Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo.podatki   »   Jak zaksiÄ™gować pĹ‚atność bonem?

Jak zaksięgować płatność bonem?

Data: 2012-03-25 13:39:38
Autor: Wojciech Bancer
Jak zaksięgować płatność bonem?
On 2012-03-25, UARS <uars@onet.pl> wrote:

[...]

Sytuacja jest następuj±ca:
W zamian za podpisanie aneksu do umowy neostrady na firmę, otrzymałem bon na 150zł.
Za ten bon kupiłem sprzęt sieciowy do firmy za 300zł brutto.
Dopłaciłem 150zł przelewem z konta prywatnego.
Na fakturze jest:
    forma płatno¶ci - przelew 300zł, i nic nie pisze o bonie.
I teraz pytanie - jak to zaksięgować?
Wrzucić w koszty cało¶ć?

W koszty bym wrzucił, bo te s± niezależne od "metody płatno¶ci".
Ale kwotę z bonu to bym wpisał jako dochód.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-03-25 15:57:57
Autor: jureq
Jak zaksięgować płatno¶ć bonem?
Dnia Sun, 25 Mar 2012 14:39:38 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

W koszty bym wrzucił, bo te są niezależne od "metody płatności". Ale
kwotę z bonu to bym wpisał jako dochód.

Zgoda w sprawie dochodu pod warunkiem, że faktura za neostradę była na
pełna kwotę a nie zmniejszona o bon. I trzeba liczyć się z tym, że
niektórzy sprzedawcy lubią taki bon traktować jako przychód OFNPDG i po
nowym roku wystawiają PIT-8C. Moim zdaniem błędnie, ale przed US trzeba
się będzie i tak tłumaczyć z nieuwzględnienia tego PIT-8C.

Jak zaksięgować płatność bonem?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona