Jak zainstalowaÄ? system na netbooku?

Data: 2014-02-02 21:39:06
Autor: Marek
Jak zainstalowaÄ? system na netbooku?
Witam,

Zostałem poproszony o zainstalowanie W8 na netbooku, który się sypnął. Nie wstaje nawet w trybie awaryjnym. Do normalnego PCta wkładam płytę i działam. Tu nie ma czytnika DVD. Jest LAN i USB 2.0. Panuje moda na nie dołączanie płyt z systemem do laptopopodobnych produktów. Jak zatem zabrać się za instalację? Skąd brać system i jak go zainstalować na takim urządzeniu? Przegrać na pendrive? Czy pendrive będzie widoczny jako dysk na samym BIOSie?

Marek

Data: 2014-02-02 22:15:08
Autor: Przemysław Ryk
Jak zainstalowaÄ? system na netbooku?
Dnia Sun, 02 Feb 2014 21:39:06 +0100, Marek napisał(a):

Witam,

Zostałem poproszony o zainstalowanie W8 na netbooku, który się sypn±ł. Nie wstaje nawet w trybie awaryjnym. Do normalnego PCta wkładam płytę i działam. Tu nie ma czytnika DVD. Jest LAN i USB 2.0. Panuje moda na nie doł±czanie płyt z systemem do laptopopodobnych produktów. Jak zatem zabrać się za instalację? Sk±d brać system i jak go zainstalować na takim urz±dzeniu? Przegrać na pendrive? Czy pendrive będzie widoczny jako dysk na samym BIOSie?

1. Trochę nie ta grupa. Problem masz jednak z Windows, nie ze sprzętem
raczej.
2. Żadnej partycji recovery na dysku owego netbooka nie ma?

[ Yeah, a little bit of hate-fucking always good for the soul.             ]
[                            (Lew Ashby "Californication 2x05 Vaginatown") ]

Data: 2014-02-03 00:27:41
Autor: Marek
Jak zainstalowa? system na netbooku?
W dniu 2014-02-02 22:15, Przemysław Ryk pisze:

1. Trochę nie ta grupa. Problem masz jednak z Windows, nie ze
sprzętem raczej.

Trochę żadna grupa bo kwestia dotyczy wszystkiego po trochu.

2. Żadnej partycji recovery na dysku owego netbooka nie ma?

Bez wyjęcia dysku nie dowiem się o tym :-( To urz±dzenie to Asus Eee PC 1000 HD. Nie ma tu żadnego guzika ratowania systemu więc nic nie zdziałam raczej.

W międzyczasie okazało się, że tu nie ma 8ki lecz XP.

Marek

Data: 2014-02-03 07:35:04
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 03 Feb 2014 00:27:41 +0100, Marek napisał(a):

W dniu 2014-02-02 22:15, Przemysław Ryk pisze:

1. Trochę nie ta grupa. Problem masz jednak z Windows, nie ze
sprzętem raczej.

Trochę żadna grupa bo kwestia dotyczy wszystkiego po trochu.

Sprzęt działa? Działa. Problem masz z otworzeniem systemu.

2. Żadnej partycji recovery na dysku owego netbooka nie ma?

Bez wyjęcia dysku nie dowiem się o tym :-( To urz±dzenie to Asus Eee PC 1000 HD. Nie ma tu żadnego guzika ratowania systemu więc nic nie zdziałam raczej.

Instrukcja obsługi co mówi na okoliczno¶ć takow±?

W międzyczasie okazało się, że tu nie ma 8ki lecz XP.

Co ma piernik do wiatraka? Partycje recovery dostępne były również dla
netbooków/laptopów z XP.

[ Człowiek rodzi się z dwiema nieuleczalnymi chorobami: życiem, które      ]
[ kończy się ¶mierci± i nadziej±, że ¶mierć nie jest końcem.               ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2014-02-03 15:02:54
Autor: Marek
W dniu 2014-02-03 07:35, Przemysław Ryk pisze:
1. Trochę nie ta grupa. Problem masz jednak z Windows, nie ze
sprzętem raczej.

Trochę żadna grupa bo kwestia dotyczy wszystkiego po trochu.

Sprzęt działa? Działa. Problem masz z otworzeniem systemu.

No wła¶nie chciałem się dowiedzieć jak SPRZĘTOWO zabrać się do instalowania. Nie pomy¶lałem, że z PenDrive'a też da się bootować system.

Instrukcja obsługi co mówi na okoliczno¶ć takow±?

Tak - zanie¶ komputer do serwisu.

W międzyczasie okazało się, że tu nie ma 8ki lecz XP.

Co ma piernik do wiatraka? Partycje recovery dostępne były również dla
netbooków/laptopów z XP.

To było sprostowanie do w±tku inicjuj±cego gdzie napisałem o 8-ce bo błędnie mnie poinformowano o tym co tam jest zainstalowane.

Marek

Data: 2014-02-02 22:18:48
Autor: ToMasz
W dniu 02.02.2014 21:39, Marek pisze:
Witam,

Zostałem poproszony o zainstalowanie W8 na netbooku
który masz kupić i podarować czy jest jakiś nośnik z windowsem?
, ktĂłry siÄ™ sypnÄ…Ĺ‚.

co siÄ™ sypnÄ…Ĺ‚? Ekran, dysk, system?
Nie wstaje nawet w trybie awaryjnym. Do normalnego PCta wkładam płytę i
działam. Tu nie ma czytnika DVD. Jest LAN i USB 2.0. Panuje moda na nie
dołączanie płyt z systemem do laptopopodobnych produktów.
zazwyczaj to co jest potrzebne jest na ukrytej pratycji dysku. ale narazie nie wiemy co to za laptop, czy ma tÄ… ukrytÄ… patrycje...

Jak zatem
zabrać się za instalację?
google Twoim przyjacielem. musisz się wiele nauczyć

Skąd brać system i jak go zainstalować na
takim urzÄ…dzeniu?
Trudne pytanie. stawiam na jakiĹ› sklep komputerowy

Przegrać na pendrive?
nie wiem jak tam win8, ale na 100% da się stworzyć bootowalnego pendriva i wgrać na niego system ratunkowy, choćby poto aby wskrzesić windowsa albo pogmerać w partycjach. Jeśli jest partycja ratunkowa to sposób dostępu do niej, może nawet być opisany w instrukcji!

Czy pendrive będzie widoczny
jako dysk na samym BIOSie?

Jak już "wejdziesz" do biosu, to zobaczysz czy w sekwencji bootowania można oprócz hdd wybrać usb-cośtam. Takie to trudne?

Po kija bierzesz na swoje plecki takie zadania?

