Jak zainstalować program w telefonie?

Data: 2014-01-26 17:49:48
Autor: Robert Tomasik
Jak zainstalować program w telefonie?
Na stronce telix.pl (przykładowo http://www.telix.pl/download/sms-me-and-you-- 0,854,0.html ) jest kilka fajnych programów do telefonów. Jak sie wejdzie na stronę do ściągania (jak przykładowa) to mamy plik *.jad oraz pod ikoną *.jar plik w formacie *.zip, który jar-a zadnego nie zawiera. Może ktoś bardziej obyty pochylić się nad tą zagadką i podać odpwoiedź, jak to zainstalować albo podać jakiś link z instrukcją? Google odrobiłem, ale jest mnóstwo podpowiedzi jak poradzić sobie z jar-em bez jad-u, a nie mogę znaleźć jak takiego zipa z jadem rozgryźć. Podałem przykładowy program, ale one wszystkie tam są w taki sposób wrzucone.

Data: 2014-01-26 19:13:29
Autor: Tomek
Jak zainstalować program w telefonie?
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisaÅ‚:

Google odrobiłem, ale jest mnóstwo podpowiedzi jak poradzić sobie z jar-em bez jad-u, a nie mogę znaleźć jak takiego zipa z jadem rozgryźć.

Jeśli na kompa ściągnąłeś plik sms_me-and-you.zip to zmieniasz mu rozszerzenie, np total commanderem na sms_me-and-you.jar.
To wszystko.

Data: 2014-01-26 20:50:23
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Tomek" <nie@odpisuj.pl> napisał w wiadomości news:lc3j85$v1c$1node1.news.atman.pl...
[...]

Na to wpadłem sam na podstawie GOOGLE. Wrzuciłem w jeden katalog, a telefon do mnie, "błąd java, niedozwolony argument". Kilka z tych aplikacji próbowałem, i wszystko tak samo.Telefon SAMSUNG C3350.

Data: 2014-01-26 21:06:53
Autor: J.F.
Jak zainstalowaæ program w telefonie?
Dnia Sun, 26 Jan 2014 20:50:23 +0100, Robert Tomasik napisa³(a):
U¿ytkownik "Tomek" <nie@odpisuj.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
U¿ytkownik "Robert Tomasik"  napisa³:
Google odrobi³em, ale jest mnóstwo podpowiedzi jak poradziæ sobie z jar-em bez jad-u, a nie mogê znale¼æ jak takiego zipa z jadem rozgry¼æ.

Je¶li na kompa ¶ci±gn±³e¶ plik sms_me-and-you.zip to zmieniasz mu rozszerzenie, np total commanderem na sms_me-and-you.jar.
To wszystko.

Na to wpad³em sam na podstawie GOOGLE. Wrzuci³em w jeden katalog, a telefon do mnie, "b³±d java, niedozwolony argument". Kilka z tych aplikacji próbowa³em, i wszystko tak samo.Telefon SAMSUNG C3350.

W tym jar/zip jest zawarty plik jad. Wystarczy go wyciagnac.

Albo napisac samemu, wyglada np tak

Manifest-Version: 1.0
Ant-Version: Apache Ant 1.7.0
Created-By: 14.0-b16 (Sun Microsystems Inc.)
MicroEdition-Profile: MIDP-2.0
MicroEdition-Configuration: CLDC-1.1
MIDlet-Name: NaviExpert
MIDlet-Description: NaviExpert Midlet
MIDlet-Vendor: NaviExpert
MIDlet-Version: 5.0.1
MIDlet-Icon: /res/gfx/icon.png
MIDlet-1: NaviExpert,/res/gfx/icon.png,com.mpilot.MPilotBootstrap
MIDlet-Push-1: sms://:6843, com.mpilot.MPilotBootstrap, *
MIDlet-Permissions: javax.microedition.io.Connector.http,javax.microed
 ition.io.Connector.socket,javax.microedition.io.Connector.sms,javax.w
 ireless.messaging.sms.send,javax.wireless.messaging.sms.receive,javax
 .microedition.io.PushRegistry,javax.microedition.pim.ContactList.read
 ,javax.microedition.pim.ContactList.write,javax.microedition.io.Conne
 ctor.bluetooth.client,javax.microedition.io.Connector.comm
MIDlet-Jar-Size: 697890
MIDlet-Jar-URL: http://getne.pl/default-ota/5.0.1/sonyericsson/K550i/2
 88c04830b3047f098ed1888a355e84c/NE-se-jp7-md-bt-pl-rs.jar
MIDlet-Jar-RSA-SHA1: DhU68Px+o9NdvEbxlxDIufcD9M7Zk+vDjC6eBg......
MIDlet-Certificate-1-1: MIIFejCCBGKgAwIBAgIQcsrwCLUg7Ot9hDV.....
MIDlet-Certificate-1-2: MIIGCjCCBPKgAwIBAgIQUgDlqiVW/BqG7Zb......
MIDlet-Certificate-1-3: MIIE0DCCBDmgAwIBAgIQJQzo4DBhLp8rifc......

