Jak zaksięgować usługę wykonaną na rzecz siebie?

Data: 2011-03-04 11:25:19
Autor: KB
Jak zaksięgować usługę wykonaną na rzecz siebie?
Witam
Świadczę usługi geodezyjne. Każdą pracę rejestruję w odpowiednim
starostwie za co zostaję obciążony fakturą. Wynik mojej pracy
sprzedaję klientowi.
A co jeśli ja sam jestem klientem? Robię mapę sobie...
Wystawiać fakturę sobie czy nie? Fakturę ze starostwa uznaję jako
koszt czy nie?

Data: 2011-03-04 21:41:44
Autor: Kviat
W dniu 04-03-2011 20:25, KB pisze:
[...]

Jak sam sobie buro pomalujesz to też sobie fakturę wystawisz za malowanie?

Fakturę ze starostwa uznaję jako
koszt czy nie?

Zakup farby uznasz za koszt czy nie?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2011-03-04 15:59:45
Autor: witek
On 3/4/2011 2:41 PM, Kviat wrote:

Jak sam sobie buro pomalujesz to też sobie fakturę wystawisz za malowanie?

tylko nie zapomnij VAT odprowadzić!

Data: 2011-03-04 21:59:33
Autor: spp
W dniu 2011-03-04 21:41, Kviat pisze:

[...]

Ale to chyba bardziej złożona sytuacja.
Zwróć uwagę, że za swoją pracę to on zostaje obciążony. (!)

Czy możliwość legalnego korzystania z wyników swojej pracy jest uzależniona od wniesienia opłaty na rzecz starostwa

--
spp

Data: 2011-03-04 13:08:35
Autor: KB
Jak zaksięgować usługę wykonaną na rzecz siebie?
Tak...trzeba opłacić starostwo aby moja praca miała jakiś sens
(pieczątki starosty)

Data: 2011-03-04 13:15:39
Autor: KB
Jak zaksięgować usługę wykonaną na rzecz siebie?
może nie tyle chodzi tu o kwestie legalności co o brak możliwości
wykorzystania tej mapy do celów prawnych czy projektowych. Taką mapę
można sobie co najwyżej na ścianie powiesić

Data: 2011-03-05 00:32:42
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 4 Mar 2011, Kviat wrote:

[...]

  Pytaniem jest, czy pomaluje biuro czy swoje mieszkanie.
  A tego nie ujawnił!

Fakturę ze starostwa uznaję jako
koszt czy nie?

Zakup farby uznasz za koszt czy nie?

  To nie takie proste - w przypadku malowania swojego mieszkania,
może albo nie uznać kosztu, albo uznać koszt i go skorygować,
takoż VAT może wykazać i odliczyć bądź nie wykazywać i nie
odliczyć *jeśli* nie ma ryzyka sporu o to czy zakup był
"towarem dla celów DG" (i przestał byc *później* w wyniku
"przeznaczenia").

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-05 13:29:24
Autor: Kviat
[...]

True :)
Dlatego zapytałem o biuro, a nie o mieszkanie.

[...]

A czy ja napisałem, że to proste? :)
Zwróć uwagę na znak zapytania na na końcu.

Podsumowując: zadałem pytania "pomocnicze", które miały zmobilizować do zastanowienia/uzupełnienia brakujących informacji, bez których jedyną odpowiedzią może być: "to zależy".
:)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2011-03-07 13:34:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 5 Mar 2011, Kviat wrote:

A czy ja napisałem, że to proste? :)
Zwróć uwagę na znak zapytania na na końcu.

  A nie nie, przepraszam jeśli źle ująłem komentarz do komentarza :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-04 21:46:20
Autor: Kviat
[...]

Albo jeszcze inaczej.  Załóżmy, że prowadzisz firmę "przeprowadzki".
Chcesz przestawić swoje biurko w inny kąt pokoju (w swoim biurze) - czyli wykonać pracę. Wyniku tej pracy klientowi nie sprzedasz - wystawisz sobie fakturę za przestawienie własnego biurka?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2011-03-04 13:01:21
Autor: KB
Jak zaksięgować usługę wykonaną na rzecz siebie?
Czyli nie wystawiam faktury ale też nie wliczam sobie w koszty kosztów
starostwa ponieważ ten koszt który nie przyniósł zysku.

Pozdrawiam

Data: 2011-03-05 00:35:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 4 Mar 2011, KB wrote:

Czyli nie wystawiam faktury

....ustal jednak, czy cel jest gospodarczy czy osobisty
(tego nie wiemy!)

ale też nie wliczam sobie w koszty kosztów

  A to dlaczego?
(IMO zależy od odpowiedzi wyżej, a w razie odpowiedzi "gospodarczy"
nie widzę gdzie ma być problem)

starostwa ponieważ ten koszt który nie przyniósł zysku.

  No to pytam - jaki jest CEL tej czynności!
(do definicji KUP nie należy wyłącznie BEZPOŚREDNI - ani
zysk, ani przychód).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-04 22:51:09
Autor: KB
Jak zaksięgować usługę wykonaną na rzecz siebie?
...ustal jednak, czy cel jest gospodarczy czy osobisty
(tego nie wiemy!)

Osobisty. Mam dużą działkę którą trzeba podzielić i zrobić mapę do
celów projektowych - będę się tam budował.

I jeszcze jedno. Nie jestem na vacie

Data: 2011-03-07 11:35:43
Autor: \\n
W dniu 05-03-2011 07:51, KB pisze:
[...]

Ale część działki zostanie sprzedana?

--
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

Data: 2011-03-07 13:33:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 7 Mar 2011, \n wrote:

W dniu 05-03-2011 07:51, KB pisze:
I jeszcze jedno. Nie jestem na vacie

Ale część działki zostanie sprzedana?

....niemniej bez "wciągnięcia" w towary handlowe?

(owszem, to nie umniejsza prawa do "wciągnięcia" wydatków
w koszty, ale pozostawia sprawę wywalenia kosztów z DG,
jako że ustawa wyraźnie nakazuje: "podzielić").

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-07 13:31:50
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 4 Mar 2011, KB wrote:

[...]

  A to mi utrudniłeś życie ;)
(chciałem pytać o fakturę wewnętrzną)

IMO - pozostaje otwarte pytanie o korektę kosztów, a ściślej
  sposób jej udokumentowania.

pzdr, Gotfryd
(KPiR, VAT)

Jak zaksięgować usługę wykonaną na rzecz siebie?