ToMasz

Data: 2014-02-03 00:42:12
Autor: Marek
W dniu 2014-02-02 22:18, ToMasz pisze:

co siÄ™ sypnÄ…Ĺ‚? Ekran, dysk, system?

System. Jak niżej opisałem.

[...]

Asus EEE PC 1000HD.Aha - Windows okazał się być XP. Źle mnie poinformowano.

Jak zatem
zabrać się za instalację?
google Twoim przyjacielem. musisz się wiele nauczyć

Czego mam tam szukać? "Mam dziwny komputer, jak udostępnić w nim nośnik na poziomie BIOS o ile tędy droga" ?

[...]

Ok, poszukam w sieci czy te urządzenia występują w parze z partycją ratunkową. Choć zresztą czy ona do czegoś jest potrzebna jeśli założyć, że nie ma guzika "reanimacja" ? Wydaje mi się, że postawienie systemu od zera może być tak samo sprawne.

Czy pendrive będzie widoczny
jako dysk na samym BIOSie?

Jak juĹĽ "wejdziesz" do biosu, to zobaczysz czy w sekwencji bootowania
można oprócz hdd wybrać usb-cośtam. Takie to trudne?

Jest removable dev. więc być może to USB oznacza.

Po kija bierzesz na swoje plecki takie zadania?

Sam nie wiem. Kasy nie mają i zwrócili się do mnie o pomoc. Na zwykłym PCcie nie byłoby kłopotu a tu sobie problem robię na własne życzenie...

Marek

Data: 2014-02-03 01:36:36
Autor: animka
W dniu 2014-02-03 00:42, Marek pisze:

[...]
Microsoft każe robić bootowalnego pendriva do Win8.1. Zrobiłam.
Szkoda mi było tego pendriva, to potem przekopiowałam wszystko na CD-Rom i uruchamia sie jak trzeba z płytki.

Poza tym instalka znajduje się w Historii, czy Historii Plików. Skopiowałam i mam już całą instalkę do Windows 8.1. Narazie siedzi na dysku, muszę przegrać na płytę.

--
animka

Data: 2014-02-03 15:08:07
Autor: ToMasz
Jak zainstalowaÄ? system na netbooku?

Sam nie wiem. Kasy nie mają i zwrócili się do mnie o pomoc. Na zwykłym
PCcie nie byłoby kłopotu a tu sobie problem robię na własne życzenie...

weź sciągnij ubuntu na pendriva zainstaluj wszystko im wszystko domyślnie, (zrobisz to za pół godziny) i udawaj greka ze niby to najnowszy windows 8.1 czy cośtam...
:)
ToMasz

Data: 2014-02-02 23:04:06
Autor: jakson
Jak zainstalowaÄ? system na netbooku?
Zostałem poproszony o zainstalowanie W8 na netbooku, który się sypnął.

1. NTG
2. Skopiuj plyte na pendrive (odpowiednim narzedziem)

Data: 2014-02-02 23:53:44
Autor: zhbick
Jak zainstalowaÄ? system na netbooku?
przypuszczalnie posiada on partycję recovery a odzyskiwanie systemu da się zainicjować jakimś klawiszem (np F2) lub ich kombinacją wciskaną tuż po uruchomieniu sprzętu.

Data: 2014-02-03 00:45:44
Autor: Marek
Jak zainstalowaÄ? system na netbooku?
W dniu 2014-02-02 23:53, zhbick pisze:
przypuszczalnie posiada on partycjÄ™ recovery a odzyskiwanie systemu da
się zainicjować jakimś klawiszem (np F2) lub ich kombinacją wciskaną tuż
po uruchomieniu sprzętu.

Może w sieci poszukam czy Asus EEE PC1000HD ma jakiś tajny guzik. F2 wyświetla tylko BIOS. Właśnie dotarł do mnie ten sprzęt więc mam szansę dokładniej ocenić sytuację.

Marek

Data: 2014-02-03 20:45:07
Autor: zhbick
Jak zainstalowaÄ? system na netbooku?
Może w sieci poszukam czy Asus EEE PC1000HD ma jakiś tajny guzik. F2 wyświetla tylko BIOS.

sprĂłbuj F9

Data: 2014-02-03 21:52:41
Autor: Marek
Jak zainstalowaÄ? system na netbooku?
W dniu 2014-02-03 20:45, zhbick pisze:
MoĹĽe w sieci poszukam czy Asus EEE PC1000HD ma jakiĹ› tajny guzik. F2
wyświetla tylko BIOS.

sprĂłbuj F9

Próbowałem do upadłego - nie działa. Robię zatem normalną instalację systemu. Udało mi się utworzyć bootowalny dysk USB na pendrivie więc dalej sobie poradzę.

Marek

Data: 2014-02-03 00:44:59
Autor: PiteR
Marek pisze tak:

Czy pendrive będzie widoczny jako dysk na samym BIOSie?

Pamiętaj żeby ustawić kolejno¶ć bootowania, do BIOSu wchodzi się przy wetkniętym pendrive i wybiera się go z listy istniej±cych o dokładnej nazwie twojego pendrive a nie najpierw do BIOSu ustawiam usb drive restart i dopiero wkładam pendrive.

--
Piter

Data: 2014-02-03 01:00:51
Autor: Marek
W dniu 2014-02-03 00:44, PiteR pisze:

[...]

Sprawdzę jak to działa. Ten komputer nie ma ani recovery (F9 nie działa) ani płyty. Spróbuje zainstalować z USB jakiego¶ Windowsa XP (bo taki jest tu zainstalowany jak się okazało).

Marek

Data: 2014-02-03 22:55:33
Autor: Poldek
Marek wrote:

Sprawdzę jak to działa. Ten komputer nie ma ani recovery (F9 nie działa)
ani płyty. Spróbuje zainstalować z USB jakiego¶ Windowsa XP (bo taki
jest tu zainstalowany jak się okazało).

Jeżeli zainstalujesz "jakiego¶ Windowsa XP", to:
1. Musisz wykupić licencję na Windows XP. Inaczej łamiesz prawo, a co najmniej licencję.
2. Jest prawie pewne, że to nie zadziała. Tzn. zadziałaj± podstawowe funkcje komputera, ale nie zadziała karta dĽwiękowa, sieciowa, grafika tylko w podstawowym zakresie itp. Do laptopów s± potrzebne odpowiednie sterowniki, których nie ma w zwykłej instalce XP i nie znajdzie ich też automatycznie. Dlatego należy instalować system z partycji recovery. Tam jest wła¶ciwa instalka dla tego typu urz±dzenia.
Ale ja się nie znam, może zadziała.

