Jak załatwić sobie miejsce parkingowe

Data: 2009-07-14 00:58:39
Autor: DP
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe
Co sądzicie o takiej sytuacji:

Pod blokiem mała uliczka jednokierunkowa, samochody parkują przy lewej
krawędzi, często po prawej na chodniku, miejsc wieczorami praktycznie
brak. Nieco wcześniej dość spory parking prostopadły i skośny, z
reguły wieczorami również cały zaklepany. Na tym parkingu dwa miejsca
dla niepełnosprawnych... praktycznie cały czas wolne.

Wczoraj wychodzę z auta i oczom nie wierzę. Na samej uliczce
namalowali nową kopertę 50m od tych wiecznie wolnych dwóch miejsc!
Czas pokazał kto sobie nowe miejsce załatwił - mieszkaniec bloku na
przeciwko. Szczegółem jest fakt, że nikt tam trudności z poruszaniem
się nie ma, cała rodzinka wychodzi, spaceruje z pieskiem, bez
problemów wsiada do auta, mają pewnie papier za jakąś pierdołę. Teraz
koperta jest elegancko zajęta, autko stoi dokładnie na wprost okna
właściciela, a dwa miejsca dosłownie 50 metrów dalej cały czas świecą
pustkami. Bo się właścicielom nie chce tak dalekiej drogi pokonywać no
i przecież auto ledwo z okna widać!

Czy to nie jest chamskie wykorzystywanie prawa pod swoją wygodę i
własne widzimisię? Najgorsze jest to, że już tego nie usuną bo cofnąć
jakąś decyzję już nie jest tak łatwo. Dziwię się tylko, że ktoś się na
to zgodził, przecież dwa wolne miejsca są kawałeczek dalej, a to IMO
jest duża podstawa do odmowy szczególnie dla osób, które problemów z
poruszaniem się nie mają.

Data: 2009-07-14 10:23:09
Autor: szerszen
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe

nie mowie ze nie jest jak piszesz, ale pewien jestes ze wlasciciel albo ktos z tam zamieszkujacych nie ma np wady serca i kazdy kolejny metr do przejscia to dosc spory wysilek?

Data: 2009-07-14 01:40:02
Autor: DP
On 14 Lip, 10:23, "szerszen" <szers...@tlen.pl> wrote:
Użytkownik "DP" <krup...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:ea7b9f5d-3d43-4a0f-a44b-6988668381fel2g2000vba.googlegroups.com...

nie mowie ze nie jest jak piszesz, ale pewien jestes ze wlasciciel albo ktos
z tam zamieszkujacych nie ma np wady serca i kazdy kolejny metr do przejscia
to dosc spory wysilek?

Nie zauważyłem by osoba, która rzekomo ma tę rentę miała trudności z
chodzeniem. Spacerki z psem robi bez problemu, zakupy również. Więc
skoro to nie stanowi problemu to dlaczego problemem miałoby być
dojście do miejsca odległego o 50m od klatki schodowej? No, ale fakt,
teraz muszą chodzić jedynie 10m.

Data: 2009-07-14 10:49:14
Autor: mz
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe
A czy osoba chora musi jeżdzić na wózku i mieć założony jakis wór pokutny ? Czy musi chodzić smutna bo jest chora ? Może i facet naużywa "jakiegoś tam papierka" a może jest naprawde na coś chory ?

Data: 2009-07-14 02:01:17
Autor: DP
On 14 Lip, 10:49, "mz" <lubies...@wp.pl> wrote:
A czy osoba chora musi jeżdzić na wózku i mieć założony jakis wór pokutny ?
Czy musi chodzić smutna bo jest chora ? Może i facet naużywa "jakiegoś tam
papierka" a może jest naprawde na coś chory ?

mz: zobacz sobie co mówi znak:

T-29: informacja o miejscach dla pojazdów przewożących lub kierowanych
przez _____osoby niepełnosprawne mające trudności w poruszaniu
się_____

Czyli nie dla każdego kto ma świstek. A tak niestety w naszym kraju
jest - wystarczy, że masz krzywe nogi czy coś, dostajesz papier i
miejsce mimo, iż ono faktycznie ci się nie należy.

http://img168.imageshack.us/img168/1382/miejsce.jpg zobrazowałem nieco
jak to wygląda m/w.

Data: 2009-07-14 02:03:26
Autor: DP

Sorry, zły link, oto dobry: http://odsiebie.com/pokaz/4187792-- -8767.html

Data: 2009-07-14 02:04:15
Autor: DP

Data: 2009-07-14 11:24:51
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Jak załatwić sobie miejsce parkingo we
DP pisze:
(...)
T-29: informacja o miejscach dla pojazdów przewożących lub kierowanych
przez _____osoby niepełnosprawne mające trudności w poruszaniu
się_____

Czyli nie dla każdego kto ma świstek.

Dla każdego kto posiada stosowaną Kartę Parkingową, a jak nadal
masz wątpliwości to przeczytaj sobie zasady jej wydawania. Było
jakiś czas temu na grupie.

Data: 2009-07-14 02:53:42
Autor: DP
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe
On 14 Lip, 11:24, Artur 'futrzak' Maśląg <futr...@polbox.com> wrote:
DP pisze:
(...)

> [...]

Dla każdego kto posiada stosowaną Kartę Parkingową, a jak nadal
masz wątpliwości to przeczytaj sobie zasady jej wydawania. Było

Oficjalnie wiadomo, że dla każdego kto ma papier. Ale znam gościa,
który ma tyko coś ze stopą, normalnie chodzi, sporty uprawia, ale ma
orzeczenie o niepełnosprawności. Jakby chciał to i kartę do parkowania
by mu wystawili bez problemów. Problem polega na tym, że w takich
sytuacjach czyli kiedy osoba jest w pełni zdolna by się samodzielnie
poruszać, nie powinno być podstaw do wystawiania takich kart. Bo to
miejsce jest jak sama jego nazwa mówi, dla osób, które mają TRUDNOŚCI
W PORUSZANIU SIĘ.

Data: 2009-07-14 12:20:02
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Jak załatwić sobie miejsce parkingo we
DP pisze:
(...)
Oficjalnie wiadomo, że dla każdego kto ma papier.

Nie papier, a stosowaną Kartę Parkingową.

Ale znam gościa,
który ma tyko coś ze stopą, normalnie chodzi, sporty uprawia, ale ma
orzeczenie o niepełnosprawności.

No i w czym problem? To co Ty widzisz to niekoniecznie jest to co
Ci się wydaje.

Jakby chciał to i kartę do parkowania by mu wystawili bez problemów.

Czyli jej nie ma, a Tobie się wydaje.

Problem polega na tym, że w takich
sytuacjach czyli kiedy osoba jest w pełni zdolna by się samodzielnie
poruszać, nie powinno być podstaw do wystawiania takich kart.

Tak? Ciekawe. Na wózku też się samodzielnie porusza - zabronić?

Bo to
miejsce jest jak sama jego nazwa mówi, dla osób, które mają TRUDNOŚCI
W PORUSZANIU SIĘ.

Nie krzycz - o możliwości parkowania mówi posiadanie stosownej
Karty Parkingowej, a nie Twoja opinia o trudnościach w poruszaniu
się.

Data: 2009-07-14 03:57:22
Autor: DP
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe
On 14 Lip, 12:20, Artur 'futrzak' Maśląg <futr...@polbox.com> wrote:
DP pisze:
(...)

> Oficjalnie wiadomo, że dla każdego kto ma papier.

Nie papier, a stosowaną Kartę Parkingową.

A KP wydaje się na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności. I to
wydaje się bez problemu, nie ważne jaka jest niepełnosprawność.

> [...]
> orzeczenie o niepełnosprawności.

No i w czym problem? To co Ty widzisz to niekoniecznie jest to co

Um, wiem co widzę, wiem kto to jest, widuję ich codziennie, uwierz mi,
wiem lepiej niż Ty. :)

> Jakby chciał to i kartę do parkowania by mu wystawili bez problemów.

Czyli jej nie ma, a Tobie się wydaje.

Eee? Co mi się wydaje? Nic mi się nie wydaje, lol koleś, o co Ci
chodzi? Nie chce KP bo mu niepotrzebne, nie jest na tyle
niepełnosprawny by od razu kopertę sobie pod domem robić.

> [...]
> poruszać, nie powinno być podstaw do wystawiania takich kart.

Tak? Ciekawe. Na wózku też się samodzielnie porusza - zabronić?

Nie, bo wówczas zapewne ma kierowcę, poza tym ma TRUDNOŚCI W
PORUSZANIU SIĘ. Tak, wózek jest trudnością w poruszaniu się, nie
wiedziałeś o tym?

> [...]

Nie krzycz - o możliwości parkowania mówi posiadanie stosownej
Karty Parkingowej, a nie Twoja opinia o trudnościach w poruszaniu

Którą to, jak mówiłem, wydaje się na podstawie orzeczenia o
niepełnosprawności każdemu kto takie orzeczenie ma i nie ważne czy ma
problemy z poruszaniem się czy nie.

BTW dodam jeszcze dla ciekawości, że miejsce jest usytuowane tak, że
po otwarciu drzwi kierowcy prócz krawężnika i sporego trawnika jest
betonowa latarnia, a teraz dodatkowo obok niej znak P. Tak tak, na
pewno załatwili sobie to miejsce bo mieli trudności z wsiadaniem do
auta. ;]

Data: 2009-07-14 13:16:39
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Jak załatwić sobie miejsce parkingo we
DP pisze:
(...)
A KP wydaje się na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności.

Owszem. Takowe jest wymagane.

I to wydaje się bez problemu, nie ważne jaka jest niepełnosprawność.

Nieprawda.

Um, wiem co widzę, wiem kto to jest, widuję ich codziennie, uwierz mi,
wiem lepiej niż Ty. :)

Mówisz o sąsiadach?

