Jak zakladac opony ?

Data: 2009-11-25 12:01:52
Autor: ±ćęłń󶿼
Jak zakladac opony ?
Pierwszy raz trafiły do mnie opony zwijane, i to w sporym rozmiarze 50-622, wygl±daj± jak wiotki głodny grzechotnik ;-)

Zakłada się tak± sam± technik± jak "druciaki"?

Wolę dmuchać na zimne, bo poprzednia para (druciaków 45/47-622) uparcie spadała z obręczy po założeniu, przez co były straty i w
oponach i w dętkach..

Drugie pytanie:

Co z kierunkowo¶ci± opon - gdyż nie maj± napisu na boku.

Bieżnik HS382 w jakby "V", kierunek może mieć znaczenie.

www.schwalbe.de/cache/bilder/produktBilder/product_131.gif

www.schwalbe.de/gbl/en/produkte/tour_city/produkt/?ID_Einsatzbereich=9&ID_Produktgruppe=36&ID_Produkt=131&ID_Artikel=71&info=1

Po swojemu założyłbym inaczej napędzany tył, a inaczej przód (mam w głowie, jak to wytłumaczyć?) - ale może kto¶ służy
konkretniejsz± rad±?

Cel to głównie jazda po mie¶cie (akurat mój codzienny chodnik to tak szerokie podłużne szczeliny pomiędzy płytami, że po paru niemal
glebach na 38-622 zdecydowałem się na zmianę na najszersze, jakie tylko wejd± w ramę) oraz weekendowa po górkach w parku.
JaC

Data: 2009-11-25 03:11:25
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Jak zakladac opony ?
On Nov 25, 11:01 am, ±ćęłń󶿼 <usun...@wp.eu> wrote:
[...]

mysle ze zwijane zaklada sie bieznikiem do wewnatrz

Data: 2009-11-25 12:36:38
Autor: Wooyek
Jak zakladac opony ?
Pierwszy raz trafiły do mnie opony zwijane, i to w sporym rozmiarze
50-622, wygl±daj± jak wiotki głodny grzechotnik ;-)

Zakłada się tak± sam± technik± jak "druciaki"?

Tak. Zakładanie opon raczej nie jest specjaln± filozofi±...

[...]

Zwykle zakłada się tak, że przód jest skierowany "V" do przodu (patrz±c na górę opony), a tył odwrotnie. Ale to raczej w oponach terenowych, w miejskich załóż obie z "V" do przodu - przyczepno¶ć przy przyspieszaniu i hamowaniu i tak nie jest problemem, a w ten sposób poprawi się odprowadzanie wody.

Data: 2009-11-25 08:13:06
Autor: Rowerex
Jak zakladac opony ?
On 25 Lis, 12:36, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:
> [...]

> Zakłada się tak± sam± technik± jak "druciaki"?

Tak. Zakładanie opon raczej nie jest specjaln± filozofi±...

Oj, tu będę polemizował. Brak sztywnego drutu sprzyja błędom w
zakładaniu opon "zwijanych".

Podstawowy bł±d to założenie opony "byle jak" i pompowanie od razu "na
kamień". Je¶li ma się pecha, to opona w jakim¶ miejscu zlezie z
obręczy, dętka wyjdzie na wierzch i będzie wielkie bummmm.... -
najedzenie się strachu murowane, a przy jeszcze większym pechu można
stracić słuch.

Miałem taki przypadek i od tamtej pory zacz±łem czytać instrukcje
zakładania opon. W dobrych instrukcjach zaleca się założyć oponę,
lekko napompować dętkę (tak by rozszerzyła się do wymiarów opony),
poruszać opon± na boki aby porz±dnie wskoczyła w rowki obręczy i
dopiero po tej czynno¶ci pompować ile się chce.

Opony zwijane bywaj± wykonywane różnie, jedne wchodz± na obręcz
leciutko w palcach, inne trzeba wciskać prawie na siłę. Chyba nie
muszę tłumaczyć, które s± najbardziej podatne na złe założenie.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-11-25 17:31:25
Autor: Wooyek
Jak zakladac opony ?
> Tak. Zakładanie opon raczej nie jest specjaln± filozofi±...

Oj, tu będę polemizował. Brak sztywnego drutu sprzyja błędom w
zakładaniu opon "zwijanych".
[...]
[...]

Ale to s± podstawy, serwisowy elementarz, a nie żadna filozofia. Tata mnie tego uczył jak jeszcze jeĽdziłem na składaku. I niczym nie różni się to od opon drucianych.

Opony zwijane bywaj± wykonywane różnie, jedne wchodz± na obręcz
leciutko w palcach, inne trzeba wciskać prawie na siłę. Chyba nie
muszę tłumaczyć, które s± najbardziej podatne na złe założenie.

Zapewne te pierwsze...

