Jak zainwestować 20 tys. zł?

Data: 2010-07-16 18:09:11
Autor: Liwiusz
Jak zainwestować 20 tys. zł?
K pisze:
Proszę o radę jak zainwestować 20 tys. zł żeby:
- osiągnąć maksymalny zysk
- horyzont czasowy do 3 lat
- pieniądze mogą być zamrożone
- zakładam rozsądne ryzyko

  Przymiotniki określające ryzyko i zysk muszą być takie same.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-16 18:12:38
Autor: K
Jak zainwestować 20 tys. zł?
[...]

OK. Ryzyko może być nawet bardzo duże.
Nie piszę maksymalne ryzyko, bo nie wiem co by to miało oznaczać
- udział w loterii? Wszelkie loterie odpadają.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-16 18:17:58
Autor: MarekZ
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Użytkownik "K" <Ka@net.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c4084f6$0$17106$65785112@news.neostrada.pl...

OK. Ryzyko może być nawet bardzo duże.
Nie piszę maksymalne ryzyko, bo nie wiem co by to miało oznaczać
- udział w loterii? Wszelkie loterie odpadają.

Bardzo dobrym sposobem na uzyskanie maksymalnego ryzyka jest szukanie porad inwestycyjnych w Internecie. :D

Data: 2010-07-16 18:20:23
Autor: K
Jak zainwestować 20 tys. zł?
[...]

Wydawało mi się, że właśnie to robię :D

Pozdrawiam

Data: 2010-07-16 18:36:12
Autor: MarekZ
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Użytkownik "K" <Ka@net.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c4086c7$0$2604$65785112@news.neostrada.pl...

Bardzo dobrym sposobem na uzyskanie maksymalnego ryzyka jest szukanie porad inwestycyjnych w Internecie. :D

Wydawało mi się, że właśnie to robię :D

Dokładnie to właśnie robisz. :P

Data: 2010-07-16 18:37:54
Autor: K
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Bardzo dobrym sposobem na uzyskanie maksymalnego ryzyka jest szukanie porad inwestycyjnych w Internecie. :D

Wydawało mi się, że właśnie to robię :D

Dokładnie to właśnie robisz. :P

A teraz poważnie. proszę tylko o rady. natomiast z pewno

Data: 2010-07-16 18:44:43
Autor: Liwiusz
Jak zainwestować 20 tys. zł?
K pisze:
[...]

   Chcesz, aby ktoś na grupie, ot tak, podał idealny sposób na osiągnięcie dużego zysku? Nawet przy dużym ryzyku? To może być trudne.

   Poczytaj blog www.dwagrosze.blogspot.com - jest tam wiele opinii na temat inwestowania, których nie ma w mainstreamowych mediach. Bo chyba nie chodzi Ci o rady typu "fundusz akcyjny"?

--
Liwiusz

Data: 2010-07-30 22:26:09
Autor: Zbyszek
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Dnia 16-07-2010 o 18:37:54 K <Ka@net.pl> napisał(a):

A teraz poważnie. proszę tylko o rady. natomiast z pewno

Juz był tu jasny komunikat: na ekstra zyski jest dużo chętnych,  szczególnie wśród cwanych pomagierów.
Ufaj sobie.

Inwestuj w siebie.
prawo jazdy, kurs językowy, certyfikat itd.
albo w dzieci.
kursy, kółka, dobrzy nauczyciele.

zapomnij o extra zysku bez ryzyka.
Ile mozesz ryzykowac?
Była tez mowa o "bezpiecznych" formach. Każda inwestycja to ryzyko. Ty  wybierasz jakie.
Lokata - inflacji. Obligacje - upadku budzetu państwa (zob. Grecje).
Nie chcesz stracic - ale czego ? Złotówek czy ich wartości w złocie, euro  czy wódce?
Wartość to rzecz zmienna.

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2010-07-16 18:43:25
Autor: K
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Bardzo dobrym sposobem na uzyskanie maksymalnego ryzyka jest szukanie porad inwestycyjnych w Internecie. :D

Wydawało mi się, że właśnie to robię :D

Dokładnie to właśnie robisz. :P

A teraz poważnie. Proszę tylko o rady. Do tej pory interesowały
mnie inwestycje z małym ryzykiem i na innych się nie znam.
Oczywiście wszelkie rady (mam nadzieję, że takie otrzymam)
przeanalizuję, a decyzję podejmę na własne ryzyko.
W sumie proszę o wskazówki, które nakierują moje poszukiwania.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-16 11:53:26
Autor: witek
Jak zainwestować 20 tys. zł?
K wrote:
[...]

możesz mi je pożyczyc.
Gwarantuje duzy zysk z duzym ryzykiem. tak jak chciales.

Data: 2010-07-16 20:36:49
Autor: zenek
Jak zainwestować 20 tys. zł?
K pisze:
[...]