Data: 2014-02-04 14:53:02
Autor: Marek
W dniu 2014-02-03 22:55, Poldek pisze:

Jeżeli zainstalujesz "jakiego¶ Windowsa XP", to:
1. Musisz wykupić licencję na Windows XP. Inaczej łamiesz prawo, a co
najmniej licencję.

Serio? Czyli gdy na kompie wirus zeżre mi dysk to razem z licencj±? Nie wydaje mi się. Po to s± numery nalepiane na obudowę, żeby potem można było zainstalować system sk±dkolwiek a licencja po wklepaniu tych numerów wraca do życia.

[...]

Zadziałało.
Drivery pobrałem sobie st±d:
http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/Eee_PC_1000HD/#support_Download

Ale tak czy owak poruszasz ciekawy w±tek. Wychodzi na to, że awaria dysku to koniec ¶wiata. Sprzęt na ¶mietnik się nadaje? A co je¶li dysk SSD jest mały bo drogi i nie ma na nim miejsca na recovery?

Zastanawiałem się nad tym kupuj±c laptopa. Zaż±dałem takiego, w którym będę miał sterowniki dostępne w sieci i system na płycie. Było to 2 lata temu - nie wiem czy teraz tak też można. Je¶li nie, to bez sensu jest kupowanie sprzętu do pierwszej awarii dysku (a takich awarii do¶wiadczyłem kilka, szczególnie SSD).

Marek

Data: 2014-02-04 16:09:33
Autor: z
W dniu 2014-02-04 14:53, Marek pisze:
Ale tak czy owak poruszasz ciekawy w±tek. Wychodzi na to, że awaria
dysku to koniec ¶wiata. Sprzęt na ¶mietnik się nadaje? A co je¶li dysk
SSD jest mały bo drogi i nie ma na nim miejsca na recovery?

I z tego większo¶ć kupuj±cych sobie nie zdaje sprawy. Kupili sprzęt z preinstalowanym systemem. Takim jednorazowym. Jak się wysypie to musisz kupić nowy. Chyba że... Zrobisz sobie kopię na wszelki wypadek :-)
Ci co im pomagasz zrobili? ;-)

Data: 2014-02-04 20:30:54
Autor: Marek
W dniu 2014-02-04 16:09, z pisze:

Chyba że... Zrobisz sobie kopię na wszelki wypadek :-)

Tak na marginesie: z tymi kopiami partycji systemowej to nie jest dobry pomysł moim zdaniem. Zawsze lepiej jest instalować wszystko od zera gdy się sypnie. Wiele razy miałem tak, że po reinstalce sprzęt ¶migał, potem zaczynał mulić. Je¶li zrobisz kopię takiego muła - nadal będziesz go miał po przywróceniu. Dlatego ja ograniczam się do kopii danych wył±cznie.

Pod W8 jest inaczej niż do tej pory obserwowałem. Mam system od długiego czasu i nic się nie zmienia pod względem wydajno¶ci. Tu może takie przywracanie miało by sens. Pod XP reinstalki nawet bez jakiego¶ upadku systemu robiłem co 3-6 miesięcy aby odzyskać sprawno¶ć pracy i to na wielu komputerach w firmie. S± tacy, którzy nie mieli z tym problemu ale nigdy nie doszedłem do przyczyn.

Ci co im pomagasz zrobili? ;-)

Jest znacznie gorzej - zgubili nawet płytę z systemem. W/g instrukcji była ona w zestawie :-D

Marek

Data: 2014-02-05 01:03:08
Autor: z
W dniu 2014-02-04 20:30, Marek pisze:
[...]

Pewnie że lepiej instalować. Ale jak się nie ma z czego to się robi kopię zaraz po zakupie :-)

[...]

Zależy co się robi na kompie. Mam takie maszyny pod opiek± które chodz± na XP od 3-4 lat. Służ± do pracy (Adobe, Corel) ale też normalnie do przegl±dania netu i poczty. Nie zauważam różnicy.
Jak się ciagle doinstalowuje tryliony dziwnych aplikacji to cudów nie będzie.

Kiedy wchodziło W7 też słyszałem głosy że jest szybszy, stabilniejszy...
Po kilku latach mogę powiedzieć że muli jak mulił XP a i wysypać też się potrafi. Przynajmniej w moich zastosowaniach.

Ostatnio testuję W8. Fakt szybciej się uruchamia ale to jest taka "ukryta" hibernacja. System się wysypał teraz już nie wiem czy przez zdalne grzebanie po sieci czy konflikt z XP który przez nieuwagę został uruchomiony na tym kompie z innego dysku. :-)
Teraz wył±czyłem ten "szybki start". Zobaczymy co będzie.

Data: 2014-02-05 15:06:55
Autor: Marek
W dniu 2014-02-05 01:03, z pisze:

Pewnie że lepiej instalować. Ale jak się nie ma z czego to się robi
kopię zaraz po zakupie :-)

No ok, ale w ten sposób i tak musisz instalować wszystkie aplikacje. System od zera stawiam w 20 minut (W 8). Aplikacje zajmuj± mi czasem kilka(na¶cie) godzin.

Zależy co się robi na kompie. Mam takie maszyny pod opiek± które chodz±
na XP od 3-4 lat. Służ± do pracy (Adobe, Corel) ale też normalnie do
przegl±dania netu i poczty. Nie zauważam różnicy.

I to dla mnie jest cudem :-D Szczerze mówi±c jeszcze nie spotkałem na swojej drodze takiego komputera. Ups, 1-sztukę spotkałem... Co ciekawe - na innej, jednej z maszyn nie jest nic robione. Tylko WWW, Outlook, KIS i nic więcej. Całkiem szybka maszyna mimo wiekowo¶ci a mimo to co 3-6 miesięcy reinstalka. Na pocz±tku wystarcza odinstalować i zainstalować KIS a potem już nawet to nie pomaga.

Jak się ciagle doinstalowuje tryliony dziwnych aplikacji to cudów nie
będzie.

To u mnie były cuda zawsze. Brak cudów uważałem za cud :-D Dopiero za epoki W8 wszystko działa jak należy. Dotyczy to również mojego komputera, gdzie wiem co jest na nim robione. Od lat ten sam zestaw oprogramowania, od lat regularne reinstalki mimo zmieniaj±cego się sprzętu, i dopiero pod W8 spokój.

Kiedy wchodziło W7 też słyszałem głosy że jest szybszy, stabilniejszy...
Po kilku latach mogę powiedzieć że muli jak mulił XP a i wysypać też się
potrafi. Przynajmniej w moich zastosowaniach.

