Jak założyć tylną przerzutkę?

Data: 2009-11-27 20:28:08
Autor: Konlin
Jak założyć tylną przerzutkę?
Witam,
Stoję przed zadaniem pierwszej w życiu własnoręcznej instalacji tylnej
przerzutki, oryginalna (kilkunastoletni Altus C10) po rozłożeniu,
wyczyszczeniu i niepoprawnym złożeniu rozsypała się w trakcie jazdy.
Kupiłem więc nowe Alivio i... mam problem bo nie potrafię tego zamontować.

Porównanie obu przerzutek tutaj -
http://img686.imageshack.us/i/4138292415d504905b3ab.jpg

Jak widać stara miała hak którego Alivio nie posiada. Hak w Altusie jest
jego integralną częścią, nie da się go wyjąć i przełożyć.

Czy powinienem coś dokupić, jeśli tak to co? Mój hak ramy wygląda tak -
http://img526.imageshack.us/i/4138294687527b77fb03b.jpg

Poprzednio oba haki nakładały się na siebie, w środek wchodził zacisk
piasty i wszystko pięknie chodziło.

Będę wdzięczny za porady dla chcącego się wyrwać z konieczności jeżdżenia
do serwisu z każdą pierdołą :)

pozdrawiam
Konrad Inglot

Data: 2009-11-27 20:30:04
Autor: Konlin
Jak założyć tylną przerzutkę?

Coś się linki posypały, poniżej poprawne:

Data: 2009-11-27 21:24:40
Autor: Adrian S.
Jak założyć tylną przerzutkę?
Nowe przerzutki są mocowane do specjalnej wypustki ramy zwanej hakiem.
Wychodzi na to, że Twoja rama takiego haka nie ma (hak jest tylko po prawej
stronie uchwytu na koło) więc wyjściem dla Ciebie będzie poszukanie haka
dokręcanego do ramy - kosztuje to około 10zł. Takie coś wygląda jak ta
część starej przerzutki która jest przytrzymywana przez śrubę koła, i na
końcu jest gwint wewnętrzny w który wkręcasz śrubę mocującą nowej
przerzutki.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-11-30 12:21:44
Autor: Rafał VFR
Jak założyć tylną przerzutkę?
No właśnie kolega już wszystko napisał.
Masz ramę wogóle bez haka (bo są z hakami wymiennymi lub na stałe /ale to raczej starsze typy/).
Na allegro takie coś co musisz kupić wygląda i kosztuje tak: http://www.allegro.pl/item820541210_hak_tylniej_przerzutki_stal_shimano_kpl_polecam.html
Kupisz, przykręcisz do ramy, potem do tego przerzutkę i jazda.

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Data: 2009-12-01 00:00:06
Autor: Konlin
On Mon, 30 Nov 2009 12:21:44 +0100, Rafał VFR wrote:

[...]

Dzięki Wam obu, już kupiłem, przykręciłem i... tracę nerwy przy regulacji.
Mam książkę Zinna i staram się robić wszystko po kolei wg wskazówek ale
efekty na razie mizerne. Ale cóż, początki bywają trudne, obiecałem sobie
że nie dam tego do zrobienia tylko tak długo będę kręcił aż będzie chodziło
sprawnie :)

Pozdrawiam
Konrad

Jak założyć tylną przerzutkę?