Jako Jar-URL wpisujesz sama nazwe pliku jar, a certyfikaty usuwasz.
Nad trescia trzeba sie trocha zastanowic.

J.

Data: 2014-01-26 21:16:16
Autor: Robert Tomasik
Jak zainstalowaæ program w telefonie?
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:16mr6u2edmx4q$.1vqseqra9c9vo.dlg40tude.net...
[...]

Chyba nie do koñca o tym samym mówimy. Na podanej przeze mnie stronie s± dwa pliki: jad i zip. Zip zamieniam na jar, a uruchamiam jad. Ale nie dzia³a.

Data: 2014-01-27 09:08:02
Autor: J.F.
Jak zainstalowa䟰rogram w telefonie?
Dnia Sun, 26 Jan 2014 21:16:16 +0100, Robert Tomasik napisa³(a):
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]
Chyba nie do koñca o tym samym mówimy. Na podanej przeze mnie stronie s± dwa pliki: jad i zip. Zip zamieniam na jar, a uruchamiam jad. Ale nie dzia³a.

Sciagnij jad, edytuj na komputerze, linie
MIDlet-Jar-URL: http://www.telix.pl/midlet/sms_me-and-you.jar zamien na MIDlet-Jar-URL: sms_me-and-you.jar

Potem skopiuj jar i jad na telefon i instaluj.

Niestety w moim  samsungu padlo ladowanie, ale cos tam instalowalem
dawniej. Chyba.

J.

Data: 2014-01-27 17:05:05
Autor: Robert Tomasik
Jak zainstalowa䟰rogram w telefonie?
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h2hiwvw13m16.16o2glwoq7x51.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 26 Jan 2014 21:16:16 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
[...]
Chyba nie do końca o tym samym mówimy. Na podanej przeze mnie stronie są
dwa pliki: jad i zip. Zip zamieniam na jar, a uruchamiam jad. Ale nie
działa.

Sciagnij jad, edytuj na komputerze, linie
MIDlet-Jar-URL: http://www.telix.pl/midlet/sms_me-and-you.jar

zamien na
MIDlet-Jar-URL: sms_me-and-you.jar

Sukces! O to chodziło. Serdecznie dziękuję za pomoc.

Data: 2014-01-27 20:48:31
Autor: Tomek
Jak zainstalowa䟰rogram w telefonie?
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisaÅ‚:

zamien na sms_me-and-you.jar

Sukces! O to chodziło. Serdecznie dziękuję za pomoc.

:D

Data: 2014-01-26 22:30:43
Autor: JoteR
"Robert Tomasik" napisał:

Wrzuciłem w jeden katalog, a telefon do mnie, "błąd java,
niedozwolony argument". Kilka z tych aplikacji próbowałem, i wszystko tak samo.Telefon SAMSUNG C3350.

I jesteś pewny, że na tego Samsunga wrzuca się aplikacje Java tak, jak na normalny telefon? Przypuszczam, że wątpię. Jeśli się nie mylę, poszukaj porad na temat wgrywania aplikacji na platformę AGERE.
http://samsung-mobile.com.pl/forum/Thread-s3500-oraz-nowsze-modele-agere-instrukcja-instalacji-aplikacji-java

JoteR

Data: 2014-01-26 22:52:55
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "JoteR" <usenet@interia.eu> napisał w wiadomości news:52e57e8b$0$2368$65785112news.neostrada.pl...
"Robert Tomasik" napisał:

[...]

Jakbym się znał, to bym nie pytał. :-) Niestety ta konkretna porada spod linku nie zadziałała.

Data: 2014-01-26 23:12:19
Autor: JoteR
"Robert Tomasik" napisał:

[...]