Eee? Co mi się wydaje? Nic mi się nie wydaje, lol koleś, o co Ci
chodzi? Nie chce KP bo mu niepotrzebne, nie jest na tyle
niepełnosprawny by od razu kopertę sobie pod domem robić.

W czym więc problem?

Nie, bo wówczas zapewne ma kierowcę,

LOL - co Ty wiesz o inwalidach.

poza tym ma TRUDNOŚCI W
PORUSZANIU SIĘ. Tak, wózek jest trudnością w poruszaniu się, nie
wiedziałeś o tym?

Cóż, bywają gorsze problemy - jeszcze raz, nie krzycz.

Którą to, jak mówiłem, wydaje się na podstawie orzeczenia o
niepełnosprawności każdemu kto takie orzeczenie ma i nie ważne czy ma
problemy z poruszaniem się czy nie.

Co nie jest prawdą.

BTW - jak masz tyle energii na pisanie tutaj, to zgłoś problem
z tym sąsiadem do organu, który wydał zgodę na tę kopertę i KP.

Data: 2009-07-14 04:45:58
Autor: DP
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe
On 14 Lip, 13:16, Artur 'futrzak' Maśląg <futr...@polbox.com> wrote:
DP pisze:
(...)

> A KP wydaje się na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności.

Owszem. Takowe jest wymagane.

> I to wydaje się bez problemu, nie ważne jaka jest niepełnosprawność.

Nieprawda.

Żyjesz w świecie iluzji, w którym wydaje Ci się, że załatwienie karty
parkingowej dla osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności to problem?

> Um, wiem co widzę, wiem kto to jest, widuję ich codziennie, uwierz mi,
> wiem lepiej niż Ty. :)

Mówisz o sąsiadach?

Tak.

> Eee? Co mi się wydaje? Nic mi się nie wydaje, lol koleś, o co Ci
> chodzi? Nie chce KP bo mu niepotrzebne, nie jest na tyle
> niepełnosprawny by od razu kopertę sobie pod domem robić.

W czym więc problem?

W niczym prócz tego, że ci ludzie są w identycznej sytuacji.

> Nie, bo wówczas zapewne ma kierowcę,

LOL - co Ty wiesz o inwalidach.

Prócz tego, że mój ojciec przez ~10 lat jeździł na wózku to nic.. I
łaskawie nie wyrywaj mojej wypowiedzi z kontekstu, plzkthx.

> poza tym ma TRUDNOŚCI W
> PORUSZANIU SIĘ. Tak, wózek jest trudnością w poruszaniu się, nie
> wiedziałeś o tym?

Cóż, bywają gorsze problemy - jeszcze raz, nie krzycz.

Bo? Zbijesz mnie?

> Którą to, jak mówiłem, wydaje się na podstawie orzeczenia o
> niepełnosprawności każdemu kto takie orzeczenie ma i nie ważne czy ma
> problemy z poruszaniem się czy nie.

Co nie jest prawdą.

W Twoim świecie.

BTW - jak masz tyle energii na pisanie tutaj, to zgłoś problem
z tym sąsiadem do organu, który wydał zgodę na tę kopertę i KP.

Zamierzam to zrobić oczywiście. Pisząc tutaj chciałem zobaczyć co inni
myślą na temat takiego zdobywania miejsc, które się nie należą.

Data: 2009-07-14 14:03:30
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
DP pisze:
On 14 Lip, 13:16, Artur 'futrzak' Maśląg <futr...@polbox.com> wrote:
DP pisze:
(...)

A KP wydaje się na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności.
Owszem. Takowe jest wymagane.

I to wydaje się bez problemu, nie ważne jaka jest niepełnosprawność.
                                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nieprawda.

Żyjesz w świecie iluzji, w którym wydaje Ci się, że załatwienie karty
parkingowej dla osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności to problem?

Nic mi się nie wydaje - przeczytaj podkreślone.

Tak.

To nie przenoś tego na resztę populacji.

W niczym prócz tego, że ci ludzie są w identycznej sytuacji.

To jest tylko Twoja interpretacja.

Prócz tego, że mój ojciec przez ~10 lat jeździł na wózku to nic.

No i?

łaskawie nie wyrywaj mojej wypowiedzi z kontekstu, plzkthx.

Niczego nie wyrywam z kontekstu - odnoszę się wprost do tego co
napisałeś.

Bo? Zbijesz mnie?

LOL - poczytaj sobie netykietę :)

W Twoim świecie.

Nie, w świecie rzeczywistym. Nawet z samymi orzeczeniami o
niepełnosprawności nie jest tak łatwo.

Zamierzam to zrobić oczywiście.

To nie zamierzaj, tylko zrób.

Pisząc tutaj chciałem zobaczyć co inni
myślą na temat takiego zdobywania miejsc, które się nie należą.

Temat nie jest poruszany pierwszy raz - wystarczyło skorzystać
z googla by poznać opinię innych.

Data: 2009-07-15 00:08:31
Autor: WIHEDCNF
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe

Użytkownik "DP"

> A KP wydaje się na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności.

Owszem. Takowe jest wymagane.

> I to wydaje się bez problemu, nie ważne jaka jest niepełnosprawność.

Nieprawda.

Daj sobie spokój koleś skoro nie wiesz o czym piszesz, w każdym orzeczeniu o niepełnosprawności jest punkt, czy osoba niepełnosprawna spełnia lub też nie spełnia warunków dla uzyskania przywilejów KP - no to teraz zabierz orzeczenie bez spełnienia tych warunków i załatw sobie KP - powodzenia.

Data: 2009-07-14 11:37:35
Autor: J.F.
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe
Użytkownik "DP" <krupier@gmail.com> napisał
Czyli nie dla każdego kto ma świstek. A tak niestety w naszym kraju
jest - wystarczy, że masz krzywe nogi czy coś, dostajesz papier i

Przyslowie lekarskie mowi - nie ma ludzi zdrowych, sa tylko zle zdiagnozowani :-)

J.

Data: 2009-07-14 11:59:31
Autor: Massai
J.F. wrote:

> [...]
> jest - wystarczy, że masz krzywe nogi czy coś, dostajesz papier i

Przyslowie lekarskie mowi - nie ma ludzi zdrowych, sa tylko zle

Ja tam się na wszelki wypadek nie badam.

;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-07-14 14:07:09
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Jak załatwić sobie miejsce parkingo we
Massai pisze:
J.F. wrote:
(...)
Przyslowie lekarskie mowi - nie ma ludzi zdrowych, sa tylko zle
zdiagnozowani :-)

Ja tam się na wszelki wypadek nie badam.

;-)

Jest to jakieś rozwiązanie ;)

Data: 2009-07-14 10:56:58
Autor: Tadeusz

Użytkownik "mz" <> napisał w wiadomości .pl...
A czy osoba chora musi jeżdzić na wózku i mieć założony jakis wór pokutny ? Czy musi chodzić smutna bo jest chora ? Może i facet naużywa "jakiegoś tam papierka" a może jest naprawde na coś chory ?

widzisz, sęk w tym, że osoby rzeczywiście chore rzadko afiszują się swoim
problemem, zwykle starają się radzić sobie tak żeby nikomu nie sprawiać kłopotu

prawdziwy problem to cwaniaczki, wykorzystujące bez skrupułów znajomości,
układy czy luki prawne
nie waham się użyć określenia: zwykli oszuści którzy kupili sobie np. zaświadczenia lekarskie
i to przez nich jest potem opinia że wszyscy kombinują

Data: 2009-07-14 12:28:06
Autor: to
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe
mz wrote:

A czy osoba chora musi jeÂżdziĂŚ na wĂłzku i mieĂŚ zaÂłoÂżony jakis wĂłr
pokutny ? Czy musi chodziĂŚ smutna bo jest chora ? MoÂże i facet nauÂżywa
"jakiegoÂś tam papierka" a moÂże jest naprawde na coÂś chory ?

Ale co to ma do rzeczy? Takie miejsca są dla tych, którzy mieliby problem, żeby dojść gdzieś dalej, jeśli facet chodzi w najlepsze po osiedlu to i do auta może iść.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-14 02:05:15
Autor: WS
[...]

u mnie jest podobnie - sasiad ma "papierek" na wade serca (zreszta w
sumie zgodny z faktycznym stanem zdrowia-zawal, jakies operacje... ),
zalatwil sobie "koperte" na najblizszym miejscu parkingowym, niby
wszystko OK, ale jesli akurat nie ma nic do roboty, to bierze
reklamowki supermarketow i wykorzystujac gratisowe MPK (dla inw. 1
grupy bodajze) objezdza je wszystkie a do niektorych trzeba isc z
200-300 metrow od przystanku i jakos problemow nie ma - nawet z
zakupami :) za to parkowac musi ~15m od wejscia

WS

Data: 2009-07-14 11:51:16
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
WS pisze:
[...]

I to jest właśnie patologia, bo jak ma wadę serca, to imho powinien możliwie szybko przejść badania, czy aby napewno PJ mu się należy.
Jak dostanie za kółkiem zawału i wpadnie w grupę przedszkolaków (a może tam właśnie jego wnuki przechodziły, w przyszłości), to będzie wielka tragedia, której nie było jak zapobiec. Choć wszyscy wokół wiedzieli.

P.s. Tak, wiem - to może spotkać każdego z nas. Jednak trzeba przyznać, że ktoś z wadą serca, po przebytym już jednym zawale, jest w grupie podwyższonego ryzyka.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-07-14 12:25:32
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
(...)
I to jest właśnie patologia, bo jak ma wadę serca, to imho powinien możliwie szybko przejść badania, czy aby napewno PJ mu się należy.

Niech to łaskawie lekarz oceni.

Jak dostanie za kółkiem zawału i wpadnie w grupę przedszkolaków (a może tam właśnie jego wnuki przechodziły, w przyszłości), to będzie wielka tragedia, której nie było jak zapobiec. Choć wszyscy wokół wiedzieli.

Jasne - a jak młody gnojek głupiejący za kierownicą stwarza mniejsze
zagroĹźenie...

P.s. Tak, wiem - to może spotkać każdego z nas. Jednak trzeba przyznać, że ktoś z wadą serca, po przebytym już jednym zawale, jest w grupie podwyższonego ryzyka.

W grupie podwyższonego ryzyka jest wiele osób (choćby i ja) i nie jest
to podstawą do cofania uprawnień do prowadzenia pojazdów kategorii B.
Idąc Twoim tokiem myślenia od ręki można wyeliminować z ruchu 80%
kierowcĂłw.

Data: 2009-07-14 12:37:55
Autor: szerszen

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:h3hmdi$1u7$2inews.gazeta.pl...

Idąc Twoim tokiem myślenia od ręki można wyeliminować z ruchu 80%
kierowcĂłw.

rozmarzylem sie ;)
jakby sie wtedy fajnie jezdzilo

Data: 2009-07-14 12:44:13
Autor: Agent

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:h3hn7t$1qn$1news.task.gda.pl...

[...]

Ale gdzie byś wtedy parkował? :)

Data: 2009-07-14 13:08:37
Autor: michaça
Jak załatwić sobie miejsce parkingo we
Ale gdzie byś wtedy parkował? :)
specjalne miejsca parkingowe dla nielicznych zdrowych np przekreslony inwalida
:-P (albo inwalida na bialym tle z czerwona obwodka)

Data: 2009-07-14 15:01:27
Autor: szerszen

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:h3hni4$jl1$1news.onet.pl...

Ale gdzie byś wtedy parkował? :)

wszedzie, jakby nie mogli jezdzic to by nie musieli nic parkowac ;)

Data: 2009-07-14 13:40:27
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe
szerszen pisze:
(...)
rozmarzylem sie ;)
jakby sie wtedy fajnie jezdzilo

LOL - ja bym się wtedy wyniósł w Bieszczady kozy hodować :)
Zdrowe spokojne życie, a nie stres z groźbą zawału na plecach :)
A nawet jak bym zawału dostał, to kogo mógłbym przejechać? ;)

Data: 2009-07-14 10:32:00
Autor: J.F.
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:h3hfb8$6te$1news.task.gda.pl...
nie mowie ze nie jest jak piszesz, ale pewien jestes ze wlasciciel albo ktos z tam zamieszkujacych nie ma np wady serca i kazdy kolejny metr do przejscia to dosc spory wysilek?

No coz, byc moze, z doswiadczenia wiem ze bardziej istotne sa raczej chody w spoldzielni :-)

A tu, no coz .. mozna spoldzielni napisac pismo wraz ze zdjeciem, ze skoro na trzy miejsca jest jedno zajete, to chyba jest o jedno za duzo, a mozna sie przespacerowac do lekarza :-)

J.

Data: 2009-07-14 14:37:19
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h3hfpm$t4b$1news.onet.pl...
[...]

A jakie chody trzeba mieć żeby sobie to załatwić we wspólnocie?
Kuzyn ma mieszkanie, pod blokiem jest góra 5 miejsca parkingowych.
Już 2 są zajęte przez koperty inwalidów, do tego wyrysowano je tak, że faktycznie wyeliminowano 3 miejsca.
A są ponoć następni chętni na takie rozwiązanie.

Jak dla mnie granda, że cały blok ma nie mieć gdzie parkować.

Data: 2009-07-14 19:24:09
Autor: J.F.
On Tue, 14 Jul 2009 14:37:19 +0200,  Cavallino wrote:
A jakie chody trzeba mieć żeby sobie to załatwić we wspólnocie?

Paru sasiadow chodzacych na zebrania ? Plus ewentualnie znajomosc prawa :-)

Kuzyn ma mieszkanie, pod blokiem jest góra 5 miejsca parkingowych.
Już 2 są zajęte przez koperty inwalidów, do tego wyrysowano je tak, że faktycznie wyeliminowano 3 miejsca.

No bo miejsca dla inwalidow maja byc szersze. Wozek ma sie zmiescic,
czy drzwi trzeba otworzyc na cala szerokosc.

A są ponoć następni chętni na takie rozwiązanie.
Jak dla mnie granda, że cały blok ma nie mieć gdzie parkować.

A gdzie byly galy jak sie kupowalo mieszkanie bez parkingu ? :-P

J.

Data: 2009-07-14 12:15:08
Autor: DP
On 14 Lip, 19:24, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

No bo miejsca dla inwalidow maja byc szersze. Wozek ma sie zmiescic,
czy drzwi trzeba otworzyc na cala szerokosc.

No, a u mnie zrobili tak, że otwierając drzwi od strony kierowcy
wysiadasz na wielki trawnik i równie wielki betnowy słup + znak od
parkingu. I niech mi ktoś powie, że to miejsce zostało zrobione by
udogodnić życie niepełnosprawnemu.

