu$2node2.news.atman.pl...
A faktury zakupowej nie da rady zmienic na to, zeby stalo "prasa, stan
tragiczny" ?
Nie da si臋, bo z艂omiarz twierdzi, 偶e wypisuje tylko z艂om u偶ytkowy i kropka.

nie moze inaczej bo w momencie zakupu prasa w jakim by stanie nie byla
formalnie zamienila sie w zlom

a i tak bylo gorzej, bo oidp dawniej zlom z automatu byl odpadem i formalnie
nic sie nie dalo zrobic zeby kupic go mogla osoba fizyczna ;)

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-07-14 23:09:26
Autor: nkab
Jak zafakturowa urz眃zenie odzyskane ze z硂mu?
W dniu poniedzia砮k, 13 lipca 2015 13:41:05 UTC+2 u縴tkownik Jacek napisa:
Na pl.soc.prawo.podatki ju pisa砮m, ale problem mo縠 by bardziej z硂縪ny, wi阠 jeszcze zapytam u Was:

Kupi砮m na z硂mie urz眃zenie, kt髍e uda硂 si naprawi.
Jest na nie klient i chce je kupi.
Na tak zwany zdrowy rozum ja bym to widzia tak:
zakup: z硂m u縴tkowy 450 kg
sprzeda: prasa hydrauliczna po remoncie 1 szt. 1500 z
Mam jednak w眛pliwo禼i, czy w ten spos骲 nie wpadn w jak倍 pu砤pk przepis體. Z punktu widzenia przepis體 o odpadach mamy do czynienia z odpadem, kt髍y przestaje nim by i wygl眃a mi to na zgodne z Dyrektyw unijn.
Co by禼ie radzili?
Jacek

PS
Artyku 6 Dyrektywy UE o odpadach przeczyta砮m
Utrata statusu odpadu
1. Niekt髍e okre秎one rodzaje odpad體 przestaj by odpadami
w rozumieniu art. 3 pkt 1, gdy zosta硑 poddane procesowi
odzysku, w tym recyklingu, i spe硁iaj 禼is砮 kryteria,
opracowane zgodnie z nast阷uj眂ymi warunkami:
a) dana substancja lub przedmiot jest powszechnie stosowana
do konkretnych cel體;
b) istnieje rynek takich substancji lub przedmiot體 b眃 popyt
na nie;
c) dana substancja lub przedmiot spe硁iaj wymagania techniczne
dla konkretnych cel體 oraz wymagania obowi眤uj杯
cych przepis體 i norm maj眂ych zastosowanie do
produkt體; oraz
d) ..........

Kontrole podatkowe interesuj raczej czy odprowadzi砮
odpowiednie podatki (faktura nabycia z硂mu, faktura sprzeda縴,
kwoty w deklaracjach podatkowych). Ja pierwsze kroki skierowa砨ym do US, bo najbardziej jest
kompetentny w tym zakresie.

Andrzej.

Data: 2015-07-21 20:12:44
Autor: J.D.
W dniu 2015-07-13 o 13:41, Jacek pisze:

Mam jednak w膮tpliwo艣ci, czy w ten spos贸b nie wpadn臋 w jak膮艣 pu艂apk臋
przepis贸w.

Je艣li ta prasa to co艣 wi臋cej ni偶 r臋czna "prasa" do zaciskania ko艅c贸wek itp., to zastanowi艂bym si臋 czy odzyskane urz膮dzenie nie podpada pod CE i jakie艣 dyrektywy/przepisy odno艣nie BHP.

pozdrawiam

Jak zafakturowa膰 urz膮dzenie odzyskane ze z艂omu?