Ojjj... a tu mam odmienne do¶wiadczenia. W7 - reinstalki raz na rok zamiast co 3 miesi±ce. Wysypanie się zdarzało się lecz niezmiernie rzadko i zwykle soft firmy trzeciej co¶ psuł. Pod W8 nie pamiętam aby co¶ się sypnęło nawet na wadliwych driverach (nie licz±c padaj±cych jak muchy SSD zanim wyczytałem jakie kupować).

Ostatnio testuję W8. Fakt szybciej się uruchamia ale to jest taka
"ukryta" hibernacja.

Zgadza się. Tym "oszustwem" nie należy się sugerować. Zreszt± gdy komputer wstaje w 5 sekund od wł±czenia, przestałem się tym interesować.

Marek

Data: 2014-02-05 16:44:16
Autor: z
W dniu 2014-02-05 15:06, Marek pisze:
No ok, ale w ten sposób i tak musisz instalować wszystkie aplikacje.
System od zera stawiam w 20 minut (W 8). Aplikacje zajmuj± mi czasem
kilka(na¶cie) godzin.

O jej :-) No to można zrobić drug± kopię z aplikacjami. Może się przyda. :-)

Data: 2014-02-05 22:05:06
Autor: Marek
W dniu 2014-02-05 16:44, z pisze:

O jej :-) No to można zrobić drug± kopię z aplikacjami. Może się przyda.
:-)

Można też zaczekać aż się zaktualizuj±. I tak oto zmierzamy ku bliżej nieokre¶lonemu momentowi kiedy t± kopię należy wykonać. :-D Szkoda na to czasu. Jak co¶ się rozleci raz na dwa lata, to najwyżej reinstalka i przy okazji ponaprawiamy ewentualne zarchiwizowane błędy. Te parę godzin na tak długi okres pracy to nie problem. Byle żeby dane archiwizować ma bież±co. Ja mam zawsze dane na D a system z aplikacjami na C. Rozleci się co¶ - nie my¶lę tylko format C i reinstaluję.

Marek

Data: 2014-02-06 07:36:39
Autor: z
W dniu 2014-02-05 22:05, Marek pisze:
W dniu 2014-02-05 16:44, z pisze:

[...]

Wybacz ale ja ci±gle my¶lę o netbooku do którego nie ma płyty z systemem. Zgodnie z tytułem... :-)

[...]

Zrobiłem taki podział 4 lata temu wzi±wszy pod uwagę możliwo¶ci firmy i oprogramowanie. Dzisiaj brakuje miejsca na C: bo się firma szarpnęła i kupiła now± wersję Adobe. Jest to jedyny powód żeby przeinstalować system i dołożyć drugi dysk. :-)

Data: 2014-02-06 12:55:08
Autor: Przemysław Ryk
Jak zainstalowa? system na netbooku?
Dnia Thu, 06 Feb 2014 07:36:39 +0100, z napisał(a):

(ciach…)
Zrobiłem taki podział 4 lata temu wziąwszy pod uwagę możliwości firmy i oprogramowanie. Dzisiaj brakuje miejsca na C: bo się firma szarpnęła i kupiła nową wersję Adobe. Jest to jedyny powód żeby przeinstalować system i dołożyć drugi dysk. :-)

Sklonować / zrobić obraz dysku w celu posiadania kopii zapasowej, zmniejszyć
partycję D, powiększyć C - w czym problem? :)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Najlepszym sposobem na czystość sumienia jest jego staranne odłożenie na ]

Data: 2014-02-06 18:40:28
Autor: z
W dniu 2014-02-06 12:55, Przemysław Ryk pisze:

Sklonować / zrobić obraz dysku w celu posiadania kopii zapasowej, zmniejszyć
partycję D, powiększyć C - w czym problem? :)

Jak już grzebać to z nowym szybszym dyskiem. Pewnie się na klonowaniu skończy bo za reinstalację za mało płac±. :-)

Data: 2014-02-06 20:05:08
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 06 Feb 2014 18:40:28 +0100, z napisał(a):

[...]

Oczywi¶cie - można i tak. :)

[ I have a bomb ticking in my head. No amount of painkillers would         ]
[ disable it.                                                  (Max Payne) ]

Data: 2014-02-06 14:00:16
Autor: Marek
W dniu 2014-02-06 07:36, z pisze:

Wybacz ale ja ci±gle my¶lę o netbooku do którego nie ma płyty z
systemem. Zgodnie z tytułem... :-)

A to ok... Trochę nam się rozrosła dyskusja :-)

[...]

Przemek Ci odpisał. A czemu drugi? Je¶li bież±cy jest za mały to lepiej wymienić go na większy a mniejszy zutylizować w innym komputerze. Mój kumpel w ten sposób dorobił się 4 dysków (to nie żart). Jeden z nich miał 120GB i był to jeden z większych w czasach ¶wietno¶ci :-D Powoli zacz±łby potrzebować obudowy serwerowej :-D

Pomijaj±c już aspekt praktyczny, to ja np. mam potrzebę posiadania bezgło¶nego komputera. Miałem przez pewien czas 2 dyski w RAID-0. Wpadały w paskudne zdudnienia. Zast±piłem je jednym szybkim dyskiem i mam ciszę znów.

Marek

Data: 2014-02-06 14:25:08
Autor: Przemysław Ryk
Jak zainstalowa? system na netbooku?
Dnia Thu, 06 Feb 2014 14:00:16 +0100, Marek napisał(a):

(ciach…)
Pomijając już aspekt praktyczny, to ja np. mam potrzebę posiadania bezgłośnego komputera. Miałem przez pewien czas 2 dyski w RAID-0. Wpadały w paskudne zdudnienia. Zastąpiłem je jednym szybkim dyskiem i mam ciszę znów.

Ale to raczej był problem obudowy, że wpadała w takie wibracjie, a nie
samych dyskĂłw. :)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ House: Medical clemency.Interesting. Wilson: Why would you use that word?]

Data: 2014-02-06 16:03:33
Autor: Marek
W dniu 2014-02-06 14:25, Przemysław Ryk pisze:

Ale to raczej był problem obudowy, że wpadała w takie wibracjie, a nie
samych dyskĂłw. :)

No dobrze, to niech kolega kupi przy okazji parę obudów aby dobrać odpowiednią do 2 dysków jeśli wystąpią zdudnienia. :-D

A tak na marginesie - była to obudowa Fractal Design R4:
http://www.fractal-design.com/home/product/cases/define-series/define-r4-black-pearl

Specjalnie stworzona do tłumienia hałasu podzespołów.