Przez 3 lata mozna ten kapital pomnozyc kilkukrotnie ale do tego trzeba miec jaja.
Prosty przyklad sprowadzasz lasery do ps3, takowy z gwarancja     3 miesiace kosztuje u chinczyka 37$ czyli po sprowadzeniu z VATem  140zl sprzedajesz z pocalowaniem w reke po     200-300zl czyli  na jednej sztuce masz na czysto  60-160zl. za   20kzl kupisz tych laserow 140sztuk
sprzedaj je w   ciagu roku i masz do przodu ponad        8kzl.

Data: 2010-07-16 16:26:38
Autor: witek
Jak zainwestować 20 tys. zł?
zenek wrote:
K pisze:
[...]

i jeszcze z tego trzeba zapłacić podatek, zus.
do tego jeszcze trzeba uwzględnić obsługę rękojmi itp itd.
W efekcie można wyjść całkiem sporo w plecy.

Data: 2010-07-16 20:39:47
Autor: Liwiusz
Jak zainwestować 20 tys. zł?
zenek pisze:

sprzedaj je w   ciagu roku i masz do przodu ponad        8kzl.

   Czyli tyle, ile przez ten rok musiałbyś zapłacić na ZUS :)

--
Liwiusz

Data: 2010-07-16 20:50:40
Autor: zenek
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Liwiusz pisze:
zenek pisze:

sprzedaj je w   ciagu roku i masz do przodu ponad        8kzl.

  Czyli tyle, ile przez ten rok musiałbyś zapłacić na ZUS :)

Mozesz otworzyc firme w UK  i wtedy ZUS wychodzi prawie na 0.

Data: 2010-07-16 16:27:08
Autor: witek
Jak zainwestować 20 tys. zł?
zenek wrote:
Liwiusz pisze:
zenek pisze:

sprzedaj je w   ciagu roku i masz do przodu ponad        8kzl.

  Czyli tyle, ile przez ten rok musiałbyś zapłacić na ZUS :)

Mozesz otworzyc firme w UK  i wtedy ZUS wychodzi prawie na 0.

albo na księżycu.

Data: 2010-07-16 21:18:17
Autor: Jan Werbiński
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Użytkownik "zenek" <zenek@op.pl> napisał w wiadomości news:i1q9m0$r7i$1news.onet.pl...
Liwiusz pisze:
zenek pisze:

sprzedaj je w   ciagu roku i masz do przodu ponad        8kzl.

  Czyli tyle, ile przez ten rok musiałbyś zapłacić na ZUS :)

Mozesz otworzyc firme w UK  i wtedy ZUS wychodzi prawie na 0.

Albo na Antarktydzie, to nawet VAT nie ma.
Biznesmen z Ciebie jak z psiej dupy trąba.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-07-16 20:51:38
Autor: glaukonWYTNIJTO
Jak zainwestować 20 tys. zł?

> sprzedaj je w   ciagu roku i masz do przodu ponad        8kzl.

   Czyli tyle, ile przez ten rok musiałbyś zapłacić na ZUS :)

Jeśli przez parę lat przed założeniem firmy "Kitajski Laser" nie miałeś innej
firmy, to przez pierwsze dwa lata masz preferencyjny ZUS. Koło 300
złotych/mies.? Akurat zdążyłby kolega nasycic rynek :)

Jeszcze ze trzy lata i założę sobie jakąś firmę na dwa lata.

Data: 2010-07-16 21:19:32
Autor: Jan Werbiński
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Użytkownik <glaukonWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:47f6.000006dd.4c40aa3anewsgate.onet.pl...

> [...]

złotych/mies.? Akurat zdążyłby kolega nasycic rynek :)

Jeszcze ze trzy lata i założę sobie jakąś firmę na dwa lata.

Zapominasz o czynszach i tym, że nowa firma jest na dorobku i ma znacznie wyższe koszty rozpędzania biznesu, niż się to wydaje właścicielowi.

Data: 2010-07-16 21:50:06
Autor: glaukonWYTNIJTO
Jak zainwestować 20 tys. zł?

> [...]

Zapominasz o czynszach i tym, że nowa firma jest na dorobku i ma znacznie wyższe koszty rozpędzania biznesu, niż się to wydaje właścicielowi.

Mówiłem o zusie, a nie o czynszach. Poza tym jakie czynsze? Zrzucasz te lasery w
piwnicy i tyle.

Data: 2010-07-16 16:28:08
Autor: witek
Jak zainwestować 20 tys. zł?
glaukonWYTNIJTO@op.pl wrote:
[...]

tylko nie zapomnij w spółdzielni poinformować, że prowadzisz DG w mieszkaniu.

Data: 2010-07-16 23:35:44
Autor: Liwiusz
Jak zainwestować 20 tys. zł?
witek pisze:

tylko nie zapomnij w spółdzielni poinformować, że prowadzisz DG w mieszkaniu.