Data: 2009-07-14 22:55:57
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4mfp555qurviqn3b1ts821v2kmdk9dp3t54ax.com...
On Tue, 14 Jul 2009 14:37:19 +0200,  Cavallino wrote:
A jakie chody trzeba mieć żeby sobie to załatwić we wspólnocie?

Paru sasiadow chodzacych na zebrania ?
Plus ewentualnie znajomosc prawa :-)

Tzn.?
Nie ma żadanych ograniczeń, inwalidzi mogą sobie zająć 100% miejsc parkingowych?

[...]

Ale one są wzdłuż bloku. ;-)

A są ponoć następni chętni na takie rozwiązanie.
Jak dla mnie granda, że cały blok ma nie mieć gdzie parkować.

A gdzie byly galy jak sie kupowalo mieszkanie bez parkingu ? :-P

Wtedy jeszcze były. ;-)

Data: 2009-07-15 17:00:27
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h3ircv$f22$1news.onet.pl...
[...]

Raczej mysle ze moze byc przepis ze nalezy przydzielic w trybie obowiazkowym.
Ewentualnie ze w razie braku przydzialu w stosownym terminie jest jakas kara, bo obowiazek we wspolnocie to wiadomo.

Albo moze zarzadca dofinansowanie jakies dostal za przystosowanie miejsca :-)

[...]

A jak tam podjedzie jakas taksowka mini-van z dzwigiem do wozkow ?

Jak dla mnie granda, że cały blok ma nie mieć gdzie parkować.
A gdzie byly galy jak sie kupowalo mieszkanie bez parkingu ? :-P

Wtedy jeszcze były. ;-)

A to galy nie widzialy ile jest miejsc a ile mieszkan ? :-P

J.

Data: 2009-07-15 18:12:45
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h3kqub$oud$1news.onet.pl...
[...]

A jak się szósty zgłosi? ;-)

No bo miejsca dla inwalidow maja byc szersze. Wozek ma sie zmiescic,
czy drzwi trzeba otworzyc na cala szerokosc.
Ale one są wzdłuż bloku. ;-)

A jak tam podjedzie jakas taksowka mini-van z dzwigiem do wozkow ?

Podjedzie, tyle że całą drogę zastawi.

Wtedy jeszcze były. ;-)

A to galy nie widzialy ile jest miejsc a ile mieszkan ? :-P

Raczej nie widziały ilu "inwalidów" postanowi wycyckać współmieszkańców.

Data: 2009-07-15 22:49:16
Autor: J.F.
On Wed, 15 Jul 2009 18:12:45 +0200,  Cavallino wrote:
Tzn.? Nie ma żadanych ograniczeń, inwalidzi mogą sobie zająć 100% miejsc parkingowych?
Raczej mysle ze moze byc przepis ze nalezy przydzielic w trybie obowiazkowym.
A jak się szósty zgłosi? ;-)

a co to ustawodawce obchodzi ? :-)

Wtedy jeszcze były. ;-)
A to galy nie widzialy ile jest miejsc a ile mieszkan ? :-P

Raczej nie widziały ilu "inwalidów" postanowi wycyckać współmieszkańców.

Pozostaje zabic :-)

Albo choc nogi polamac - i nie beda udawali inwalidow :-)

J.

Data: 2009-07-15 23:39:14
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:43gs55l82jndev0uh8vqdl42kdqd1fje0a4ax.com...
[...]

Czyli standard.
I miej tu w poważaniu przepisy.
Nie da się i już.

A to galy nie widzialy ile jest miejsc a ile mieszkan ? :-P

Raczej nie widziały ilu "inwalidów" postanowi wycyckać współmieszkańców.

Pozostaje zabic :-)

Albo samemu znaleźć kopertę na inwalidę, gdy jeszcze jakieś miejsce zostało.
Ponoć jest jeden kandydat, grupę ma, ale interesuje go tylko to za co da się kielicha wychylić.

Chory kraj.

Data: 2009-07-15 23:59:30
Autor: J.F.
On Wed, 15 Jul 2009 23:39:14 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

Za szybko sie poddajesz :-)
Pismo nalezy wystosowac do zarzadu drogi o odsprzedaz kawalka celem
realizacji obowiazku ustawowego :-)

Albo sie wspolnota zlozy i odkupi mieszkanie od jednego inwalidy :-)

Albo np urzad zagrozi rozbiorka budynku, i zaraz sie miejsce znajdzie
:-)

J.

Data: 2009-07-14 14:47:28
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Jak załatwić sobie miejsce parkingo we
J.F. pisze:
(...)
No coz, byc moze, z doswiadczenia wiem ze bardziej istotne sa raczej chody w spoldzielni :-)

Chody powiadasz - z doświadczenia to ja wiem, ze ludzie mają
w poważaniu co się dzieje, zebrania itd., a później płaczą,
że ktoś sobie coś załatwił.

Data: 2009-07-14 15:32:04
Autor: J.F.
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe
Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:h3hunl$f7c$1inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
(...)
[...]

Akurat taki jeden przypadek znam z bliskiej odleglosci.

J.

Data: 2009-07-14 15:45:53
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
J.F. pisze:
"Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał:
J.F. pisze:
(...)
[...]

Dokładnie to potwierdza to co napisałem - gdyby ludzie się
interesowali rożnymi sprawami, to lewe numery by nie przechodziły,
a tak jak ktoś sobie coś wydepcze, to krzyk że sobie załatwił.
Tyle, że krzyk w niewłaściwym miejscu. Mieszanie takich bitów
w usenecie nie tworzy specjalnej wartości.

Data: 2009-07-14 15:56:07
Autor: J.F.
Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:h3i257$6f6$1inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
[...]

No wiesz - pojawila sie tabliczka miejscem dla inwalidy i tabliczka z nr samochodu pana A. Pan A jest stosunkowo mlody i na inwalide nie wyglada, ale pewnie jakas podstawe mial.

Osoba B sie tematem zainteresowala i tez miala ochote na tabliczke.
Zlozyla wiec stosowny wniosek do spoldzielni, a pochwalic sie moze powazniejszym wiekiem, orzeczona przed laty grupa inwalidzka, a takze karta parkingowa z urzedu miasta.
I co na to spoldzielnia ? Odmowila.

Pan A jest w radzie osiedla.

Spoldzielnie zasadniczo popieram, nie chce zeby kazdy sprawny rencista mial swoje przypisane miejsce parkingowe.
Tylko co robi miejsce pana A ?

J.

Data: 2009-07-14 10:32:12
Autor: Tadeusz

Użytkownik "szerszen" <> napisał w wiadomości pl...

nie mowie ze nie jest jak piszesz, ale pewien jestes ze wlasciciel albo ktos z tam zamieszkujacych nie ma np wady serca i kazdy kolejny metr do przejscia to dosc spory wysilek?

albo też ma dobrego znajomego w gminie/zarządzie dróg :)

Data: 2009-07-14 12:26:34
Autor: to
szerszen wrote:

nie mowie ze nie jest jak piszesz, ale pewien jestes ze wlasciciel albo
ktos z tam zamieszkujacych nie ma np wady serca i kazdy kolejny metr do
przejscia to dosc spory wysilek?

Jak nie może przejść 50 metrów z powodu wady serca to jak może prowadzić auto?

--
cokolwiek

Data: 2009-07-14 15:30:24
Autor: J.F.
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:h3hthq$elu$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Bo prowadzic auto moze bez ograniczen :-)

J.

Data: 2009-07-14 10:24:14
Autor: Kuba \(aka cita\)
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe
DP wydusił z siebie te słowy:

(...)
Czy to nie jest chamskie wykorzystywanie prawa pod swoją wygodę i
własne widzimisię? Najgorsze jest to,
(...)

to jest post na pl.pregierz nie na pms

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-14 10:25:36
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
DP pisze:

[...]

Udokumentować (w szczególności brak problemów ruchowych)i zgłosić. Jak nie do stosownych służb, to np. do "służb medialnych" jak TVN.
Może akurat się okaże, że decyzję wydał urzędnik z nieco przygłęboką kieszenią. Jeśliby tak było, to byłby dodatkowy plus w tym, że inni jego pokroju, zaczęliby nieco trząść dupami.

Data: 2009-07-14 10:49:19
Autor: Arek (G)
Jak załatwić sobie miejsce parkingo we
DP pisze:
[...]
[...]

Najgorsze jest to, że ludzie którzy to widzą, dają przyzwolenie na takie postępowanie. Oburzanie się po cichu gdzieś na boku niczego nie zmienia.

A.

Data: 2009-07-14 10:52:52
Autor: Agent
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe
U mnie jest też ciekawie. Prawie wszyscy mają wykupione indywidualne miejsca parkingowe. Oprócz tego jest kilka wspólnych, te wzdłuż drogi dojazdowej i miejsca dla inwalidów które są bliżej bloku. Dlatego że w wspólnocie nie ma inwalidów wilu parkuje na tych miejscach lub na miejscach wspólnych bliżej bloku zostawiając jednocześnie wolne swoje miejsca indywidualne. W ten sposób przyjezdni oraz osoby posiadające 2 auta nie mają gdzie parkować mimo że spora częśc miejsc jest NIE ZAJĘTA. Niestety mimo spotkań wspólnoty i prość o nie zajmowanie wszystko na nic. Już się przyzwycziłem że w Polsce każdy tylko o swoją d... dba.

Data: 2009-07-14 11:11:50
Autor: Paweł
[...]

A skąd pewność, że ten ktoś na przykład nie wydzierżawił tego miejsca od właściciela (zarządcy) terenu?

--
Paweł

Data: 2009-07-14 02:20:49
Autor: DP
On 14 Lip, 11:11, Paweł <bi...@microsoft.com> wrote:
> [...]

> własne widzimisię?