Marek

Data: 2014-02-06 18:05:08
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 06 Feb 2014 16:03:33 +0100, Marek napisał(a):

W dniu 2014-02-06 14:25, Przemysław Ryk pisze:

Ale to raczej był problem obudowy, że wpadała w takie wibracjie, a nie
samych dysków. :)

No dobrze, to niech kolega kupi przy okazji parę obudów aby dobrać odpowiedni± do 2 dysków je¶li wyst±pi± zdudnienia. :-D

A tak na marginesie - była to obudowa Fractal Design R4:
http://www.fractal-design.com/home/product/cases/define-series/define-r4-black-pearl

Specjalnie stworzona do tłumienia hałasu podzespołów.

To albo obudowa wcale nie taka do przodu pod k±tem tłumienia hałasu, albo
co¶ przy montażu poszło nie tak. Sam mam Chiefteca Bravo BX-01B-B-B, w
¶rodku 6 dysków i problemu z wibracjami nie mam. :)

[ Wła¶nie zakończyłem 14-dniow± dietę, i jedyne co straciłem,              ]
[ to dwa tygodnie.                                              (Garfield) ]

Data: 2014-02-06 19:24:37
Autor: Marek
W dniu 2014-02-06 18:05, Przemysław Ryk pisze:

To albo obudowa wcale nie taka do przodu pod k±tem tłumienia hałasu,
albo co¶ przy montażu poszło nie tak. Sam mam Chiefteca Bravo
BX-01B-B-B, w ¶rodku 6 dysków i problemu z wibracjami nie mam. :)

Obudowa jest jak trzeba i nie mówię o wibracjach jako takich tylko o zdudnieniach czy bardziej prawidłowo "dudnieniach".

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dudnienie

Do powstania zdudnień potrzebne s± 2 Ľródła akustyczne o niemalże identycznej częstotliwo¶ci. Po włożeniu trzeciego dysku, na którym backup robiłem - zdudnienia znikały bo ten trzeci "zagłuszał" - mówi±c obrazowo - efekt. Dlatego przy 6 nie masz problemu. Co prawda wtedy same dyski hałasuj± w takiej ilo¶ci całkiem nieĽle więc pojawia się nowy problem przy bezgło¶nym komputerze.

Marek

Data: 2014-02-06 20:05:08
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 06 Feb 2014 19:24:37 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Startowałem w tej obudowie z konfiguracj± dwudyskow±, która z czasem była
rozbudowywana. W pewnym momencie owszem, szumieć to zaczęło trochę ponad to,
co było dla mnie akceptowalne. Temat rozwi±załem wyklejaj±c ¶cianki matami
wygłuszaj±cymi. :)

[ Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca gdy prosisz o podwyżkę, a jak    ]
[ niesamowicie niezbędna dla ludzko¶ci gdy prosisz o urlop...              ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2014-02-06 22:19:23
Autor: Marek
W dniu 2014-02-06 20:05, Przemysław Ryk pisze:

[...]

Widzę, ze masz zacięcie harcerza :-D Też tak eksperymentowałem za młodu zanim pojawiły się obudowy takie jak zaprezentowana. Na blachę naklejałem maty bitumiczne - takie jak do zwiększania masy w kolumnach gło¶nikowych. Zreszt± obudowa R4 też takie ma. A na to naklejałem matę z korka aby wyższe częstotliwo¶ci wytłumić. Dałem też na procek mały szybko-obrotowy wentylator, bo okazało się, że bardziej hała¶liwy ale na wyższych częstotliwo¶ciach łatwiej jest wyciszyć :-D

No i diabła sobie narobiłem gdy po długim okresie (dosłownie lata), odkleiła się górna mata blokuj±c wiatrak. :-D

Marek

Data: 2014-02-07 12:45:09
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 06 Feb 2014 22:19:23 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Lubię grzebać w kompach - nic nie poradzę. :) Dopieszczenie własnej
konfiguracji, to już po prostu mam we krwi. :)

[...]

Ja raczej preferuję duży radiator z wolnoobrotowym wentylatorem - ot obecnie
mam Mugena 2. :)

No i diabła sobie narobiłem gdy po długim okresie (dosłownie lata), odkleiła się górna mata blokuj±c wiatrak. :-D

U mnie nawet gdyby się odkleiła, to wentylatora nie ma jak zablokować. :D

[ Richard B. Riddick: [about the universe] Had to end sometime.            ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]

Data: 2014-02-07 12:48:16
Autor: Chris
Jak zainstalowa? system na netbooku?
Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]

A nie lepiej pasywne ?

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2014-02-07 14:15:10
Autor: Przemysław Ryk
Jak zainstalowa? system na netbooku?
Dnia Fri, 7 Feb 2014 12:48:16 +0100, Chris napisał(a):

Ja raczej preferujÄ™ duĹĽy radiator z wolnoobrotowym wentylatorem - ot
obecnie mam Mugena 2. :)

A nie lepiej pasywne ?

Najchętniej to wodne. :) Nie wiem, jak by mi się kręcony na 3,9 GHz E8400
przy pasywnym chłodzeniu zachowywał.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Paradoks kobiecych urodzin: zawsze trzeba o nich pamiÄ™tać, ale nigdy     ]

Data: 2014-02-07 14:56:15
Autor: Chris
[...]

Znajomemu brałem takie coś i wyrabia:

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, jak mi pisze znajomy to ciÄ…gnie 140W
http://www.zalman.co.kr/global/product/Product_Read.php?Idx=782&categoryname=Cooling

W razie czego można w środek zestawu dołożyć wolnopobrotowy wentyl.

A jeśli ci się nudzi i masz sporo wolnego czasu to może tak :)

http://cdn.overclock.net/3/32/900x900px-LL-32f1c353_02-DSC_4103.jpeg
tutaj więcej: http://www.overclock.net/t/1424387/lightbox/position/1

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2014-02-07 16:15:10
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 7 Feb 2014 14:56:15 +0100, Chris napisał(a):

Najchętniej to wodne. :) Nie wiem, jak by mi się kręcony na 3,9 GHz E8400
przy pasywnym chłodzeniu zachowywał.

Znajomemu brałem takie co¶ i wyrabia:

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, jak mi pisze znajomy to ci±gnie 140W
http://www.zalman.co.kr/global/product/Product_Read.php?Idx=782&categoryname=Cooling

Mugen 2 możliwe, że też by dał radę. Choć w tej chwili i przy pracuj±cym
wiatraku CoreTemp pokazuje 55° (taktowanie 2,8 GHz - bez obci±żenia).

W razie czego można w ¶rodek zestawu dołożyć wolnopobrotowy wentyl.