To szukaj dalej. Albo odżałuj parę groszy na transmisję i ładuj aplikacje via http://laduj.pl/. Problem może też leżeć zupełnie gdzie indziej, może ta aplikacja nie działa z twoim modelem Samsunga?

JoteR

Data: 2014-01-26 23:16:36
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "JoteR" <usenet@interia.eu> napisał w wiadomości news:52e58848$0$2372$65785112news.neostrada.pl...
"Robert Tomasik" napisał:

[...]

Poczekam, może tu ktoś będzie miał jakiś pomysł.
Zastanawiałem się nad tym, że może ta konkretna nie działa, ale spróbowałemklka i zadna nie działa, więc coś podejrzewam, że coś źle robię.

Data: 2014-01-26 19:13:51
Autor: ToMasz
W dniu 26.01.2014 17:49, Robert Tomasik pisze:
[...]

ogólnie - uruchomić jeden lub drugi plik. jaki masz telefon?
ToMasz

Data: 2014-01-26 19:35:02
Autor: Tomek
Jak zainstalować program w telefonie?
Użytkownik "ToMasz"  napisaÅ‚:

ogólnie - uruchomić jeden lub drugi plik. jaki masz telefon?

Rozumiesz w ogóle co napisał Robert? Ściągnął zipa, a nie jara.

Data: 2014-01-26 22:14:32
Autor: JoteR
"Tomek" napisał:

ogólnie - uruchomić jeden lub drugi plik. jaki masz telefon?

Rozumiesz w ogóle co napisał Robert? Ściągnął zipa, a nie jara.

Tak za bardzo nie wiadomo, co ściągnął. U mnie na przykład jest tak, że jak ściągam to przez IE, to faktycznie proponuje zapisanie tego jako sms_me-and-you.zip, natomiast jak przez FF, to ląduje jako sms_me-and-you.jar. Tym niemniej jest tak, jak napisałeś - ten rzekomy *.zip jest faktycznie plikiem *.jar (co widać pod dowolnym archiwizatorem), ale czemu mu to nie działa - to już tajemnica Samsunga i jego chorej obsługi wgrywania aplikacji Java.

JoteR

Data: 2014-01-26 23:20:39
Autor: Tomek
Jak zainstalować program w telefonie?
Użytkownik "JoteR"  napisaÅ‚:

Tak za bardzo nie wiadomo, co ściągnął.

Wiadomo. Napisał, że zip`a.

ale czemu mu to nie działa - to już tajemnica Samsunga i jego chorej obsługi wgrywania aplikacji Java.

To żadna tajemnica. Niektóre samsungi tak mają. Kiedyś zrobiłem tutorial o wgrywaniu javy do samsungów, coś na wzór tego:

http://www.votel.pl/czytaj,69,Wgrywanie,aplikacji,JAVA,do,telefonow,Samsung,D600,X700,.html

Jest z tym trochę roboty i rzeczywiście, samsung to spieprzył.

Data: 2014-01-26 23:36:29
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Tomek" <nie@odpisuj.pl> napisał w wiadomości news:lc41na$71g$1node2.news.atman.pl...

[...]

Przeczytałem, ale dopiski na dole o możliwych problemach trochę zniechęcają do eksperymentów.
Sądzisz, ze do mojego SOLID-a to zadziała bez problemu?

Data: 2014-01-27 20:52:06
Autor: Tomek
Jak zainstalować program w telefonie?
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisaÅ‚:

Przeczytałem, ale dopiski na dole o możliwych problemach trochę zniechęcają do eksperymentów.

To standardowe dopiski przy większości tutoriali, w sumie nic nie wnoszą poza zwiększoną uwagą podczas posługiwania się nimi.

Sądzisz, ze do mojego SOLID-a to zadziała bez problemu?

Nie wiem, czy zadziała, ale wiem, że nic problemowego się nie stanie.

Data: 2014-01-27 02:14:41
Autor: Smok Eustachy
Jak zainstalować program w telefonie?
W dniu 26.01.2014 23:20, Tomek pisze:
/.../
http://www.votel.pl/czytaj,69,Wgrywanie,aplikacji,JAVA,do,telefonow,Samsung,D600,X700,.html

Jest z tym trochę roboty i rzeczywiście, samsung to spieprzył.

Android tego też nie obsługuje na Samsungach...

Jak zainstalować program w telefonie?