Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo.podatki   »   Jak zaksięgować płatność bonem?

Jak zaksięgować płatność bonem?

Data: 2012-03-25 09:51:45
Autor: UARS
Jak zaksięgować płatność bonem?
Witam,

Sytuacja jest następująca:
W zamian za podpisanie aneksu do umowy neostrady na firmę, otrzymałem bon na 150zł.
Za ten bon kupiłem sprzęt sieciowy do firmy za 300zł brutto.
Dopłaciłem 150zł przelewem z konta prywatnego.
Na fakturze jest:
    forma płatności - przelew 300zł, i nic nie pisze o bonie.
I teraz pytanie - jak to zaksięgować?
Wrzucić w koszty całość?

UARS

Data: 2012-03-25 10:07:47
Autor: Liwiusz
Jak zaksięgować płatność bonem?
W dniu 2012-03-25 09:51, UARS pisze:
Wrzucić w koszty całość?

Ja bym się nie certolił;)

--
Liwiusz

Data: 2012-03-25 13:39:38
Autor: Wojciech Bancer
Jak zaksięgować płatność bonem?
On 2012-03-25, UARS <uars@onet.pl> wrote:

[...]

Sytuacja jest następująca:
W zamian za podpisanie aneksu do umowy neostrady na firmę, otrzymałem bon na 150zł.
Za ten bon kupiłem sprzęt sieciowy do firmy za 300zł brutto.
Dopłaciłem 150zł przelewem z konta prywatnego.
Na fakturze jest:
    forma płatności - przelew 300zł, i nic nie pisze o bonie.
I teraz pytanie - jak to zaksięgować?
Wrzucić w koszty całość?

W koszty bym wrzucił, bo te są niezależne od "metody płatności".
Ale kwotę z bonu to bym wpisał jako dochód.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-03-25 15:57:57
Autor: jureq
Jak zaksięgować płatność bonem?
Dnia Sun, 25 Mar 2012 14:39:38 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

W koszty bym wrzucił, bo te są niezależne od "metody płatności". Ale
kwotę z bonu to bym wpisał jako dochód.

Zgoda w sprawie dochodu pod warunkiem, że faktura za neostradę była na
pełna kwotę a nie zmniejszona o bon. I trzeba liczyć się z tym, że
niektórzy sprzedawcy lubią taki bon traktować jako przychód OFNPDG i po
nowym roku wystawiają PIT-8C. Moim zdaniem błędnie, ale przed US trzeba
się będzie i tak tłumaczyć z nieuwzględnienia tego PIT-8C.

Data: 2012-03-30 14:15:19
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak zaksięgować płatność bonem?
On Sun, 25 Mar 2012, UARS wrote:

Witam,

Sytuacja jest następująca:
W zamian za podpisanie aneksu do umowy neostrady na firmę, otrzymałem bon na 150zł.

  I tyle.
  Kropka.
  Tak na to własnie patrz - osobne zdarzenie podatkowe, osobna czynnosc prawna.

Za ten bon kupiłem sprzęt sieciowy do firmy za 300zł brutto.

  I to nie miało nic wspólnego z pierwszym zdarzeniem :)
  W ten deseń stanie się jasna, co jest zródłem wszystkich odpowiedzi
które już dostałes (oraz jak rozliczyc odszkodowanie przy naprawie
z ubezpieczenia ;))

Na fakturze jest:
  forma płatności - przelew 300zł, i nic nie pisze o bonie.

  O bonie pewnie "pisze" gdzie indziej.

pzdr, Gotfryd

Jak zaksięgować płatność bonem?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona