Jak zagraniczne koncerny kradną w Polsce ziemię

Data: 2014-01-20 17:41:39
Autor: u2
Jak zagraniczne koncerny kradną w Polsce ziemię
http://www.stefczyk.info/wiadomosci/gospodarka/trwa-protest-rolnikow-w-plawinku-,9638388144

Już drugi tydzień we wsi Pławinek niedaleko Inowrocławia trwa protest rolników, nie zgadzają się z obecnymi zasadami sprzedaży ziemi prowadzonymi przez Agencję Nieruchomości Rolnych - informuje Instytut Rozwoju Rolnictwa im. Władysława Grabskiego.
Od 14 stycznia kujawsko-Pomorscy rolnicy protestują przy drodze prowadzącej do Włocławka, gdzie stanęły oflagowane ciągniki i przyczepa kempingowa, w której śpią.

Wczoraj protestujących rolników odwiedzili przedstawiciele Instytutu Rozwoju Rolnictwa im. Władysława Grabskiego. Rozmawiali o problemie wykupywania ziemi przez zagraniczne koncerny za pomocą podstawionych osób tzw. słupy. W ten sposób ziemia przeznaczona na powiększenie gospodarstw rodzinnych nie trafia do rolników.

Zdaniem IRR: "ceny ziemi w województwach kujawsko-pomorskim i wielkopolskim należą do najwyższych w Polsce i są średnio większe o ponad 40% od średniej krajowej płaconej za użytki rolne. Porównują do takich województw jak podkarpackie czy lubelskie to różnica wynosi średnio 110%. Warto dodać, ze rekord cenowy na terenach protestu wyniósł 124 tys. zł za hektar".

"Uważamy, że przepisy regulujące obrót ziemią w Polsce powinny zostać zmodyfikowane tak żeby w lepszy sposób zabezpieczać interesy polskich rolników. Ziemia to nie jest towar jak każdy inny i państwo musi o tym pamiętać. Kupujący powinien np. mieć zakaz sprzedaży ziemi przez 15 lat, pod rygorem zapłacenia kary i obowiązek prowadzenia przez ten czas gospodarstwa rolnego" - czytamy w komunikacie IRR.

W związku z przypadającą dziś 140. rocznicą urodzin Wincentego Witosa, najwybitniejszego działacza chłopskiego, przedstawiciele Instytutu Grabskiego wręczyli protestującym portret Witosa, wielkiego zwolennikiem posiadania przez chłopów ziemi.

Greg/Instytut Rozwoju Rolnictwa]

--
"Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że są narodem wybranym. Czują się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego, także doktryny katolickiej. Cokolwiek byśmy zrobili, i tak będzie poddane ich krytyce - za mało, że źle, że zbyt mało ofiarnie. W moim najgłębszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Żydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, którzy używają słów 'antysemita', 'antysemicki', należy traktować jak ludzi niegodnych debaty, którzy usiłują niszczyć innych, gdy brakuje argumentów merytorycznych. To oni tworzą mowę nienawiści".

Data: 2014-01-20 17:51:05
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 20 stycznia 2014 17:41:

[...]

Dziennikarz przeprowadza wywiad z posiadaczem pieciu globów typu ziemskiego wartymi każdy jakieś naprawdę kosmiczne pieniądze i do tego gotowymi do zasiedlenia. - Jak wam się udało dojśc do tak gigantycznego majątku? - pyta  dziennikarz. - No. To było tak. Wędkowałem ja sobie w jeziorku. I złapałem złotą rybkę. Ona powiedziała, że spełni każde moje życzenie. Ja jej na to, że właściwie nic nie potrzebuję, bo mówię do niej: Ja złota rybko nawet ziemi nie mam, a choćbym miał chociaż piędź. :-)

Jak zagraniczne koncerny kradną w Polsce ziemię