A skąd pewność, że ten ktoś na przykład nie wydzierżawił tego miejsca od

Dzierżawa chyba kosztuje czyż nie? A miejsce dla niepełnosprawnych
masz za darmo jeśli posiadasz odpowiednie papiery.

Data: 2009-07-14 12:02:15
Autor: Massai
DP wrote:

[...]

U mnie ewidentnie niepełnosprawny sąsiad sobie takie miejsce załatwił,
wymalowali, i tam parkuje.
Wróć, nie parkuje, tylko - no właśnie nie wiem jak to nazwać.
Samochód ma flaki na wszystkich kołach, aż trawą zarasta.

Ale jest często używany, tzn. sąsiad całymi dniami w nim przesiaduje, i
radia słucha.

Może z żoną nie może w domu wytrzymać...

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-07-14 15:37:19
Autor: Stach
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe
Pierdolicie głupoty tak wam napiszę.

Mam chorą matkę która wieczorami wyje z bólu stawów (reumatyzm) a w dzień po
środkach przeciwbólowych chodzi normalnie - jak to piszesz bez problemów
wsiada do auta.

Czasami zdarza się że nie może już wytrzymać i wożę ją do szpitala (w nocy)
..

Jeszcze nie mam załatwionej koperty ale planuję. Choroba jest nieuleczalna i
postępująca - kończy się wózkiem. II grupa jest przyznana.

Tyle w temacie panowie zazdrosni sąsiedzi posiadający po 4 samochody i szukający miejsca na 5 ...

Data: 2009-07-14 07:13:32
Autor: DP

.

[...]

Ale uważasz, że załatwianie miejsca tylko dlatego by mieć auto po
oknem jest ok? Pamiętaj, że ja mam pretensje tylko i wyłącznie
dlatego, że 50m dalej są DWA miejsca dla niepełnosprawnych, cały czas
PUSTE, dałem mapkę: http://odsiebie.com/pokaz/4187792-- -8767.html Nie
miałbym żadnych pretensji gdyby to było pierwsze miejsce lub gdyby
tamte już były zajęte.

Data: 2009-07-14 19:13:16
Autor: J.F.
On Tue, 14 Jul 2009 07:13:32 -0700 (PDT),  DP wrote:
[...]

Jesli faktycznie niepelnosprawny, to jak najbardziej ok.
Sproboj kiedys przejsc 50m na jednej nodze i o kulach.

Nie
miałbym żadnych pretensji gdyby to było pierwsze miejsce lub gdyby
tamte już były zajęte.

No to jak pisze - male pisemko zeby jedno z nich zlikwidowac.

J.

Data: 2009-07-14 17:51:23
Autor: Artur Maśląg
Jak załatwić sobie miejsce parkingo we
Stach pisze:
(...)
Pierdolicie głupoty tak wam napiszę.
(...)

Standard usenetowy. Do tego teraz sezon ogórkowy, więc i wysyp różnej
maści trolli ;)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-07-15 00:18:04
Autor: WIHEDCNF
[...]

ale co? zazdrościsz, tez tak chcesz, dlaczego inny ma mieć lepiej, byle jak byle sasiad miał gorzej? może zapytaj tego sąsiada - przepraszam czy mógłbym panu jakos pomóc?

Data: 2009-07-15 02:32:07
Autor: DP
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe
On 15 Lip, 00:18, "WIHEDCNF" <2...@hwdp.nl> wrote:
Użytkownik "DP"

> [...]

ale co? zazdrościsz, tez tak chcesz, dlaczego inny ma mieć lepiej, byle
jak byle sasiad miał gorzej? może zapytaj tego sąsiada - przepraszam czy

A co tu zazdrościć? Czy wy dzieci naprawdę nie rozumiecie o co mi
chodzi? W miejscu gdzie zaparkowanie auta graniczy z cudem tworzy się
sztuczną kopertę tylko dlatego, żeby ktoś miał auto pod blokiem mimo,
iż 50m dalej są DWA ZAWSZE WOLNE miejsca. Naprawdę, nie miałbym
żadnych pretensji gdyby tych miejsc faktycznie brakowało, ale
tworzenie ich pod czyjeś widzimisię bez względu na to, że są już takie
miejsca i to wolne uważam za nadużycie.

Data: 2009-07-15 11:41:36
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Jak załatwić sobie miejsce parkingo we
DP pisze:
(...)
A co tu zazdrościć? Czy wy dzieci naprawdę nie rozumiecie o co mi
chodzi?

LOL - trochę edukacji nie zawadzi.

(...)

Data: 2009-07-15 03:16:21
Autor: DP
Jak załatwić sobie miejsce parkingowe
On 15 Lip, 11:41, Artur 'futrzak' Maśląg <futr...@polbox.com> wrote:
DP pisze:
(...)

> A co tu zazdrościć? Czy wy dzieci naprawdę nie rozumiecie o co mi
> chodzi?

LOL - trochę edukacji nie zawadzi.

(...)

No dokładnie, dlaczego więc z tego pomysłu nie skorzystasz?

Jak załatwić sobie miejsce parkingowe