A je¶li ci się nudzi i masz sporo wolnego czasu to może tak :)

http://cdn.overclock.net/3/32/900x900px-LL-32f1c353_02-DSC_4103.jpeg
tutaj więcej: http://www.overclock.net/t/1424387/lightbox/position/1

Czas bym znalazł, chęci też nie brakuje, z zasobno¶ci± portfela gorzej. ;D

[ Co to jest zła kobieta? Jest to taki rodzaj kobiety, która nigdy się nie ]
[ sprzykrzy...                                               (Oscar Wilde) ]

Data: 2014-02-08 00:11:16
Autor: Marek
W dniu 2014-02-07 12:45, Przemysław Ryk pisze:

Widzę, ze masz zacięcie harcerza :-D

Lubię grzebać w kompach - nic nie poradzę. :) Dopieszczenie własnej
konfiguracji, to już po prostu mam we krwi. :)

No i pochwalam takie zainteresowania, szczególnie w epoce kiedy posiadanie takowych jest uznawane za dziwactwo :-)

Ja raczej preferuję duży radiator z wolnoobrotowym wentylatorem - ot obecnie
mam Mugena 2. :)

A ja preferuję brak wentylatora. Niby tam jest ale sporadycznie się uruchamia. Wolę chłodzenie pasywne, szybki, nie podkręcany procek (4.01GHz). Jedynie gdy jakie¶ długotrwałe obliczenia zapuszczam, to słychać szum powietrza i po chwili znów błoga cisza.

Marek

Data: 2014-02-12 21:45:17
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sat, 08 Feb 2014 00:11:16 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Czy ja wiem, czy od razu za dziwactwo? Spore grono znajomych wręcz
niejednokrotnie oddycha z ulg±. ;D

[...]

Szybki podkręcony to już nie może być? ;DD No nic - zobaczymy, jak się
cało¶ć będzie zachowywać po przesiadce na nowy znacznie ¶rodek. :)

[ Cynizm - sposób przyjmowania życia takim, jakie ono jest.                ]
[                            (JoeMonster.org - Demotywatory rosyjskie XIX) ]

Data: 2014-02-08 12:34:52
Autor: 666
Jak zainstalowa? system na netbooku?
W±tek o kaloryferach i darmowym pr±dzie to ntg ;-)

-- -- -
w ¶rodku 6 dysków i problemu z wibracjami nie mam.

Data: 2014-02-06 20:55:29
Autor: Krystek
W dniu 2014-02-06 14:00, Marek pisze:
W dniu 2014-02-06 07:36, z pisze:

[...]

Przemek Ci odpisał. A czemu drugi? Jeśli bieżący jest za mały to lepiej
wymienić go na większy a mniejszy zutylizować w innym komputerze. Mój
kumpel w ten sposób dorobił się 4 dysków (to nie żart). Jeden z nich
miał 120GB i był to jeden z większych w czasach świetności :-D Powoli
zacząłby potrzebować obudowy serwerowej :-D

Ja się w spadku po starych komputerach dorobiłem kilku dysków (P)ATA 100/133 o różnej pojemności (80GB, 160GB), z którymi teraz nie wiem co mam począć. Tzn. używam ich od czasu do czasu kopiując nań mniej ważne dane, ale korzystanie z nich przez adapter (S)ATA-USB i przepinanie dysków jest dość uciążliwe...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-02-06 22:21:50
Autor: Marek
W dniu 2014-02-06 20:55, Krystek pisze:

[...]

Dam Ci numer do wspomnianego kumpla. Dokładnie tak samo narzeka, będzie miał kompana :-D

A tak na serio, to zawsze kupuj dysk dużo za duży :-D Wtedy zawsze przyda się na archiwum w przyszłości.

Marek

Data: 2014-02-06 23:10:30
Autor: Krystek
W dniu 2014-02-06 22:21, Marek pisze:
[...]

Eheheh. Miałem na myśli fakt, że chciałbym je jakoś sensownie zagospodarować. Patrzę w Allegro na stare komputery z kontrolerem ATA, ale wiesz sam: stare to prądożerne i wymagające dobrego chłodzenia maszyny, że o odpowiednio mocnym zasilaczu nie wspomnę. Na razie sytuacja patowa ;)

A tak na serio, to zawsze kupuj dysk duĹĽo za duĹĽy :-D Wtedy zawsze
przyda się na archiwum w przyszłości.

Paaanie. Tera to ja mogę! Wtedy taki dużo za duży dysk kosztował co najmniej tyle, ile pół komputera (jak nie cały). Zawsze kupuję z zapasem.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-02-08 12:42:42
Autor: 666
Jak zainstalowaÄ? system na netbooku?
Taak?
Co mamy zrobić z trzema dyskami IDE po 500 GB (3,5'' niestety)?
Chyba nic większego nie było na rynku.
Rejestracja video, teraz wkłada się po 2 GB, a chciałoby się po 3GB
Ale rzeczywiście w notku mam największe jakie robili IDE czyli coś 360 GB i od lat spokojnie wystarcza pojemności.

-- -- -
A tak na serio, to zawsze kupuj dysk duĹĽo za duĹĽy

Data: 2014-02-06 12:55:08
Autor: Przemysław Ryk
Jak zainstalowa? system na netbooku?
Dnia Wed, 05 Feb 2014 15:06:55 +0100, Marek napisał(a):

(ciach…)
Ojjj... a tu mam odmienne doświadczenia. W7 - reinstalki raz na rok zamiast co 3 miesiące. Wysypanie się zdarzało się lecz niezmiernie rzadko i zwykle soft firmy trzeciej coś psuł. Pod W8 nie pamiętam aby coś się sypnęło nawet na wadliwych driverach (nie licząc padających jak muchy SSD zanim wyczytałem jakie kupować).
(ciach…)

SiÄ™ zastanawiam, co Ty robisz + ewentualnie jeszcze, jak mierzysz owo
spowolnienie. Osobiście system stawiam raz i ewentualna świeża instalacja
następuje przy przesiadce na nową konfigurację. No ale ja mam najwyraźniej
jakieś dziwne wersje Windows, skoro u mnie na służbowym komputerze Vista x64
bezproblemowo pięć lat przepracowała. :D

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ BÄ…dĹş uczynny, pomagaj innym... a wtedy wszyscy wokół pomyĹ›lÄ…, ĹĽe to, co  ]

Data: 2014-02-06 14:10:44
Autor: Marek
Jak zainstalowaÄ? system na netbooku?
W dniu 2014-02-06 12:55, Przemysław Ryk pisze:

SiÄ™ zastanawiam, co Ty robisz + ewentualnie jeszcze, jak mierzysz owo
spowolnienie.

Pomiar spowolnienia odbywał się zawsze tak samo: ilością zaparzonych kaw :-)

A co robię? Naprawdę nic takiego. Mam stały zestaw oprogramowania od lat - jak wspominałem. Jedynie aktualizacje co chwilę nowe. Nie instaluję żadnych programów spoza tej puli.