   A gdzie ma prowadzić? Przecież siedzibą DG będzie zawsze miejsce zamieszkania.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-16 23:59:26
Autor: glaukonWYTNIJTO
Jak zainwestować 20 tys. zł?

tylko nie zapomnij w spółdzielni poinformować, że prowadzisz DG w mieszkaniu.

Czym grozi poinformowanie, a czym niepoinformowanie?

Data: 2010-07-16 22:00:58
Autor: witek
Jak zainwestować 20 tys. zł?
glaukonWYTNIJTO@op.pl wrote:
tylko nie zapomnij w spółdzielni poinformować, że prowadzisz DG w mieszkaniu.

Czym grozi poinformowanie, a czym niepoinformowanie?

stawki są inne.
Tym, że policzą ci drożej z odsetkami.

Data: 2010-07-17 07:38:03
Autor: Liwiusz
Jak zainwestować 20 tys. zł?
witek pisze:
[...]

   Stawki mogą być za użytkowanie lokalu mieszkalnego jak handlowego/usługowego, a nie tylko za zarejestrowanie DG i trzymanie w niej księgowości, czy nawet jakichś innych gratów.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-17 05:16:19
Autor: witek
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Liwiusz wrote:
witek pisze:
[...]

sprawdz sobie dokladnie w spoldzielni.
moze tak nie byc, ale wiekszosc ma wyzzsze stawki z samego tytulu zarejestrowanej DG pod danym adresem.

Data: 2010-07-17 20:59:17
Autor: Liwiusz
Jak zainwestować 20 tys. zł?
witek pisze:

sprawdz sobie dokladnie w spoldzielni.
moze tak nie byc, ale wiekszosc ma wyzzsze stawki z samego tytulu zarejestrowanej DG pod danym adresem.

   A jesteś w stanie podać choć jedną spółdzielnię, gdzie taki zapis można by znaleźć opublikowany w internecie?

--
Liwiusz

Data: 2010-07-17 18:46:42
Autor: witek
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Liwiusz wrote:
witek pisze:

[...]

a widziales choć jedną spółdzielnie, która miałaby stronę internetową aktualizowaną na bieżąco.

Data: 2010-07-18 02:03:07
Autor: Liwiusz
Jak zainwestować 20 tys. zł?
witek pisze:
Liwiusz wrote:
witek pisze:

[...]

   A po co, przecież dyskutujemy teoretycznie, niekonieczne nad aktualnym regulaminem spółdzielni.

   Skoro mówisz, że większość ma, to wskaż choć jedną. Nawet jeśli miała kilka lat temu.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-18 02:08:27
Autor: Liwiusz
Jak zainwestować 20 tys. zł?
witek pisze:
Liwiusz wrote:
witek pisze:

[...]

   Na przykład w trafionej wms4.pl w regulaminie używania lokali jest zapis:

"W lokalu mieszkalnym dopuszcza się prowadzenie działalności gospodarczej pod warunkiem uzyskania zgody
Spółdzielni, wyrażonej przez administrację osiedla, po zasięgnięciu opinii rady osiedla.
Spółdzielnia może odmówić zgody, o której mowa w ust. 2, bądź cofnąć wcześniej wydaną zgodę, jeżeli
prowadzona działalność może naruszać substancję budynku lub byłaby uciążliwa dla innych mieszkańców."

Po pierwsze: nie ma nic na temat wyższych opłat

Po drugie: dotyczy to raczej zmiany użytkowanego lokalu z mieszkalnego na usługowy. Jakoś nie wyobrażam sobie, aby spółdzielnia mogła zakazać komuś prowadzenia DG (eksmisja?) jeśli nie zmieniałby się charakter lokalu.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-18 02:08:58
Autor: Liwiusz
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Liwiusz pisze:

  Na przykład w trafionej wms4.pl w regulaminie używania lokali jest zapis:

wsm4.pl

--
Liwiusz

Data: 2010-07-18 04:19:17
Autor: mvoicem
Jak zainwestować 20 tys. zł?
(18.07.2010 01:46), witek wrote:
Liwiusz wrote:
witek pisze:

[...]

http://www.sm-swarzedz.pl/

p. m.

Data: 2010-07-18 13:59:34
Autor: Pete
Jak zainwestować 20 tys. zł?
W dniu 17.07.10 20:59, Liwiusz pisze:
witek pisze:

[...]

To raczej nie regulamin spoldzielni, a raczej uchwala miasta/gminy stanowi o wysokosci pod. od nieruchomosci.
I ta stawka jest rozna dla DG i osob fizycznych.

--
Pete

Data: 2010-07-18 14:01:46
Autor: Liwiusz
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Pete pisze:

To raczej nie regulamin spoldzielni, a raczej uchwala miasta/gminy stanowi o wysokosci pod. od nieruchomosci.