Data: 2009-11-25 08:42:26
Autor: Rowerex
Jak zakladac opony ?
On 25 Lis, 17:31, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:

> [...]

tego uczył jak jeszcze jeĽdziłem na składaku. I niczym nie różni się to od

Zazdroszczę dobrej szkoły :-) Ja się nauczyłem na własnych błędach, no
ale najlepiej się uczyć na błędach cudzych, czyli mieć dobrych
nauczycieli, tłumacz±cych "dlaczego tak, a nie inaczej".

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-11-25 22:47:48
Autor: ±ćęłń󶿼
Jak zakladac opony ?
Jakb Ci pie....ęło parę opon i dętek przy ci¶nieniu 7,0 ata (100 psi) tak jak mnie to by¶ może inaczej my¶lał ;-)
JaC

-- -- -

Ale to s± podstawy, serwisowy elementarz, a nie żadna filozofia.

Data: 2009-11-25 23:10:08
Autor: Wooyek
Jak zakladac opony ?
Jakb Ci pie....ęło parę opon i dętek przy ci¶nieniu 7,0 ata (100 psi)
tak jak mnie to by¶ może inaczej my¶lał ;-) JaC

Nie wiem, jak Ty je zakładałe¶, i co to był za szmelc, ale ja przerabiałem już mnóstwo opon różnego rodzaju (od szosy po DH) i żadna mi nie pie....ęła.

I jeszcze raz, bo za pierwszym razem nie dotarło: ODPOWIADAJ POD CYTATEM.

Data: 2009-11-25 13:42:27
Autor: ±ćęłń󶿼
Jak zakladac opony ?
Odprowadzanie wody i samooczyszczanie z błota - ale my¶lałem o odwrotnym założeniu, niż Ty sugerujesz ;-)
JaC

-- -- -

Zwykle zakłada się tak, że przód jest skierowany "V" do przodu, a tył odwrotnie.

Data: 2009-11-25 14:38:31
Autor: Wooyek
Jak zakladac opony ?
Odprowadzanie wody i samooczyszczanie z błota - ale my¶lałem o
odwrotnym założeniu, niż Ty sugerujesz ;-) JaC

Woda musi być odprowadzana ze ¶rodka bieżnika na boki - więc zgodnie z obrotem kanały w bieżniku musz± się zaczynać na ¶rodku i kończyć na bokach...

A czyszczenie z błota raczej nie jest zbyt istotnym czynnikiem w miejskich slickach ;)

PS. Odpisuj pod cytatem.

Data: 2009-11-25 16:07:14
Autor: ±ćęłń󶿼
Jak zakladac opony ?
Dla mnie błoto to znacznie większy kłopot, niż woda - po cienkim filmie wody na asfalcie nie jeżdżę, a na chodnikach i kostce woda
odpływa.
Gorzej ze ¶cieżkami i gliniastymi górkami w parku.
No i chlapaniem po nerach ;-)

Jak założę, to dam znać co w takich oponach piszczy :-)
JaC

-- -- -
..
A czyszczenie z błota raczej nie jest zbyt istotnym czynnikiem w miejskich slickach

Data: 2009-11-25 17:54:49
Autor: Tomasz
Jak zakladac opony ?
±ćęłń󶿼 pisze:
No i chlapaniem po nerach ;-)
1.błotnik (porz±dny, a nie plajstik długi na 50 cm)
2.chlapacz
3.bagażnik pudłowy
"bo najlepiej jest maluchom kiedy maj± bardziej sucho"

Data: 2009-11-25 22:50:42
Autor: ±ćęłń󶿼
Jak zakladac opony ?
Ciężko kupić błotnik do opon 50-622 ;-)
Chociaż pewnie możliwe, ale błotniki klasyczne tył z lampk± mam w starym Romecie ATB 26×2,125, wystarczy tam :-))
JaC

-- -- -

1.błotnik (porz±dny, a nie plajstik długi na 50 cm)

Data: 2009-11-26 10:24:33
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jak zakladac opony ?
On Wed, 25 Nov 2009 22:50:42 +0100
ąćęłńóśżź <usun_to@wp.eu> wrote:

Ciężko kupić błotnik do opon 50-622 ;-)

Kupić łatwo: http://ecom1.planetbike.com/7029.html
Ciężko, to zapłacić za przesyłkę, bo po tej stronie sadzawki takich
nikt nie sprzedaje, a z Hameryki wychodzi drugie tyle za transport. :-|

A tak przy okazji – gdyby ktoś kiedyś w jakimś europejskim sklepie
takie przyuważył, niech da sygnała. Będę bardzo wdzięczny.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-25 12:50:54
Autor: PeJot
Jak zakladac opony ?
±ćęłń󶿼 pisze:

Co z kierunkowo¶ci± opon - gdyż nie maj± napisu na boku.

W oponach opisanych najczę¶ciej bieżnik przód i tył pracuje optymalnie przy hamowaniu.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Jak zakladac opony ?