Zresztą nie tylko o mnie chodzi. Mam na biurku obok komputer pod XP, na którym jest tylko Outlook i Word z niestandardowego oprogramowania. Przynajmniej 3 reinstalki miałem w ciągu 2 lat, może mniej. I to na takiej zasadzie, że meldowano mi, że nie da się pracować. 2x klik na IE dawał np. minutę, dwie oczekiwania. Po reinstalce - start natychmiastowy.

[...]

Tak, zgadza się. Niektórzy tak mają i nie potrafię tego wyjaśnić. :-)

Marek

Data: 2014-02-06 16:15:08
Autor: Przemysław Ryk
Jak zainstalowaÄ? system na netbooku?
Dnia Thu, 06 Feb 2014 14:10:44 +0100, Marek napisał(a):

Się zastanawiam, co Ty robisz + ewentualnie jeszcze, jak mierzysz owo
spowolnienie.

Pomiar spowolnienia odbywał się zawsze tak samo: ilo¶ci± zaparzonych kaw :-)

A co robię? Naprawdę nic takiego. Mam stały zestaw oprogramowania od lat - jak wspominałem. Jedynie aktualizacje co chwilę nowe. Nie instaluję żadnych programów spoza tej puli.

Zreszt± nie tylko o mnie chodzi. Mam na biurku obok komputer pod XP, na którym jest tylko Outlook i Word z niestandardowego oprogramowania. Przynajmniej 3 reinstalki miałem w ci±gu 2 lat, może mniej. I to na takiej zasadzie, że meldowano mi, że nie da się pracować. 2x klik na IE dawał np. minutę, dwie oczekiwania. Po reinstalce - start natychmiastowy.

U mnie zasadniczo też jest zestaw podstawowego oprogramowania, które w razie
potrzeby aktualizuję np. nowe wersje VLC, czy XnView, na bież±co pobierane i
instalowane aktualizacje do systemu i innych programów. Nie rzucam się na
now± wersję większego pakietu od razu, po jej ukazaniu się na rynku - to
inna sprawa. Testy robię sobie na maszynie wirtualnej. Sterowniki też w
miarę aktualne, od czasu do czasu w co¶ zagram. Gra, bucy, krawaty wi±że.

Osobi¶cie system stawiam raz i ewentualna ¶wieża instalacja
następuje przy przesiadce na now± konfigurację. No ale ja mam najwyraĽniej
jakie¶ dziwne wersje Windows, skoro u mnie na służbowym komputerze Vista x64
bezproblemowo pięć lat przepracowała. :D

Tak, zgadza się. Niektórzy tak maj± i nie potrafię tego wyja¶nić. :-)

Tia.

[ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest  ]
[ tylu idiotów.                                            (Stanisław Lem) ]

Data: 2014-02-06 18:04:23
Autor: Marek
W dniu 2014-02-06 16:15, Przemysław Ryk pisze:

Tak, zgadza się. Niektórzy tak maj± i nie potrafię tego wyja¶nić. :-)

Tia.

Czyli pozostaje udział sił nadprzyrodzonych :-)

Marek

Data: 2014-02-06 20:05:08
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 06 Feb 2014 18:04:23 +0100, Marek napisał(a):

Tak, zgadza się. Niektórzy tak mają i nie potrafię tego wyjaśnić. :-)

Tia.

Czyli pozostaje udział sił nadprzyrodzonych :-)

Wiesz - gdybym miał tylko jeden komputer pod opieką, to może bym się
zgodził. Ale robię za helpdesk i serwisanta również dla znajomych
(niekoniecznie mocno obeznanych). Opcja reinstalacji systemu u ktĂłregoĹ› z
nich najczęściej też jest raz na jakieś 2-3 lata, przy wymianie sprzętu. No
chyba, ĹĽe na wybitnie zdolnÄ… jednostkÄ™ trafiÄ™, do ktĂłrej nie dociera, ĹĽe
instalacja czegokolwiek metodą „Dalej, Dalej, Dalej, Zakończ” to proszenie
się o kłopoty. :D

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Tylko gĹ‚upcy siÄ™ nie zmieniajÄ….                            (G. Zapolska) ]

Data: 2014-02-06 22:25:57
Autor: Marek
[...]

Ależ ja wiem, że tak jest. Zależy kto myszkę głaskał podczas instalacji zapewne :-D

[...]

Jeszce jakiś czas temu zapytałbym co takiego robiłeś nietypowego bo być może ten jeden wpis do rejestru jaki zmodyfikowałeś dał receptę na sukces :-)
Obecnie pod W8 - jak pisałem - zero kłopotów. Ostatni komputer z XP (Pro) skona niebawem więc problem sam się rozwiąże.

Marek

Data: 2014-02-07 12:45:09
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 06 Feb 2014 22:25:57 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Nie no - albo głaskanie myszki, albo instalacja systemu i softu… ;)

Jeszce jakiś czas temu zapytałbym co takiego robiłeś nietypowego bo być może ten jeden wpis do rejestru jaki zmodyfikowałeś dał receptę na sukces :-)

Akurat po rejestrze to grzebiÄ™ stosunkowo rzadko.
Obecnie pod W8 - jak pisałem - zero kłopotów. Ostatni komputer z XP (Pro) skona niebawem więc problem sam się rozwiąże.

Z XP to się już lata temu przesiadłem. Co jak co, przy moich zastosowaniach
ramu potrzeba sporo, a ograniczenie do w sumie 3-3,5GB booooli. :)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Wilson: Why do women always do that? (...) Create ridiculous standards   ]

Data: 2014-02-07 12:50:09
Autor: Chris
Jak zainstalowaÄ? system na netbooku?
Marek nabazgrał(a):

Obecnie pod W8 - jak pisałem - zero kłopotów. Ostatni komputer z XP (Pro) skona niebawem więc problem sam się rozwiąże.

Civilizacja V ma 50% spadek wydajności na W8 .. ciekawe czemu tylko to ? (tylko to znam z problemem)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2014-02-07 14:15:10
Autor: Przemysław Ryk
Jak zainstalowa? system na netbooku?

Marek nabazgrał(a):

http://pclab.pl/art55136-15.html - Firaxis coś musiało spierniczyć.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Gadać, kto tu odczuwa do mnie pociÄ…g!        (KrĂłl Julian, „Madagaskar”) ]

Data: 2014-02-08 12:44:35
Autor: 666
Jak zainstalowa? system na netbooku?
Masz na my¶li Kies (Samsunga)?

-- -- -
Na pocz±tku wystarcza odinstalować i zainstalować KIS a potem już nawet to nie pomaga.

Data: 2014-02-08 16:28:13
Autor: Marek
Jak zainstalowa? system na netbooku?
W dniu 2014-02-08 12:44,  666 pisze:
Masz na my¶li Kies (Samsunga)?