   Stawki dotyczą zapewne wykorzystania lokalu jako usługowy lub mieszkalny, a nie z faktu, że ktoś zarabia poprzez DG, a ktoś inny poprzez umowę o pracę.

I ta stawka jest rozna dla DG i osob fizycznych.

   Przecież DG to są osoby fizyczne.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-31 06:19:50
Autor: Pete
Jak zainwestować 20 tys. zł?
W dniu 18.07.10 14:01, Liwiusz pisze:
Pete pisze:

To raczej nie regulamin spoldzielni, a raczej uchwala miasta/gminy
stanowi o wysokosci pod. od nieruchomosci.

Stawki dotyczą zapewne wykorzystania lokalu jako usługowy lub
mieszkalny,

Nie tylko lokalu, ale i gruntu.

a nie z faktu, że ktoś zarabia poprzez DG, a ktoś inny
poprzez umowę o pracę.

A czy ja coś takiego napisałem?

I ta stawka jest rozna dla DG i osob fizycznych.

Przecież DG to są osoby fizyczne.

czy napisałem "*osób fiz.* prowadzących DG"?
Pisałem o DG, i  wiadomo o co chodzi.

--
Pete

Data: 2010-07-17 00:13:06
Autor: Liwiusz
Jak zainwestować 20 tys. zł?
glaukonWYTNIJTO@op.pl pisze:
tylko nie zapomnij w spółdzielni poinformować, że prowadzisz DG w mieszkaniu.

Czym grozi poinformowanie, a czym niepoinformowanie?

   I z czego wynika obowiązek informowania? I czy przypadkiem nie mieszamy używania lokalu do celów działalności gospodarczej (lokal usługowy) z zamieszkiwaniem przedsiębiorcy, który - z mocy prawa i obowiązkowo - ma swoją siedzibę w miejscu zamieszkania.

   Samo składowanie gratów (tutaj: laserów) lokalu użytkowego z mieszkania nie czyni :)

--
Liwiusz

Data: 2010-07-17 00:20:13
Autor: MarekZ
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i1qit8$6pv$11@inews.gazeta.pl...

tylko nie zapomnij w spółdzielni poinformować, że prowadzisz DG w mieszkaniu.

A po co? I już abstrahując w ogóle od celowości, a podchodząc skrajnie legalistycznie, czyżby to w jakiś sposób zmieniało charakter lokalu jako mieszkalnego?

Data: 2010-07-16 21:17:33
Autor: Jan Werbiński
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Użytkownik "zenek" <zenek@op.pl> napisał w wiadomości news:i1q8s2$prj$1news.onet.pl...
Przez 3 lata mozna ten kapital pomnozyc kilkukrotnie ale do tego trzeba miec jaja.

Jak słucham takich porad tych co myślą jajami, to ręce opadają.

[...]

Albo i nie masz... bo w swoim naiwnym rozliczeniu pominąłeś, że ZUS przez rok kosztuje 9,6 kzł.

Data: 2010-07-17 03:12:58
Autor: Tomasz Chmielewski
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Am 16.07.2010 21:17, Jan Werbiński wrote:

[...]

Naprawde ZUS wynosi teraz 800 zl / miesiac?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-07-17 05:19:10
Autor: Andrzej Kubiak
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Dnia Sat, 17 Jul 2010 03:12:58 +0200, Tomasz Chmielewski napisał(a):

Naprawde ZUS wynosi teraz 800 zl / miesiac?

Ze zdrowotnym i "fgiśpem" - jakieś 840.

AK

Data: 2010-07-17 08:26:59
Autor: zenek
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Jan Werbiński pisze:
[...]

Przespales troche bo teraz zus dla pierwszakow     wynosi 280zl a jesli         firme zarejestrujesz w UK to wychodzi na 0.

Tego       wam TVN nie powie.

Data: 2010-07-17 13:02:56
Autor: Jan Werbiński
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Użytkownik "zenek" <zenek@op.pl> napisał w wiadomości news:i1rifi$g1r$1news.onet.pl...

Przespales troche bo teraz zus dla pierwszakow     wynosi 280zl a jesli firme zarejestrujesz w UK to wychodzi na 0.

Tego       wam TVN nie powie.

Wszyscy zakładają że na świecie są sami pierwszacy...
Koszty działalności liczy się w najbardziej pesymistycznym wariancie: dla pełnych kosztów bez ulg i nie zakładając łamania prawa.

Data: 2010-07-19 21:23:59
Autor: crc_error
Jak zainwestować 20 tys. zł?
Bardzo dobrym sposobem na uzyskanie maksymalnego ryzyka jest szukanie porad inwestycyjnych w Internecie. :D
Albo u "doradcow" finansowych... ;)

Jak zainwestować 20 tys. zł?