-- -- -
Na pocz±tku wystarcza odinstalować i zainstalować KIS a potem już
nawet to nie pomaga.

Kaspersky Internet Security

Marek

Data: 2014-02-07 14:49:16
Autor: Poldek
Marek wrote:
W dniu 2014-02-04 16:09, z pisze:

[...]

W tych laptopach, które miałem do tej pory zawsze było podobnie. A laptopy s± z Win XP Pro, Visa Home i Win7 HP. Czyli jest tak, że na dysku twardym jest wydzielona partycja, która jest normalnie niewidoczna spod systemu Windows. Na tej partycji znajduje się instalka systemu Windows. Nie jest to zwykła instalka prosto od Microsoft, tylko instalka przygotowana pod producenta laptopa i zawiera ona sterowniki dla tego konkretnego laptopa. Z kolei w oprogramowaniu dostarczonym z komputerem przez producenta jest program pozwalaj±cy jednorazowo utworzyć dyski instalacyjne CD-ROM/DVD-ROM systemu z tej partycji. Czyli wzorcowe postępowanie zapobiegliwego usera polega na tym, żeby zanim dysk padnie, utworzyć dyski zapasowe. To co powstaje na dyskach to nie jest obraz zainstalowanego systemu. W przypadku użycia tych dysków otrzymujemy zainstalowany "¶wieży" system, tak jak komp przyszedł z fabryki, bez aktualizacji itp.
Czy w przypadku awarii sprzętowej dysku można w zgodzie z licencj± zainstalować system Windows z tych dysków zapasowych na innym fizycznie dysku twardym? Na to pytanie nie jestem w stanie odpowiedzieć.
Tworzenie aktualnego obrazu systemu to odrębna historia.

Data: 2014-02-08 00:18:46
Autor: Marek
W dniu 2014-02-07 14:49, Poldek pisze:

To co powstaje na dyskach to nie jest obraz
zainstalowanego systemu. W przypadku użycia tych dysków otrzymujemy
zainstalowany "¶wieży" system, tak jak komp przyszedł z fabryki, bez
aktualizacji itp.

Jest tylko jeszcze jeden aspekt, o którym pisałem (nie wiem czy w tej gał±zce dyskusji). Mianowicie we wspomnianym urz±dzeniu nie zadziałało ratowanie systemu. Najprawdopodobniej wirus pouszkadzał struktury na dysku. No i to się zdarzać może. Dlatego podchodzę do dawania systemu na odrębnej partycji jak do jeża. Czemu nie można dać tego samego na DVD tylko pakować na ulotny no¶nik?? Przecież płyty kosztuj± grosze.

Marek

Data: 2014-02-04 16:38:16
Autor: qwerty
Jak zainstalowa? system na netbooku?
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lcp31e$q4m$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Większej głupoty dawno nie czytałem. Opisuj dalej.

Data: 2014-02-07 14:52:10
Autor: Poldek
qwerty wrote:
[...]

Widocznie mało czytałe¶.

Data: 2014-02-08 20:38:31
Autor: qwerty
Jak zainstalowa? system na netbooku?
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ld2o72$4pp$2@node1.news.atman.pl...
Widocznie mało czytałe¶.

Jaki producent nie umieszcza na swojej stronie sterowników tylko zmusza do używania starych sterowników na zasyfionym backupie.

Data: 2014-02-03 08:12:17
Autor: z
W dniu 2014-02-02 21:39, Marek pisze:
[...]

Mam nadzieję że nie będziesz tego robił za darmo. Wkurza mnie to ci±głe psucie rynku ;-)  Kupuj± barachło, my¶l± że z systemem (taki trick maktinowy), nie dbaj± o archiwizację a póĽniej my¶l± że to 3 kliknięcia myszk±.
Też niedawno musiałem się nauczyć jak to robić. Dokopanie się do sposobu na XP (ty masz łatwiznę) zajęło mi kilka dni i napsuło krwi. :-)
Sk±d brać system? Ze sklepu :-)

Data: 2014-02-03 08:25:51
Autor: z
Jak zainstalowa? system na netbooku?
W dniu 2014-02-03 08:12, z pisze:

Żeby było też konstruktywnie :-)
rufus_v1.4.1 - tym programem udało mi się w końcu zrobić butowalnego XP
Czujne strzegę i zdecydowanie bronię teraz tego pena :-)

Data: 2014-02-03 15:11:16
Autor: Marek
W dniu 2014-02-03 08:25, z pisze:
W dniu 2014-02-03 08:12, z pisze:

Żeby było też konstruktywnie :-)
rufus_v1.4.1 - tym programem udało mi się w końcu zrobić butowalnego XP
Czujne strzegę i zdecydowanie bronię teraz tego pena :-)

O, dziękuję :-) Ułatwi mi to zadanie. Nie mam czasu ale muszę się tym bawić bo inaczej sumienie mnie zeżre :-)

Marek

Data: 2014-02-03 15:09:17
Autor: Marek
W dniu 2014-02-03 08:12, z pisze:

Mam nadzieję że nie będziesz tego robił za darmo. Wkurza mnie to ci±głe
psucie rynku ;-)

Niestety za darmo :-( Wiesz... gdyby mieli jak±kolwiek kasę, to zanie¶liby do serwisu. Sam widzisz co to za sprzęt. Nawet zasilacz ta¶m± okręcony do tego jest...

Marek

Data: 2014-02-03 15:55:23
Autor: z
W dniu 2014-02-03 15:09, Marek pisze:
Niestety za darmo :-( Wiesz... gdyby mieli jak±kolwiek kasę, to
zanie¶liby do serwisu. Sam widzisz co to za sprzęt. Nawet zasilacz ta¶m±
okręcony do tego jest...

Wybacz ale wła¶nie przez takie działalno¶ci ludzie trac± miejsca pracy.
"Przecież każdy gimnazjalista to potrafi zrobić więc powinno wystarczyć dobre słowo." :-)
Żeby to chociaż w sumie wyszło taniej albo szybciej.
Sterowniki i aktualizacje agarniesz?

Data: 2014-02-03 19:13:38
Autor: Marek
W dniu 2014-02-03 15:55, z pisze:
Sterowniki i aktualizacje agarniesz?

Tak, dzięki. Sterowniki maj± na stronach producenta. :-)

Marek

Data: 2014-02-03 21:54:33
Autor: Marek
Jak zainstalowaÄ? system na netbooku?
Dzięki wszystkim za pomoc. Udało się utworzyć rozruchowy dysk na pendrivie więc udało się od zera uruchomić instalację.

Marek

Jak zainstalowaÄ? system na netbooku?